Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***NELIAPILAT*** vko 42

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelurutistus Helinälle <3 Toivottavasti voit hyvin ja pikkiruinen myös?!

Omaa napaa: meidän perheeseen iski kauhea mahatauti enkä päässyt perjantaina kierukan poistoon. Olin itse ja meidän kuopus eilen niin kipeä ja molemmista päistä tuli kaikkea mahdollista. Tauti alkoi torstain ja perjantain välisenä yönä, mutta tänään on jo huomattavasti parempi olo. Ehkä se tästä, mikä lie olikin... Tuli kylllä perjantaina mieleen, kun itse kyykin vessassa, että olenkohan hullu, kun mietin lisää lapsia ja etenkin pee-taudin iskiessä tuntuu ettei kädet ja voimat riitä tämänkään perheen hoitoon. No joo, tiedän että nämä ovat poikkeustilanteita ja harvinaisia sellaisia. Mutta nyt täytyy soittaa maanantaina uusi aika ja toivottavasti sen saa pian.

Mitenkäs muiden uutiset kehittyy?? Onko joku pian testailemassa? En muista millään kuka seuraavaksi piinailee... Toivottavasti plussasade iskee näin syksyn kunniaksi neliapiloiden päälle.

Tsemppiä kaikille, leppoisaa loman jatkoa niille, jotka saavat lomailla ja puuhakkaita petihetkiä!

-jalkkis-

Vierailija
22/78 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkkis: Mulla on kanssa just p-taudin iskiessä eniten tunne, että miks meillä on näin monta lasta! Ja lisää ei ainakaan tehdä. Piste. Mut onneks ne ovat vain ohimeneviä hetkiä muiden PALJON parempien hetkien joukossa. Ei mulla tavallisessa lentsuaallossa mitään ihmeempiä, en-kyllä-ikinä-lapsia-tee-juoksen-sterilisaatioon fiiliksiä tule. Mut mahataudin kourissa keskellä yötä kun laitan puhdasta lakanaa kahden tunnin välein ja sit päiväseltään pesen ja koitan kuivattaa. HUH... Pikaista paranemista, ja toiv. saat pian uuden ajan henkarin poistoon!

Maalasomppu: Mahtavaa kuulla susta! Pahoitteluni hampaan poistumisesta ja kiva että ropeli sai lähtöpassit =) Mä jo vähän mietin, että mihin oot hävinnyt! Mut luonnollinen selityshän sille oli. Noiden sipsien kanssa oon ihan onneton. Mä voisin syödä niitä vaikka kuinka. Mut meillä lapset ovat sen verran pieniä, että eivä vielä mongu niitä, niin niitä ei osteta kuin uutena vuotena ja vappuna. Niissäkin on se, että kun ekan sipsin jättää ottamatta niin kaikki mene hyvin. Mutta kun otat sen ekan, niin sitten niitä syö vaikka kuinka... Me ostettiin popcorn -kone, ja sen kanssa saa suolattomia ja lisäaineettomia poppareita lapsille. Omat popparit kyllä suolataan. Kauhistuin kun micropoppareissa on aivan kauheasti lisä- ja säilöntäaineita... Ja olihan silläkin osuutta asiaan, kun sellainen vehje maksoi kerran 20€ ;o)

Omaa napaa: Jäi sitten tärppipäivät käyttämättä. Ei sen puoleen, ei mitään ovisoirettakaan =( Kun mulle tuli hillittömät virtsatietulehduksen oireet, niin join, join ja join, niin se meni ohi, mutta meni tärppipäivätkin kun en uskaltanut harrastaa seksiä... Mut viimeks ollaan sekstailtu kp11 ja nyt on kp15 ja huomiselle jätetään vielä jumpat ;o) Mutta eipähän tullut antibioottikuuria, ja mikäs täällä on roikkuessa...

Kiloklubilaiset: Olen aika hyvin pystynyt hillitsemään itseni, ja olen syönyt tosi terveellisesti =) Huomenaamuna käyn vaa'alla. Lainasin mun tädiltä sellaisen kirjan kuin "Helppo GI -dieetti" -vai mikä se nyt oli. Mutta ihan mielenkiintoinen kirja. Täytyy ihan oikeasti lukea se!

Täytyy mennä vielä pyykkien kimppuun...

Hirmuisesti tsemppiä petipuuhiin tärppipäivien tienoolla oleville ja piinailijoille myös. Kohta sataa muitakin plussia kuin Helinän -eikös vaan =)?

