Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaliskuiset kasaan!! :)

25.07.2007 |

Koitanpa oisko tällä pinolla kysyntää täällä puolen eli maaliskuussa -08 joilla on la niin tänne vaan! Itse olen jo uskaltautunut tuolla o-puolella pinoutua, mutta jotenkin kaipaisin edelleen " kohtalotovereiden" kanssa rupattelua...

Toivottavasti pinoon kertyy väkeä, ainakin meidän ivf/icsi kesä-heinäkuussa pino l-puolella on ollut erityisen voitokas, sieltä odotan osallistujia ainakin!! :D

Naksu rv5+5

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä minun tietoni:

Nimimerkki: Luna.

Laskettuaika:29.3.2007

Asuinpaikka: Fuengirola

Synnytyssairaala: Marbellan sairaala?

Muut lapset: -

Ikä: 27 vuotta

Jos listaan vielä lisätään, että miten tärppäsi/ millä hoidolla, niin minun kohdalle voi laittaa, että luomusti kuuden vuoden yrittämisen jälkeen=0.

Mitäs muuta tässä... Näin viime yönä unen, että tuli keskenmeno=/. Toivottavasti ei ollut mikään enneuni. Raskausoireita ei ole muuta kuin päivittäinen alavatsan nipistely. Toivottavasti viittaa vaan siihen, että kohtu siellä kasvaa. Näyttää, että maha on turvonnnut. Ei siis näytä miltään vauvamahalta, vaan siltä, että olisi tullut muutama ylimääräinen kilo juuri vatsanseudulle, eli läskiltä näyttää.

Tänään tuli ekan kerran huono olo. Olin tuolla ostoskeskuskessa pyörimässä, ja yhtäkkiä tuli sellainen vetämätön olo, ällötys ja kylmät väreet ja pyörrytti. Olisi tehnyt mieli käydä lattialle makaamaan=). Menin siitä sitten kahvilaan istumaan, ja tuoremehun jälkeen olo oli jo parempi.Ei siis varsinaisesti oksettanut.

Mulla on huomiseksi varattu aika lääkärille. En kyllä yhtään tiedä, mitä siellä tehdään, mutta toivottavasti saan jotain selvyyttä siihen, miten täällä Espanjassa tämä raskauden seuranta etenee.

Eipä tässä tällä erää muuta=)

Luna.

Vierailija
22/53 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMIMERKKI: Mine

LA: 4.3.2008

ASUINPAIKKA: Itä-Suomi

SYNNYTYTSSAIRAALA: Kys

MUUT LAPSET: 03/06 poika

IKÄ:30

ONNISTUNEET HOIDOT: 06/05 ICSI, 06/07 ICSI

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMIMERKKI: Simpukka

LA: 5.3.2008

ASUINPAIKKA: Helsinki

SYNNYTYTSSAIRAALA: KOS tai NKL

MUUT LAPSET: -

IKÄ:31

ONNISTUNEET HOIDOT: kolmen epäonnistuneetn inssin jälkeen tämä tärppi 06/07 IVF ensimmäisestä tuoresiirrosta

Kovasti jännittää vaan vielä odotella kaksi viikkoa seuraavaa ultraa (niskapoimu ultra + minulle veriseula). Alku-ultrassa kaikki oli ok, mutta jotenkin vaan jännittää että vieläkö se sydän siellä varmasti pamppailee...Sen jälkeen ehkä uskallan jo kertoa asiasta vähän muillekin (nyt raskaudesta tietää vain kaksi kaveripariskuntaa). Miten muuten muut, oletteko jo kertoneet/kenelle tai missä vaiheessa aiotte kertoa?

Simpukka 8+6

(neuvolassa eilen korjasi kahdella päivällä taaksepäin, laskettu aika kyllä pysyi samana mutta lääkäri oli vain laskenut vähän väärin noi raskausviikot/päivät)

Vierailija
24/53 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä minun vastaukset:

NIMIMERKKI: Lene

LA: 29.3.2008

ASUINPAIKKA: pääkaupunkiseutu

SYNNYTYTSSAIRAALA: NKL

MUUT LAPSET: 02/06 poika

IKÄ: 33

ONNISTUNEET HOIDOT: molemmat raskaudet saaneet alkunsa luomusti. Tässä raskaudessa on lugesterontuki. Hoitoja tehtiin vuonna 2005, mutta ne olivat tuloksettomia. Mulla on ollut yhteensä kolme keskenmenoa (11/2003, 1/2004 ja 4/2007).

