Annatko lapsesi syödä jo kaupassa vielä maksamattomia tuotteita??
Esim. nameja tai mehua tms.? Olen useamman kerran nähnyt näin tapahtuvan ja todella ihmettelen! Ei ole suvaittavaa käytöstä vaikka kuinka paperi säilytettäisiin ja maksettaisiin kassalla.
Kommentit (139)
Syö siinä sitten jossain fiinissä ravintolassa toisten ruokia.
Siis varkauttahan se on!
Mitä jos sitäpaitsi jollekkin tulee mieleen vaan häipyä pois maksamatta? Aatelkaa, se voi käydä jokun mielessä vaikkei se niin tekisikään.
miksi ei voi kaupassa jo syödä...Monta kertaa sitä on tivattu ja " tiukkapipot" vastaavat vain että oma ongelma jos ette tajua, tai että on varastamista tai noloa....Saisiko vihdoin vastauksen miksi se on huonoa käytöstä? Ettekö sovita vaatteita ennen ostamista (vaatteet ovat vielä kaupan omaisuutta) tai syö ravintolassa ennen laskun maksua? En todellakaan tajua joten voitteko vastata kunnolla miksi mielestänne näin ei saa tehdä ettekä vaan vittuilla!
Kuka ostaa leipäpaketin myydäkseen sen eteenpäin?
joten miksette anna jokaisen tehdä niinkuin parhaaksi näkee ja lakkaa urputtamasta?
Onpa kiva kun annat lapsillesi tuollaisen mallin?! Kyllä se vaan nyt niin on että tuotteet maksetaan ensin kaupassa, sitten vasta syödään. Ajattelepa jos joku alkaisi joka päivä tehdä tuollaista söisi tuotteet ja sitten vasta maksaisi, kyllä ainnakin omassa työpaikassani varmasti tulisi ainakin porttikielto ko. henkilölle.
Taidat olla kyllä varsinaienen sekopää..... Ei kai tuollaista asiaa ole varsinaisesti pitänyt kieltää kun LÄHES kaikki ymmärtävät tämän päivänselvän asian kieltämättäkin. Onneksi omalle kohdalle tuollaisia tyyppejä tulee suhteellisen harvoin (olen ollut kaupassa työsää 15 vuotta) mutta jos tulis jatkuvatsi, aivan varmasti kehoittaisin ystävällisesti syömään vasta maksun jälkeen.
Ja joku tuossa jo sanoikin että yski syy on juuri se että on todella inhottava käsitellä kassalla tuotteita jotka on kuolattu ja imeskelty ja yleensä juuri niin etteie viivakoodia enää ole luettavissa. mitä jos kassatätikin nuolee jonkun paketin ja iskee sen sitten sun käteen??
Nämä nyt on yleisiä käytös juttuja toiseksi jos et ole tavaraa vielä maksanut, on se silloin kaupan omaisuutta joka mielstäni on rikokseen verratavissa.
Vierailija:
Ja joku tuossa jo sanoikin että yski syy on juuri se että on todella inhottava käsitellä kassalla tuotteita jotka on kuolattu ja imeskelty ja yleensä juuri niin etteie viivakoodia enää ole luettavissa.
JOS tuo olisi totta niin ymmärtäisin huolesi. Kerro kauppa, missä olet ollut sen 15 vuottasi (koko ikäsi?) töissä niin osaamme välttää paikkaa jossa ihmiset YLEENSÄ imeskelevät paketeista viivakoodit.
Sulta taisi nyt vähän karata koko säikeen idea? Kai sen nyt sanoo kaikkien järki, ettei paskasia käärepapereita työnnetä siihen hihnalle. Sitä vaan ihmetellään, että täällä tehdään ihmisestä varasta, kun se antaa lapselleen palan leipää. Todetaan vielä, että " leipäpussia ei sitten voi enää myydä."
mennä ketjun kysymys vähän yli. Mitenhän mä tän mun pointin oikein selittäisin? Koetan näin: VARASTAMINEN on mun mielestä eri asia -se on yksiselitteisesti väärin. Jos sen sijaan annan lapselle leipäpalan ja maksan leivän normaalisti, niin en ole varas. Onnistuinko nyt?
Puolet säikeen kirjoittajista on sitä mieltä että olen ja melkein toinen puoli vetää vielä jonkun ihmeellisen koukeron tähän lisäksi tyyliin:" Niinmutta jos olet työntänyt suklaapatukan taskuusi etkä maksa siitä niin silloin olet!"
SINUN mielipiteesi asiasta on niin. Vaikka jankutat sitä kuinka paljon, se ei tee mielipiteestäsi mitään muuta kuin OMAN mielipiteesi. Minä en viitsisi huudattaa nälkäistä lasta kärryssä, jos satun vaikka käymään päiväkodista tullessa kaupan kautta, jos kerran on mahdollisuus antaa sille se leipäpala. Se, että sinä olet eri mieltä ei taida paljon toimiini vaikuttaa... Enkä oikein usko, että se tekee lapsestanikaan myymälävarasta.
OSTOKSIA JOITA LATAA KÄRRYYN!!!!!!!!!!!
Miten voit olla varma että KUKAAN maksaa minkään tuotteen jonka näet kenenkään kärryyn laittavan? Voihan se olla, ettei sinun tarkka silmäsi huomaa, että joku laittaakin taskuunsa jotain kun käännät selkäsi. Ap ei kuitenkaan aloittanut säiettä sillä olettamuksella. Eikä KUKAAN muukaan ole tässä säikeessä kehoittanut varastamaan.
nyt oli kyse siitä että jos SYÖ tuotteesta ennekiuin sen menee maksamaan. JA minä voin kaupassa työskentelevänä ihmisenä sanoa että kyllä tuollainen potuttaa. Ja vielä kun on niin että niitä puoliksi syötyjä leipiä/ suklaalevyjä yms. löytyy aina silloin tällöin milloin minkäkin tavaran takaa. Ja nämä on varmaan niitä kun äiti on kerran anatnut syödä, lapsi on syönyt toistekin äidin huomaamatta mutta äitipäs ei nyt haluakaan maksaa sitä joten heittää sen toisen tuotteen taa?? Nämähän nyt on aivan persujuttuja mutta näitä lukiessa ymmärtää kyllä mistä nuoriso perii röyhkeän luonteensa ja eivät tieäd mikä on sopivaa ja mikä ei!
tämän vuoksi alkaa kaupoissa olla sama sääntö myös henkilökunnalle. Siis että tavara maksetaan ensin, syödään vasta sitten ja henkilökunnalla pitää olla kuitit tallella kaikesta mitä on ostanut.
Siis siinä, että syö tuotteen ennen kuin sen maksaa? Kyllä minäkin sen tajuan, että potuttaa, kun löytää puoliksi syötyjä nakkipaketteja ja suklaalevyjä hyllyjen välistä. Mutta ihanko sekin potuttaa, että esim. sämpyläpussista on otettu sämpylä, joka on syöty, mutta pussi maksetaan kassalla? Siitä ei tule edes sotkua, niin mikä siinä on se kauheus?
Voisinkohan minäkin ottaa mäyräkoirasta pullollisen bisseä ja juoda sen ennen maksamista? Kun janottaa niin hirveästi, ettei voi mitenkään odottaa kassalle asti...
En anna syödä edes omia eväitä, ELLEI kaupassa ole nimenomaan tähän tarkoitukseen olevaa kahvilaa, kuten joissain Cittareissa.
Mitä väärää siinä mukamas on ? Maksan banskut kassalla, en siis varasta. Vasta kun menee kassan ohi maksamatta, varastaa ei ennen sitä.
Sovitan vaatteitakin kaupassa ennen maksamista eikä sekään ole varastamista. Juo kahviloissa tai syön ennen maksamista, monessahan on vielä pöytiintarjoilu ja lasku tuodaan pyydettäessä, enkä varasta tässäkään tapauksessa.
Miten jotkut tekevät niin saatanan vaikeea elämästään? Jos joku syö kaupassa banaanin, niin mitä se teitä kaivelee. Itse ainakin maksan lapseni syömät banaanit kassalla ja niin teen jatkossakin. Kukaan ei ole vielä koskaan tullut sanomaan että se on varastamista, ei kaupan henkilökunta eikä vartijat.
Vierailija:
Mitä väärää siinä mukamas on ? Maksan banskut kassalla, en siis varasta. Vasta kun menee kassan ohi maksamatta, varastaa ei ennen sitä.Sovitan vaatteitakin kaupassa ennen maksamista eikä sekään ole varastamista. Juo kahviloissa tai syön ennen maksamista, monessahan on vielä pöytiintarjoilu ja lasku tuodaan pyydettäessä, enkä varasta tässäkään tapauksessa.
Miten jotkut tekevät niin saatanan vaikeea elämästään? Jos joku syö kaupassa banaanin, niin mitä se teitä kaivelee. Itse ainakin maksan lapseni syömät banaanit kassalla ja niin teen jatkossakin. Kukaan ei ole vielä koskaan tullut sanomaan että se on varastamista, ei kaupan henkilökunta eikä vartijat.
... nyt oli kyse annatko LAPSESI syödä kaupassa maksamattoman tuotteen??? Eli eri asia on jos on sairaskohtauksesta kyse. Eikä tässä muutenkaan ole kyse siitä maksaako tuote 20 centtiä vai 200 euroa vaan periaatteesta..