T:Anttuli kera kolmikon yk3 kp15/26-29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin ollaan vietetty nyt aikaa vatsataudin kourissa. Ja kieltämättä viime yönä kun kykin vessassa ja tyttö potalla vieressä, niin tuli mieleeni että #olenko mä ihan järjissäni?" Kun perheessä jo nyt on katastrofi päällä 3/5 sairastaa vatsatautia ja loput varmaan huomenna tai parin päivän kuluttua,,,

Ja tadaa, ilouutinen... Mies kun on edelleen ollut hieman ailahtelevainen mitä tähän Neliseen tulee: Me ostettiin tänään 7 paikkainen tila-auto! Että eiköhän tämä ole jo selvä merkki mieheltä...

Jaikkis: mistä sulta poistettiin se hammas? multa poistettiin 1,5vuotta sitten viisuri ylhäältä ja iso kraateri vieläkin jäljellä, ei ole kivaa ei. Kun hampulääkärin mielestä sen olisi jo pitänyt mennä umpeen.

Edelleen piinaillaan, ja ihmetellään oireita... jotka osoittautuivat vatsataudiksi...

äitix3 kp18/??

24/78 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohta minä kyllä riemastun! Kello on vaikka mitä ja minun ihanat poikalapseni kikattavat vieläkin tuolla sängyssä. Lupasin ottaa molemmat poitsut viereen, kun iskä ja sisko on pois, mutta hyvin tuo tuntuu onnistuvan... Oltiin tänään kolmestaan huruilemassa kylillä, haettiin huomiseks filmejä elokuvailtapäivään ja sorruttiin Rax:n syömään... Mun on pakko sanoa, että eipä ole kauhean hyvin tää kilojen pudotusprojekti sujunu tällä viikolla. Oikeen suututtaa, kun viime talvi meni niin lupaavasti, pudotettuja kiloja oli vuodenvaihteessa jo parikymmentä. Nyt niistä on jo kymmenen tullu takasi taas. Se on omasta itsestä kiinni, mutta miten näinkin ihana ihminen on niin taitava petkuttamaan itseään? Mulla tää ongelma on kuitenkin niin todellinen, BMI on huimat 35... Ja kun se oma olo ei ole hyvä näin, niin mikä p....ele siinä on, ettei saa hommaa toimimaan!

Mä olen aiemmin, esikoisen jälkeen, laihduttanu yli 30 kiloa, ja lähes pelkästään ruokavaliolla. En ole kauhean kova liikkumaan, tai sanotaan, että tykkään liikkua, mutta pitkäjänteisyyttä ei hurjasti löydy ja täällä ei kävelyä lukuunottamatta juuri voi muuta tehdä. Minä en vaan tiedä mitään niin tylsää kun edestakas tyhjän ramppaaminen, eli jos kävellään, pitää olla joku syy, muu kuin "lenkkeily". Taidan olla aika outo... Mutta nyt taidan tehdä oikein syvää luotaavan itsetutkiskelun ja miettiä tämä huonolaatuinen suhde painooni uudelleen, ja sit vaan toimeen. Ei ole muuta tietä.

Muuten tilanne jatkuu eilisen kaltaisena. Olinkin jo aivan vallan unohtanut nämä rättisulkeiset, mutta alkaa kyllä muistumaan mieleen, kun on tänäänkin ravannu vessassa vähän väliä. Ei sitä vuotoa nyt ihan järjettömästi tule, mutta kun on tottunut nyt sellaiseen ei juuri ollenkaan-meininkiin, niin on koko ajan sellainen tunne, että valuu vaan. Tilasin minäkin sen kuukupin jo valmiiksi, koska tää on ihan ällöä! Uskoisin kuitenkin odottavani rauhassa(!) ne seuraavat varmasti oikeat vuodot, ennen kuin mihinkään todellisiin puuhiin ryhdytään... Mieli on kyllä malttamaton, mutta haluaa kuitenkin antaa parhaan mahdollisen startin, jos sellainen on tullakseen. Tilasin kyllä silti muutaman testinkin....joista en kyllä isännälle uskalla hiiskua halaistua sanaa. Just viikolla puhuttiin aiheesta, että ei nyt mitään hirveää vääntöä asiasta, vaan katotaan kaikessa rauhassa, ja minä siihen silmät kirkkaina, että joo tietysti, niinhän mäkin olen ajatellu... Ja kattia kanssa! Pikku valkoinen valhe ei liene haittaa...

virnuilee maalaisomppunen :-] (jonka peti on onnellisesti hiljentynyt)

-Ja taas tää viesti ei meinaa lähteä...kele...tana!

