**ISOT ENSKAT VKO 30**
En ainakaan nähnyt uutta pinoa, ja tässä linkki viime viikkoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10781408&p=2&tmo…
Kommentit (51)
..kun siis joka aamu tuun tänne roikkuun..
D otti tänään aamulla lattiaharjan ja heilu sen kanssa ympäri taloa, niin kauan et tuli hirvee hiki ja itkuväsy. Meillä oli miehen kans hiukan hauskaa, kun yks kipittää ympäriinsä itteään isomman harjan kanssa ihan hulluna :D. Pitää yrittää jostain löytää D' lle omat siivousvehkeet..
Hapanmaitotuotteita on raejuusto (mitä ei meidän terkan mukaan kannata antaa paljon suolan takia), viili, jogurtti (mieluiten saman terkan mukaan maustamaton), rahka jne jne. D söi maustamatonta jogua hedelmäsoseella aluksi ihan hyvin, mut nyt ei enää uppois. Juustoa (tavallista) D vetäis varmaan kilon palan kerralla, jos sais. Aamupalalla saa aina puuron jälkeen mun leivästä palan, josta syö juuston ja nuolee voin ja sit vinkuu jatkuvasti lisää juustoa. Leipä lentää kaaressa lattialle..
MiaMik: Mä oon yrittänyt saada D' a siirtyyn yksiin uniin kans. Aamulla vaan alkaa 2-3 h kuluttua heräämisestä väsyttää niin paljon, et on ihan pakko laittaa poika nukkuun. Saattaakin sit nukkuu jopa 2h. En tiedä onko yöunet liian lyhyet vai mikä :S. Unikoulun jälkeen meillä on päiväunetkin parantunut niin paljon, et en tiedä mitä tekis kaiken sen D' n nukkuma-ajan, kun noin pitkiä päikkyjä ei oo nukuttu varmaan 3kk iän jälkeen (ainakaan 2 kertaa päivässä).
Viipero: Meillä 2dl puuroa on 2dl valmista puuroa. Mä en koskaan mittaa mitään puuroaineksia, mut tiedän puurolautasesta suunnilleen mihin asti on 2 dl.
Niamey: Meillä on kans puurohirmun puroinnostus laantumaan päin. Ennen D saatto vedellä yli 3 dl' kin kerralla. Nyt menee just 2 dl. Toisaalta ruuat on maistunut paremmin, joten ehkä mahassa ei olekaan niin paljon tilaa puurolle (illalla, aamupuuroa ei anneta kuin max. 2dl kun muuten ei mee lounas alas).
Bejpi: Mulle väitettiin tota samaa, et etupenkille ei mahdu, jos on selkämenosuuntaan istuin. Eniten sitä korostettiin silloin, kun yritettiin kaupata kasvot menosuuntaan penkkejä. So far meidän istuin on ollut vaan farmari volkkarissa, missä tilaa jäi yllinkyllin.. Miksei niitä 8kk ruokia vois antaa. Ei niissä ole muuta uutta kuin kököt ja jotain mausteita, ei kuitenkaan suolaa eikä ne mitään tulisia ole kuitenkaan.. Jos palat on hurjan isoja niin voihan niitä haarukalla vähän mössätä (ainakin Semperin lihapulla-perunamuusi-purkissaon ihan hurjan isoja ne lihapullat).
Kandi: multa sais lähtee joku 5kg, mut en jaksa tehdä mitään sen eteen ;). Katotaan josko kouluun palaaminen auttais asiaan.
Jenni ja D
[color=blue]Kiva kuulla Millistäkin pitkästä aikaa! Voi kun teidän Aksu on iso poika jo, kohta puolitoistavuotias :) Olit työkeikankin tehnyt ja hyvin oli onnistunut. Kauankos sulla vielä ne sh-opinnot kestää? Mihin aiot suuntautua?
Niameykin alkaa pian tonskailemaan, hienoa. Ja Ainokin kohta kävelee.
Bejpi, meilläkin jää ihan hyvin tilaa etupenkille vaikka cosmic on takana selkä menosuuntaan.
