Tunnetteko perheita, joiden kaikkien lasten nimet alkaa samalla kirjaimella tai ovat muuten yhtenaisia. Millaisia rimpsuja tiedat?
Minä tiedän perheen , jossa kaikki alkoivat R-kirjaimella. Samoin perheen, jossa tytöt alkoivat tietyllä kirjaimella ja pojat taas jollain muulla kirjaimella.
Kommentit (41)
mutta yhden ihan erityyppinen nimi L-kirjaimella. Kysyin tältä L-tytöltä (kaverini) syytä ja hän kertoi, että isosisko oli vaatinut hänelle sen nimen, joka poikkeaa vain yhdellä kirjaimella isän nimestä.
Eksän lapsuudenperheessä kaikkien nimi alkoi M:llä. Laitoin heille kerran ulkomaanmatkalta kortin, johon merkitsin vastaanottajaksi M. Virtanen x 4.
Alakouluaikaan tunsin perheen, jossa kaikilla neljällä lapsella oli J:llä alkavat ja muutenkin samantapaiset nimet ja pojilla kaksiosaiset väliviivanimet. Eräässä toisessa perheessä oli J-lapset joilla oli näitä samoja nimiä ja vanhempien nimet alkoi T:llä.
Itselleni on vaarassa tulla S-perhe, kun minun ja mieheni nimet alkaa tällä samalla kirjaimella ja muutenkin pidän S-nimistä.
Yhden entisen opiskelukaverin perheessä kaikilla viidellä lapsella oli S:llä alkavat nimet. Pojilla viimesenpäälle perinteiset ja tavalliset nimet ja tytöillä erikoiset, ei kalenterissa olevat nimet.
Minusta mautonta että nimet pitää alkaa samalla kirjaimella. Vikan lapsen kohdalla taisi a-alkuiset nimet loppua kun siitä tuli ihan kamala nimi!
toisessa perheessä kolme poikaa, nimet alkavat J:llä
vanhemmat mukaan lukien on etunimessä Jan.. Liekköhän sama perhe?
Kaikkien 5 lapsen nimet alkavat T:llä. Ovat jo aikuisia tosin :)
Tämän lisäksi tunnen perheen, jossa on E-lapset, mutta vanhemmilla on erilaiset alkukirjaimet.
lapset. Vanhempien nimet A:lla ja T:llä.
Vierailija:
Tiedän perheen, jossa kolmen lapsen nimi alkaa Sa, mutta yhden ihan erityyppinen nimi L-kirjaimella.
Tiedän toisenkin perheen, jossa kolme ensimmäistä on samaa sarjaa (päättyvät -na) ja neljäs erilainen.
Lisäksi::
- Kaksi S-alkuista sisarussarjaa (toisessa 2, toisessa 4 lasta)
- Yhden J-sarjan (3 lasta)
- Yhden A-sarjan (3 lasta)
- Yhden H-sarjan (ainakin 3 lasta, saattaa olla enemmänkin, en muista enempää nimiä)
Veljen 3 lasta A-sarjaa :)
Itse en oikein tuosta perusta, valitsin nimen ihan eri perusteilla kuin alkukirjaimella, hassu perustelu mun mielestä. Lapset on yksilöitä.
Kyseessä tyttö ja poika, ja nimet ovat todella samantapaiset, ei ala pelkästää samalla kirjaimella.
Itse en sellaisia nimiä antaisi lapsille, mutta jos joku tykkää, niin mikäs siinä?
kuinka paljon tämmösiä perheitä löytyy? Hirveesti!! Mielestäni siinä ei ole mitään erikoista saati hienoa.
Itse en tykkää yhtään tämmösistä " nokkeluuksista" .
tiedän yhden perheen jossa lapsien nimet loppuvat -liinaan (3lasta
perheen, jossa 11 lasta ja kaikkien nimet alkavat J:llä.
4 lasta: Teemu, Tapio, Terhi, Totti
Ja itse asiassa molemmissa myös vanhempien nimet on M-alkuiset.
Äiti- Jonna
Isä- Janne
Tytöt- Jessika ja Janika