**~**KesäHeinät viikkoon 30**~**
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)
[size=2][color=0000EE]25.4.
[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm
[size=2][color=0000EE]23.5.
[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm
[size=2][color=0000EE]24.5.
[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]11.6.
[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]13.6.
[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]19.6.
[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm
Sannnis, poika
Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]20.6.
[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]21.6.
[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]23.6.
[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]25.6.
[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm
kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm
[size=2][color=0000EE]26.6.
[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm
jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm
[size=2][color=0000EE]27.6.
[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm
s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm
[size=2][color=0000EE]28.6.
[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]29.6.
[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm
peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]30.6.
[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm
besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm
[size=2][color=0000EE]1.7.
[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm
AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm
@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]2.7.
[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]3.7.
[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]4.7.
[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm
[size=2][color=0000EE]6.7.
[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]9.7.
[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]10.7.
[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm
Kommentit (156)
ElluP:
löysin tällaisen sivuston, näkyi olevan samoja asuja kuin se, mistä Jullelle haluamasi puvun löysit. Olisikohan tällä nettiputiikilla paremmat toimitusehdot?!
http://www.babyheirlooms.com/department/boy_christening_outfits.cfm
Itsekin juhla-asua metsästävä Cityäippä :=)
Onpa tänään hiljaista linjoilla.
Hienon puvun olit löytänyt ElluP sen toisen tilalle!
Mä taidankin nyt luopua itse kastepuvun etsinnästä ja yritän mahduttaa Konstan tuohon perintömekkoon. Katson sitten jotkut juhlavaatteet kahvittelutilaisuuteen. Cateringin sain tänään vahvistettua - menussa on salaattia ja kahta eri piirakkaa sekä tietysti ne kakkukahvit. Nyt enää itse hankittava pöytäliina ja kukat ja muut koristeet.
D-vitskuista. Meillä annettiin ensin Jekovitia sillä 1 tippa lisää päivässä periaattella ja sitten vaihdoin Deetippoihin ja niitä annoin heti sen 20 tippaa päivässä. Nyt aloin vaan miettimään, kun Senniina sanoi että sokeri aiheuttaa ummetusta (ja sitä siis Deetipoissa on) ja Konsta kakkaa nyt vaan hyvä kun kerran päivässä ja kauhealla väännöllä, että voisiko se olla siitä ja pitäisikö vaihtaa takaisin Jekovitiin. Mutta toisaalta, kyllähän rintamaidossakin on paljon sokeria, mutta onko se sitten jotenkin eri muodossa? Ja yhden asian huomasin ihmetyksekseni, kun sis.luetteloita noista luin - Jekovit on d2 -vitamiinia ja Deetipat ovat d3 -vitamiinia. Siis mitä, tietääkö kukaan mitä tuo tarkoittaa?!
Mustikoista - mä annoin esikoisella mustikoita ihan sellaisenaan - tai siis hieroin lusikalla siivilän läpi sellaiseksi paseeratuksi. Siihen vuodenaikaan ei ollut tuoreita eli ihan kaupan pakastemustikoita annoin.
Konstalla oli hyvä viime yö - syötöt 21.30, 3.00 ja 7.30. Tiedä sitten olisiko siitä cuplatonista oikeasti apua! Aamulla kaveri valvoi pitkän pätkän, noin 4 tuntia ja nyt vetää sikeitä neljättä tuntia ;).
Kääntymisestä; meillä esikoinen jouduttiin toppaamaan pinnasänkyynsä putkityynyillä kun oli jo pariviikkoisena aina nenällään. On kyllä enemmän jonkin sortin refleksi tai painava pää tuo pyöriminen, se oikea tietoinen kääntyminen tulee vasta paljon myöhemmin.
Konsta ei kyllä vielä käänny edes refleksinomaisesti, tai juu, jos kyljelleen laittaa, mutta ei samalla tavalla kuin Elmo aikanaan. Myöskään varsinaista hymyä en ole nähnyt kuin kerran, että ehkäpä sekin oli vielä vatsanväännettä :)? Unissaan hymyilee ja nauraa kyllä kovastikin, hauskan kuuloista ja näköistä.
Mitenkäs niitä leffaan lähtijöitä - se eka näytöshän täällä Helsingissä on jo ensi viikolla?
Ensi maanantaina minulla on jo jälkitarkastus ja Konstalla eka neuvolalääkäri - kiva kuulla miten kaveri on kasvanut!
Nyt huudetaan maitoa!
-CÄ ja Konsta 6vkoa1pvä-
Moro,
Saako udella mitä catering firmaa käytit? Olen parista kysellyt ja ne on olleet varattuja, joten jos saisi ehdotuksia niin voisi kysellä lisää. Ja minkähintaiseksi tuollainen " menu" tuli? Olin vastaavaa ajatellut itsekin. Ristiäisethän meillä on tarkoitus olla vasta 2.9, joten aikaa on vielä.
Meidän piti alunperin pitää ristiäiset Pyhän Laurin kirkossa ja siinä vieressä kahvit, mutta se oli niin naurettavan kallista ja meni muutenkin vaikeaksi, että saa jäädä.
Sain viimein poitsun nukahtamaan, on kakannut tässä päivällä 4 kertaa (loppui kestovaipat kesken tänään, vaikka mullakin niitä oli yli 15) ja syönyt kaikki välit. Ihan kiva vähän saada laittaa pyykkiä ja kohta jopa ruokaakin. Jos tuo herra nyt nukkuisi enemmän kun tunnin tällä kertaa.
Mutta nyt laittamaan pyykkejä ja sitä ruokaa.
-E-
en mä tiedä aiheuttaako sokeri ummetusta. Tarkoitin lähinnä mustikkaa sinänsä ja sokerin lisäämistä siihen siinä mielessä, että se ei ole hampaiden kehitykselle hyvä.
Meillä ährystetään edelleen eli tämä päivä meni sitten tässä. Neiti torkahtaa aina syliin, mutta vaunuun tai muualle ei jää. Puklailtu on myös kiitettävästi. Onko muilla puklaajilla puklu aina " tuoretta" ? Meral puklaa sellasta liman ja hapantuneen maidon kökköstä sekotusta. Hitsi, kun tartteis sellaset 15 min tirsat, mutta minkäs teet. Jos sit yöllä sais nukuttua..
Multa jää kyllä se leffareissu väliin, kun miehen vanhemmat ovat tulossa tänne kuun alussa. Unohdin vallan..Voihan se tietysti olla, että tekis mieli lähteä karkuun, mutta saattaa tulla epäkohtelias vaikutelma:-)
Ellu, minusta tuo uusi puku oli vieläkin parempi! ;) Meillä tulee Unnalle kastemekoksi äidin neuloma perintömekko ja juhlamekoksi äiti sitten oli tekaissut pellavasta ihanan mekon. Sellaisen vanhanaikaisen. Ihan multa kysymättä tekaisi, mutta onneksi kelpuutin!
Ja niihin neuvolaterveisiin. Ikää 1kk, painoa (2823g) 3830g! Eli kilo oli kuussa tullut! Pituutta (49cm) 52,2cm. Päänympärys (34,5) 36,6. Moneen otteeseen sanoi neuvolantäti, että kylläpä on hyvin rintamaidolla kasvanut! Kasvukäyrä oli melkoisen nousujohteinen.
Aamu Unnalla meni valvoessa, joten kun vaunuteltiin neuvolaan, tuli uni. Tyttö nukkuikin suurimman osan ajasta. Välillä pestiin peppua ja vaikka mitä, mutta tyttö nukahti aina uudelleen. " Rauhallinen ja tyytyväinen neiti" .
Sitten käveltiin äidille syömään (ja juuri neuvolasta lähdettyämme alkoi kaatosade!). Siellä oli myös mun veljeni pojat yökylässä. Äidin naapurilta saatiin niiden tytön vanhoja vaatteita Unnalle.
Minä ostin nyt niitä Rela-tippoja (Olipa kalliita!) ja niitä voisi nyt alkaa sitten antamaan. Ketkä täällä olivatkaan niitä antaneet? Nyt kämpän siivoukseen!
-Veruska&Unna-
ElluP - käytin tällä kertaa sellaista firmaa kuin Ikiravintolat Oy - sijaitsee Herttoniemessä http://ikiravintolat.suntuubi.com/?cat=1 .
Yleensä sekä töissä että esikoisen kastajaisissa olen käyttänyt yritystä Capital Catering, jota voin todella lämpimästi suositella - www.capitalcatering.fi . Se on myös vaan aika rouhean hintainen paikka (tai ei ehkä yrityskäytössä mutta juuri tällä hetkellä mun lompakolle), mutta palvelu on loistavaa ja ruoka todella hyvää eikä mitään ihan perinteistä kamaa.
Tuo Ikiravintolat laskuttaa tuosta menusta 10e / hlö + kakkukahvit 90e ja tarjoilija tuntipalkka on 25e tunti. Eli meillä tulee sellainen 500 euron pieti, jos kaikki kutsutut saapuvat paikalle. Tämä on ensimmäinen kerta kun kyseistä palveluntarjoajaa käytän, joten en osaa varmaksi sanoa, mikä on sitten hinta/laatu -suhde.
Mä täällä vieläkin mietin, että mitä teen noiden vitskujen siis d sellaisten kanssa. Tottahan se on, ettei sokeri ole edes taaperoille hyväksi...
...Senniina, harmi, ettet pääse leffareissulle, mutta aika ymmärrettävää on, ettei paljon kannata liueta takavasemmalle jos appivanhemmat ovat tulossa kyläilemään ;). Ja juu, mustikkahan se on mikä yleensä ummettaa.
Melba, tosi törkeä ylläri tuo vedettömyys :(. Toivottavasti hanasta tulee jo kirkkaampaa vettä! Ja vauvan kanssa ulkoilusta - ei mekään olla leikkipuistoa ja lähikauppaa (on kyllä suht iso marketti) isoimmissa ympyröissä vielä pyöritty. Ei ole tarvetta eikä kiire vaikka en itseäni hysteeriseksi ajattelekaan ;). Toisaalta kun miettii mitkä pöpöt noissa sairaaloissa pyörii niin ei paljon isompaa riskiä voi ottaa kuin siellä olo vauvan kanssa.
AJ:lle vielä kesimisestä meidänkin osalta - Konstalla kesi myös iho, kaikista eniten päänahasta. Nyt kun ikää on jo tuo 6 vkoa, ei kesimistä enää ole vaan ihanan sileä iho jos ei niitä hormoninäppylöitä lasketa.
Oliko täällä muita pääkaupunkiseutulaisia jotka olivat kiinnostuneita äiti-vauva -joogasta? Oletteko löytäneet mitään kivan tuntuista paikkaa? Voisin minäkin lähteä vähän joogailemaan ;).
-CÄ-
Mies (jolle tää vauva siis esikoinen) on keksinyt nyt vauvanhoidon ytimen: jos vauva haisee - niin se on hänen, jos vauva huutaa, niin se on mun, muussa tapauksessa voi antaa olla rauhassa lattialla ;-)
Hyvä tämä d-vitamiinikeskustelu! Herätti ajattelemaan. Mä olen sellaista sorttia, jota tämmöiset kiinnostaa ihan hirveästi. Löysin netistä tämmöisen artikkelin, josta kyllä pistää tämän äidin ajatukset nyt pyörälle. Haluaisin vähemmän sokeria vauvalle, mutta toisaalta tuo d3 olisi parempaa... Ehkä haen seuraavalla apteekkireissulla deetipat kans meille ja katsellaan ja vaihdellaan. D-vitamiinin hyödyt kun on ihan muut kuitenkin viimekädessä kuin se riisitaudin ehkäisy mihin on alunperin suositeltu (nythän on todettu, että se suojaa mm. monilta autoimmuunisairauksilta kuten diabetekselta, reumalta, MS-taudilta jne).
Neuvolan D-vitamiinisuositukset puutteellisia
Neuvolat suosittelevat pikkulapsille D2-vitamiinia sisältäviä Devitol- ja Jekovit-tippoja, vaikka aikuisille suositellaan D3-vitamiinia. Markkinoilla on myös lapsille suunnattu D3-vitamiinia sisältävä Deetipat-valmiste, jota vain ani harva lapsiperhe käyttää.
Asiantuntijoiden mukaan D2-tippojen suosimiseen ei ole lääketieteellistä syytä. D2-vitamiinin teho on heikompi kuin D3-vitamiinin.
Nykyinen D2- ja D3-vitamiinitippojen annossuositus pohjautuu oletukseen, että D2- ja D3-vitamiinit olisivat teholtaan samanveroisia. Annosohjeiden mukaan 5 tippaa Devitolia vastaisi 20 tippaa Deetippoja. Kun D2-vitamiini on teholtaan heikompi, sisältää 20 tippaa Deetippoja kuitenkin hieman enemmän lopullista vaikuttavaa ainetta kuin 5 tippaa Devitolia.
Pikkulasten D-vitamiinisuositukset Suomessa perustuvat nimenomaan riisitaudin ehkäisyyn. Kokemukset ovat osoittaneet, että tämän vaikutukseen saamiseksi D2-tipat riittävät, jos niitä annetaan ohjeiden mukaan.
D-vitamiinilla on kuitenkin muitakin terveyttä edistäviä vaikutuksia. Luuston lujittamisen lisäksi D-vitamiini saattaa vaikuttaa muun muassa lihasvoimaan ja immuunijärjestelmään. Kukaan ei vain tällä hetkellä tiedä, mikä määrä riittää näihin vaikutuksiin.
Monien asiantuntijoiden mielestä lasten D-vitamiinin saannin tulisi olla nykyistä suurempi. Neuvoloiden pitäisikin suositella teholtaan vahvempia D3-tippoja D2-tippojen vaihtoehtona.
Kiitos vaan noista kesimisjutuista - meän neitillä kesii lähinnä kädet, jalat ja masun kohta, mutta onneksi näyttäis olevan vähenemään päin. Kasvot, päänahka ja selkä on saanut olla " kesimisvapaata vyöhykettä" . Paitsi sitten tietenkin poskilla ne ihanat näppylät helottaa :)
Ellu: Olit löytänyt todella tyylikkään, herrasmaisen puvun - ihana!
Veruska: Reloja meillä toistaiseksi syö vain minä, neiti ei vielä. Luulen kuitenkin, että menee maidon matkassa hällekkin osa?! Meinasin aloitella niiden antamista ens viikosta lähtien, tosin pitää kysyä ensin neuvolasta, että onko olemassa jotain " yliannostuksen vaaraa" , jos sekä äiti että neiti syö reloja...Ja tosiaan, jos jollain tästä jotain tietoa, niin otan kiitollisena vastaan :)
Noista ristiäisistä...Eikös yleinen nykykäytäntö ole, että lapsi kastettaisiin kahteen ikäkuukauteen mennessä? (unohtu tänään soittaa khvrstoon ja tarkistaa) Voiko ajankohtaa sopia siirrettäväksi myöhemmäksi? Ite yritän sihata ristiäiset talon valmistumiseksi ja 2.9 olisi tasan 2 kk neitin syntymästä, mutta talon valmistuminen meneekin syyskuun puoleen väliin-loppuun ja neiti olisi silloin vajaat kolmekuinen. Onkohan mahollista saaha ns. lykkäystä ja kastaa neiti " vanhempana" ? :) Vai onko seurakuntakohtainen?
Tämmösiä typeriä kyselee AJ
Hassu mies sulla :) Hih!
Oisko sulla linkkiä tohon artikkeliin? Mun kiinnostukseni heräsi asiaa kohtaan myös...
AJ
tämä mamma on tehnyt tämän kakkosen kanssa vahingossa jotain oikein! Eli me pitäydymme sitten noissa deetipoissa, kiitos Melba tuhannesti löytämästäsi artikkelista! Esikoinen kyllä söi " vaan" Jekovitia ja ainakin hänellä on törkeät lihasvoimat - en ole nähnyt montaa kolmevuotiasta, jolla erottuvat reisi- ja hauislihakset, mutta kyllä tällä tapauksella - eli on sillä liikunnallakin onneksi jotain merkitystä, jos d-tipoissa menee metsään ;). Ja juu, hyvin on homma hanskassa teidän isällä - vaipanvaihto meilläkin melkein isännän hommia, kun ruokinta on kuitenkin meikäläisen.
AJ; meillähän Konsta kastetaan vasta päivää yli kaksikuisena. Väestörekisterikeskus edellyttää nimen ilmoittamista ennen tuota 2 kk ikää, mutta ainakin meidän kastepappimme sanoi, että jos kastepäivä on varattuna hyvissä ajoin ja paperit sinne toimitettuna ei VRK ala ihan heti perään kyselemään.
-CÄ-
heippis,
En ole aiemmin tänne kirjoitellut, mutta lukenut olen teidän juttuja jo raskausajasta lähtien. Nyt sitten itsekkin intouduin kirjoittamaan, jos joukkoonne vielä saa liittyä?! En koskaan aiemmin ole kirjoitellut minnekkään palstalle joten tämä on minulle ihan uusi aluevaltaus. Tunnutte silti kaikki jotenkin tutuilta kun olen kuulumisianne aina päivittäin käynyt lukemassa.
No asiaan. Eli olen 24 vuotias tyttönen Kuopiosta ja pikku neitimme syntyi 6.7.2007 raskausviikolla 40+4. Mitat 49cm, 3610g. Raskausaika meni alun oksentelua ja ennenaikaisia supisteluja lukuunottamatta todella hyvin. Samoin synnytys josta selvisin ilman tikin tikkiä. Synnytys tosin kesti todella pitkään: 23 tuntia vesien menosta, mutta kunnialla siitä selvittiin.
Nyt on vauvan kanssa arki lähtenyt tosi kivasti menemään. Mies aloitti isyysloman jälkeen työt maanantaina ja ollaan pärjätty neidin kanssa tosi hyvin. Yöt menee 2lla syötöllä ja päivisin neiti on tyytyväinen. Nukkuu 3-4 tunnin unia missä tahansa: sängyssään, vaunuissa, sitterissä, sohvalla...Iltaisin vaivaa mahakivut jotka itkettää ja ähisyttää yleensä muutaman tunnin ennen nukahtamista. Kaikinpuolin tyytyväistä sorttia tämä meidän tyttö, mutta eihän sitä vielä tiedä miten kauan tätä jatkuu...
Tytöllä iltaähinät käynnissä tuossa sitterissä... taidan ottaa pienen syliin kun isikin on salilla.
mutta eikun mukavaa viikkoa kaikille:)
-Nepu83-
Tai no ensinnäkin nepulle, että tervetuloa vain! Kyllä meidän joukkoomme mahtuu!
A-J, kysyin tänään neuvolassa sitä päällekäisjuttua, että mitä jos äiti ja lapsi molemmat syövät maitohappobakteereita... Ja sanoi tätsy, että kyllä saa molemmat syödä niitä. Sanoi kyllä myös, että eiköhän siitä maidosta jotain erity lapseenkin, siis jos syö ite niitä. Mutta että ei silti haittaa. Näin mulle sanottiin.
Entä tietääkö joku saako sekä äiti että lapsi syödä d-vitamiineja? Unohtui kysyä neuvolasta...
-Veruska&Unna-
Nepu joukkoon vaan. Lisäilen tiedot tuonne esittelyihinkin, kunhan jaksan.
Meillä ähke ja puhke vaan jatkuu. Saa nähdä meneekö aamuun asti. Oon yrittänyt miettiä, mitä olen syönyt tms., mutta ei tuu mieleen. Nyt ei oo kivaa.
Tiedän kyllä mitä se ähinä ja puhina voi olla. Inhottavaa kun lapsella on hankalaa ja tekee kipeää. Vaikkei vauva huudakaan suoraa huutoa, niin sen kipuilun huomaa tuskaisesta naamasta, ähinästä, puhinasta ja vääntelehtimisestä. Meillä aika ajoin sellaista.
Helei! Nyt on reissu tehty! Ja johan on juttua tullut tänne, ja juttua on sitten mullakin :D
Miiu, kiitos toivotuksista sinne päin :D Eiköhän me jossain vaiheessa muuteta kun sopiva paikka löytyy! Nyt käytiin länsipuolella taloja kahtelees, mutta ei napannu talot, paikat kylläkin.. On hiukkasen rehevämpää siellä kun täällä, vaikken tään pohjosemmassa asukkaan.
Nepu: Moikka!! Tervetuloa! Missä päin Kuopiota asut? Me tässä keskustassa :) Itse synnytin KYSissä 29.6. ja tykkäsin kyllä paikasta, kokemus oli ihana! Ja henkilökunta kanssa.. Missä salilla miehes käy? Kiinnostaa kun tuo omakin aina niissä hommissa pyörii, 99:llä käy :)
MELBA!!!!! TÄÄ on ehkä uskomatonta, mutta Tiitiltä ja Markulta paljon terveisiä :D Ja kaikilta muiltakin, Meiju on mun ns. äitipuoli!! KÄÄK että maailma on pieni! On nimittäin niin hurmaava teidän pikkukaveri, että kun täällä näin kuvat hänestä, ja sitten isin ja Meijun luona he näytti kuvaa, niin tokihan tunnistin samaksi pojaksi :D Mieletöntä! Voipi olla että joskus nähään jos pyöritään samoissa kinkereissä sitten :)
Senniinalle paljon voimia, tiiän ton meidän pojan ähinästä vaan sen, että ei oo kovin kivaa. Viime yö niin että 24 nukkumaan, yhdestä tähän asti sitten ähkitty ja tissitelty ja vaikka mitä.. No, jäipähän ainakin unet vähiin, eikä siinä vielä kaikki! Tokihan tänään meikäläisellä on oikein töitäkin, kaverin tukkaväri ja kampaus plus työpaikalla käydä sopimassa syksyn parista keikkapäivästä.. Joten eipä nukuta sitten edes päivällä..
Nyt pikkuinen imuttaa taas sylissä tässä samalla. Muutenhan menis kylellään torkkuessa, mutta yritin sitä viimeset 2 h ja itku on koko ajan päälä..
Reissu meni kyl loistavasti, eilenki yhellä 20 min pysähyksellä ajeltiin 350 km. Shoppailtiin Jumbossakin vähän mun synttärin kunniaksi..
Oon kyl alottanut erittäin varovaisesti ne Jekovitit.. (pitänee vaihtaa muuten niihin d-tippoihin..) reissussa en antanut edes ollenkaan. En tiedä vaikuttiko, mutta ei kyllä mahaakaan ähissyt ja itkenyt monesti.. Vaikka kotonakin oon mennyt edelleen vaan yhdellä tyai kahdella tipalla, jo viikon! Nyt uskalsin jopa kolme antaa, vaikka tokkopa tolla suurempaa merkitystä. Ne Cuplatonitkin alotettiin, mutta en oo kyllä joka syötöllä muistanut, varsinkin kun pikkumies syö oikeestaan koko ajan niin vaikea miettiä että antaako jo heti uudet kun uusi syöttö.. Neuvola sanoi tähän tapaukseen että anna sillon vaikka parin tunnin välein kun syö koko ajan.
Veruska, jos unna oli oikein lempeä neuvolassa, niin Panupa huusi 1,5 tuntia jonka se kesti :D Oikein karjui, täti ei sitten viitsinyt kiihdyttää pientä lisää (joo, niinku se olis onnistunut :D) eikä otettu pituutta esim ollenkaan, meillä ne mitataan niin tarkasti aina lastenlääkärillä kun ollaan semmosessa minipuberteettitutkimuksessa. Mutta joo, sanoi että jäntevä ja tahtova poika :D Tosiaankin, piti huutaa että toinen kuuli, mitä sanoo. Ikäväähän se oli kun toinen oli niin itkeväinen, mutta nälissään ressukka jos ei oo jatkuvasti tissi suussa :(
Mitäs muuta.. Meillä iho kesi jalkapohjista ja sääristä ekat 2 vko.
Ellulla ihana kastepuku!!
No, alanpa tilata hennesiltä vaatetusta kun uus kuvasto tuli..
P
Aluksi Nepulle tervetuloa joukkoon. Ja Palsille tervetuloa takaisin reissusta.
Täällä on yö mennyt ihan ok, syötiin 22.00, sitten 23.30-00.30, 03.30-04.30 ja nyt 06.50-07.30. Sittenkin onkin ähisty kehdossa ja puklailtu kaksi liinaa märäksi kauttaaltaan. Veikkaan että nälkä tulee kohta kun ei tuntunut jäävän mitään sisälle viime syötöstä. Hassua miten yösyötöillä poitsu ei puklaa, mutta aamusyötöllä lähes joka kerta.
Kiitos puvun kommentoinnista, tykkäsin itsekin tuosta jälkimmäisestä melkeinpä enemmän kun siitä jenkkien omasta.
Toivottavasti Meralin kähinät helpottui yön mittaan. Julle on siitä hassu, että vaikka mahaa vääntäisi ja kähisyttäisi niin aina kelpaa tissi. Ja aina siihen rauhottuu myös.
Panulla taitaa olla tiheän imun kausi päällä myös. Ja hassua tuo Melban ja sun yhteys. Olen kyllä toisaalta miettinyt, että onkohan joku täältä tuttu, varsinkin pääkaupunkiseudulla se on täysin mahdollista.
AJlle sen verran, että itsekin tähdätään 2.9 päivään, silloin meidän herra 2kk ja 1pv. Sanoivat kirkkoherranvirasosta ettei ole niin päivän päälle tuo juttu. Ja niinkuin CÄ sanoi, niin luulen myös että se on toi VRK jonne pitää ilmoittaa ajoissa, kirkolla tuskin on sen ihmeempää sanottavaa ajankohdasta. En kyllä vieläkään ole saanut pappia tilatuksi. Tänään ryhdistäydyn tuossa asiassa!
Kiitos CÄ noista catering vinkeistä. Laitan kyselyä menemään noihin.
Nyt suihkuun kun kehdon ähinä kuului rauhottuvan hiukan.
-E-
Nepulle tervetuloa joukkoon!!
Missä muuten on besero? Laittoiko jotain viestiä, että on reissussa? Odotuspuolelta vielä kaipailen mukaan Kissantassuttia - Onassis ja monumentkin olivat jo vauvansa saaneet. Onneaonneaonnea!! Ketäs muita hiljaisempia - ainakaan oonasta, äp81stä enkä joorsista ole kuullut pitkään aikaan. Paljon muitakin nikkejä listalla, jotka viettävät hiljaiseloa. Mitä olette mieltä, pitäisikö sitten kun saadaan koko joukko kasaan, eli kissantassuttikin tuolta odottajista, tehdä uusi lista / kysely vielä mukanaolohalukkaille ihan omana avauksenaan? Listaan voisi laittaa enemmänkin tietoja, niin kuin asuinpaikkakunnan jne?! Senniina repii varmaan listaemona hiuksiaan, mutta tämä siis vain ihan ehdotuksena. Mitä olette mieltä?
Senniinalle tsemppiä Meralin puhinoihin!! Meillä ne ähinät ja murinat ovat vähentyneet sen cuplatonin aloituksen myötä ainakin jonkin verran. Mutta murinayöt ovat siis tuttuja tuon konstaapelinkin kanssa.
Kuinka usein teillä vauvat kakkaavat? Konsta teki kakat aina ennen melkein jokaisen syötön jälkeen, nyt kerran päivässä tai kahdessa. Ihan outoa, kun esikoinenkin kakkaili tosi useasti, ainakin 5 kertaa päivässä vielä ihan puolivuotiaanakin.
Yö meillä meni taas hyvin, jo toinen yö peräkkäin yhdellä syötöllä (21.30, 3.00 ja 7.15) - saas nähdä tuleeko nyt sitten kaksi liskojen yötä peräkkäin. Konsta onkin ollut nyt aamusyötöstä asti hereillä, välillä vähän torkahdellut sitterissä ja kohta onkin taas ruoka-aika. Sitten varmaan päikkärit :).
ElluP mietti onkohan täällä muitakin tuttuja kuin Pals ja Melba :). Mun oikean nimenihän tietävät kaikki, jotka ne jutut 9kuukautta -lehdestä ovat lukeneet, että tutut vaan ilmoittautumaan. Tassut ainakin oli jopa täältä itäpuolelta Helsinkiä :).
Syöttöpuuhiin taas :)
-CÄ ja Konsta 6vkoa2pvää-
Pimu tässä örisee sylissä, joten antakaa kirjoitushäröt anteeksi :)
Meillä mentiin taas yö oikeastaan yhdellä syötöllä, kun eka syöttö oli 03 ja sitten seuraava jo aamulla vähän yli seiskan. Siitä kyllä nukuttiin vielä niin, että minä heräsin 9.50 (!!) ja myöhemmin. Isommat lapset antoivat mun ihanasti nukkua. Ja mies siis lähti tänään loman jälkeen töihin :(
Ellu, ihanan puvun olit tilallekin löytänyt!
Palsin reissu oli sujunut hyvin, kiva juttu :) Ja te siis Melban kanssa olette melkein tuttuja! Onpa sattuma :)
Ihon hilseilystä. Meilläkin hilseiltiin pari ekaa viikkoa, mutta se öljyäminen kyllä täällä auttoi. Nopeuttaa kuulemma ihon uudistumista.
Ja nepulle tervetuloa minunkin puolestani :)
Laitan tähän vielä kuvia meidänkin pulloposkesta :) ja jatkan juttua myöhemmin, kun on molemmat kädet käytössä.
http://www.aijaa.com/v.php?i=756002.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=756004.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=756005.jpg
Ekassa ollaan serkkutytön synttäreillä, toisessa menossa on tirsat sitterissä ja kolmannessa ylpeä isosisko 3v pitää pikku siskoa :)
Ja nyt pois :)
Misti ja neiti tasan 4vkoa
Kiva että palsin reissu meni hyvin. Siellähän sä tietty olit, en vaan muistanut. Melkoinen kaveri se teidän Panu! Olipas muuten kauan kestänyt se teidän neuvola.