Vierailija
25/53 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta

Ensimmäisestä onnistuneessa hoidossa 2005 kerrottiin raskaudesta vasta 12 viikon jälkeen, kun alettiin olla ns. keskenmenoriskin paremmalla puolella. Muistaakseni viikkoja oli noin 14, kun kerrottiin kellekkään. Silloin tuntui, että haluaisi olla mahdollisimman varma, jos nyt varma näissä asioissa voi koskaan ollakkaan.

Nyt jouduimme vanhemmille kertomaan jo hoitoihin menosta, kun piti pojalle järjestää niiksi päiviksi hoitopaikka ja isovanhemmat tulivat silloin apuun. Samassa syssyssä kerrottiin myös yrityksestä lähimmille ystäville ja sisaruksille puolisoineen. Näin ollen, kun saatiin veritestin tulos sanoimme plussasta noille ihmisille, ketkä tiesivät myös hoidoista. Ensimmäisen ultran jälkeen kerroimme sydämen sykkeestä lähimmille ystäville. Ajattelimme, että ovatpahan sitten tukena ja turvana, jos tässä huonosti vielä käy. Minä en vieläkään uskalla oikein luottaa tähän...

Vierailija
26/53 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että ootte laittaneet noin ahkerasti esittelyjä, mä teen listan sitten kun ehdin... Mikä muuten ois hyvä nimi pinolle? Vai ollaanko vaan Maaliskuisia? Ja sitten jos jollain on ehdotuksia esittelylistan värivaihtoehdoista niin otan mielelläni vastaan, vähemmän itelläni mietittävää! :) Kylläpäs musta nyt innokas tuli tän asian suhteen, ei kai huomaa että kesälomasäät ei ole ihan parhaat mahdolliset? ;)

Niin, omasta navasta sen verran, että huomenna ois sitten se ultra, jaiiiiks!! Ihanasti jo äippäkin soitteli ja kyseli tarkkaa aikaa, halusi vaan sanoa että ovat hengessä mukana! Ja eilen kaverin mies onnitteli odotuksesta, itkuhan siinä tuli silmään meikäläisellä! Ensimmäinen onnittelu noin, että en itse asiaa räväyttänyt tiskiin, tuntui kyllä niin kivalta! Ja toinen vielä niin huomaavaisesti kyseli miten odotus on sujunut ja miltä tuntuu jne... Mies osasi sitten vastata heti, että torstaina sen sitten vasta varmasti tietää miten sujuu... Hui, tottahan tuo on!

Naksu 6+5

Vierailija
27/53 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan

Iloisia uutisia neuvolasta. Jännitti niin vietävästi, jos sydänäänet eivät kuulukkaan vielä näin aikaisin. Kuuluihan ne ja sykyttivät mennä kuin höyryveturi eteenpäin. Itku pääsi!

Muuten kaikki ihan ok. Itse kuvittelin, että paino olisi noussut ihan kamalasti, kun en ole juoksemassa käynyt ja tuntunut olo niin turvonneelta. Kai sitä saisi juosta, mutta en vain ole jaksanut ja toisaalta uskaltanutkaan....jos se jotain huonoa ennustaisi se pomppimisliike. Kun ennen juoksin 50-60km viikolle ja nyt 0, voisi kuvitella, että paino alkaisi nousta, mutta onneksi ei ainakaan mittarin mukaan vielä ollut kuin satoja grammoja. Ei kun siis herkuttelemaan :)Neuvolantäti tokaisikin, että kun olet noin hoikka, niin äänet kuuluvat selkeämmin ja aiemmin. Sanoin hänelle, että tuosta hoikkuudesta voidaan olla montaa eri mieltä! Mullahan on vielä jäljellä roikkuvan nahkan rippeet edellisestä raskaudesta, eikä ne varmaan minnekkään katoakkaan. Siihen neuvolantäti sanoi, että lohtuna tuolle nahkalle on, ettei tarvitse uudelleen venyä tätä raskautta varten ja palautuu sitten nopeammin. Näinköhän lie......epäilen....Lääkärineuvola nyt sitten kahden viikon päästä.

No, tuo kai pienin ongelma!!! Ilo oli kyllä suunnaton, kun pieni sydän sykki masussa! Streptokokki bakteeri näyttäisi kiusaavan raskauttani jo tässä vaiheessa. Tämä bakteeri on melko yleinen raskauksien aikana. Toisilla se on elimistössä, mutta ei aiheuta mitään oireita, eikä silloin myöskään hoideta, kun ei tiedetä. Niillä, joilla oireita tulee yritetään antibiooteilla tappaa, mutta mulla ei ainakaan edellisessä minnekkään kaikonnut, joten avautuminen ja pehmeneminen alkoi jo joulukuussa, vaikka laskettuaika oli maaliskuussa. Kuukauden täytyi sitten olla petipotilaana. Toivottavasti nyt ei tee tuhojaan. Nyt sitä ei edes yritetä hoitaa. Synnytyksessä antavat sitten lääkityksen suoneen ettei siirry lapseen. Ei tuota bakteeria kannata kuitenkaan säikähtää...kyllä ne neuvolassa osaavat hoitaa oikein. Ennenaikaisia synnytyksiä sen johdosta yleisesti tulee, mutta mullakin meni sitten kuitenkin yli.

Muillekkin oikein antoisia neuvolakäyntejä ja kertokaahan tunnelmistanne!

Vierailija
28/53 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä meikäläisen tietoja:

NIMIMERKKI: Amodini

LA: 15.03.2008

ASUINPAIKKA: pk-seutu

SYNNYTYSSAIRAALA: Jorvi

IKÄ: 31

ONNISTUNEET HOIDOT: Ei löydy. 3*IUI pistoilla ja kerran myös luget mukana, tuloksena vain negaa. Tämä plussa on siis hoitotauon luomu.

Tänä aamuna sain sitten kokea ensimmäistä kertaa oksentamisen riemua. Jee. Mutta helpotti kyllä ihan oikeasti. Kyllä se olotila sitten vaihtelee päivittäin ja tunneittainkin. Välillä ajattelee, että ymmärtää hyvin niitä kaupunkilegendoja, missä naiset eivät edes tiedä olevansa raskaana. Menee päiviä, että ei ole mitään oireita. Ja välillä mietin, että miten ihmeessä pystyn olemaan vielä kertomatta töissä kun ei pysty ajattelemaan pahan olon takaa.

Nauroin eilen kippurassa tuota kommenttia, että tekee mieli käydä kaupan lattialle makaamaan kun väsyttää. Mulla oli eilen juuri sellainen olo, että " ai kun tämä S-marketin lattia olisi ihanan viileäkin..."

Me ollaan kerottu vain aivan lähimmille ihmisille vanhemmille, siskoille ja muutamalle ystävälle. Työni luonteen vuoksi olen kertonut lähimmille esimiehille, jotka ovat kuin ystäviä ja tienneet hoidoistakin. Mutta pelko on vielä niin suuri, että en pysty keskustelemaan vielä aiheesta. Yht' äkkiä ymmärrän ystävää, joka tuli kaapista vasta viikolla 20. Toki olo on onnellinen. Harva kai nauttii oksentamisesta, mutta minulle huono olo on aina mukava muistutus siitä, että kaikki on hyvin.

Mukavaa torstaita!

Amodini 8+0, (jee uusi viikko alkoi!)

Vierailija
29/53 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun tänne rupeaa pikkuhiljaa tulemaan noita neuvolakuulumisia. Mine, varmasti ihana ja helpottava tunne, kun kuulee ne sydänäänet.

Mulla oli siis eilen lääkäriaika omalääkärille, joka ei sitten ollutkaan paikalla. Sijaisena joku lääkäri, joka ei puhunut sanaakaan englantia. Ihmeen hyvin pärjäsin espanjalla=). Eli mulla on varattuna eka neuvolakäynti 20.8 ja eka lääkäri 3.9. Lisäksi täällä Espanjassa pitää syödä jotain lääkärin määräämiä vitamineja. Kahta eri.

Meneeköhän tämä koko raskaus jännittäessä ja pienessä pelossa. Nyt alkoi pelottamaan, että jos ei niitä sydänääniä kuulukaan, kun on olo aika oireeton. No, jos sydänäänet kuuluu, niin sittenhän voisi seuraavaksi ruveta pelkäämään, että rakenneultrassa havaitaan jotakin häikkää. Ja sittenhän jäljelle jää vielä synnytys. Sielläkin voi tulla joku komplikaatio.