Queenille taas kerran jaksuja rikkonaisiin öihin. Meilläkin tuntuu yöhulinat vaan pahenevan kuukausi kuukaudelta :/
D:llehän oli iskenyt oikea siivousvimma ;) Varmasti hauskan näköistä kun toinen tuolla tavalla tohottaa ympäri taloa harjan kanssa.
Kiitos puurokommentista, arvelinkin että saattaa 2dl tarkoittaa sitä syötyä määrää. Isolta määrältä kuulostaa, varsinkin tuo 3dl, en itsekään jaksaisi moista annosta :) Mutta kaipa nuo ipanat kuluttaa niin paljon että isotkin annokset sulaa äkkiä.
Eipä mulla muuta... Kunhan Aleksi herää lähdetään hakemaan koevedoksia hääkuvista. Saas nähdä minkälaisia tuli. Kauhulla odotan ;)
Viipero & Aleksi 8½kk[/color]
Tulinpa vaan sopivan sauman suhteen vastailemaan kandille laihduttamisesta..mä oon laskenu nyt kesän ajan noita painonvartijoiden pisteitä ja 5kiloa on pudonnut mutta vielä ois ainakin 5kiloa pudotettava:/ Mulla on kyllä kauheet syömishimot aina laihiksella mutta nyt tää tuntuu jotenkin ihan kidutukselta:S Vaikka imetyksestä saan sen 5pojoa lisää niin eihän nää ruuat riitä mihinkään:D
Oonkin vedellyt tomaatteja,melonia ja mansikoita ihan kaksin käsin nälkääni..imetys varmaan on syypäänä tohon nälkäisyyteen, oonkin soveltanut tota niin että rasvatonta maitoa saan juoda pisteittä kun sitä tekee ihan kamalasti mieli, toisaalta en sitten laske niitä liikuntapisteitä vaikka liikunkin paljon..mutta siis tsemppiä sinne!:)
..täytyy kertoa että justkun taas tuntui siltä etten jaksa valvoa enää yhtäkään yötä niin Liiapa nukkui viime yönä 21-06 heräämättä!:) No kuudelta sitten uni ei enää tullutkaan vaikka yritin tissitainnutusta..väsy oli kyllä taas kun en malttanut itse mennä nukkumaan ennen kuin mies tuli töistä,mutta olipa silti ihana nukkua vähän pidempi pätkä:)))
Toivottavasti Viiperokin saat edes yhden mukavamman yön..
Me oltiin tänään Idan ja mun äidin kanssa poimimassa mansikoita ja 40 minsassa 4,5 kiloa tuli kerättyä. Juuri äsken sain perattua ne tuonne pakastimeen :) Ajattelin ensin viedä Idan jonnekin hoitoon mutta otinkin mukaan ja laitoin neidille kuravaatteet ja kumisaappaat jalkaan. Neiti istui kiltisti paikallaan 10 minsaa ja sitten laitoin vaunuihin ja nukahti samantein ilman kärrylenkkiä. Saatiin ainakin rauhassa keräillä.
Kandin tavoin minäkin voisin kuvitella imettäväni sinne 1v3kk ikään asti, mutta en ehkä sen pidempään...
