Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon juotte alkoholia jos lapset läsnä? Rajojen kyselyä...

Vierailija
25.07.2007 |

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman lapsia vaikka känniin asti.

Vierailija
2/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten että ei ole humalassa. Ei se määrä kerro mitään, vaan aika ja määrä. Jos juon tunnissa pullon viiniä, olen humalassa, jos juon 5 tunnissa pullon viiniä, olen käytännössä aivan selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten nukkueessa voin ottaa sitten enemmänkin.

Vierailija
4/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme siideriä ehkä. Sitten kun lapset nukkuvat, voin ottaa enemmänkin. Mitään tajunnanmenetyskännejä en harrasta.

Asumme 2 km sairaalasta, eli ajokuntoisuus ei ole mikään kriteeri. jossain korpimökillä yksi aikuinen on oltava ajokunnossa.

Vierailija
5/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuu. Vaan harvoin tuntuu silloinkaan.

En ole ikinä ollut kotikännien vetäjä. Kyllä alkoholi minulla liittyy siihen, että lähden juhlimaan.

Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
6/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinnässä meilläkin nyt kun esikoisen syntymä lähenee. Ajatellaan että lapsen ei tarvitse katsella humalaisia vanhempia. Jos haluaa ottaa enemmän niin se järjestetään. Itse käytän alkoholia vähän muutenkin ja se yksi siideri ei näy minussa mitenkään. Halutaan että toinen on aina ajokunnossa ja huolehtii lapsesta/hoitaja jos molemmat haluavat enemmän ottaa. Se pelkkä ajokunto ei ole syy, emme halua lähteä kännissä lääkäriin vaikka taksilla menisi.

Vierailija
7/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä tullut tarvetta enempään, kun lapsi on vasta alle 2v. Luulen, että samalla linjalla jatketaan vielä pitkään.

Vierailija
8/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei määrä vaan se, ettei ole humalassa.

Kesälomalla saatan juoda vaikka puolilta päivin kaljan, lounaalla viiniä ja saunassa taas kaljan ja illallisella viiniä ja loppusaldo voi jonakin päivänä olla " suurkulutuksen" rajoilla, eli yli 5 annosta, mutta humalassa en tuolla tahdilla ole.

Toisaalta sitten arkena emme viikolla juo ollenkaan eikä läheskään aina viikonloppuisinkaan.

Yritän antaa lapsille mallin tavallisesta suhtautumisesta alkoholiin: Se ei kuulu elämään minään pakollisena osana (esim. että perjantaina heti töistä päästyä kaljapullo auki) mutta on joskus ihan luonteva ja luonnollinen osa aikuisten rentoutumista. Tällaisen mallin olen saanut kotoa.

Vierailija
9/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole lapsille sellaista hoitopaikkaa mihin voisimme heidän yöksi viedä eikä ravintolaillat miehen kanssa erikseen kiinnosta.

Pitäisikö siis olla kokonaan juomatta?

Lapsille ei taatusti tule mitään traumoja jos näkevät vanhempien juovan muutaman annoksen silloin tällöin.

Vierailija
10/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehkä pari lisää vielä heidän mentyä nukkumaan. Änkyräkännejä en harrasta.

Vierailija
11/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittolainen kun en muista osoitetta missä oli kuultu lapsia aikuisten alkoholin käytöstä. Ei mukavaa luettavaa...

Omat lapseni ovat joka toinen vkl isällään ja isä juo lasten aikana. Viime aikoina lapset ovat TODELLA paljon puhuneet siitä juomisesta. (tiedän, ettei ole humalassa, mutta ottaa lasten ollessa hereillä pari viinilasillista tms). Asia ahdistaa heitä.

Itse en ole tätä asennetta tartuttanut lapsiini, ovat ihan oma-aloitteisesti ottaneet asian puheeksi.

Itse lapsena muistan vanhempien saunakaljat. Oli inhottavaa, kun oma vanhempi muuttui vieraaksi, puhe alkoi sammaltaa. Eikä meilläkään juoneet kuin oluen pari.

Vierailija
12/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän äidit sitä tajua mutta puhe/käytös muuttuu kun juo. Kuvittelette, ettei lapsi sitä huomaa mutta kyllä huomaa!! Tosi syvältä selittää, että juo lasin tai pullollisen. Tekopyhää!!

Vierailija
13/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vasta nyt viestisi, asiaa :) t.23

Vierailija
14/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy: olen yh, enkä todella haluaisi olla yhdenkään nauttineena jossain sairaalan vastaanotolla, jos lapselle kävisi jotain. Olen varma, että pistäisivät oitis johonkin " syyniin" , jos hiukankaan alkoholia veressä..

...toisekseen tahdon olla lapsen aikana täysin selvä, viinaksia voin nauttia silloin joskus, jos saan lapsen jonnekin hoitoon...

Vierailija
15/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla tää ahdistus heistä ilmenee? Ja millä tavalla puhuvat siitä?

Jotenkin tuntuu hassulta tuo ajatus että vanhempasi joivat vaan oluen pari ja silti sitten sammalsivat niin että sinua ahdisti.

Itselläni on kyllä aivan päinvastaiset kokemukset, meillä on aina lapsuudenkodissa kuulunut kuvioihin esim. hyvän ruoan kanssa punaviini, saunassa olut ja silloin tällöin vanhempien illanistujaiset tuttavaperheen kanssa. En kyllä koskaan ahdistunut, päin vastoin - nuo illanistujaiset oli todella kivoja. Mutta toki lapset on erilaisia.

Toki jos vanhemmat todella sammaltavat ja ovat muuten epävarmoja niin lapsi varmaankin ahdistuu mutta kaikki ei sammalla pullollisesta olutta.

Vierailija
16/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkaan en juo ikinä enempää.

Vierailija
17/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen humalassa jo yhdestä siideristä. Tai sitten olet todella isokokoinen (tai mies).

Vierailija
18/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Omat lapseni ovat joka toinen vkl isällään ja isä juo lasten aikana. Viime aikoina lapset ovat TODELLA paljon puhuneet siitä juomisesta. (tiedän, ettei ole humalassa, mutta ottaa lasten ollessa hereillä pari viinilasillista tms). Asia ahdistaa heitä.

Sinun lapsillasi on jokin ongelma, jos pari lasia viiniä aiheuttaa heille ahdistusta. Heidän elämänsä tulee olemaan TODELLA ahdistavaa miljoonasta, paljon vakavammasta syystä.

Meillä juodaan viiniä jokaisella ilta-aterialla, eikä lapset ole siitä koskaan ahdistuneet (tai sitten he ovat täynnä patoutumia... hui kauhistus....). Täällä (=Italiassa) se on täysin normaalia, omituisempaa olisi esim. maidon juominen ruuan kanssa (mutta tuskin lapset siitäkään ikuisia haavoja sieluunsa saisivat)!

Ahdistusta voivat sen sijaan aiheuttaa iltauutisisissa itsensä taivaan tuuliin räjäyttävät kamikazet tai öljyläikissä kituvat merilinnut....

Vierailija
19/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tuu. Vaan harvoin tuntuu silloinkaan.

En ole ikinä ollut kotikännien vetäjä. Kyllä alkoholi minulla liittyy siihen, että lähden juhlimaan.

Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
20/42 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi