Inssi elokuussa?
Ajattelin taas kysäistä olisikohan muita inssiläisiä elokuulle. Täällä ollaan menossa toiseen clomi+pregnyl avusteiseen inssiin. Clomit aloitan huomenna kp5 ja eka ultra on heinäkuun vikana kp12. Inssi on todennäköisesti heti elokuun ensimmäisellä viikolla...
Olis mukavaa saada muitakin tänne piinailemaan kanssani!
T.Yksis
Kommentit (81)
Piti lääkärin jälkeen ottaa pitkät päikkärit, väsytti niin paljon kun päässä pyöri vain kaikki inssi asiat. Eilen illalla panikoin että ovis olisi mennyt jo kun oli kamalaa paineen tunnetta alavatsassa oikealla puolella, eli siellä jossa se iso munarakkula sitten möllöttää.
No, ei ollut rakkula hävinnyt, siellä se oli oikealla puolella 18mm kokoisena. Se oli vaan muuttanut muotoaan, tietääkö joku tosta munarakkulan kehityksestä, että miten se muuttuu ennen puhkeamista? No, lääkäri sanoi että nyt on hyvä aika tehdä inssi, juurikin tuon muutoksen takia, mutta ärsyttää kun ei tiedä että missä vaiheessa se puhkeaa. Kohdussa oli kamalasti limaa, 10mm, eli jos ei tärppää runsas vuoto tulossa...
Pesun jälkeen siittiöitä oli 11miljoonaa, ja likkuvuus oli 96%. Vime inssissä siittiöitä oli yli puolet enemmän, 24miljoonaa ja liikkuvuus oli suht sama. Viimeksi oli tosiaan kaksi munarakkulaakin, eli periaatteessa puolet huonommalla varustuksella mennään tässä kierrossa.
Ankkiksen tilanne kuulostaa hyvältä :) Nyt vaan tsemppiä jokaiselle niin päästään odotus palstalle <3
joka tehtiin aamupäivällä munarakkula oli muuttunut " neliskanttiseksi" , mikä lääkärin mukaan oli merkki lähestyvästä puhkeamisesta ja iltapäivällä sitten oli oviskivut.
Mulla rakkula oli jotenkin " suorakulmio" toinen laita 14mm ja toinen 22mm. Sitten se keskusta näkyi ultralla, mutta mä en tiedä onko se se keskusta joka lähtee sitten tonne munatorviin ajelulle...
Mä sain netistä vähän ristiriitaista tietoa, että pesun jälkeen siittiöt eläisivät vain 6-12 tuntia. Nyt tässä sitten pohdin että kun pregnylin pitäisi vaikuttaa 24-36 tunnin aikana, ja jos ovis on tuona viimeisenä tuntina on kaikki siemenet jo kuolleet... :/ Miksi tämmösiä pitää pohtia :(
Mä en ole ikinä tuntenut mitään oviskipuja, siksi pelkäänkin että en kunnolla ovuloikkaan, vaikka munarakkulat on olemassa. Toisaalta, ei kaikki kipuile, mutta mutta....
Olinpas mä hätänen ton enterin kanssa ja sain teille oikein kunnon tervehdykset :)
Tänään oli lääkäri ja hyvällä mallilla oli tämä kierto. Viiden päivän piikityksen jälkeen oli yksi 10mm rakkula vasemmalla ja muut oli pysynyt pieninä : D Mulla toi on siis hyvä juttu ettei niitä ole paljoa alkanut kehittyy, kun on niin suuri riski hyperstimulaatioon. Jatketaan edelleen tiistaihin asti annoksella 75 IU ja sit katsellaan ultralla ja mietitään jatko. Jos näin hyvin kasvaa on inssi kuulemma ensi viikolla! Viimeksi kasvateltiin kolme viikkoa, joten tuntuu ajatuskin ihan oudolta.
Kaikille paljon tsemppiä, pidän täällä peukut pystyssä jokaiselle! Me ollaan lomalla ja pääsen koneelle harvoin, siksi en voi nyt kerkeä usein kommentoida, mut odottakaas ku loma loppuu ;) ellei työt sotke kuvioita.
Epponen
epponen: Hyvältä kuulotaa ;) Muista nyt kuitenkin kaikki inssi jutut tulla kertomaan :D Paljon tsemppiä ja kasvupoweria isolle munikselle :)
Mä olen pikkasen huolissani kun mulla ei oikeestaan ole mitään oireita minnekkään suuntaan (Juu, ja inssi oli tosiaan kaks päivää sitten...) Mutta tässä vaiheesa jo pelottaa se että ei ollakkaan onnistuttu :(
nyt kp10 vasemmalla oli 15mm munis ja oikean puolen munikset 11-12mm eli eivät tule kasvamaan tarpeeksi ovikseen mennessä. Mulla on sellainen tunne, että johtofollikkeli olis näillä päivillä tuon kokoinen ihan stimuloimattomassakin kierrossa ja usean follikkelin vastetta meikäläisen munasarjoista ei näytä irtoavan. Tuntuu siis vähän turhalta jatkaa puregonin piikittelyä, mutta jatkan kiltisti kumminkin ja aloitan huomenna oviksen testaamisen ja arvelisin, että inssi tehdään maanantaina.
Jii, älä huolehdi, ei mulle ainakaan ole tullut insseistä mitään oireita ja ovis tapahtuu varmasti kun pregnylin on pistänyt.
Epponen, hyviä uutisia, toivottavasti munis jatkaa kasvamistaan samaan tahtiin.
vaikka uhkasin että en ehkä kerkeä ;)
Jii85: Mulla ei ainakaan ikinä ole ollut tuossa vaiheessa mitään tuntemuksia. Eihän alkio ole vielä pakosti edes kiinnittynyt kohtuun kun aikaa on mennyt noin vähän inssistä. Älä suotta hermoile! Eihän normaalisti alkunsa saaneessa raskaudessakaan oireet tule välttämättä vasta kuin myöhemmin. Mulla itselläni alkoi kunnon raskausoireet vasta viikolla kahdeksan kun odotin tuota meidän tyttöä. Peukut pystyyn ja iloista mieltä!*hengessä mukana*
Ankkis: Mulla oli viime kierrossa kp.10 vasta kaksi 7mm rakkulaa.. ja siitä kierrosta päästiin kuitenkin inssiin, älä vielä luovuta sinäkään! Ne rakkulat voi yllättäin kasvaa nopeammin.. Mulla kävi vielä niin että kp13 oli sit kolme 7 mm halkaisijaltaan olevaa ja sit kp 22 oli kolme 13mm rakkulaa.. ja kp. 26 oli vasta inssi! (toi oli siis tuo kierto jossa kasvateltiin kolme viikkoa!)
Omat fiilikset: Jännityksellä odotan tiistaita, saas nähdä miten on rakkula kasvanut. Pessimistisesti omalla kohdalla ajattelen että kuitenkin on vaan uusia alkanut kasvamaan ja tää pysynyt ennallaan ja saa taas jatkaa iikittelyä ikuisuuden.. mut ei auta kun odottaa ja toivoa.. sitähän tää lapsen hankinta on. Mahaa nippailee et kyllä siellä varmaan jotain tapahtuu.. tosin nippailee oikealtakin puolelta :/
Epponen
Huomenna täällä sitten aloitellaan se piikittely:) Pääsen piikittelemään tupla annoksella nyt joten saapa nähdä josko siitä olisi apua tällä kertaa. Ens viikolla mulla olisikin jo ensimmäinen ultra jossa sitten näkee kuinka lääkkeet on tehonnut. Mielenkiintosta kun ei tiedä miten toi lääke annoksen tuplaus vaikuttaa noihin munarakkuloihin vai vaikuttaako ollenkaan.
Mä taidan olla tässä joukossa hieman jäljessä teitä muita...Inssi olis kuitenkin tarkotus saada tän kuun lopulle ajoitettua jos kaikki hyvin menee
No nyt pitää mennä nukkumaan jo...
Terv.Sannamary
Olin jo aamulla pelko pe...ssä, että ehti taas mennä ovis ohitse, kun eilen aamupäivällä ovistestissä oli suht vahva viiva ja illalla sitten ovistyyppinen turvotus ja ilmapallo mahassa, että tänä aamuna testin viiva oli tosi himmeä. Soitin hädissäni VL:ään ja sieltä käskivät pistää pregnylin ja lähettämään miehen paikalle. Toimenpiteessä, joka meni tosi helposti, näkyi kuitenkin kaksi noin 20mm follikkelia eli nyt sitten odottelen ovista. Lääkäri sanoi, että LH-piikki voi joskus olla tosi lyhyt ja on varmaan ollut eilen illalla ja oli sitä mieltä, että ajoitus oli ihan kohdallaan.