Ja ellulla puhinat ja puklailut jatkuu. Tai siis tietty Jullella eikä ellulla. Tosi jännä kun nää vauvat voi olla niin erilaisia! Meillä ei nimittäin puklata juuri koskaan. Ja silloinkin kun puklataan, niin ihan pienesti. Ja yösyötöt meillä kestää n. 15min. Saa siinä ajassa tarpeekseen ja nukahtaa. Paitsi sitten välillä ei nukahdakaan, pulauttaa vaan tissin suusta ja alkaa ähisemään ja puhisemaan. Silloin mies pieruttaa ja ottaa kantoon vauvan. Nukahtaa sitten siihen.
Kesimisestä oli puhetta. Meillä siinä parin viikon iässä Unnan iho kesi niin, että aina pari päivää esim maha ja selkä, sitten seuraavaksi jalat, sitten kädet... Eli tosi hauskasti niin, ettei koko keho kerrallaan vaan aina jokin kohta.
Tänään oli Unna aamulla ollut isin kanssa valveilla kun minä vielä vetelin sikeitä. Unna oli ollut siinä miehen mahan päällä ja pitänyt kuulemma tosi kauan päätä pystyssä ja katsellut kovasti silmiin. Siis kauemmin kuin yleensä. Unna kääntyy myös selältä kyljelleen. Varsinaisia hymyjä en ole vielä saanut. Joskus kun minun äitini lepertää Unnalle, niin silmät alkavat pienellä loistaa ja on tosi innostunut ja pientä hymynpoikasta on ilmassa. Mutta ei ole kunnon leveitä hymyjä vielä ollut. Unissaan toki on oikein hauskaa ja nauraakin monesti ihan ääneen. Se on niin suloista!
Mulla ei ole vieläkään se tikki sulanut, ärsyttää. Kysyin neuvolasta ja se käski odottaa jälkitarkastukseen asti sen tikin kanssa. Siihen on vielä kuukausi! No, jälkivuoto on kuitenkin loppunut, joten ei annettu sen tikin haitata vaan alettiin jo vähän harjoittelemaan Unnan pikkuveljen tai -siskon tekemistä... ;) Ei onneksi tehnyt kipeää, mitä olin vähän pelännyt.
Tänään tulee taas vieraita, joten vielä viimeiset siivoukset ja sitten suolaisen piirakan tekoon (aurajuusto-herkkusieni-parsakaali...) Sitten pitäisi jo miettiä loppuun asti ristiäistarjoiltavat. Me meinataan itse tehdä kaikki syömingit sinne. Mitä ootte mieltä: Jos ristiäiset alkaa klo 15.00 ja sinne tulee kauempaakin väkeä, niin tarviiko olla oikea lämmin ruoka ja kaksi kattausta? Vai riittääkö yksi kattaus suolaisella ja makealla tarjottavalla? Itse oisin vähän kallistumassa siihen vaihtoehtoon, että ei varsinaista lämmintä ruokaa. Mutta oisko se hyvä?
-Veruska&Unna tasan 1kk-
Puku vaihtui sitten tähän:
http://www.christening-gowns.com/index.html?pageTitle=CRSL241i_Ivory_Si…
Eli Briteistä tilattiin. Oli vähän kalliimpi, mutta onkin silkkiä tämä toinen.
Meillä vitskut meni silleen, että eka päivänä 1, sitten 3 jne. Eli viidessä päivässä jo 5 tippaa. Mutta ei ne mitään lisämahavaivoja ole tuottanut, ellei tuo puklauttelu sitten ole niistä. Toisaalta eilen unohdin antaa ja tänään lensi kaaressa taas oksennukset aamusyönnin jälkeen. Meillä käytetään devitolia.
Yritetään poikaa saada syönnin jälkeen pinnasänkyyn, mutta aina mahdottomalta kuulostaa. Isin masulle kyllä nukahtaa, mutta ei sänkyyn. No antaa nyt ährätä hetken ja katsotaan miten käy.
Ja nyt kattomaan leffaa jos vaikka ehtis.
Noista kaupassa käymisistä muuten, että me ollaan noita Jumboreissuja tehty, mutta poitsu on kyllä kantokopassa rattaissa ja siinä on päällä aina vielä suoja, joten ei pääse ihmisten aivastelut meilläkään poitsun päälle. Mutta en mäkään hirveesti muuten ole kotoa pois vienyt.
Pitäisi päättää, että haluanko lähteä torstaina Harry Potteria katsomaan, leffa kestää 2,5h ja matkat päälle enkä oikein tiedä pystynkö/haluanko olla niin kauan erossa. Äitini lupasi kyllä tulla katsomaan vauva ja varmasti pärjäisi, mutta... No pitää miettiä.
-E-