Minkä ikäinen on nuorin lapsenne teillä, jotka ajatte perheparkkiruutuun.
Eli missä iässä vielä kehtaa siihen jättää. Vai pitääkö olla rattaat mukana?
Kommentit (38)
aina vaan jos vapaata on, ei niis oo muutenkaan mitään TOLKKUA kuka niihin ajaa ja kuka ei =(
Minäkin ajattelen sen niin, että on turvaistuimet tai korokeistuimet (tai kaukalo) ja lapset /lapsi kiinnitettävä niihin. Ja valtavasti ostoksia.
meillä kiinnittää jo 3-vuotiaskin. Etupenkiltä varmistan, että oikein meni. Ei tarvi pyllistellä siinä välissä.
lisää vielä, että meillä on niin pieni auto, että hyvin mahdutaan pyllistemään oven välissä ihan missä parkkiruudussa tahansa. Jotenkin olen ajattelut, että isoon ruutuun pitää olla vähintään kaupunkimaasturi, minibussi tai edes farkku ja kolme alle kolmevuotiasta lasta.
ja lisäksi takapenkillä 5 v ja 6 v ja todellakin ajan perheparkkiin jos on vapaana - harvemmin on, yleensä niissä on ihan " turvaistuimettomia" autoja. Olen usein kaupassa yksin koko köörin kanssa ja kolmen lapsen ujuttaminen takapenkille on melko v-mäinen operaatio ja juuri nuo leveämmät ruudut auttavat tässä. Isommat osaisivat laittaa vyöt itse kiinni, mutta kolme istuinta täyttää koko takapenkin ja vyö pitää " ujuttaa" pinestä kolosta, löytää oikea vastakappale ja saada vyö kiinni. Hankalaa aikusellekin.
...ja molempien turvikset joudun vielä kiinnitteleen. osaisivta kyllä, mutta nuo meidän vyö istuimet on niin leveät, että ne vyön kiinnikkeet jää aina sinne alle ja on aikuisenkin tosi hankala ne laittaa ja löytää. Kyllä kirosin kun tähän uuteen autoon siiryttiin, kun meni näin hankalaksi.
ja käytetään perheparkkia jos vain mahdollista. Ja ihan siitä syystä juuri että lasten istuimiin kiinnittäminen vie vähän aikaa. Ei tarvitse sitten niin sitä naapuri autoa varoa kolhimasta ja kun siellä välissä pyllistelee ei tosiaan naapuri autoon pääse sisään tai sieltä ulos.
Jos lapset ei olisi mukana en perheruutua käyttäisi, ihan siitä syystä että minusta on koheliasta jättää se sitä enemmän tarvitsevalle!
Täältä joskus luin, että sellaisiakin on olemassa ja sitten huomasinkin perheparkkipaikkoja meidänkin Prisman parkkipaikalla. Eipä ole ollut tarvetta sellaiseen pysäköidä, vaikka joskus on kaikki viisi lasta ollut mukana kaupassa.
Ajan aina sellaseen leveään ruutuun, jos se vaan on vapaana. En sen takia, että lapsi ei jaksaisi kävellä, tai että mun täytyisi laittaa se vöihin, ei. Vaan ajan siihen sitä varten että, en halua kenenkään kolhivan mun autoa, joka on vielä aika hieno ja kateutta herättävä. Sellaista ihmiset kolhivat ihan tahalleen. Tälläkin palstalla on oikein kehuskeltu, miten joku tahalleen autoja kolhii.
että meillä lapset joskus ehtivät lennättää ovet ihan selälleen ja jos ahtaassa paikassa niin tietäähän sen, miten siinä käy :/
Höpöhöpö! Se on tarkoitettu kaikille joilla on pieniä lapsia. Sen takia ne on ovien lähellä, että ei tarvitse kävellä isoilla autoja vilisevillä parkkipaikalla pienten lasten kanssa pitkää matkaa.
Vierailija:
Sen takia ne on ovien lähellä, että ei tarvitse kävellä isoilla autoja vilisevillä parkkipaikalla pienten lasten kanssa pitkää matkaa.
No minkä takia ne ruudut sitten kanssa on LEVEEMPIÄ ???
jokainen voi käyttää järkeään tässäkin: Kun lapsia ei enää tarvitse kiinnittää autoon, he eivät lähde yllättäen juoksemaan autojen sekaan, eivätkä avaa oviaan vauhdikkaasti voi siirtyä tavalliseen parkkiin.
Jokainen näistä on hyvä peruste olla perheparkissa. Mun mielestä perheparkkia voi käyttää ihan hyvin vaikkapa perhe, jossa teini-ikäinen kehitysvammainen jne.
Mutta ärsyttää nää Bemari ja Audijuntit, jotka eivät lapsia ole ikinä nähneetkään, jotka silti autonsa tunkevat näihin leveämpiin ruutuihin, vain siksi, etteivät voi millään kävellä viittä metriä kauempaa kauppaan, koska kalorit pitää säästää salille, jonne on kk-kortti. AAARRGGGH.
Mieheni mielestä niin kauan kuin on korokeistuin. Kiukkuinen, kun kerroin täältä kysyneeni. ap