Meilläkin meni toissayö taas siihen että alkuyöstä Ida puhui unissaan " joodli joodli lai lai" . Sitten valvoi pölisten klo 4.30-5.30 ja kasilta oli tikkana pystyssä. Viime yö meni taas ilman herätyksiä, kerran taisi nousta seisomaan mutta tältä mammalta ei saa enää yöllä sellaisia palveluksia ettäkö kävisin kippaamassa takaisin makaamaan :)
Siitä tulikin mieleeni eilinen päivä noin niinkuin muutenkin. Vähänkö minulla oli pinna kireänä! Rupesin oikein miettimään että Idalla on kestänyt eroahdistus kohta 4kk, huh huh. Taitaa vaan olla niin mamman tyttö että. Koko ajan itkeskelee mun perääni. Ainut niin kun on mun äidillä tai anopilla hoidossa niin ei välttämättä edes huomaa mun poissaoloa mutta heti kun huomaa että olen taas samassa kämpässä niin konttaa mun perässä koko ajan. Eilenkin huusi koko ajan mun perään taukoamatta. Kotona sitten illalla Ida nousi kylmälaukkua vasten seisomaan ja huusi naama punaisena että haluaa syliin mutta ei uskaltautunut laskeutua. Olin niin hermorauniona että annoin vain neidin huutaa. Menin sohvalle makaamaan ja ajattelin vain että katotaan kumpi on itsepäisempi, minä vai Ida (ok, tosi lapsellista :D). Katsoin seiskan uutiset ja 15 min nelosen uutisia ja sitten luovutin ja otin neidin syliin. Siinä sitten halittiin puoli tuntia ja odotettiin isiä kotiin. Kun mies tuli kotiin niin sanoin vain että nyt mä lähden ja mies kysyi mihin? Sanoin vaan moi moi ja lähdin ovesta ulos :) Vein roskapussin ja se riitti rauhoittamaan mut :D
Nyt unohdin jo kaiken muun tämän purkaukseni takia :)
Elikkäs mulla ei ole ylipainoa ja yhä edelleen painan vähemmän kuin ennen raskautta. Mutta, mutta. Kuukauden päästä meillä on häät (ei siis omat ;)) ja olisi tarkoitus mahtua yhteen mekkoon. Eli maanantaina alkoi makeislakko, roskaruokalakko ja tarkoitus olisi viikon aikana pelata 1x beachia, käydä 2x juoksemassa 45min-1h ja 1-2x polkea kuntopyörällä. Kovat on tavoitteet ;) Kiinteytyä siis pitäisi...
Tällee itsekkäästi nyt vaan omia kuulumisia kirjoittelen. Me käytiin Kassun kanssa siellä lääkärillä ja eihän siellä mitään kivaa kuultu. Paljon tutkimuksia tulossa ja nyt elokuussa alkaa fysioterapia kerran viikossa. Tulevaisuus sitten näyttää mitä kaikkea Kassu pystyy oppimaan ja mikä tulee olemaan haasteellista.
Kassulla on toinen etuhammas puhkeamassa ja se näyttää vaikuttavan niin ettei ruoka oikein maistu ja Kassu nukkuu normaalia enempi. Toinen yläetuhammas puhkesi viikonloppuna. Saa nähdä miten pitkään pystyn imetystä jatkamaan. Muutaman kerran on poika ottanut aika tiukan otteen hampailla rinnasta. Kassu ei vaan suostu vastiketta juomaan tippaakaan, että siinä mielessä ei olisi vielä hoppua lopettaa.
Ollaan taas reissuun lähdössä ja pitäisi siivota ja pakata, joten tässä nyt tällaiset pikakuulumiset. Kommentoin toisella kertaa.
Mörötin
Heippa vaan!
Ja heti kärkeen kiitos Turun treffailijoille - oli taas mukavat tärskyt! =) Ja taas kahdet uudet kasvot nikkien taakse; hyvä-hyvä! Emiliinalla oli ihanat pitkät hiukset ja Eemeli piti miehekkäästi jöötä koko muulle sakille ;). Ja kuinka pieneltä voikaan 2kk ikäinen vaavi näyttää?
Me vietiin Emmi mummilaan nukkumaan treffien jälkeen, ja mä lähdin sitten kaupoille ja mies kaverinsa luo. En oo pitkään aikaan ollut itsekseni kaupoilla ja nyt vallan villiinnyin. Ostin kahdet housut (farkut ja rennommat), topin, tunikan ja neuleen. Nyt oonkin sitten konkurssikypsä. =S Mutta kyllä noilla kelpaa syksyllä mennä töihinkin. =)
Jaapa-daapa, josko lähtis tuonne muitten seuraan. Kommentoin sitten taas kotopuolesta.
Amy ja Emmi 9kk
Kiitokset kaikille Turun treffeistä! Oli kiva nähdä vanhoja tuttuja, ja yhtälailla saada taas uusia kasvoja nimimerkkien taakse. Emiliinasta olin nähnyt vain jotain 2kk-kuvia, joten tyttö tuntui tosi isolta! Ja Open Aino oli kasvanut hirveästi sitten Jumbon treffien! Ja tietysti erityiskiitokset matkaseurasta Karssulille ja Ainolle, jotka melkein unohtivat jäädä junasta Pasilassa ;) Mulla oli tosi kiva päivä, ja taisi Noelkin tykätä... Kun päästiin kotiin (yhdeksän maissa), pojalle vaan yökkärit ja hampipesu, ja oli jo puoli kymmenen jälkeen unessa :)
Saako imetyksestä VIISI lisäpistettä? Mä en löytänyt ohjeita mistään, joten annoin armeliaasti kaksi lisäpinnaa käyttöön :) Viisihän kuulostaa oikein hyvältä!
Kandi
[color=#8B008B]KANDI - oisinko kuullut että täysimetyksestä sais 10 lisäpistettä ja osaimetyksestä 5 pistettä!!! :)))
Mammis & Oona [color=red][size=3]♥[/size][/color] [/color]
Kiitokset meidänkin puolesta treffailijoille ja erityisesti matkaseuralle Kandille ja Noelille! Ilman teitä olisi ollut tosi tylsät junamatkat! Kyllä vähän nolotti kun tosiaan puhua pölpötin niin paljon etten huomannut että ollaan jo Pasilassa, eikä meinattu ehtiä ulos junasta - hups! :)
Olipa kiva käydä Turussa, oikein harmitti kun piti lähteä pois kun alkuperäinen suunnitelma oli jäädä yöksi. Kiva kaupunki!
Poppiksessa ja Emiliinassa oli kyllä paljon samaa näköä jotenkin. Emiliina oli tosiaan hurjasti kasvanut. Ja hienoa Poppis kun jaksoit tulla mukaan, kun on kuitenkin ollut rankat ajat viime aikoina - toivottavasti piristi mieltä!
Merihepan Kaveri oli tosiaan niin pikkuinen vielä, eipä sitä oikein enää muistakaan että onko oma ollut joskus noin pieni??
Kiva oli myös nähdä aina niin aurinkoista Emmiä ja Amya, kaima-Ainoa ja Opea (kiitos opastuksesta!), pikku hurmuria Eemeliä ja Pajuskaa ja pikku-milliä joka olikin liikkeellä ilman pikkumiestä. :)
Aino simahti illalla vasta lähempänä puolta yhtätoista, mutta oli kuitenkin ylhäällä aamulla klo 7, kakat pöksyissä. Mentiin jo keittelemään aamupuuroa, mutta neiti oli niin pahantuulinen että annoin vähän maitoa ja laitoin vielä takaisin isin kainaloon nukkumaan.
Kohta pitäisi lähteä käymään Iho- ja allergiasairaalassa kontrollissa, palailen myöhemmin kertomaan sieltä kuulumiset.
Karssuli & Aino 9,5kk+
[color=CD1076]Hitto..mehän tullaan tänne ihan virallisesti jo ensi viikolla! Apua! =)
Kiitos Karssulille, kandille, amylle, opelle ja pikku-millille treffeistä! Oli piristävää nähdä ihmisiä (ja varsinkin uusia kasvoja täältä) ja niitä touhuilevia vauvoja. Ne jaksaa kyllä aina hymyilyttää kun välillä meinasin vaisuksi käydä..=) Amyn Emmi on muuten hätkähdyttävästi äitinsä näköinen! Mä oon yleensä huono katsomaan vauvoja " sillä silmällä" , mutta sen silti huomasin..=)
Soseista Emiliina on kauheen innostunut! Suu aukeaa jo innoissaan kun tuodaan lautanen ja lusikka eteen..=) Perunahan on jo tuttu ja tiistaina aloitettiin sit porkkana sinne joukkoon ja paremmaksi vaan menee neidin mielestä..=) Saakohan jo viikonloppuna lisätä kukkakaalin (sekös se on seuraava?) vai pitääkö odottaa kauemmin josko siitä porkkanasta pääsee kuitenkin helvetti irti? =D Ja omat maissinaksut käytiin eilen hakemassa..kaikilla oli niin kätsysti pikku purnukoissa mukana omat naksut, että pakkohan meidänkin on niitä kokeilla. =)
Nyt ei muuta kun en yhtään oo mukana jutuissa.
Ihanaa torstaita kaikille!
t. poppis ja Emiliina 5kk++
[color=DA70D6] Pikainen kurkistus tänne puolelle:) Huomasin, että MÖRÖTIN olit kysellyt jokin aika sitten äiti-lapsiseuraa Jyväskylästä:) Me asustellaan Jkylässä ja seura kyllä kelpaisi!
Olisipas kiva käydä yhdessä esim. vaunuttelemassa, kaupungilla tai vaikkapa jossain vauvaharrastuksessa (muskarissa, uimassa...) :)
Toivotaan, että pikku-Kassun " käsiasia" pian kohentuisi ja fysioterapiasta olisi teille apua!!! Jaksuja teille lähettelen kovasti!
Vilkutukset kaikille muillekin Enskoille ja pikkuisille!
~ ♥ ~ Viipuli ja Julius, 4 kk ~ ♥ ~
[color=DA70D6] MÖRÖTIN: Huomasinkin, että olette reissuun lähdössä, joten et ehkä huomaa tuota mun viestiä nyt. Noh, moikkailen ja kyselen seuraa uudelleen jonkin ajan kuluttua:)
Tulin tälle puolelle vielä kiittelemään eilisistä treffeistä.. emiliinan ja merihepan tytön hiukset jo ehtisinkin kehumaan..
AMYN EMMI oli kieltämättä äitinsä näköinen ja niin hymyilevä ja suloinen..
OPEN AINOKIN sieltä äidin sylistä hymyjä vilautti, syöttötuoli kun oli niin tyhmä paikka :0) kyllä oli ainokin suloinen tyttönen ja äiti oli ylpeä kasvavista hiuksista :0)
KANDIN NOEL toi miehistä näkökulmaa eemelin kanssa naisten höpinöihin ja oli sellainen hymypoika että¿
KARSSULIN AINO oli niin suloinen siro tyttö nenän nyrpistyksine kaikkineen :0)
Oli siis oikein mukava nähdä teitä kaikkia ja toivottavasti jossain vaiheessa on taas jatkoa tiedossa :0)
Pajuska& eemeli
Tosi kiva oli nähdä vähän isompien vauvojen touhuja, kun tämä oma on vielä niin pikkuinen ja erilainen. Pitää vaan toivoa että Kaveri ei nyt liikaa ottanut mallia vieruskaverien syömisestä, kun päät meinasi olla kaikkiin muihin suuntiin kuin sinne ruokalusikkaan päin ;) Ihanan hyväntuulisen oloisia oli kyllä kaikki pikkuiset! Itse olin vähän yllättynyt Kaverin rauhallisesta esiintymisestä, kun meillä ei tällaisesta kahvittelusta oikein ollutkaan vielä kokemusta. Kotimatkalla tosin ehti jo nälkä vähän yllättämään ja melkoista älinää kuului takapenkiltä melkein koko matka. Ruokakaupassakin piti vielä nopeasti poiketa, ja siellä juostiinkin sitten kauppa läpi huutava turvakaukalo toisessa kädessä ;) Mutta eipä tuo niin vaarallista, pitäähän joskus vähän ääntäkin pitää. Jo loppuilta sujui taas kiltisti kunhan pikkuinen sai vähän sapuskaa.
T: Meriheppa ja Kaveri melkein 2 kk
Missäs kaikki enskat luuraa? Mäkin tulin tosin vain pikaisesti kertomaan kuulumiset, pitäis jatkaa eilen kesken jäänyttä siivousta...
Aino konttaa! Piti tietenkin tulla heti hehkuttamaan kun olen sitä niin odottanut ja treffeilläkin sitä pähkäiltiin. Eilen Aino konttasi kunnolla ekaa kertaa ja tänään konttailee jo paljon. Ja pinniksessä nousee nyt koko ajan seisomaan, unet siis hieman katkonaisia... Siis ihan hurjaa tällä hetkellä tuo kehitys kun muutamassa viikossa oppinut suurimman osan taidoistaan.
Eli eilen oltiin siellä Iho- ja allergiasairaalassa ja saatiin lupa 1 v iässä kokeilla maitoa, kananmunaa vasta ensi keväänä. Ainon paino oli nyt vaihteeksi noussut hyvin ja lääkäri oli tosi tyytyväinen Ainon ruokavalioon (olenkin kyllä ihan tarkoituksella lisäillyt ruokia monipuolisesti). Ennen päivähoidon aloitusta lääkäri suositteli lisäämään vielä loput viljat ja kalan. Kanan aion myös vielä ehtiä kokeilla. Ei kuulemma tarvitse enää nenäänsä siellä näyttää jos näin hyvällä linjalla jatkuu. Jey! :)
Olin illalla työkavereiden kanssa syömässä ja täytyy kyllä sanoa että on ihan mega-ahdistus tuosta töihinpaluusta tällä hetkellä. Töissä oli kamala ilmapiiri kun sieltä lähdin ja kuulemma sama meininki jatkuu. Mutta jospa sitä kuitenkin jaksais kestää kun elämässä on tärkeämpääkin nykyään kuin työ - tuo pieni rakas typsy. Olen miettinyt paljon opiskelemaan lähtöä ja nyt kun on tuo vuoden sijaisuus, voisin sen aikana etsiä hyvän oppisopimuspaikan niin pääsisin aloittamaan. Lähihoitajana voisin sitten tehdä keikkatöitä ollessani hoitovapaalla, jos ja kun toinen lapsi meille siunaantuu. Silloin haluaisin olla pidempään kotona.
No, mutta täytyy kai mennä jatkamaan hommia. Hyvää viikonloppua!
Karssuli & Aino pian 10 kk
P.S. Kandi, kiitos kuvista! En ole saanut omiani vielä koneelle mutta kunhan ennätän niin laitan sulle tulemaan. :)
Olipa kaukana tämä teidän pino, toivottavasti tätä nyt joku lukee:)
Eli tänään se sitten tapahtui, meidän vauva kasvoi isoksi enskaksi, sen kunniaksi käytiin neuvolassakin, tässä uudet mitat: 69,1cm, 8770g ja pipo 45,2cm. Kyllä tuntuu haikealta, näin se vauva kasvaa. Mitäs kertoisin Rasmuksesta¿ no, pyörii ja hyörii ympäri meidän pientä olohuonetta, kovasti yrittää punnertaa konttausasentoon, mutta selkä ei vielä kestä. Kovasti ollaan joko punnerrusasennossa tai pylly pystyssä mutta ei vielä yhtä aikaa. Me istutetaan Rasmusta sylissä, mutta jos laittaa vaikka vaunuihin istumaan niin aika vinossa siellä vielä ollaan, eli selkä ei ole vielä valmis uusiin ponnistuksiin. Suusta pääsee äitiäitiäiti ja sen eri versioita, paljonkin. Aika seurankipeä kaveri ja sylissä viihtyy ehkä liiankin hyvin. Niin kuin olen tuolla pienten puolella kertonut niin soseita menee mukavasti alas. Maitoa nykyään vähemmän, mutta en ota stressiä¿ siinäpä pieni esittäytyminen :)
Sitten mulla olis kysymyksiä, jos joku viitsii vastata edes osaan..
Eli mitä teillä syödään, siis teettekö soseet itse vai ostatteko kaupasta? Jos teette itse, niin minkälainen valikoima teillä on eri ruokia, onko viikon jokaiselle päivälle eri ruoka vai viikko suurin piirtein paria samaa mössöä ja sitten taas vaihtuu? Ja jos pakastatte niin miten, jääpalakuutioihin vai johonkin muuhun?
Sitten haluaisin kuulla teidän nukkumaanlaitto-rituaaleja.. pitääkö lasta nukuttaa vai nukahtaako itse sänkyyn, nukkuuko teidän sängyssä vai omassa..
Mä oon ainakin tähän asti pääasiassa tehny soseet itse, paitsi hedelmäsoseita, mutta tuntuu, että on niin laihat valikoimat meillä, että pitäiskö alkaa ostamaan jotain purkkeja, että tulis vähän vaihtelua.. Ja meillä nukutetaan meidän sänkyyn, makaamalla vaan vieressä, aikaa menee puolesta tunnista tuntiin, kun nukkuu niin nostetaan omaan sänkyyn. Olen alkanut miettimään, että pitäisikö Rasmuksen jo nukahtaa itse omaan sänkyyn..
Sitten vielä ihan aiheen vierestä, jos teillä on kokemuksia polttareista, niin otan kaikkia vinkkejä vastaan¿ minusta tuli kaaso, joten talven aikana pitäisi osata järjestää polttarit, ja mä en ole koskaan polttareissa ollut..
Että tällainen hyökkäys isojen puolelle.. kovin omaa napaa mutta jahka tässä tottuu niin voi alkaa kommentoimaan teidän kirjoituksia..
Toivottavasti joku jaksoi lukea.. :D
Elovena ja Rasmus 6kk tasan
[color=blue]Just kun olin aikeissa etsiä meidän pinoa sitä nostaakseni, niin Karssuli olikin jo ehtinyt sen tehdä :)
Olipas teillä hyviä kuulumisia sairaalasta. Ja kiva kuulla että jo vuoden iässä saa alkaa kokeilemaan maitoakin. Juuri yksi päivä mietin että pitääköhän sitä kuinka kauan välttää ennen kuin ekan kerran saa
kokeilla. Tuo vaan haastetta ruuanlaittoon jos joutuu kovin kauan tekemään maidottomia ruokia joita lapsikin voisi syödä (ts. ei eineksiä..), minä kun en mikään mestarikokki ole muutenkaan.
Tsemppiä töihinpaluuasian kanssa, eiköhän se siitä suttaannu. Mutta se on kyllä ikävää jos töissä huono työilmapiiri, se kun vaikuttaa niin paljon työssäjaksamiseen.
Niin ja onnittelut Ainolle konttaamistaidosta! Meilläkin istumaannousu, konttaaminen ja seisomaan nousu tulivat parin viikon sisään ja kehitys tuntui ihan hurjalta.
Poppiskin oli käynyt, tervetuloa vaan pian tänne puolelle :)
Uskon että ihan hyvin voit ottaa sen kukkakaalin jo viikonloppuna, jos kerran porkkanakin tuntuu sopivan hyvin, se kun usein allergisoi jos lapsella siihen on taipumusta.
Liiahan oli vetäissyt hyvän yöunipätkän, mahtavaa!! Toivottavasti lisää samanlaisia jatkossa?
Meillä yöt jatkuu katastrofaalisina. Tai no, kaikkeen tietysti tottuu.. Varmaan neljä kertaa tissittelyä taas viime yönä, eikä varmasti nälkäänsä, kunhan söi rauhoittuakseen. Ja itkeskelyä ja vähtäämistä joka rauhoittuu vasta äipän kainalossa.. Nooh, ehkä meilläkin joskus nukutaan ;)
Huomenna pitäisi lähteä häihin, kivaa. Saas vain nähdä kuinka Aleksi jaksaa. Onneksi Aleksin mumma ja täti on tulossa kanssa sinne niin saa vähän viihdytysapua.
Viipero & Aleksi 8½kk[/color]
[color=#8B008B]Pakko oli tulla kuokkimaan tuolta pienempien puolelta ja hihkaista KANDILLE noista Painonvartijoista! Päätin että en imetysaikana laskeskele pisteitä (kai niitä sais nyt siihen normimäärään +10), aloitan sitten kun imetys vetelee viimeisiään. Käyn kyllä mahdollisuuksien mukaan 1-3 krt/vko jumpassa tai salilla + yritän päästä vaunuttelemaan Oonan kanssa. Kotonakin me jumpataan ¿ lähinnä niin että Oona katsoo ja hihkuu kun äiti jumppaa ja taputtelee tahtia. Pakko ois tosiaan painoa munkin sitten tiputtaa, kun sitä oli jo pikkasen ylimääräistä ennen raskautumista.. Tsemppiä vaan projektiin!!! Paljon vaan ihania vihanneksia + marjoja + hedelmiä näin parhaaseen kesäaikaan! Vähemmän grillimakkaraa + muita lihoja kuin mitä minä olen popsinut.. Onneksi miehen mentyä töihin tehtiin sopimus että herkuttelu loppui hänen lomaan. Nyt yritän olla haaveilematta Pätkis minibites:eista.. ;)
Öitä!
Mammis & Oona [color=red][size=3]♥[/size][/color] [/color]