Vaan tuskinpa se huoli sitten vauvan synnytyäkään mihinkään häviää. Kai sitä omasta lapsestaan aina huolta kantaa.

Me ollaan kerrottu lähipiirille raskaudesta. Siis näille ihmisille, jotka tietävät, kuinka kauan ollaan lasta toivottu. Reaktiot: miehen veli itki onnesta, miehen toinen veli itki onnesta, miehen sisko itki onnesta, minun sisko itki onnesta. Äitini ei ihme kyllä itkenyt. Oli vain kovin onnellinen. Ja toisti varmaan kymmenen kertaa " tosi hieno juttu" . Äiti on jo alkanut shoppailemaan vauvanvaatteita, vaikka pyysin, että odottaisi nyt hieman.

Naksu, eikös sullakin ollut täksi päiväksi ultra. Tulehan kertomaan kuulumiset, kunhan kotiudut=)

Luna.

Vierailija
30/53 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun massussa on vauva, sinnikäs sykekin näkyi heti! Vaavilla on pituutta huimat 7,9mm ja vastaa viikkoja 6+5 - eli ihan normaalin kokoinen, siirron mukaan nyt olisi 6+6 (+-2pvää on ihan normaali heitto vielä). Ensimmäinen kuva vauvasta on nyt sitten ihmeteltävänä - ai että onkin hieno!! :) Luget ajetaan nyt siis alas ja toivotaan, että menee hyvin. Tuota en muuten tiennytkään, että Tays tarjoaa vielä np-ultrankin, niin pääsen sitten kaupungilla vielä rakenneultraan ilmaiseksi (Treella kaupunki tarjoaa vain yhden ultran)!

Ihana tunne kertakaikkiaan, ei voi muuta sanoa!!!!

Vierailija
31/53 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki: Zanzu

Laskettuaika:21.3.2007

Synnytyssairaala: SeKS

Ikä: 21 vuotta

Clomifenillä ihmeellinen plussa syntyi, aikaisemmin on syöty Terolutteja mutta niistä ei ollut ilmeisesti mitään apua. Clomifenistä en kerinnyt syömään kuin ensimmäisen kuukauden ja hyvin auttoi. Minulta todettiin keltarauhashormonin vajaatoimintaa ja siksi emme ole saaneet aikasemmin tenavaa. Yrittämään olemme ruvenneet jo 04/05 lähtien ja kun olen ujo luonteeltani en ole uskaltanut mennä ajoissa neuvolaan kysymään mikä mättää kun mitään ei synny....

Nyt plussan näin ensimmäistä kertaa 2 viikkoa sitten, vieläkään ei taho uskoa todeksi millään. Kai sen uskoo kun neuvolaan menee ensimmäisen kerran ja siellä sanotaan että elämää on. Neuvolassa kun vielä ollaan kesälomalla ni en pääse sinnekään ennen 10.viikkoa, jolloin se kyllä vasta normaalistikin ottaisi ensimmäistä kertaa.

Mitäs muuten siellä neuvolassa sitten ensimmäisellä käynnillä tehään? Olen kerran uusi näissä jutuissa niin olisi kiva tietää vähän etukäteen mitä voisi olla tulossa, ettei tartte ihan turhaan jännittää sen takia.

Vierailija
32/53 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä se lähtee uuden elämän alku! Onnea sykkeestä. Eikö ole ihanaa!?

Tervetuloa uusille pinoutujille!

Zanzu: muistaakseni eka neuvolassa ei tehty paljoa... punnittiin ja otettiin verenpaine. Ja taidettiin ottaa pissanäyte, joita otetaankin sitten joka kerta piilevien virtsatietulehdusten varalta. Sitten muistaakseni neuvottiin, miten np-ultra varataan. Meillä ei kuunneltu eka kerralla sydänääniä, koska th ei halunnut riskeerata jos ne ei kuulukaan (sanoi ettei sitten tarvi huolestua turhasta, koska ne harvoin kuuluu ennen 14. viikkoa). Ja olin kuitenkin jo käynyt alkuraskauden ultrassa, jossa syke oli näkynyt. Monissa paikoissa kyllä koetetaan kuunnella sydänääniä heti eka kerralla. Se taitaa olla terveydenhoitajasta kiinni.

Vierailija
33/53 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittautuu täällä myös..

Laskettu aika: 5-6.3.2008 (vaihtelee lääkärin mukaan).

Synnyttämään: Nkl

Ikä: 38

Lapsia nykyisen mieheni kanssa " entisistä elämistä" mutta yhteistä ei vaan kuulunut. Toinen IVF tuotti tuloksen.

Viikkoja 9+3, tänään ultrassa A: 25mm ja B:23mm eli kaksoset tulossa. Väsymys on aivan mahdoton..

Näkyy täällä tuttujakin lapsettomuuspuolelta.

Naksu: Kyllä pinostasi tuli aikamoinen plussa pino ;-)

Vierailija
34/53 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä oikeastaan " sekundäärisesti lapseton" mutta ehkäpä kuitenkin saan tulla mukaan:)

Meillä siis jo kaksi lasta joista molemmat ovat hoitojen tulos.Meillä riittäneet aikaisemmin Puregon piikitykset suurilla annoksilla mutta tämä raskaus onkin poikkeus.Emme nimittäin edes yrittäneet vielä raskautta kun nuorempi lapsista on vasta 1,5v.Asiat menivätkin toisin ja nyt olen onnellisesti luomusti raskaana ensimmäistä kertaa elämässäni.Tänään kävin lääkärillä ja koko vastasi viikkoja 6+2-3 joten laskettu aika olisi jossain maaliskuun 24. tienovilla.Saa nähdä päästäänkö sinne asti mutta kovasti toivotaan.Tosin taidamme olla vieläkin hieman pyörällä päästämme tästä yllätyksestä, niin kovasti meille oli lääkäritkin sanoneet etten voi tulla luomusti raskaaksi;)

Vierailija
35/53 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimimerkki: kara78

la: 17.3.2008 (laskurin mukaan. en ole viel käyny neuvolas/lääkäris)

asuinpaikka: vantaa

sairaala: varmaan nkl (toivotaan niin)

muut lapset: -

ikä: 29

odottelen täs jo kovasti ekaa neuvolassa käyntiä. viel ois pari vkoa. me ei olla puhuttu tästä mitään, koska kokoajan pelko perseessä, et jos jotain sattuukin. mulla oli tuulimunaraskaus maaliskuussa -07.

ainoastaan yx mun kaveri tietää, koska se oli ostamassa meille texmex-iltaan tequilaa (oli ollu puhetta pari pvää ennen, enkä tienny sillon viel mitään). jouduin sit sanoo, et en voi juoda sitä. join sit alkoholitonta siideriä, ettei muut ihmettelis...

röökin polton mä lopetin heti, kun sain tietää (poltin 2 tupakkaa pari pvää plussan jälkeen-> ne on ainoot). kerkesin kyl dokata kerran ja poltella jonkun verran röökii, mut ei kai se niin alussa ole niin vaarallista?!

ens vkolla pitäis mennä töihin kk:n loman jälkeen. ei kauheesti nappais... mun duuni on aika fyysistä->saa nähdä miten jaksaa ja miten pinna kestää...

mulla on paino noussu 3 kg kesän aikana. luultavasti johtuu enemän loma-ajan herkuttelusta kuin ite raskaudesta. mahan makkara on kasvanu, ei mikään vauvamassu =P sit tissit on kans kasvanu->pitäis mennä ostaa uusia rintsikoita :)

mulla on melkein koko ajan nälkä/pahaolo. sit vessassa pitää ravata jatkuvasti. todella kiva olla kaupassa, kun pitää vähän väliä laukata vessassa...

meillä ois yhet sukujuhlat lauantaina. saa nähdä, et tajuuko kukaan... voivat meinaa vähän ihmetellä, kun en juo mitään. mietin jo alkoholittomien siidereiden kuskaamista sinne, mut sit ne vasta riemastuu, jos sen huomaavat.

musta muutenkin tuntuu, et anoppi aavistelee/toivoo jotain. tänäänkin tuntu, et se katteli mun mahaa. voi olla, et kuvittelen 8)

tämmöstä täällä...

p.s. kiva lukea teidän neuvolakäynneistä!! =)

Vierailija
36/53 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niinpä olikin=)

Onnea onnistuneesta ultrasta ja pikkuisen sykkeestä!!!

Luna.

Vierailija
37/53 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko oli tulla tänne vakoilemaan, ja ihania kuulumisia pinossa olikin! Sylin täydeltä onnea Naksu!!! Nyt vaan masua kasvattelemaan! Pidähän huolta itsestäsi ja vauvastasi!

