Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon juotte alkoholia jos lapset läsnä? Rajojen kyselyä...

Vierailija
25.07.2007 |

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus oli väärä ilmaisu.

Kyllä minä itse ainakin huomaan, että yhden sidun jälkeen puheeni muuttuu...mutta en tosin juokkaan usein, siinä kai syy.

Ja kun puhuin tuossa vanhempien muutamasta saunakaljasta, jotka aiheuttivat ahdistusta, niin termi oli taas liian voimakas. Mutta en pitänyt siitä, että he ottivat, en tiedä miksi.

Vierailija
22/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan edes hiprakkaan asti.

Siidereitä ja kaljoja en juo, mutta hyvän ruuan kanssa viikonloppuisin (ei aina) haluan hyvää viiniäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi ruokaasi syödä ilman viiniä!

Vierailija
24/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ymmärrän mainiosti pointtisi, mutta yritä sinäkin muistaa kulttuurien erot.

On myös monta muutakin sellaista asiaa, mitä Italiassa tehdään (esim. läpsitään ihan avoimesti lapsia tai annetaan tykkapöllyä)

Ja sitten on varmasti asioita, joita Suomessa tehdään ja sikäläisessä kulttuurissa niitä voi olla vaikea ymmärtää.

Pitäisi muistaa, että tilanteet ja kulttuurit ovat erilaisia - ja tietysti kaikki perheet ovat erilaisia eli samassa maassakin voi olla erilaisia tapoja ja tottumuksia.

Vierailija
25/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman viiniä niin olisit alkoholisti.

Vierailija
26/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa on 55 miljoonaa alkoholistia!!!! Kutsukaa polissi, palokunta, YK:n pääsihteeri ja Bush apuun! Ilmoittakaa sosiaaliviraanomaisille, on otettava huostaan miljoonia, ahdistuneita italailaisbambinoja!

Vierailija
27/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten myös täällä kun mammat ottaa sivistyneesti lasin viiniä tai pullon olutta/siideriä.

Vierailija
28/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Suomen alkoholikultturi ja perinne on aivan toisenlainen, alkoholia nautitaan vain humaltuakseen. Nyt kun tämä toisenlainen kulttuuri tekee tuloaan, niin monen suomalaisen on vaikea ymmärtää, että se viinilasillinen juodaan tosiaankin vain ruokajuomana, eikä tarkoituksena ole humaltua. Luulen, että muutaman vuosikymmenen jälkeen, nämä keskustelut ovat toisenlaisia av:lla, aloituksissa kysytään esim. " mitä viiniä suosittelette" jne.

Oma alkoholin käyttö on aika vähäistä, mutta kyllä lasillinen silloin tällöin hyvää viiniä tekee sille sydämellekin hyvää ;)

Vierailija
29/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun omassa kaveri- ystävä- ja sukulaispiirissä ei ole yhtään alkoholistia vaan kaikki juovat normaalisti, ei pysty yhtään tajuamaan näitä peräpohjalaisia mielipiteitä että " jos et pysty ruokaasi ilman viiniä nauttimaan, olet alkoholisti" . HÄH?? Entäpä, jos pitääö aika olla perunaa ruuan kanssa. Olenko sitten " perunaholisti" ?? Jessus.

Juon yleensä ottaen about saman verran olivat lapset hereillä tai eivät. Tämä siksi, että alkoholi ei kohdallani TODELLAKAAN kuulu " juhlimiseen" vaan normaaliin elämään. Mm. Ranskassa viini on maatalous- ei alkoholivalmiste verotuksen silmissä. Näin itsekin sen näen. Kyllä meillä juhannuksenakin, joka vietettiin toisen ystäväperheen (lapsellisten) kanssa, kaikki joivat NORMAALISTI alkoholia. Kukaan ei ollut humalassa, ja kaksi neljästä aikuisesta oli koko ajan ajokunnossa. Tilanne ei olisi ollut eri ilmankaan lapsia.

Kyselin itse joskus ajat sitten vinkkejä kivaan vaaleanpunaiseen kuohuviiniin tyttäreni ristiäisiin. Vinkkien sijaan sain kuulla että " VIINA ja lapset eivät sovi yhteen" . En edelleenkään ymmärrä tätä. Mikä viina. En ole koskaan edes maistanut ns. viinaa!!

Vierailija
30/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paluulennolla koneessa oli vanhemmat ja alle 1-vuotias lapsi ( ei osanut kävellä, nukkui korissa). Vanhemmat joivat itsensä ihan humalaan!! Pikkuinen vauva itki koko paluumatkan. Lentoemäntä uhkasi lastensuojelulla, ettei päästä vanhempia koneesta lapsen kanssa. Ei kuitenkaan tehnyt sitä, minä olisin tehnyt. Kamalaa katsottavaa, kun aikuiset ihmiset eivät osaa olla ilman viinaa, vaikka on pieni vauva mukana. Voin vaan kuvitella millainen matka heillä on ollut.

Vierailija
31/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Italiassa on 55 miljoonaa alkoholistia!!!! Kutsukaa polissi, palokunta, YK:n pääsihteeri ja Bush apuun! Ilmoittakaa sosiaaliviraanomaisille, on otettava huostaan miljoonia, ahdistuneita italailaisbambinoja!

Tässä ovat maailmanlaajuisen katastrofin ainekset koossa. Tsunami oli pikku loiskahdus verrattuna tähän humanitääriseen hätätilaan. Tajuatteko Te, nurkan takana lapsilta salaa siideriä lipeittelevät av-äidit, minkäasteisesta suuronnettomuudesta on kyse. Italiassa juodaan viiniä JOKA HERRAN PäIVä!!

Ja joku jopa antaa tukkapöllyäkin ihmistaimelleen. Hirvittävää, väkivaltaista, päihdehuuruista vanhemmuutta! AIUTO!

Vierailija
32/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todella surullista. Tosin surullista tämä olisi myös ilman lapsia. En voi ymmärtää, että kukaan vetää kännit, saati nyt lentokoneessa. Junttiuden huippu. Itse jos joskus vahingossa huomaan juoneeni liikaa (siis niin, että minusta selvästi huomaa, että olen " kännissä" ) poistun kyllä seurasta vähin äänin. Ei tulisi mieleenkään julkisesti itseäni nöyryyttää. Se, että oli lapset mukana tekee tästä asiasta sekä vakavampaa, että mielestäni myös rikollista. Olisin soittanut itse lastensuojeluun.

T: 46

Vierailija
33/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nainen osallistui niihin. En istunut ihan lähellä, mutta keskustelun lähtiessä kuulin vaan, että nainen huusi ja kiljui lentoemännille.

Vierailija
34/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan ajokunnossa? Rattijuopot aina tuomitaan tälläkin palstalla. Itse en juo yhtään jos tarkoitus on ajaa. Ja jos olen juonut niin en aja. Montakohan rattijuoppo mammaa täällä hilluu..

Vierailija
35/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, se on jokaisen oma asia tietysti. Itse pidän tärkeimpänä sitä, että lakia ei rikota, eikä 0,5 ikinä ylity (lähellekään). Ymmärrän myös sen kannan, ettei ota mitään jos ajaa, mutta ei mielestäni niitäkään voi tuomita, jotka lain mukaan ajavat ihan sallituissa rajoissa.

Kuten jo totesinkin, meillä käytetään alkoholia kohtuudella. Kun mökillä ollaan, on sovittu että AINA toinen aikuinen on ajokunnossa. Silloin toinen varmistaa, ettei 0,5 raja ylity.

Vastasiko tämä kysymykseesi?

46.

Vierailija
36/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

raja ei täyty niin etkö pidä minua rattijuoppona? Olet kyllä uskomaton!!

Vierailija
37/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hyväksyy juomisen ( promillet alle 0,5 ) ja autolla ajamisen?

Vierailija
38/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Absolutisti, muttei idiootti*

Vierailija
39/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä " jos ajan lapsesi päälle ja raja ei ylity" . No kuolisin suruun tietysti, mutten minä sinua rattijuoppona pitäisi. Niin kuin ei lakikaan. Eikä kukaan tuntemani ihminen. Jos olen sinun mittapuusi mukaan " uskomaton" niin sitten on suurin osa Suomen kansaa.

46.

Vierailija
40/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajat, älä juo! Eiköhän sen kaikki tiedä?! Olisiko täällä joku niin ajattelematon, että tekisi noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän