Mistä kaikista marjoista teette vispipuuroa?Ja mikä parasta?
Just tein mustikoista ja olen tehnyt raparperistä ja mustaherukoista-Mustaherukat parhaita,ja maidon tai vaniljakastikkeen kans-nam
Kommentit (14)
kerran laitoin puoelt raparperiä ja puolet mansikkaa NAM!!!
En viitti vispipuuroa tehä puolukasta kun ruispuoluukkapuuroakin syödään paljon. Ja ruuan kanssa puolukkasurvosta
Puolukasta pidän kyllä eniten. Raparperistakin teen, kun niitäkin on pihalla.
Puolukka on parempaa, mustikasta tulee ihan " laiskan makuinen" .
vanhanajan menu ja siinä oli jälkkärinä vispipuuro joka oli keitetty omenamehuun ja mausteena oli ruisleivän muruja. Ihan sairaan hyvää.. Oikerastaan paras vispipuuro jota olen koskaan syönyt. :D
Murut oli siinä puurossa jo keittovaiheessa laitettu ei mitenkään ripoteltu pinnalloe
mutta kuinka osaatte arvioida oikean määrän marjoja / raparperiä / mitätahansa??
kun mulla onnettomalla perinteisestäkin puolukkaversiosta tulee aina liian ' vahvaa' tai laimeaa.
mutta vettä reilusti ja se kiehumaan kun kiehuu niin marjoja sopivasti, ja kun on kiehunut tarpeeks ja väriä tullut nesteeseen niin otan hellalta ja kaadan mannaryynejä taas sopivasti : ) Sit sitä keittelen hissuksiin ja sokeria lisään - sit kylmään veteen jäähtymään ja olen sähkövatkaimella vatkatessa lisännyt samalla vanilla cremeä purkillinen - nam - itse tosiaan tykkään mustaherukoista tehdystä puurosta ja sit herkutellaan joko maidolla tai creme vanillan kans
ap
Annatteko olla marjojen siellä seassa vai siivilän läpi kaadatte ja mistä tulee sellainen kitkerän kirpeä maku, jos vispaa? Miten sen saa pois?
Vierailija:
mutta vettä reilusti ja se kiehumaan kun kiehuu niin marjoja sopivasti, ja kun on kiehunut tarpeeks ja väriä tullut nesteeseen niin otan hellalta ja kaadan mannaryynejä taas sopivasti : ) Sit sitä keittelen hissuksiin ja sokeria lisään
ap
Tyyliin " ota ruoka pois uunista, kun se on valmis" :)
Harmittaa vaan se, kun meillä ei ole punaviinimarjapensaita ekikä niitä marjoja saa kuin hetken aikaa loppukesällä kaupasta - jos silloinkaan. Mistä niitä voisi saada omaan pakkaseensa?
kummallisia mannaryynipusseja kun ei ole edes puuron ohjetta pussinkyljessä. Kyllä minun Lidlistä ostatussa pussiss aoli ohje, ihan ohjeen mukaan tein, maidon tilalle laitoin vaan mehua ja tuli namia!
teen aina ilman ohjetta-mutta ohjeitahan on pilvinpimein vaiks netissä
punaherukka-vadelmamehuun