Alkuun pahoittelut, kun en ole tänne kerinnyt :(
Ankkiksellakin on nyt sitten inssi takanapäin ¿ hienoa että kaikki meni hyvin! Nyt sitten vaan piinailemaan ja odottamaan sitä testipäivää...
Tulehan epponen ultran jälkeen keromaan kuulumisia... toivottavasti siellä kaikki on mallillan!
Sannamarykin on pääsemässä vauhtiin...hienoa!
Mitä Jiille kuuluu? Oletko jo hyvässä piinailuvauhdissa? Onko oireita?
Ei edellenkään mitään kummempia kuulumisia... oireita olen kieltäytynyt kuulostelemasta ja pistänyt ne vähät mitä ei voi olla huomaamatta pregnylin ja clomien piikkiin. Huomasin elien kauhukseni, että lääkäri onkin varattu vasta oletetulle kp2:lle ja rupesin tietty miettimään että missataanko me nyt se kierto jos se lääkäri on kp2 eli ehdinkö vielä aloittamaan lääkityksen (ja löytyykö niitä lääkkeitä siihen hätään apteekista)... Kuten huomaatte ¿ katse on jo seuraavassa kierrossa ja hyvä niin.
Laitan tähän jonkinmoista listaa meidän touhuista...päivitelkää omaan tahtiin...
Yksis - inssi 6.8.
Jii ¿ inssi 8.8.
Ankkis ¿ inssi 13.8.
Epponen ¿ ultra 14.8.
Sannamary ¿ ultra vko 33
Yksis
Ultra takanapäin ja hyvinhän se munis oli kasvanut : D Oli 16mm kokoinen ja muita ei ollut lähtenut kasvamaan. Huomenna Pregnyl ja torstaina inssi! Uskomaton kierto, ei mulla ole tällaista ollut montaa kertaa.. tosi hyvällä mielellä siis täällä.
Kohtahan me päästään jo jännäämään ekojen tän kuun inssien tuloksia.. iik!
Epponen
Nyt on sitten pistelty sitä menopuria pari päivää tupla annoksella ja huomenna pitäis mennä ekaan ultraan kattomaan mitä on tapahtunut. Tuntuu ainakin, että jotain sivuvaikutuksia on tullut kuten nämä aivan kamalat kuumataallot(en usko että näin kamalat hikoilukohtaukset voi ilmasta johtua vaikka onkin kuuma ilma). Kyllä nämä kestää jos jotain tulosta saa aikaseksi.
Pitää jatkaa töiden tekoa välillä
Terv.Sannamary
Kiva että ankkiksen inssi meni hyvin, voi että, sieltä voi tulla nyt sitten kaksoset :D Nyt vaan paljon peukkuja ja toivottavasti inssi onnistuu!
Harmittaa kun yksiksen inssi meni penkin alle :/ Ei se lääkäri sitten sanonut mitään onnistumis% vaikka munis oli jo poksahtanut? Mä jaksan toivoa ja liputtaa sun puolesta :)
Epponen, kiva kun kaikki menee kivasti :) Toivottavasti se raskautuminenkin onnistuu tässä kierrossa!
Sannamary: mulla oli ensimmäisessä clomi kuurissa kuumat aallot, se oli ihan sairasta touhua :p Silloin oli vielä öisin pakkasta ja ukko kulta meinas paleltua kun mä tuulettelin vähän liikaa...Toivottavasti huomisessa kontrollissa kaikki on niin kuin pitää :)
Mulla on kamala räkätauti. Kuumetta ei oo, mutta nenä vuotaa koko ajan :/ Mahassa ja selässä on vähän menkkamaisia kipuja, ja aivastaessa vihlasee mahaan. Reilu viikko niin pääsen testaamaan :)
Tsemppiä kaikille!
Omaanavan tyhjennys ensin: Tiiistain vastaisena yönä jomotteli alavatsaa ja toivoin sitä ovikseksi mutta yllättäen sitten vasta eilen illalla iski selkeät oviskivut ja limat siis vasta kuitenkin sen 36 tuntia pregnylin pistämisestä. Mistään netistä en ole löytänyt tietoa pestyjen siittiöiden elinikäennusteista, enkä muistanut lääkäriltäkään kysyä, mutta jos se on vain 12 tuntia, niin ei siellä enää eilen ketään hengissä ole ollut. Pakko oli illalla varmistella luomumenetelmin, ettei ainakaan yrittämisen puutteesta voida syyttää. Eilinen kipu oli vain oikealla, lieneekö vasemmalla puolella ollut johtofollikkeli jäänyt kuitenkin puhkeamatta. No, en taida murehtia tätä enempää, kun asialle ei mitään voi. Luget aloitan perjantaina ja niiden aikana ei kannata oireita kuulostella, kun ne aiheuttavat kaikki mahdolliset raskausoireet ja venyttävät kierron normaalia pidemmäksi.
Yksis, sulla ei ilmeisesti ole lugeja käytössä?
Sannamary, miten ultra sujui tänään?
Epposelle onnea huomiseen inssiin!
Ankkis, mä kanssa jouduin inssin jälkeen etsiä tieto noista siittiöistä, ja riippuen siitä miten kauan ne on ollut siinä " ei luonnollisessa ympäristössä" siittiöt elää 6h-12 tuntia. Tämä oli yleisin vastaus jonka löysin, mutta jossain toisella palstalla lohduteltiin että siittiöt saattaa elää parikin päivää, vaikka ovatkin pesussa käyneet. Toivotaan parasta!
Meillä varmisteltiin inssin jälkeen kanssa koti keinoin vielä pari päivää. Lekurikin vakuutteli ettei siitä ainakaan haittaa ole ;)
Viikko testaukseen, eli nyt piinaviikko on virallisesti alkanut!
Epposelle tsempit täältä huomiseen inssiin! :) Pidellään peukkuja!
Tuli sitten tänään käytyä siellä ultrassa katsomassa onko lääkkeistä ollut hyötyä. Sieltä näytti löytyvän toiselta puolelta 10mm kokoisia muniksia parisen kappaletta. Sain nyt kuitenkin ohjeet, että jatkan pistelyä ja ensi viikolla uusi ultra jo maanantaina. Täytyy toivoa, että siellä olisi siihen mennessä kehittynyt joku mallikelpoinen yksilö;)
Ankkis: Toivotaan nyt kuitenkin parasta, että teillä onnistais.Peukut ja varpaat pystyy!
Jii85: Sulla on sitten kunnon piinapäivät menossa;) Pidän myös sinne peukkuja ja varpaita pystyssä, jotta onni potkaisisi.
Epponen: Onnea inssiin!
Yksis: Positiivisilla mielillä uutta kiertoa kohti jos tuntuu, ettei tässä kierrossa onnistanut(harmin paikka!). Nyt toivotaan, että seuraava olisi juuri se oikea kierto! Kyllä teille sois sen plussan jo...
Terv.Sannamary
Hienoja uutisia SannaMarylta, täällä peukut pystyssä edelleen. Hyvältä kuulostaa! :)
Muillekin jännäjille edelleen peukutetaan.
Omaa napaa: Tänään oli inssi ja kaikki oli lääkärin mukaan just nappiin eli toiveikkaina täällä odotellaan muutama viikko : D
Epponen
Hienoa Epponen, että inssi sujui hyvin, nyt vaan peukut pystyyn.
Sannamary, hyviä uutisia, ensi viikolla pääset sinäkin varmaan tositoimiin.
Epponen: Kiva kuulla että inssi meni hyvin :) Toivottavasti tulokset on positiivisia ;)
Täällä vieläkin piinaillaan. Aamulla oli aavustuksen verran punertavaa limaa ja kamalat kivut mahassa, mutta nyt iltaa kohden on ollut ihan hyvä olo. Kamalasti pelottaa että menkat tulee kamalla ryminällä, mutta pieni toivon pilkahdus jaksaa elää ja toivoa parasta...Ensi viikonna pitäs selvitä onko mitään tapahtunut...
Ankkiksella menee kaikki ihan suunnitelmien mukaan - hienoa! Kiitos lohdun sanoista...
Sannamarykin on vihdoin päässyt tositoimiin... kyllä siitä hyvä vielä tulee!
Mites Jiin inssi meni?
T.Yksis