Annatteko lastenne pissiä esim. kauppareissuilla yleisillä paikoilla, jos pissihätä iskee?
Millaisiin paikkoihin taas ette vie lastanne pissille?
Kommentit (28)
Jos vessa on nenän edessä, niin toki mennään sinne, muuten katsellaan pensas tai puska minne saa lorotella. Ei keskelle pihoja tai puistoja.
Ja mä oon se, jonka lapsi sai Puuhamaassakin kuseskella ruusupuskiin. Ne vessat oli niin järkyttävän haisevassa kunnossa, etten edes harkinnut vieväni lasta sinne bakteereja keräämään.
Järkyttävää että yleisiä paikkoja pidetään paikkoina joissa saa tehdä vaikka mitä! Ei tulisi mieheni kotimaassa kuuloonkaan, siellä sentään osataan käytöstavat.
Känniläiset on sitten taas ihan omaa kastiaan!
Onneksi teinit saavat rauhassa rikkoa pulloja minne sattuu, koirat kusta ja paskoa vaikka toisien ihmisten rappujen eteen, ja puliukot oksennella ja piikitellä likaisilla välineillään missä sattuu ja jättää ne niille sijoilleen. Muistinko mainita tupakantumpeista. Entäpä karkkipapereista, purukumeista, jne.
Toki käymme aina lähtöpissalla kun kotoa lähdetään, mutta joskus tulee silti hätä. 4v. jaksaa jo pidätellä, mutta 2v. pissaa minuutin säteellä siihen missä hätä iskee.
Eli yleensä auto lyödään parkkiin heti kun kuopus valittaa pissahätää ja hänet viedään ojaan/puskaan pissalle. Kaupanpihasta pääsee yleensä asiakasvessaan nopeasti, jos sellainen on käytössä. Jos ei ole niin parkkiksen reunat saavat luvan kelvata.
Ja nekin ympäripäissään olevia teinejä :(
Täällä maalla ei yleisiä vessoja edes ole missään ja kotio voi olla useempi kilometri käveltävää tai pyöräiltävää. Uimarannalla jopa poika käynyt metikön laidalla kiven juureen kakkaamassa :D
Ja yhtälailla omassa pihassakin käy lapset puskapissalla vaikka vessa on sisällä kuitenkin!
Siis mikä se pointti oli, kun lopputulos on ihan sama?
No, mutta meillä lapsi oppinut tänä kesänä kuivaksi (ikää 2½v.). Yllättävän hyvin toi ainaki jaksaa pissaa piätellä, ja niinpä ollaan aina keretty vähän kauemmaks jos jossain yleisellä paikalla ollaan.
Ja mua ei yhtää kyllä haittaa, jos toisten lapset pissaa puskiin yms. Siis kun kyse on pienistä lapsista.