***NELIAPILAT*** vko 42
Linkki edelliseen pinoon:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (78)
Näköjään tupsahti saitille ihan kesken! Oon mä hyvä tän koneen kanssa...
Tosta nukkumisesta vielä... Tunnustus taas: olen todellinen natsi-äiti myös tässä. Kaikki mukulat on sen ihan vauva-ajan olleet sen loppuyön vieressä, koska tää yösyöttäjä ei edes itse ole tiennyt imettäneensä yöllä...Muistaa sen kun nostaa vauvan kopasta viereen eka syötölle, mut sit aamulla ihmettelee, että kaveri onkin ihan toisella puolella ku mitä viimeks. No hivenen karrikoidusti, mutta sinne päin. Sit kun yösyömiset on loppunu, niin nukkumapaikkana on oma sänky, ei valoja eikä tarjoilua. Tää nuorimmainen on nyt vaan kunnostautunut siinä, että hiipii aamuyöllä niin hiljaa tonne mun viereen, etten huomaa sitä ku vasta aamulla. Totta kai, kun isä on ollut paljon pois, olen ottanu viereen, ja sit ku ovat olleet kipeenä, on vähän eri meininki. Mut pääsääntösesti on kyllä toiminu, eikä ole kertaakaan tarvittu mitään unikouluja.
Pakkohan sen on olla ihan lapsikohtaistakin, koska meillä nuo nukkumaanmenoajatkin heittää. Pääsääntöisesti samat asiat tehdään joka ilta, mut kellonaika vaihtelee. Toisaalta ollu ihan tietoistakin, koska en halua sitä tilannetta, että jos kello onkin 17:15 eikä ruoka olekaan suussa, tulee lähes maailmanloppu. Surullisen monta esimerkkiä tiedän. Olen pitänyt parempana tätä syödään kun on nälkä ja nukutaan, kun nukuttaa -meininkiä, koska hyvin toiminut meillä.
Hieman aistittavissa sellaisia pelon ja epävarmuudenkin tuulia apilapenkissä, mutta lohduttaudutaan sillä, että tuntuis tasaisen tappavasti tulevan ihan jokaiselle meistä. Tais useimmilta plussajuna puksuttaa ohi, mutta pysytellään nyt vielä pysäkillä sisaret, eiköhän se meidätkin kyytiin nappaa...
Itsellä: Se karmea tulviminen lakkasi kuin seinään ja nyt on ihan "tyhjä" olo. Ei nipistele eikä napistele, mutta mikäli tää nyt kuitenkin oli se mun kk-vuoto, laskeskelin, et otolliset päivät osuisivat sen vanhan kierron mukaan tuonne kuun vaihteen tietämiin. Juuri sopivasti ollaankin sitten meidän körmyn kanssa ihan eri puolilla Suomea, joten taitaa väkisin tullakin nyt se yhden normikierron odotus tähän ainakin. Kauheesti olen kyllä miettiny, että mitenkä se tämä vanha "kone" toimii, vai toimiiko. Onko eloa vielä "syylärissä", vai alkaako vaan keittää...jos sallitte tällaisen roisin vertauksen :-) Pyörittelin tuossa yks ilta jotain vanhaa raskauskiekkoa, ja ajattelin, että olisi ihana saada tällainen syksyn lapsi, kun on jo talvi, kevät ja joulun aika edustettuna...
Pakko lähtee kattoo noiden naamoja, kun nukkuvat, kun tuli tossa illallakin vielä rähjättyä, eikä niin kovin isosta asiasta kuitenkaan... Onneks se isäntä tulee huomenna kotiin, jos sais vaikka yksin käydä kaupalla, niin varmaan lepuuttais jo kummasti! Huomiseen...
maalaisomppu kp8/?
Ja jälleen parin päivän pakkopaussi täällä notkumiselle, eikä lainkaan omasta tahdostani! Olen "nauttinut" kahden päivän ajan yllätysvieraista, ja kylläpä otti koville, että pystyi käyttäytymään... Mä olen oikeasti kaliberia karmea yksilö, eikä taaskaan ees hävetä sanoa näin. Oli vaan niin lähellä ettei tullut puretuksi lukuisia ajatuksiaan sanoiksi. Onneksi lähtivät, huh ja huh.
anttusanttu: Mä luulen, että meillä on tosi paljon yhteistä, koska sun ajatukset liippaa niin lähelle omiani! Toi mitä sanoit noista annoskoko-asioista on niin totta. Ei ole ihan yks eikä kaks kertaa kun ollaan oltu pitsalla, ja olen kepeästi syönyt koko pitsan jääden pohtimaan, että kehtaisiko tilata jotain lisää... Ja voit uskoa, että pikkasen sylettää minuakin, kun jo pääsin sinne koon 42 tietämille viime vuodenvaihteessa, ja nyt taas saa kaivella niitä 46 housuja! Toi vauvakuumeen aaltoilu kuulostaa kans aika omalta. Nyt voin esim sanoa, että tää viikko on ollut yhtä piinaa noiden jo olemassa olevien lapsosten kanssa. Mies on ollu reissussa koko viikon, ja kaikilla on jotenki tosi väsyny vire päällä. Jopa yleensä niin helppo kakkoseni on kiukutellut, mikä ei ole ollenkaan hänelle ominaista. Kuopuksesta ei viitsi sanoa juuri mitään... Ihmettelen vain, että minun ohitseni taisivat totaalisen ohi vaeltaa ne myytit suloisista pienistä tytöistä.
Pakko kyllä sanoa, että luettuani tuon juttusi äitix3, veti kyllä ihan hiljaiseksi. Vedet pyrki väkisin silmiin, ja ajattelin hetken olevani ihan noita-akka... On se taivaan kiitos, ettei mitään sattunut! Sitä niin monta kertaa noituu ja tuskailee noiden muksujen toilailuja, ja on todella valmis lähettämään sinne pippurimaahan, mutta tällaiset asiat vetävät kyllä mielen hiljaiseksi.
Jalkkis: Niin, hyvä kysymys tietysti tuo jaksamisasia... Kellohan on taas yli puolen yön ja herätys ennen kahdeksaa. En mä oikein tiedä itsekään mikä siinä on. Mulle sellainen normaali uniaika on noin 6,5-7,5 tuntia, et sillon olen oikeasti "normivedossa". Sillon kun jäin sairaslomalle, nukuin kepeästi kellonkin ympäri, mutt sitä tosiaan edelsi pitkä jakso, jossa unta oli keskimäärin 4-6 tuntia yössä. Tein paljon töitä, pitkiä päiviä, ja jotenkin sitä oli ihan ylikierroksilla koko ajan. Uskallankohan edes mainita, että pisin työpäiväni yhtäjaksoisesti kesti yli 30 tuntia... Olen vaan huomannut senkin, että jos alan nukkua sitä kymmentä tuntia/yö, olen itse asiassa väsyneempi ja ihan pihalla koko ajan.
Poikkeuksellisen ajoissa meikä täällä tänään... Lähdössä kohta tk:een, kun halusivat käymään. Kävin aamulla kysymässä, et voisinko päästä verenpaineen mittaukseen, ku huimailee niin pirusti ja "puristaa" rinnasta. Hoitaja sanoi, että olen niin kalpea, et parempi mennä käymään ihan ajan kanssa. Oon kyllä aina kalpea, et eipä ollut ylläri, mut ihan kiva päästä nyt sit käymään, jos vaikka sais hb:nkin samalla. Kaikenlaista harmia...
Muuten menee viikonloppu siivoillessa, sekä sisältä että ulkoa. Oikein puistatti, kun sanoivat säätiedotuksessa, että pohjoiseen tulee lunta! Joulu on ihana ja hiihtäminen mahtavaa, mut muuten ei ole väliä. Uskotteko, et tääkin on osittain ylipainon mukanaan tuoma ilmiö. Kyllä mä joskus tykkäsin talvesta kovastikin, mut nyt ku pitää laittaa pitkää kalsaria ja sit pitäis vielä joihinkin housuihin mahtua... Toppahousuja en vois edes kuvitella laittavani näihin reisiin! Ja jos jostain löytäisinkin niin valtavat, et menis per...tä, lahkeet olis varmaan metrin liian pitkät...
Tulipas taas omaa jaaritusta, mut täytyy tulla illemmalla kattelee uudestaan, joko olis porukka päässy "klubille". Pitäis varmaan tätä pinoasiaaki järkkäillä, kun nää kauheen massiiviset pinot on aika hankalia. Mä olen vaan ihan turo tän koneen kanssa, et en osaa mitään linkityksiä edellisiin tehdä. Olisko oikeasti viikko- tai kaksviikkospino järkevä, ja et aina maanantaista alkais?
-maalaisomena kp9/?, ja laitetaan nyt sit se yk1
Maalaisomppu: Mä laitan maanantai-aamuna uuden pinon... Piti laittaa jo vimppa maanantaina, mut sit se unohtui ja oli jo niin paljon kirjoiteltu, etten enää raatsinut laittaa pinoa. Miten sun reissu sinne tk:n? Mitkäs olivat paineet? Jos jotain "hyvää" pitää löytää raskausmyrkytyksestä, niin meillä on nyt vp -mittari omasta takaa. Säästy monet poliklinikkamaksut kun mittasin säännöllisesti kotona, et se maksoi itsensä takaisin... Kauheaa kun talvi tulee, en kyllä jaksais. Onneks toiseen autoon laitettiin jo nastat alle. Mä olin ikionnellinen kun viime talvena löysin alennustangosta mulle sopivat toppahousut 25e:lla ja ne oli vielä hyvännäköiset =) Kai ne vielä mulle menee, uskoisin...
Mulla on taas painonpudotusprojektin kanssa mennyt vähän huonosti =( Mulla oli kynttiläkutsut, ja enkö sen jälkeen vetässyt yhden pötkön minttudominoita kun jäi yli. Mutta pitikö se sitten avata se paketti. Ei ollut mitään tahdonvoimaa. Eilen taas söin Potku-purkin ja illalla tuoretta patonkia ja katkarapusalaattia. Päälle vielä ruoka... Mut taas täytyy ryhdistäytyä. Ja sunnuntaina taas vaa'alle... Mut olen kyllä onneksi tehnyt sauvakävelylenkkejäkin =)
Mä olen kanssa paniikissa, että saanko enää ovulaatiot takaisin. Nyt ei selkeästi ole tuolla alhaalla mitään toimintaa... Mutta, jos vuoden sisään ei ole tullut positiivista tulosta, niin sit ei. Mä en kyllä lähde, eikä mieskään halua lähteä, tutkimuksiin. Nyt täytyy saada paino alas! Mut jostain syystä, en saa itsestäni niskasta kunnolla kiinni. Mut olen tyytyväinen kun olen alkanut liikkumaan! Täytyy kai olla sitkeä =)
Arvatkaas miten kuukupin kanssa kävi. Mä olin tyytyväisenä desinfioinut sen ja kuppiloinen oli matkalla takas kaappiin kylppäriin, mut laitoin sen sivupöydälle talouspaperin päälle ja se jäi siihen. Ja sitten appiukko tuli yllättäen kylään. Voi ei, mut mun mies kyllä sanoi, että ei tuollainen 60-v mies tiedä, mikä kuukuppi on... On kyllä varmaan oikeassa. Nyt jo huvittaakin ;o)
Joku kyseli kuukupin koosta, lunettea on kahta kokoa. 1 koko on synnyttämättömille naisille ja 2 koko synnyttäneille, eli voin suositella kokoa 2...
Hyvät viikonloput kaikille!
T:anttuli yk3 kp21/26-29
Kävin joo tk:ssa, ja kerkesin jo tulla melkoisen hyväntuuliseks, ku sille hoitajallekin sai jonottaa puoltoista tuntia! Otti paineet, ja niissä ei mitään, ei silloinkaan kun odotin esikoista viimeisilläni ja painoin yli sata kiloa... Otti sydänfilmin ja pisti puhaltamaan siihen "tötteröön". Sen jälkeen ollu keuhkot tosi kipeät. Maanantaina labraan peruskokeisiin ja sit pitää kuulemma käydä lääkärillä. Et sellasta, mut oli ilmasta, joten eihän siinä.
Arvaa anttu mitä? Mulla on su kynttiläkutsut, ja olen ajatellut leipoa herkkuja, ja voin lisätä vielä senkin, että kyllä se minä olen joka ne vetää mitä jää!!! Sattupa taas somasti. Mä en kertakaikkiaan ole uskaltanu mennä vaa'alle! Romahdan ihan täysin, ku pelkään, et se eka numero on taas 1.... Ostin toissapäivänä sen Iltalehden, jossa se nainen oli pudottanu 60 kiloa 10 kuukaudessa. Se teki sen jättämällä hiilarit liki kokonaan pois. Mä mietin, et voisin vähän varioida jotain ton tyylistä, et unohtais kaikki vaaleat jauhomössöpullat, makaroonit ja sokerit. Leipänä söis vaan täysjyväruisleipää, jota suosin kyllä muutenkin. Onhan tähän tultava tolkku!
Ukko tuli kotiin iltapäivästä, ja saatiin heti tietysti riita aikaiseksi. Se toisen poissaolo ja ikävä tuppaa purkautumaan tällei hassusti tappeluna....
-m-omena yk1 kp9/?-
Maalaisomppu: Meissä on paljon samaa =) Varmaan niin hyvässä kuin huonossa =) Nyt on muuten hyvä aika pitää kynttiläkutsuja. Mun kutsuilla oli myyntiä vähän vajaa 700€! Et mun ostokset ei sitten maksaneet mitään, ja ostin aika paljon kuitenkin =) Mulla on kanssa noi jämätarjoilut täysin heikko kohta. Yleensä mun mies "jeesaa" mua, ja käy heittämässä herkkuja kompostoriin. Ihan oikein siinä tekee, parempi ne on siellä kun kaunistamassa meikäläisen lantionseutua. Hirveän tiukassa on mullakin se, että mitään ei saa heittää pois, mutta kyllä nyt ovat synttäreiden jälkeen lähteneet sitten täytekakut ym. rodeen. Keksejä en sinne vie, joten kuinkas sitten kävikään ;o) Mä olen jättänyt vaalean leivän pois -pelkkää ruista menee. Vaasan 100% ruispalat ovat todella hyviä, ja niissä on kuitua 14%! Tiukkaa tekee, mutta on ollut hyvä päätös. Käytän vain tummaa pastaa, vaikka sitä vaaleata makaronia sais kaupasta joskus uloskantohintaan. Koitan välttää makeaa, eli sitä turhaa sokeria... Maha ainakin toimii paremmin!
Mee vaan omppu vaa'alle, vaikka tiukkaa tekee. Se on aina uusi alku, kun uskaltaa katsoa sitä vaa'an lukemaa. Ainaskin mulle. Mä en käynyt kolmeen kuukauteen puntarilla, ja oli kauhea kynnys mennä. Pitäis kerran viikossa käydä, ihan ehdottomasti. Mut nyt mä olen päättänyt joko la tai su aamuisin mennä heti herättyäni...
Ja nyt hyviä uutisia: Tämän viikon saldona on tiputusta -700g! Että heitelee aika paljon mun paino. Täytyy jatkaa vaan tätä linjaa, en puputa keksejä, mut noin niinku muuten... Mä en pääse tänäänkään lenkille, kun mies on koko päivän talkoissa. Hö... Mut nyt on hyvä fiilis! Kyllä tämä tästä =) Eilen käytiin vielä hesessä, ja vedin kana-aterian, oli kyllä hyvää!
T:Anttuli
ja kertoi kromosomitutkimiúksen tulokset, niissä ei mitään. Sanoi, että voi yrittää uudelleen ja siltäkään osin ei estettä. Toivotteli onnea yritykselle ja jotenkin olen taas positiivisemmalla mielellä.
Kiloklubi: ei ole pudotus onnistunut 2kg enempää. imun juomisen olen onnistunut vähentämään hienosti, mutta karkkia menee vieläkin. Keksit eivät onneksi ole paheeni, mutta itse tehty suklainen mutakakku vadelmakastikkeella I h a n a a.... nyt en silti ole tällä viikolla sitä vielä tehnyt, yleensä on viikonlopun lisä =) Nyt toivottavasti kantti kestää.
Juttelitte noista kynttiläkutsuista, minutkin kutsuttiin ensi kuulla P..liten kutsuille ja kovasti on koko syksy taas poltettu kynttilöitä. Täytynee muutama rasia ainakin tuikkuja ostaa =) Olen ihan heikkona kynttilöihin ja somisteisiin, minulle kun on tärkeää kodin sisustus, kun muita harrastuksia ei ole työn ja koulun lisäki.
MUKAVAA VIIKONLOPPUA!!
Mammariini Kp 25 tai28/24-32
Voi sisaret, mulle on iskenyt taas tämä juupas-eipäs tauti tämän nelosen suhteen:( Välillä olin jo ihan varma ja mun piti mennä henkarin poistoon mutta kun iski se p.tauti ja nyt sitten taas emmin ja emmin... Mulla menee kyllä hermot tämän mun pääni kanssa.. Koko ajan mietin että jos sillä oli joku tarkoitus etten päässyt henkarin poistoon kun olin mahataudin kourissa jne.
Onko teillä vastaavaa jahkailua ja kuinka voimakasta se on? Kuinka nopeasti se menee ohi? Mitäköhän mun pitäisi tehdä?
Onko kellään testipäiviä tulossa? Muistelin että olisi joku nyt piinailemassa...
Mukavaa viikonlopppua ja tsemppiä touhuihin;)
-jalkkis-
Tänäänhän on kaikkien lasten karkkipäivä. Ja äitien :)
Sanille kiitos vastauksesta! Luulisin kyllä, että pää kestää ihan ok nämä km:t, jos vielä tulee, niin sitten kyllä täytyy keksiä jotain. Hyvinä hetkinä ajattelen, että on vain huonoa tuuria, huonoina hetkinä epäilys hiipii. Minulle tärkeä juttu olisi saada mahdollisimman pieni ikäero pienille, nyt näyttää menevän jo yli 2vuoteen, mutta ei auta... Seuraavassa mahdollisessa raskaudessa tulen varmasti tekemään miljoona testiä ja käyttämään kaikki muutkin mahdolliset varmistuskeinot, että tiedän missä mennään :). Mitäs itse ajattelet vastaavasta tilanteestasi? Huonoa tuuria?
Jalkkis: en muista keneltä lapselta oli itselläkin tuo juupas-eipäs-vaihe, mutta ainakin meille paras ratkaisu oli tarttua toimeen ja painaa epäilykset taka-alalle, vaikka hampaat irvessä x-). Vähän sama kuin kylmään veteen meneminen, se täytyy vain tehdä liikoja miettimättä. Harva kai tehtyjä lapsia katuu, varsinkin kun se lapsen haluamisen siemen on jo kuitenkin ollut mielessä itämässä. Hienoja kielikuvia :D
Nanin piinailukuulumisia odotellaan!??
Itsellä pitäisi lähipäivinä menkkojen alkaa, mutta ei ole minkään näköistä menkkaoiretta. Nyt kun menkkojen pitäisi alkaa, ei ole sitten oireita ja silloin kun on ollut raskaana, menkkaoireita on ollut vaikka kuinka. Vanhan kroppa taitaa toimia takaperin.
Miksuliinu 34/~35
Tässä ootellessa ku kuopus hakee yöuntaan niin kirjoitan hetken...
Piinapäivät jäivät lyhyeen... Täti tuli kutsumatta keskiviikkona...pläääh! :( Kierroksi tuli sitten 29/30pv (riippuu nyt siitä kummasta päivästä laskee) Ke-aamuna tein vielä sen sylkitestin (ovistesti siis) ja se näytti silloin negaa,maanantaina se oli vielä selkeä plussa?? Oireita ei ollut minkäänlaisia (jos ei sitte lasketa noita hermojen menemistä, liekkö ne sitte niitä pms-oireita?) vatsakipujakaan ei edes nyt vuodon aikana ole saatikka sitte niitä karseita selkäkipuja...vuoto on sen sijaan taas runsasta...olen siis harmitellut jo useaan kertaan etten ehtiny ostaa sitä kuppia....Eikä sitä hormoonifinniäkään naamassa ole?!?
äitix3: Hui kamalaa!! Onneksi pikkuisellasi oli enkelit matkalla mukana! Tuommonen säikäyttää pahemman kerran varsinki äidin! Ihan kylmät väreet itelläniki selkää pitkin menee....
Mammariini sai lääkäriltään ihan hyviä uutisia vai ymmärsinkö oikein?
Tuo suklaakakku on kyllä todella HYVÄÄ!! Lurps!
Jalkkikselle kauheesti voimia päätöksen tekoon! Valitettavasti en osaa auttaa sillä vaikka mullakin välillä on (varsinki huonosti nukutun yön jälkeen ja kahen isomman ripityksen jälkeen) EI ENÄÄ IKINÄ YHTÄÄN LASTA!-olo, niiin sekunnin päästä se on muuttunut...mää todellakin haluan näitä lisää ja toivon että meille suotas vielä ainaki pari :) Mutta luulen että ei sillä ajan peruuntumisella varmaankaan tarkotusta ollut...Mutta voithan ottaa härvelin pois ja käyttäkää vaikka kumia jos epäilyttää.. :D jospa se tunne sitten pikku hiljaa varmistuis...en tiiä...Miksuliinulla oli kyllä hyvä vertauskuva! :DD
Miksuliinu: Mulla oli samat aatokset! Mahdollisimman pieni ikäero edes näille kahdelle ku edellisethän ovat jo 9 ja 13v...mutta niin vain se ikäero on jo se 2v...ehkäisyä ei siis olla käytetty 2003 kesän jälkeen....
anttusanttu: mielettömät hankinnat kutsuillasi tehty! Mulla on niin vähä ystäviä yms että tuollaisia kutsuja en voi edes pitää ku kukaan ei vaan yksinkertaisesti niihin tule...saan vain tekstiviestillä kaikenlaisia (teko)syitä miksei kukin pääse tulemaan...ja sitten se menee siihen että ite tulee epähuomiossa tilattua karsee määrä kaikenlaista...Mutta hienoa kyllä että sun kutsut onnistuivat noin hienosti!!! Niin ja onnea painonpudotuksesta!!! Mulla oli kans edellisessä elämässä vaikeeta laittaa ruokaa menemään...jotenki sitä tuntu pahalta laittaa niitä roskiin (haaskioon niinku mummoni aina sanoi) ja sitte sitä piti ite ne änkeä omaan suuhunsa.. :DD
Siinä on appiukolla olut kupissa ihmettelemistä! :DD
Maalaisomppu: Toivottavasti kaikki on kunnossa! Me ollaan vielä päivä syyslomalla joten sen vuoksi mun osalta on ollu vähä hiljasta...
Multaki löytyy tuo vp-mittari, hommasin sen viime raskauden alussa ku edellinen päättyi rv32 vaikeaan ja nopeaan toksemiaan, joten halusin olla ajan tasalla (nythän sitä ei siis tullu!)...ihan hyvä tuo mittari on muutenki olla olemassa , voi sitte halutessaan mittailla ku vähäkään tuntuu siltä ja muutenki...
Saniki lopetti meille niin jännän piinailemisen...taidetaan mennä nyt aika lailla samoissa päivissä...jospa me piinaillaan sitte tässä kierrossa uudelleen!!
Eltemia: Mulla on sama homma! Jo kuopusta oottaessani laskin vain koko ajan päiviä ja viiikkoja että missä mennään...koko ajan seurasin kirjoista ja muualta että minkä kokoinen lapsi on nyt ja missä vaiheessa pikkuinen selviäisi jos synnytys ehkä jo alkaisi...Mulla keskenmenot ovat olleet yksittäin jokaisen pojan välissä...mutta teidän että jos joskus taas raskaudun , lasken taas päiviä ja ihan varmasti käyn myös alkuraskauden uä:ssa...
Kiloklubi: Mää sain hyvin painoa pudotettua viime viikon perjantaille mutta tiistaihin mennessä se oli ottanu melkein kilon takasi ja siinä ollaan edelleen ja mitään herkkuja en ole napsinut vaikka nytki reissussa kolme päivää oltiin...tuntuu niin turhauttavalta!! Anoppiki oli leiponu varmaan viidenlaista kakkua (joita tosin en munan takiakaan ois voinu syödä) ja ne näytti toooooooooosi hyviltä...Nyt on siis tällä viikolla ollu tosi vaikeata ku takapakkia tuli noin reilusti, mutta luulen ja toivon että tuo painonnousu enteili menkkoja bdbdbdbd, olen saanut ihan tosissaan pitää itteäni niskasta kiinni etten olis repsahtanu...tää on niin kurjaa....
Tsemppiä kaikille painonpudotukseen!!
Onko kukaan piinailemassa enää vai siirryttiinkö me kaikki jo seuraavalle kuulle?
Hyvää viikonlopun jatkoa ja öitä!
nani kp4 (29/30)
Mä kuljen täällä nyt melkein se ämpäri haarovälissä... nyt on kp2 ja aivan mieletön tulva! Viime yönäkin kävin kahdesti vaihtamassa tampaxin ja yö-siteen, ja silti joka kerta oli tulvinut sänkyyn. eipä ole ihme että on hieman heikko-olo. Itekseni olen ajatellut että olikohan varhainen km. kun on niinpaljon noita hyytymiäkin.. tiedä sitten siitä..
Mulla on kan välillä vaiheita jolloin jahkailen että onkohan tää nyt ihan järkevää tehdä vielä neljäs lapsi. mutta sydäntä puristaa kun näen raskaana olevia naisia ja pieniä vauvoja. Mä haluun kans!!!
Noi kynttiläkutsut on aivan ihania, mutta mä en viitti pitää ite kutsuja kun ei tänne tule kukaan ja jos tulee niin kaikki on niin pihejä tai kotiäitejä niin tilaukset jää niin pieniksi. ite mä rakastan kynttilöitä ja somisteita. Ihanaa kun Joulu on tulossa!
Mä en taaskaan löytänyt meidän esittelypinoa.. Joten kyselenpä nyt pinossa: Minkä ikäiset teidän kuopukset on? oletteko vielä kotona vai jo töihin palanneita?
Itse olen vielä kotona, mutta teen pari iltaa viikossa töitä kun mies on lasten kanssa kotona. muut illat on varattu lasten harrastuksille ja kyläilemisiin ym. ja meidän kuopushan on viikkoa vaille 2v.
Syyksyn ensimmäistä myrskyä odotellen
äitix3 kp2/24
äitix3: Meillä kuopus on nyt 1v 7kk. Ja vanhin lapsista täyttää kuusi ensi helmikuussa. En ole ollut töissä kuuteen vuoteen, mutta olen välillä myynyt ihan menestyksekkäästi Tupperwarea... Työpaikka mua odottaa kyllä, mutta en halua palata ravintolatyöhön. Valmistuin juuri ennen esikoisen syntymää tradenomiksi, et kai sen turvin voi joskus lähteä töitä hakemaan. Kai se on helpompaa kuin ilman koulutusta...
Kyllä noita kynttiläkutsuja on silloin kivaa pitää kun saa (ostavia) vieraita paikalle. Nytkin kolme ystävää ottivat äitinsä mukaan, ja nämä äidin sitten ostivat kuulkaa kynttilöitä 250€:lla! Mä oikein harrastan kutsujen pitämistä, joka kuukausi pidän jotkut kutsut... Ja aika hyvin saan kavereita kasaan. Mullakin on ystävä, joka asuu ihan skuttassa kahdenkymmenen kilsan päässä, niin en mä jaksa arki-iltaisin sinne lähteä ajamaan kutsujen takia. Hän kanssa valittaa kun kukaan ei koskaan tule. No, ei tämä kyseinen ystävä kyl koskaan vaivaudu munkaan kutsuille tulemaan ;o) Mut mun ystävistä ei KOSKAAN kukaan varaa uutta esittelyä ym., mut musta on tärkeätä, että ylipäätään tulee vieraita...
Mä sain nyt tilata 140€:lla eurolla kynttilöitä! Tilasin niin somisteita kuin kynttilöitäkin ja yhden huonetuoksun...
Mammariini se sai hyviä uutisia lääkäriltä, eikös vain. En nyt ollut varma, että onko se hyvä vai huono asia, et mitään syytä ei löytynyt. Mutta nyt vaan yritystä kehiin =)
Jalkkis: Mulla on tosi vahvana nyt se, että en halua neljättä kääks. Kaikki pieneks jääneet kestovaipat huutikseen vaan. Ja kelpaisko kelleen sitteri, entäs lelukaari. Ja vauva-ammeenkin täältä sais... Eli välillä on niin sitä mieltä, että tää ON NIIN TÄSSÄ! Mut sit kuitenkaan vaipat ym. ei olekaan oikeasti myynnissä ;o)
Kaipa se tarttee vaan sen kylmään veteen menon ;o) Ja ei kuitenkaan ole ajatustakaan käyttää ehkäisyä... Ei kai sillä nyt mitään tarkoitusta voi olla, että just nyt tuli se mahatauti...?
Täytyy lähteä miettimään päivällistä meidän perheelle, ts. penkomaan pakastinta...
T:Anttuli
äitix3 meidän kuopus on 1v4kk ja töihin aion mennä noin kuukauden päästä. Vähän on jo alkanut jännittämään töihin paluu.. En kyllä tiedä miksi..?
Nani: no voi harmi, että sieläkin menkat sitten alkoivat. Joo saadaan piinailla taas sitten yhdessäloppukierrosta..
Ja muitakin taitaa olla taas sitten yhtäaikaa loppukuusta piinailemassa, ainakin äitix3.. Kivaa, että on taas sitten piinailukavereita. :)
Mites Miksuliina vieläkö sielä piinaillaan? Mä oon ajatellut nuo keskenmenot niin, ettei niitä ollu tarkoitettu syntymään että ehkä ne olisivat olleet niin sairaita, etteivät olisi tässä maailmassa selvinneet. Tosin varsinkin se kohdunulkopuolinen välillä kaivelee, että olisko sillä ollut mahdollisuus selvitä, jos ei olis kiinnittynyt väärään paikkaan.. Mutta toivon, että tosiaan huonoa tuuria vaan oli. Ehkä helpompi ajatella niin kun noita lapsia on kuitenkin siunaantunut kolme kappaletta eikä km:tkaan oo perättäisiä olleet. Varmasti taas mahdollisessa seuraavassa raskaudessa pelottaa kovasti ja aion kyllä alkuraskauden ultrassa taas käydä.
Jalkkis: mä oon nuoresta tytöstä asti ajatellut, että haluan 4-5 lasta, joten en ole oikeastaan koskaan edes miettinyt, että lapset olis nyt tässä. Meillä vaikuttaa toki sekin, kun mieskin haluaa ison perheen.. Vauvakuumeen taso tosin vaihteloo. Välillä ei kuumetta ole oikeestaan ollenkaan ja sit taas ihan hirveä kuume..
Mammariini: kiva, että olet positiivisemmalla mielellä! Koska aiot testata, jos ei menkat ala? Vai onko mahdollista, että kyydissä olis jo salamatkustaja?
Anttuli: hienoa, että paino oli nyt noin hyvin tippunut! bd Nyt on muuten kuukuppi ollut sitten taas käytössä. Viime yönkin pidin ekaa kertaa ja hyvin piti eikä yhtään vaivannut. Että hyvältä tässä kierrossa jo tuntuu vaikka vasta toisen kerran käytössä. :) Heh on sielä tosiaan appiukolla varmasti päänvaivaa, kun koittaa miettiä, että mikä ihme vempula se oli.. ;D
Elternia: onpa kurja juttu, ettei ovista ole kuulunut! Tikutteletko vai tuntemusten perusteellako päättelet niin (sori tämä mun pää en yhtään muista ootko tästä jo kirjoittanut)? bd että sieltä se vielä tulis ja tuottais myös tulosta. ;)
Täälä on useampi kynttiläkutsujen pitäjä.. Myös minä ilmottaudun mukaan, vajaa kuukaus sitten pidin (hyvä ystävä myy niitä). Ja hyvä myynti tuli, vaikka ajattelin, että nämä vieraat eivät varmasti mitään osta..
Oottako muuten käyneet äänestämässä? Meikä kävi jo ennakkoon, tänään saa sitten illalla vaan jännätä meneekö läpi (kakskin läheistä ihmistä on ehdokkaana).
Meillä vietettiin eilen esikoisen synttäreitä ja vilskettä riitti. :)
Hyvää sunnutai-iltaa kaikille!
sani kp 3/22-30 (viimeks 29) yk 3
Kiitokset kannustuksesta!! Niinhän se asia tosiaan on, ettei saatuja lapsia kadu eikä mistään hinnasta antaisi pois. He ovat kaikki kaikessa ja ainakin meidän perheen aarteita:) Silti joku jyskyttää tuolla taka-alalla ettei kaikki menisi neljättä kertaa enää hyvin... No, sitä ei voi tietää jollei hommaan ryhdy... Toisaalta on se lapsi millainen vain sitä varmasti rakastaisi yhtä paljon kuin muitakin ja se toisi vain lisää "rikkautta" perheeseen...
Niin ja mistäpä sitä edes tietää saako sitä neljättä lasta koskaan vaikka sitä toivoisikin... Keskenmenoja kokeneet varmasti tietävät ettei lapsia tehdä vaan niitä saadaan.
Minä en ole kutsujenpitäjätyyppiä mutta tykkään käydä kutsuilla ja yleensä aina jotain ostankin;) Tosin nyt hoitovapaalla ollessani ei ole kauheasti rahaa törsättäväksi:(
Eli en ole ollut töissä kolmeen vuoteen mutta ensi kesänä olisi tarkoitus mennä jollen ala odottamaan neljättä... En haluaisi vielä palata töihin kun edessä on työvuosia ihan kiitettävästi... eli n 30v plääh.
Mitenkäs te muut? Odottatteko innokkaina töihin paluuta? Tai tykkäättekö käydä töissä?
Entä kävitkö äänestämässä? Mä kävin tänään ja annoin ääneni ihmiselle joka ajaa lapsiperheiden asioita jos pääsee läpi? Meillä kun ei ole esim kuntalisää ja silti hoitopaikoistakin on pulaa? Onko teidän kunnassa kuntalisä ja jos on niin paljonko se on?
Jännittävää vaali-illan jatkoa;)
-jalkkis-
Joo peräkkäin, mutta ekan tokan välissä siis nelisen vuotta ja tokan ja vikan puoli vuotta.
siis tosi selkeä mun viesti miksuliinulle:/ Eli keskenmenojen väliä yritin tossa edellisessä kertoilla...
Ja omasta nappulasta sen verran että joko ovis meni sivu suun viikonloppuna, kun olin kylpylässä ja mies kotona, TAI se on vasta tuloillaan näillä hetkillä.
Tikutin viimeks to eli kp26 ja ei mittään haaleeta vahvempaa tullut edelleenkään, mut tänään tuli yllättäen lähes yhtä vahva kuin kontrolliviiva! Enkä edes pummannut seksiä mieheltä ennen lähtöäni, jolloin olis ollut edes simppoja jemmassa;) Nyt kyllä maha on turpea kuin kaasupallo ja oikeastaan aikas kipeä oikealta puolelta, ja halujakin on ilmassa, joten jos oikein toiveikkaaks heittädyn, ovis olis kaiketi vasta huomenna! Mut voiko olla, kun koopeet on jo näin kauheesti..? Tosin tää kuopushan sai alkunsa just tällaisesta kierrosta...Eli tänään raahaan varmasti miehen petiin! ;)
Ai niin, joku kyseli töihinmenosta/töissäolosta ym. Mä aloitin kuukausi sitten kokopäivätyöt omassa liikkeessäni, mutta pari iltaa viikossa tein jo siitä asti, kun kuopus oli 9kk ja nyt hän siis just täytti 2v. Ihan kiva olla töissä, kunhan saa taas bisneksen pyörimään; aika nihkeetä on tällä hetkellä, mut eiköhän se siitä.
Mukavaa viikon alkua kaikille!
Eltemia yk1, kp29/???
Testailen ensi viikon perjantaina, jos mitään ei sitä ennen tapahdu.
Rinnat on kyllä olleet koko viikon tosi arat, mutta eipä muuta.
Kp on nyt menossa 26 tai 29/24-32, joten eipä ihme, kun hermoilen niiden kanssa että eikö jo tule.... oviksen bongasin kierrossa, mutta....en silti usko raskauteen vaikka eihän se uskon asia ole.... saas nähdä, voipi olla että antavat odottaa itseään vaan siksi, kun niitä niin kovasti odotan ;) Pelkään kierron äityvän pitkäksi.
Jalkkis kyseli äänestämisestä: Kävimme miehen kanssa päivällä, kun tuo kansalaisvelvollisuus tulee kuitenkin hoitaa ;
Piinailijoille tsemppiä ja plussatuulia, menkat saaneille tärppiä tulevaan kiertoon!!
Kuukautisiaan kaipaava Mammariini
Alkanut viikko ollut aika surun täyteinen, lyönyt yli kuin hyökyaalto, mutta kyllä täällä ponnekkaasti räpiköidään =)
Iso halaus ja kiitos teille siitä, että olette siellä.
Nyt tarvinnee kömpiä sänkyyn on aikainen herätys, kun työt kutsuvat.
Mammariini
kp ? en muista pian pitäis alkaa...