-Q- ja -q- viikon päästä 1v. -kääk!

Vierailija
38/53 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zanzu: Tervetuloa, rohkeasti vaan joukkoon! Alkuun sitä itsekin aristi kirjoittelemista, nykyään jo olen oikea palstaterroristi!! ;)

Lene: No kyllä on, ihanampaa ei voisi kuvitella!!!! :D

Viivi: Sun A ja B ne on jo iiiisoja!!! :) Toivottavasti väsymyskin siitä helpottaa ja saat nauttia olostasi!

Pikkupäästäinen: Onnittelut yllätysraskaudesta!! Hienoa!!

Q: Kiiitooos! :D Kyllä se niin mahtavalta tuntui nähdä se pieni elämä siellä masussa, mitään parempaa ei voi olla!! Ja se pieni sydämensyke, mitään niin herkkää, ihanaa, puhdasta ja viatonta en ole eläissäni nähnyt!!! Huiiii, pikku-q jo vuoden vanha kohta, voi että!! Ja toinen tietysti taapertaa jo kovaa vauhtia, joko sanoja päästelee?

Nyt on siis taas reissusta palattu, parin päivän reissulla oltiin suuren suurella pääkaupunkiseudulla! :) Nyt on ihana olla kotona!

Niin, eka oksennuskin tuli sitten eilen ja niin sairasta kuin se onkin niin olin ihan innoissani! :D Nyt oikeen kunnolla sitten tuntui, että raskaanahan tässä ollaan! Ja tänään myös kävin pönttöä kurkkimassa - en valita!

Ai niin, teen sen esittelylistan kunhan saan aikaiseksi - pinon nimiehdotuksia ei ole kovin paljoa ropissut *vinkvink*! :D

Naksu 7+2

Vierailija
39/53 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nyt on anopin puutarhakekkerit ohi. aamupäivä meni ihan hyvin, mut sitten, kun anopin siskot pöllähti sinne, niin jo oli riemu irti. hyvä, et ne kerkes olla paikalla 5min, kun ne jo arvas...

laskettiin siinä, et kuinka monta alkoholillista/alkoholitonta tervetulomaljaa kaadetaan. sanoin sit, et mulle pommacia (en oikeesti edes tykkää kuaharista) ja siitä sit alko kauhee tenttaaminen; " no juotko sä sitten muuta alkoholia tänään?" sanoin vaan, " et saa nähdä" , niin johan ne jo tivas, et " ootkos sitten raskaana vai?"

niillä on kunnon kuudennet aistit. jouduin sit myöntämään olevani raskaana ja sanoin, et siitä ei tarvii vielä puhua mitään näin alkuvaiheessa. no eiköhän ne sit kuitenkin ruoan jälkeen alkanu hössöttää neuvolassa käynnistä, lasketusta-ajasta, oireista ja tietty, et ne alkaakin sit ostelee vauvalle jo pikkuhiljaa vaatteita...

just tän takia en halunnu puhua asiasta mitään, koska vieläkin pelottaa, et jos sattuukin jotain. no, ennen kuin juhlat oli ohi, niin kaikki siellä ties asiasta... että semmoset kekkerit...

mä en ole vielä oksennellu, vaik onkin usein todella ällö olo. en niin kauheesti välittäiskään, vaik ymmärrän sua naksu, kun puhuit " varmentavasta oireesta" .

huomenna töihin kk:n loman jälkeen =(

kara 8+6

Vierailija
40/53 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko nyt tulis oikeeseen pinoon kun äsken vahingossa laitoin tonne o-puolelle! ;)

Mikä väriyhdistelmä olis kiva pinon esittelyyn? Vaihtoehtoja...

[color=maroon] maroon [/color]

[color=green] green [/color]

[color=purple] purple [/color]

[color=lime] lime [/color]

[color=pink] pink [/color]

[color=olive] olive [/color]

[color=teal] teal [/color]

[color=aqua] aqua [/color]

Paria väriä vois laittaa, vai mitä mieltä? Huomaa että oon ollu " kauan" pois koneelta kun ihan intouduin... :)

Ja sitten koitan tuota sydänhommaakin (ei saa nauraa, ei varmaan onnistu! :D )...

[color=pink] [size=7] ♥ [/size] [/color]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi