Hei kaikki -30kg laihduttaneet! Meneekö mahamakkara enää kasaan laihiksen jälkeen, vai jääkö roikkumaan?
Kommentit (28)
Mulla on selvästi jokin geneettinen, arpien muodostumiseen vaikuttava ominaisuus, joka samalla tekee ihosta hyvin kuivan ja joustamattoman. Siis jo kasvupyrähdyksestä asti ollut ihossa runsaasti raskausarpia, vaikka rasvasin kehoani 2 krt päivässä. Nyt kolmen lapsen jälkeen on myös alamasussa roikkuvaa ihoa, joka ei lähtisi pois kuin kirurgisesti.
Ajattelen että elämä saa näkyä ja jos puoliso ei sitä hyväksy, on väärä kumppani joka saisi lähtöpassit. Kuitenkin puolisoni mielestä olen hänelle täydellinen ja seksikäs, tunnen oloni seksikkääksi ja rakastetuksi, joten hyväksyn myös epätäydellisen kehoni jota ei painonpudotulset tai kiinteytyminen ole palauttanut ennalleen.
Eli ei, kaikilla ei iho kiinteydy.
Ei roiku kun pitää pitkiä vesipaastoja jotta autofagia käynnistyy. Ei keskitysleirivangeillakaan nahka roikkunut - katsokaa vaikka kuvista.
Jos laihtuu isoja määriä ei iho välttämättä palaudu. Ja mitä vanhemmaksi tulee sen huonommin ihokin reagoi. Yksityisellä voi käydä leikkauttamassa roikkuvan nahat mutta se maksaa jonkin verran. Muistaakseni roikkuvan mahanahkan leikkaaminen maksoi 3000 euroa tai sinnepäin.
Vierailija kirjoitti:
Ei roiku kun pitää pitkiä vesipaastoja jotta autofagia käynnistyy. Ei keskitysleirivangeillakaan nahka roikkunut - katsokaa vaikka kuvista.
Ja ihmisellä menee vähintään n. 3 vrk. autofagian käynnistymiseen eli pari päivää ei riitä.
Laihduin 123 to 89.siis 34kg. Jäi maha roikkuu. Ei väliä olen 72v
20 kiloa pudotin alle nelikymppisenä, iho jäi roikkuun vähän sieltä ja täältä. Ja kymmenen vuoden jälkeen ei ole kiinteytynyt yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Turha verrata keskitysleirivankeihin. He eivät koskaan olleetkaan runsaasti ylipainoisia, niin kuin tämän ketjun laihduttajat. Iho jää roikkumaan siksi että se on alun alkaenkin venynyt runsaan ylipainon takia.
Riippuu niin paljon ihmisestä. Ihoja on erilaisia ja ne myös palautuvat ja oireilevat eri tavoin. Raskausarpiakaan ei kaikille tule, koska siihenkin on geneettinen alttius.