äitix3: Onnea autosta! Jos tarkoitit tolla hammaskysymyksellä mua, niin tää ei edes ollu viisaudenhammas vaan kolmas takaa alhaalta. Ja kraateri on. Pahinta, että kun nauran melko leveästi muutenkin, niin reikä näkyy mielestäni monen metrin päähän!!!

Vierailija
25/78 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon alkanut tosissaan "piinaamaan"!! Ennen km:a mulla oli kierto aika tasanen 26 ja sen mukaan menkat pitäs alkaa tiistaina.. Saa nähä kauanko pystyn olemaan testaamatta, jos siis vuoto ei ala ennen sitä. Onneks testiä ei kaapissa oo muuten oisin varmaan jo testannu.. ;) On tää kuumeilu tavallaan aika ihanaa! Vaikka vuodon alkaessa olo onkin sit pettynyt. Mulla kuume on vaan noussut km:n jälkeen. Vaikka tietääkin, että kovasti alkuraskaudessa pelottaa..

Maalaisomppu: mä oon liikunnan suhteen samanlainen. Mua ei kävely lenkkeilymielessä nappaa yhtään. Tällä hetkellä käyn kerran viikossa vesijumpassa ja mun liikunta mielessä liikkumiset on siinä. :/ Ootko sä kokeillut koskaan painonvartijoita? Se on mun mielestä tosi hyvä! Toki siinäkin pitää itellä olla motivaatio päällä, mutta niillä ohjeilla kyllä saa tulosta halutessaan aikaseks ja oppii "oikean ruokavalion" helposti. :)

Sori nyt en muista mitä muita piti kommentoida, kun en avannu tätä uudessa ikkunassa..

Hyvää sunnuntaipäivää jokaiselle!

T. piinaileva sani kp 25/22-30 yk2

26/78 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sani, oon varpaatkin pystyssä, et saatais plussaisia tuulosia tänne nelostenkin pariin pian!!!

Mä oon tosiaan kokeillu painonvartijoita eli tähänastiset tulokset ovat yksinomaan tulleet siellä. Nyt viime talvenakin kävin ahkerasti ja tuolla kaupungissa on torstain ryhmässä aivan mahtava ryhmänohjaaja, joka osaa kyllä tsempata ja innostaa. Mutta vuodenvaihteen jälkeen, kun työuupumus/masennus iski, kaikki lakkasi. En jaksanut edes ajatella koko asiaa. Kesä meni vaan ollessa ja lisäks mulla oli lääkitys päällä, joka erään samaa lääkettä käyttäneen tutun mukaan toi hänellekin lisäkiloja ihan kiitettävästi... Tästäkin asiasta voisin tietysti mainita eli mun alkuvuodesta puhjennut masennus katsottiin sen asteiseksi, että sain lääkityksen, jonka tarkoitus olis nostaa aivojen serotoniinitasoa. Lisäksi sain kokeiluun toisen lääkkeen, joka on epilepsialääkkeenäkin käytetty, mutta joka tasaa voimakkaita mielialan vaihteluita. Mun tapauksessa ne vaihtelut on melkoisia, ja mielestäni mitä pitempään tää kierukka on ollu, lisäks vielä PMS-oireet on vaan pahentuneet! Olen viikon ajan kuukaudessa sellaisessa tilassa, että erämaamökki olis varmaan paras vaihtoehto!

Olen tosi paljon pohtinu näitä asioita ja miehenkin kanssa puhunut paljon, että miten edetään. Tällä hetkellä olen pienentänyt molempien lääkkeiden annostusta minimiin (lääkärin luvalla tietty) ja ainakaan toistaiseksi mitään tuntemuksia ei ole tullut. Lääkärikin epäili, että silloin talvella olin niin uupunut, että se tavallaan puhkaisi kuplan, jotta minun oli pakko pysähtyä. Ja nyt jos joku miettii, että miten ihmeessä jaksaisin yöheräämisiä, niin puhutaan nyt työviikoista, joiden keskituntimäärä oli noin 60, siihen päälle kolme lasta, parisuhde ja meillä asuneen lähisukulaisen alkoholismi.

On toki päiviä, että tulee tunne, että en jaksa nousta sängystä tai mikään ei huvita, mutta hyvä ystävättäreni (se tällä haavaa ainoa) on lohduttanut, että tervetuloa kerhoon vaan, on ihan normaalia. Ja toki sen itsekin tietää, mutta on toki säikympi kaiken tämän jälkeen... Voin kyllä lisäksi sanoa, että vielä keväällä en olisi ikinä kirjoitellut tällaiseen yhteisöön, en vaan olisi jaksanut, joten sikälikin itsellä ihan luottavainen mieli. Mulla on se onni, että sain tosi hyvän lääkärin silloin talvella, joka sanoi, että mahdollisen raskaudenkaan aikana en jää unhoon, vaan tarkoituksena olisi edelleen tavata. Käyn siis terapiassa edelleen, josta on myös ollut huimasti apua...

Kauhea omanapa-selostus, lyökää mua!!

Vierailija
27/78 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on kumma! Mä kävin aamulla vaa'alla ja kas, oli tullut lisää +600g! Mä en voi uskoa sitä, ja purskahdin itkuun =( Kun olen niin tarkkanan ollut syömisissä, en ole syönyt karkkia, keksejä, vaaleeta leipää, en jäätelöä. Mitään sipsejä en kyllä syö muutenkaan. Kaksi lämmintä ateriaa päivässä enkä santsaa. Olen käynyt kolme kertaa viikossa kolmen vartin sauvakävelylenkillä, enempää en yksinkertaisesti ehdi. Miten tällaisella reseptillä tulee 1,2kg painoa kahdessa viikossa??

Mä olen painonvartijoiden kunniajäsen, ja se ohjelma on aina tehonnut minuun paitsi nyt kuopuksen syntymän jälkeen... En yksinkertaisesti saanut painoa enää putoamaan sillä, ja olin toosi tarkka. Kun neljän kuukauden huikeiden viikkokäynteihin tuhlattujen rahojen jälkeen olin pudottanut -2,5kg niin enää jatkanut. En saanut rupeamasta ees tähteä ;-/ Mut nyt kyllä harkitsen pv:n menemistä, mutta en vielä taida. Se on NIIN kallista...

Nyt on tosi lähellä se päätös, että me lopetetaan vauvayritys tähän kiertoon jouluun asti. Että saan rauhassa paneutua painonpudotukseen, enkä koko ajan mieti raskautumista! Mua yksinkertaisesti kauhistuttaisi se marmatuksen määrä minkä saisin painostani neuvolassa heti mahdollisen raskauden alusta

lähtien =(

Maalaisomppu: Hienosti olet selvinnyt masennuksesta. Ja ei se painonpudotusasia ole tärkeintä maailmassa, mutta kyllä se harmittaa kun on ylimääräistä ja ei ole ollenkaan tyytyväinen itseensä!

Mä lähden nyt rivakalle sauvakävelylenkille kuluttamaan kaloreita. Nyt on kyllä niin huono päivä, kun vielä huomenna on pakko soittaa itselle lääkäriaika. Pissatulehdus is back! Ei se lähtenyt kotikonstein...

T: Ärsyyntynyt Anttuli (tällä erää vimppa?) yk3 kp16/26-27

28/78 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi viime syksynä ihan samalla tavalla, että kaks ekaa viikkoa pv:ssa paino vaan nousi, vaikka kuinka laskin pisteitä. Ihan kuin elimistö ei olis halunnu luopua ihanasta rasvakerroksestaan, vaan heittäytyny pitämään kiloista kiinni kynsin hampain! Ryhmänvetäjä selittikin, että kun muuttaa tapojaan ja tottumuksiaan, esim mä opettelin syömään aamupalan, elimistö voi oikeesti siirtyä säästöliekille luullen, että on iskeny joku maanlaajuinen nälänhätä..Sit toinen takapakki tuli, ku aloin liikkua. Vaikka en tehny muuta ku pyöräilin ja kävin uimassa ja kerran viikossa jumpassa, niin paino alko aluks nousta. Jotenki se nesteiden kiertäminen ja läskien sulaminen lihaksiksi, jotka siis ovat painavempia, teki mulle hetkeks painonnousua. Muuten kun homma lähti käyntiin, oli keskimääräinen viikkopudotus noin 800g-1,2kg! Ja mitä siihen hintaan tulee, minä kehoitan kysymään: Kuinka paljon maksat per kilo!? Et sä kaupastakaan saa hienointa kateenkorvaa kovin edullisesti, ja mä katson ainakin olevani niin hienoa lihaa, että se 24euroa/kilo ei tunnu paljolta... Tän kysymyksen tein muuten aikoinaan miehellekin, kun se juris miten kallista emännän painonpudotus on. "Kulta, kuinka paljon maksaisit minusta kilolta?" ja perään viatonta ripsen räpsytystä... "Ei rakas sellaista rahaa olekaan" Vastasi hunajainen ääni... "No ole sitten hiljaa minun vartijoissa käymisestäni" Ja släm, ovi kiinni... Eipä tullut rutinaa sen koommin! Ihanaa ku mä olen ilkeä :-)

Kyllä mäkin sitä paitsi pohdin pitkään, että onko viisasta lähteä raskautta yrittämään yli 90 kilon elopainolla? Toisaalta, terveet elämäntavat ei ainakaan raskautta haittaa, ja vaikka laihduttaa ei raskausaikana saakaan, pelkästään järkeistämällä tämä nykyinen syömistyylini, paino varmasti pysyis balanssissa. Katselin tossa yks päivä vanhoja kuvia, ja totesin, että vaikka kakkoselta mun lähtöpaino oli ysikympin paikkeilla, olin pojan ollessa puolivuotias ihan suht kondiksessa. En odotusaikana saanut kiloakaan ennen puolta väliä.

Tsemppiä lenkkiin ja tuuletusta kunnolla! Eiköhän ne asiat siitä suttaannu oikeille uomilleen...

-maalaisomppu (mahdollisesti kp 4/32, joka on ollu mun kellontarkka kierto teinivuosista asti, paitsi e-pillereiden aikaan...)

Vierailija
29/78 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä viikko taas vierähti nopeaa!!Järkyttävää kun tuntuu ettei mitään ehdi tehdä!

Omaa napaa..elikkäs menkat alkoi lauantaina 11pvä ja vuoti normaalilla tyylillään,tosin pientä vuotoa on tullut eilen ja tänäänkin vielä,mistähän ihmeestä tää johtuu?

Kuukuppia en vielä testannut,ens menkoissa sitten.

Onnea Helinälle plussasta!!Toivottavasti me muut tullaan pian perässä!!:)

Mun laihis ei nyt oo onnistunu yhtään,on tullut mässättyä pitkin viikkoa ja kauhistuttaa mitä puntari näyttää huomenna!

En yhtään muista mitä piti kirjoittaa joten painun lukemaan sängyn pohjalle kun lapsetkin jo nukkuvat.

Peukkuja kaikille!!

J kp 9/28-30

30/78 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyslomaviikko lapsilla ohi ja huomenna jatkuis taas tarha/koulurumba eli mun pitäis tietenkin olla nukkumassa, et jaksais aamulla reippaana potkia porukkaa liikkeelle täältä. Kas kun ei uneta. Ukko tuli pienimmän kanssa kotiin ja älämölöä tuli oitis pari astetta mökkiin lisää. Seurasin idolsia ja tuloslähetys tietysti kanssa, ja arvasin taas oikein kuka putoaa, tiesin pojistakin. Olen itse intohimoinen laulaja, mutta meikäläisen idolsit on nää kotona riekkuvat lapsoset, et täytyy vaan seurailla televisiosta, ku toiset vetää.

Pyykkikone huutaa vielä. Käsittämätöntä, että sitä on koko päivän pyörittäny ja silti vaan riittää... Mä kuulun siihen onnettomaan kastiin, jolla ei ole mitään kuivausrumpua tai -kaappia, joten täällä roikkuu sit pyykkejä siellä täällä. Kyllä on kivaa.

Toi yrmeä ukko tuli tohon huojumaan väsyneenä, pitää varmaan kammeta sen matkassa petiin, jos se unikin sieltä joskus ilmaantuisi...

31/78 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä tätä "asiaa", vaikkei muilla olisikaan :-) Ajattelin vaan purkautua, kun olen viettänyt riemuisan aamuyön pesuhuoneessa huuhtoen kylmällä vedellä pyjamaa, petauspatjaa, lakanoita, peittoa.... Ilmeisesti tämä onkin nyt sitä "tyhjennysvuotoa", kun vastaavaa olen viimeksi nähnyt neljä vuotta sitten kun tyttö synty. Tämä on vuotopäivä numero viisi ja mies arveli aamulla, että valkoisesta naaman väristä päätellen hemoglobiini saattaa olla laskusuhdanteessa. Lohdutin, että se oli viimeksi jossain 150 paikkeilla, että onhan siinä vähän varaa valahtaakin (ilahduttavaa positiivista ajattelua nääs).

Onkohan muilla mahdollisesti mielikuvaa vastaavasta vuotamisesta? Muistelisin, että kun henkari viimeksi poistettiin, silloinkin oli aika meininki. En ole sikälikään hirveen huolissani, koska mulla on aina ollut taipumus tällaiseen...

-"valkea kuulas"

Vierailija
32/78 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisomena: onpa kurjaa tuollanen vuoto! Toivottavasti loppuu pian! Hienoa, että sait avun masennukseen ja oot siitä selvinnyt! Joo kylhän noita aamuja, ettei huvittais yhtään nousta on suurimmalla osalla ihmisistä ajottain. Mulla ainakin aina joskus.

Anttulille peukutukset, että paino alkais putoamaan! bd Kylhän tuollanen vie motivaatiota, kun meinaa vaan nousta hyvistä yrityksistä huolimatta. Mutta jos et anna periks niin varmasti se sit vielä palkitaankin. Toivottavasti plussa tulis tässä kierrossa, ettei tarvi kuumeilua yrittää laimentaa pariks kuukaudeks.

On: Tänään on ollu kovasti menkkakipuja, mutta vuotoa ei toistaiseksi. Koitan pitää toivoa yllä, että monet plussanneet ovat kärsineet menkkakivuista, mutta saapi nähä.. No eiköhän se tämän viikon aikana selviä kummasta on kyse..

Hyvää tätä viikkoa kaikille! :)

sani kp26/22-30

33/78 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri laitto mulle tuollasen horoskooppi jutun, tunnistatteko ittenne?

mimmone TIPU Sää ole:

21.3-19.4 HAUKKA

Sää ole energine saalistaja.

Pirät haasteist ja jahtaamisest.

Sää saatat ol aikast päälkäyvä.

Suns o raakaa elinvoima.

20.4-20.5 PULU

Olet aikast hiras ja pulleva olone pulu.

Et säntäil mihenkäs vaa hoirat assjat omaa tahtisses.

Nautinnohalune sää ole ja piäne assia saa su iloseks.

21.5-21.6 KOLIBRI

Sää ole piän ja monefärine vipeltäjä.

Sunt ei saa milläs pysymä paikallas, sul o levotoine

sialu.

Sull o liikka assioi ja aikka ei lainkka niire

toteuttamise.

Sää ole ain menos.

22.6-22.7 SORSA

Tyytyväine pullasorsa o sun laises.

Huolehrit kaikest ja ain rauhallisest.

Sää ole toisinas liianki halutoine.

Sorsa saa usse iso poikue ja niit hän paimenta

lempiäste.

23.7-22.8 RIIKINKUKKO

Olet kommia riikinkukko.

Sää halut esintty ja ol huamio keskipisten.

Sää ole ylppiä ittestäs ja tekemisistäs.

Et lainkka pyytel antteks sitä et Luaja o su luanu.

Imartelust sää kehrät ko katti.

23.8-22.9 VARPUNEN

Sää ole hillitty varpune vähä ninko harma tai

huamaamatoine.

Sul turvallisus ja koti ova tärkkiöi.

Sää tule toime yksinäski ja oikiastas iha viihryt omas

seurassas.

Assioist sää ole tarkka ja siisti kans kaikes mitä

teetki.

23.9-23.10 JOUTSEN

Sunt voi sanno viähkiäks joutseneks.

Pirät kauneurest.

Olet sosiaaline ja perinteine ainaski parisuhtessas.

Sun kans tule helpost toime.

24.10-22.11 KORPPI

Musta salaperäne korppi.

Sää ole yäeläjä.

Olet syvälline ja syväste tunteva tyyppi.

Luanteltas olet mustavalkone ja sää ole kostonhimoine jos

sunt loukata.

Lojaali luontes takia sinulle o helppo uskoutu.

23.11-22.12 PAPUKAIJA

Sää ole värikäs papukaija.

Sunt kiahtoo eksotiikka.

Sää ole liikkuvaine, tahrot koke uut ja kierttä

maailma.

Sää ole kekseliäs ja opit helpost assioi.

Mut o assioi joihi sää saatat sunhtautu oikenki

fanaattisest.

23.12-20.1 PÖLLÖ

Sää ole älykäs pöllö.

Hillitty, sivus pysyvä ja iankaikkise älykäs.

Et tee ittestäs iso numero.

Sää kuuntele muit mielttummi ko ole ite äänes.

Suns o viisaut.

21.1-19.2 KYYHKYNEN

Sää ole neuvokas kyyhkyne.

Suns o kekseliäisyyt ja äly.

Sää ole oikke sosiaaline luanne.

Ongelmitte ratkomises ja uure oppimises olet mahrottoma

hyvä.

20.2-20.3 HAIKARA

Sää ole hyväntahtoine haikara.

Empaattine ja auttavaine.

Suns o luavuut ja loistava tunneäly o sun vahvutes.

Saatat kyl toisinas hukku haaveilema liikka.

Oinaksen mukaanhan mää olisin haukka mutta kyllä mää itteni tunnistan ennemmin tuosta haikarasta...tosin ihan rajoillahan mää noitten päivien kanssa olen...(siis ku aiemmin oli puhetta noista horoskoopeista)...tuo haukka ei kyllä kuvaa mua lainkaan!

saniko siellä kovasti jo piinailee?! toivottavasti menkkaoireet on sitä "oiretta" täti siis pysyköön poissa! Mihin maltat sää testauksen jättää?

Maalaisomppu: tsempit vuodon kanssa painimiseen! Mulla oli siis ekat menkat km:n ja synnytyksen jälkeen tuossa kk sitte ja sitä kyllä tuli PALJON! Monta pakettia meni yösiteitä...toivotaan että vuoto pian rauhottuis ettet ihan kalpeeksi mee!

Ommaa nappaa: mulla koopeet on nyt 28kipaletta...jos nyt oikein oireita lähtis miettimään niin kyllä repii tuolta oikeelta välillä (varsinki istumasta noustua) tosi paljon...kylmä on koko ajan, vaikka muilla on kuuma...ovistesti näyttä selkeetä plussaa (mulla se sylkitesti) itse asiassa enenevää plussaa...väsyny olen, ihan katki poikki...lisäksi mää olen aika herkkä hormoonihirviö (vedän pulttia aika herkästi nyt)....menkkaoireitaki välillä on ihan hyvästi....Mutta aika hyvin siis osaan noita oireita kehitellä, kierron pituudestahan mulla ei ole mitään tolkkua...jos täti ei ferrarillaan kurvaa niin testin teen ens maanantaina (ollaan reissussa sunnuntaihin)

Kiloista: Anttusanttu tsemmpiä kauheesti!!! Mulla oli tullu 800kg plussaa perjantaihin nähen (enkä syöny mitään herkkuja kuten sipsejä, karkkia, pullaa, pannaria kermavaahdon kera, suklaata jne mitä muut meillä veti...meillä oli pari päivää vieraita)...pikkasen ottaa kyllä pannuun!! Mun bmi on vielä yli 31...tän painon kans kyllä ei hirveesti tee mieli nousta neuvolan vaakalle...joten toivon että saisin kans painoa ensin alas vaikka jos malttaa pysyä herkuitta raskausaikana niin en usko että paino (heh heh) hirveesti nousee....(toiveajattelua)...NÄLKÄ on KOKO AJAN! Tsemppiä siis kaikille painonsa kanssa taisteleville olkoon ne sitte liikapainoja taikka alipainoja :DD

Pitää mennä vielä töihin...

nani

Vierailija
34/78 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kunnossa ja sain tietää, että olen parvorokon ja sytomegaloviruksen sairastanut jo lapsena =) Siis mikään tulehdus ei keskeyttänyt raskautta eikä pienokaisemme ruumiinavauksessa löytynyt mitään syytä ja hyytymistekijät olivat kaikki kunnossa. Kromosomitutkimuksesta vastausta ei ollut vielä tullut, soittavat siitä myöhemmin. Päälimmäisenä kysymyksenä pyörii tällä hetkellä kuitenkin MIKSI? Siksikö, että oppisi vielä lisää arvostamaan tätä elämää ja jo annettuja lapsa?!

Kohtu, munasarjat ja kaikki kunnossa. Saamme aloittaa yrittämisen. Menkatkin kohta alkamassa ultrassa näkyi sen verran vahva limakalvo. Nyt kp 23/21-24-32.

Lääkäri oli sama kuin koko keskenmenohoidonkin ajan ja kiitin häntä myös siitä. Aika hienoa, kun alusta loppuun oli sama ja empaattinen lääkäri.

Piinanpäivät menossa, mutta ultrassa jo todettiin, että menkat alkamssa =)

Joten odottelen seuraavaa kiertoa.

Sairaalaterkuin,

Mammariini

Vierailija
35/78 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Sani... kuinka maltat olla testaamatta. ?? Mullakin ihan nipistää vatsasta kun ajattelenkin..

maalaisomppu: mullahan poistettiiin 3viikkoa sitten kanssa se henkari. ja vuoto oli hirmuista, vaikka kestikin "vain" 4päivää. Menkat taisivat osua samaan rytäkkään. kurjaa oli, mutta onneksi loppuu aikanaan.

Anttuli: mulla on kans vähän samaa ongelmaa. paino ei tipu millään aluksi vaikka kuinka liikun.. parin kuukauden jälkeen sitten alkaa yleensä tapahtus, tsemppiä.

Ja omaa napaa: Vatsatauti selätetty! Jippii!!!

Mulla on kyllä edelleenkin kokoajan oksettava olo! tätä on jatkunut jo viikon päivät. Ja tämä jatkuva väsymys! huooh! Taitaa hormonit ettiä paikkaansa. Tai jospa sittenkin... taitaa olla toiveajattelua kun se vuotokin oli niin runsasta kierukan poiston jälkeen. Mutta meinasin kyllä käydä ostamassa testin jotta asia varmistuisi.

Kun ajattelee että vuoto alkoi 10.9.ja kierukka poistettiin 29.9. (kierto 21pv) ja vuoto alkoi 1.10. ÄÄh! mä oon ihan solmussa kun lasken näitä päiviä..

päivä kerrallaan...

äitix3 kp20/??

36/78 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä ehta korppi ja isäntä selvääkin selvempi pulu, että meillä menee ainaki nappiin.

Tätien vierailuja ei nyt todellakaan tarvita, joten kaikki sormet ojossa piinailijoiden puolesta!

Mammariini, huojentavaa kuulla, että kaikki kunnossa uuteen yritykseen ja lujasti onnea siihen, mutta on tietysti tosi kurjaa, että joutuu noin ison kysymyksen jättämään ilmaan leijumaan. Asia on jotenkin helpompi aina ymmärtää, jos löytyy syy.

Mulla aavistuksen toi putous näyttäs hiljentyneen, joten jospa se alkais taantumaan pikku hiljaa. Varmaan sen takia on ollu tosi väsyny koko päivän. Katsoin tänään ohimennen sen Sairaala-sarjan alun, missä se vauva syntyi, ja itkin ku vesiputous. Niin kovasti haluais olla samassa tilanteessa! Tosin kertaalleen ennätin jo sen jälkeen harkita ton neitin antamista adoptioon, on se taas tämän illan ollut yks pyllyreikä koko tyttö!

-hermojaan kiristelevä omenainen-

Vierailija
37/78 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukut ja varpaat pystyssä sulle, Sani! bbdd

t.Eltemia, yk1, kp23/??? Ei ovista bongattu vieläkään:(

Vierailija
38/78 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kulta, kuinka paljon maksaisit minusta kilolta?" ja perään viatonta ripsen räpsytystä... "Ei rakas sellaista rahaa olekaan" Vastasi hunajainen ääni... "No ole sitten hiljaa minun vartijoissa käymisestäni" Ja släm, ovi kiinni... Eipä tullut rutinaa sen koommin! Ihanaa ku mä olen ilkeä :-)

Noin sitä pitää omppuli!

t.Eltemia

Vierailija
39/78 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo vähän parempi mieli. Kyllä tällä linjalla jatketaan, jos mä repsahdan herkkuihin totaalisesti, niin äkkiä painaisin sen 120-130kg. Oon sen luokan herkkupeppu. Koskaan mikään ei ole liian makeaa. Tykkään myös suolaisesta ja roskaruoasta. Menee myös hirmuisia annoskokoja. Harmittaa kun vaan nyt jo katson tarkkaan mitä syön, niin silti saa etsiä kokoa 44 kaupasta. Hui... Huomenna taas sauvakävelemään =)

Kauheasti elää pino, kivaa! En muista mitä piti kommentoida, mut väsyttää niin kovin ;o)

En tiedä enää ees omaa kiertopäivää. Kohta on totaalinen tjot jos kierrot alkaa mennä näin...

T:Anttuli

Vierailija
40/78 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jehna mikä yö takana. tyttö on nyt vuorostaan sairaana. Yskii niin kauheesti. Aloitti yskimisen jo eilen ja se yltyi illalla niin että loppupeleiisä reppana oksensi 5 kertaa. Eipä olla paljoa nukuttu. Ja nyt pesen lakanoita ja pyjamia

Huono-oloni jatkuu. taitaa olla väsymystä, mutta kummaa tämä on. Kävin nyt aamulla kumminkin apteekissa ostamassa testin, ja varmuuden vuoksi ostin sitten tuplapakkauksen (clearblue). HUI!

Ja kiloklubiin uutisia nyt on -1kg. Jäljellä vielä 6 kg. Voi kun mä olen iloinen. Mutta herkkupeppu olen minäkin.Ja helposti lihoovaa kans..jos lopettaisin liikkumisen niin olisin aika iso. Mutta nyt ensimmäinen tiputettu kilo takana, jee!! tsemppiä myös muille painon pudotukseen!

Nyt mietin että testaanko aamulla vai yrittäiskö pidätellä ja testais jo päivällä.??

äitix3 kp21/?? Tai mitä liekään...