G: Inhokkisanoja Itse inhoan yli kaiken: MAKUSTELLA
Kommentit (87)
Vierailija:
ihan etusijalla ovat ISKÄ ja ÄISKÄ/ÄIPPÄ ! Suomen kielessä ovat kauniit sanat isä ja äiti, niin miksi - oi miksi käyttää tuollaisia hirvityksiä ??lisää samaan listaan : muskari, viekku, synnäri, esikko, masuasukki - ARGGGHHH !
kaikki nää varmaan jo kerrottu, mutta so what.
tarkoittaa " kaatua" .
" Minä kaatusin pihalla."
" Älä kaatua sitten!"
" Kaatusitko sinä?"
KÄÄÄÄÄÄK, miehen kotona käytetään tota sanaa ja se on TARTTUNUT meidän lapsiinkin jo. Se ei ole suomea!!!!!!!!! Ei voi olla, sattuu korvaan aina kun tuon kuulen!
ja samoin kun vese, kasti ym.. ne on niitä murresanoja
ihan samoin, kuin mä sä mää sää sie mie... tai joku helsingin spora... suomenkieli on rikasta.
esikko on kukka ja vuosikas on vuodenikäinen vasikka.
Vierailija:
ja samoin kun vese, kasti ym.. ne on niitä murresanoja
ihan samoin, kuin mä sä mää sää sie mie... tai joku helsingin spora... suomenkieli on rikasta.
eli minä kaaduin.. Toinen omituinen sana on mää kompastusin.. eli kompastuin. Murteet on tosi hieno rikkaus. ja nuo on keskisuomesta sii mun mutsini on sieltä.. meillä myös köntättiin = kontattiin.. jne...
ihan etusijalla ovat ISKÄ ja ÄISKÄ/ÄIPPÄ ! Suomen kielessä ovat kauniit sanat isä ja äiti, niin miksi - oi miksi käyttää tuollaisia hirvityksiä ??
lisää samaan listaan : muskari, viekku, synnäri, esikko, masuasukki - ARGGGHHH !
kaikki nää varmaan jo kerrottu, mutta so what.