Helmien uusi alkanut viikko
Hei!
aattelin aloittaa jo uuden ku edellinen käynyt jo niin pitkäksi.
Täällä jonkin verran vielä huonoa oloa.tulee huono olo jos nälkä kerkee pääsemään jo liian kovaksi.Onko muilla samaa ?
Rinnat on kans vielä tosi arat ja väsymistä jonkin verran.
Ensi viikolla olisi mulla np-ultra keskiviikkona.
Kesälomakin alkaa lauantaina.Ihanaa ku saa huilia kuukauden.
Nyt täytyy lähtee poika herättään hoitoon.
anna_liisa 11+5
Kommentit (63)
Inhoan lukea tekstiä, missä on kirjoitusvirheitä ja nyt itse suollan sitä oikein todella. No ei voi mitään...paremmalla kirjoituspäällä ensi kerralla!
En olekaan kirjoitellut aikoihin, mutta olen yrittänyt vähän pysyä kärryillä kuitenkin.
Nelli_75: Tosi kurja juttu :´( Voimia uuteen yritykseen.
Moni on jo ehtinyt käydä np-ultrassa ja kuullut hyviä uutisia. Onnea kaikille!
Omaa napaa:
Oltiin varhaisultrassa pari viikkoa sitten ja tänään toista kertaa neuvolassa. Neuvolassa kuultiin ekan kerran pienen sydämen kiivas jumputus ja tosi selkeästi! Neuvolantäti kyllä sanoi ettei heidän laitteilla kuule ennen kuin joskus rv 10+, mutta kuuluipa kuitenkin, jee! Oltiin tietty miehen kanssa ihan onnessamme. Varhaisultrassakin kyllä syke (kuulemma) jo näkyi, mutta sitä ei kuunneltu.
Odottamisesta kertomisesta oli puhetta. Me ollaan pohdittu ankarasti että kerrotaanko jo vanhemmille. Mies kertoisi jo, mutta minä pelkään äitini reaktiota. Varmasti onnellisena sen ottaa vastaan, mutta kun se on sellanen peruspessimisti ja laukoo välillä kaikenlaista ajattelematonta. En haluaisi kuulla nyt yhtään voivottelua ja surkuttelua. Eihän mikään ole koskaan varmaa, mutta haluaisin olla iloinen kun aihetta on. Joten taidan venyttää kertomista sinne rv 12+ asti, ellei sitten se näy aikaisemmin jo niin selvästi että on turhaa yrittää salailla¿
Miehen neuvolassa mukana olosta. Me siis odotetaan ensimmäistämme ja koska kaikki on niin uutta ja ihmeellistä, haluaa mieskin tulla kaikkiin ultriin ja neuvoloihin. On kiva, että voidaan molemmat kysellä asioista ja jutella niistä jälkeenpäin yhdessä. Ja toi sykkeen kuuleminenkin oli niin hieno juttu, että oli onni että oltiin se yhdessä kuulemassa.
Nyt menen haukkaamaan omenaa!
Sikuri rv 9+1
Ensin *halaus* Nellille. Elämä on niin epäreilua! Paljon voimia ja jaksamista teille.
Niin siitä pesukoneesta, hankin ihan tavallisen, ei-kuivaavan. Koska meillä on kuitenkin tilaa kuivata, saunassa on narut ja oskarinoksa, sitten on pyykkiteline ja ulkona meillä on terassilla narut ja jos ei vielä riitä niin aina on taloyhtiön! Mutta se kuivausrumpu tekisi niin ihanan pehmoisia meidän velour-vaipoista, siksi siitä haaveilen. Mutta sen hankin vasta kun on siihen tilaa. (ette muuten usko miten ihana on sellainen kone joka näyttää kauanko kone vielä pyörii!)
Eilen oli neuvola, ei mitään ihmeellistä auringon alla. Sydänääniä ei kuultu vielä, mikä ei yllättänyt, verenpaine oli normaaleissa lukemissa, hemoglobiini oli kyllä yllättävän korkea, 131. Aiemmin mulla on ollut todella alhainen, eli vain parin viikon rautakuurilla olen saanut sen 125 (verenluovutusraja).. Neuvolantäti sanoi, että kun mulla synnytyksen jälkeen tipahti arvot huimasti ja sitten taas nousi, niin sen jälkeen kuulemma pysyy korkealla. Kumma juttu. No, ei ainakaan tarvitse ruveta heti rautaa syömään.
Paino oli tippunut kilon, tai en voi olla varma kun ei oo ollu sama vaaka missä olen käynyt aiemmin. Mutta kuitenkin, näin vähän ajattelinkin, oon syöny niin huonosti. Riittävästi painoa kuitenkin että sokerirasitus on taas edessä, viimeksikin pistivät ja mulla oli täydelliset arvot. Silti joka ainoa kerta valistivat ruuasta ja oikein syömisestä. V*ttu kun ne ei tuijota muuta kun sitä lukua, edellisen raskauden alkaessa olin käynyt salilla kerran-pari viikossa, ja oli pikkaisen enemmän lihaksia, mutta sillähän ei ole merkitystä, vaan sillä helkkarin LUVULLA.
Äh..
Sellaista tänne.
Mrs.Marple rv 9+1
Ihan alkuun onnea kaikille uusille Helmille =)
Tosi moni oli käynyt np-ultrassa ja hyviä uutisia saaneet, samoin allekirjoittanut. Tiistaina oli aika ja kaikki ok. Alli oli alkuun tosi virkeä mutta kun piti saada mittoja ni alkoi nukkumaan, kädet päänpäällä ja selällään kun olis pitänyt olla kyljellään ja kädet sivulla.... noin 20min siinä meni että saatiin kääntymään. ;-)
Huono olo vaivaa vieläkin välillä, mutta oksentaa ei ole tarvinnut viikkoon että josko tää tästä alkais iloks muuttua.
Joku kyseli jotain jostais mihin ajattelin oman mielipiteeni kertoa vaan en nyt muista millään mikähän se kysymys oli joten se jääköön.....
Mites te joille tulossa toinen tai jo useampi, mutta joilla kuopus vielä niin pieni että tarttee myös vaunuja tai rattaita, hankitteko kaksostenvaunut? Meillä Allin syntyessä poika on n. 1 1/2v ja jos en aio jäädä kotia istuskelemaan kaikeks päivää tuplavaunut pakko hankkia, mutta mahtuuko mitkään henkiläauton peräluukkuun, tähän konkurssiin ei kyllä farkkuautoa aleta hankkimaan....?!? Kokemuksia, kiitos.
Jaahas poika heräs. Mutta vkl odotellessa....
Kristall ja Alli, 13+0
kristall:
Mites te joille tulossa toinen tai jo useampi, mutta joilla kuopus vielä niin pieni että tarttee myös vaunuja tai rattaita, hankitteko kaksostenvaunut? Meillä Allin syntyessä poika on n. 1 1/2v ja jos en aio jäädä kotia istuskelemaan kaikeks päivää tuplavaunut pakko hankkia, mutta mahtuuko mitkään henkiläauton peräluukkuun, tähän konkurssiin ei kyllä farkkuautoa aleta hankkimaan....?!? Kokemuksia, kiitos.
Yksikätisenä pika pikaa. Meillä on neljä ekaa lasta syntynyt 1v.5kk ikäeroilla. Sisaristuin oli kovassa käytössä. Nyt näille viitoselle ja kuutoselle tulossa tuo sama ikäero. Aiotaan pärjätä sisaristuimella. Olishan ne kaksostenrattaat kätevät, kun molemmat pystyis nukkumaan, mutta kun tää kuutonen jää varmaan meidän viimeiseksi niin... ei tosiaan viitsi ruveta enää tässä vaiheessa hommaamaan :-).
jazuliini rv 12+4
Me hankittiin ykkösen ja kakkosen välissä peräkkäin istuttavat kaksosrattaat. Siinä vauva pystyi matkustamaan takana hyvin ja isoveli edessä. Vierekkäin istuttavia ei laitettu siksi, ku pelkäsin että vanhempi lapsi ei antaisi vauvan olla rauhassa siinä vieressä. Autona meillä on farkku, jonka taakse vaunut menee mukavasti. Sedan-malleista en osaa sanoa.
Safiiri 9+6
Nellille: Voi surkeuksien surkeus!! :( Enpä muuta osaa tuohon sanoa..
Tuosta ratasasiasta seuraavaksi. Eli täällä sama mietityttää. Ikäeroa tulee 2 vuotta aikalailla tasan ja nyt on uusien vaunujen osto sillä nuo yhdistelmät mitkä meillä nyt on niin ovat jo siinä kunnossa, että ei tosiaan voi kuvitellakkaan, että vielä yhdellä menisi eli mietinnässä on, että ne tuplarattaat vai sisaristuin ja uudet yhdistelmät. Minä kyllä paljon lenkkeilen ja ulkoilen joten saattaisi nuo tuplat meidän käyttöön olla kaikkein viisaimmat mutta pitää vielä miettiä. No, jokatapauksessa ostetaan todennäköisesti käytettynä mihin sitten päädytäänkin. Meilläkin on farmari joten mahtuu vähän isommatkin taakse vaan saa nähdä miten saadaan mahtumaan kaikki lapset sitten autoon istuimineen ja korokkeineen.
Omaa napaa: Olo on ihan ok. Iltaisin ällöttää ja just ruoka-aikana aina sopivasti. Eli lämpimät ruuat tökkii ja pahasti vielä vaan jospa se tästä. Nyt on täälläkin havaittavissa mahan turvotusta mutta paino ei vielä ole noussut.. Verikokeissa pitäisi muistaa käydä vaan jospa sitä huomenna saisi sen verran aikaiseksi kuten pitäisi muistaa se NP-ultra varailla sitten. Eli sekin jää huomiselle.. Täällä muuten on tullut uutena juttuna, että kunta tarjoaa NP-ultran lisäksi rakenneultankin. Eli tämän edeltävän aikana ei ollut kuin jompikumpi ja sitten eka lääkärissä ultra. Nyt siis oli tuo lääkärissä ultra ja sitten se Np ja rakenneultra. Ekan aikana ei tainnut olla kuin yksi ultra mutta siitä onkin aikaa jo sellaiset 7 vuotta :)
Mutta tämä tällä kertaa!
Vimpula ja rv 10+2
No niin, vihdoin taas hyviä uutisia. Ruoka pysyy sisällä!!!! Eli, menin sitten niin huonoon kuntoon tuon oksentelun kautta, että tippaan jouduin sairaalaan. Sinänsä kurjaa, mutta mikä -VALTAVA- apu siitä oli! Nyt on pari päivää pysynyt sis ruuat sisällä, vaikka aika tarkkaan joudun ne kyl vieläkin valikoimaan.. Ja hajut ällöttää, mutta elämä alkaa voittamaan! JEE! (viikon sairaslomakaan ei tee pahaa..)
Ultrassa käytiin myös tänään ja kuten aavistinkin, terkka oli kuin olikin väärässä LA:n kanssa ja se on nyt 12.2. Pikkunen oli varsin vauhdikkaalla päällä ja just kun piti alkaa ottamaan np-turvotusta niin tyyppi nukahti väärään asentoon, eikä herännyt millään vaikka kuinka tökittiin ja jouduin välillä jumppaamaankin kesken kaiken että toinen os tajunnu vaihtaa asentoa. Mutta ei niin ei! Sain sitten uuden ajan ens viikolle niitä mittoja varten. On se vaan niin ihmeellistä nähdä se oma pikku toukka möyrimässä. Ens viikolla on muutes myös sit eka neuvolalääkäri.
Tällästä tänne eli taas vaan ihan omaa napaa. Ja ihanaa lukea teidän muiden ultrakuulumisia!
Nellille suuret pahoittelut km:n takia.
-Nojanda ja muru 11+2
Hei vaan uudet ja vanhat Helmet!
Ja pahoittelut joukosta poistuville!!!
Pohjanmaa on paikallaan ja siellä suunnassa kai kaikki hyvin... Nyt vaan on niin, et 550km autossa yhden pysähdyksen taktiikalla on aika raskas mammalle tänä päivänä. Esikko kyllä jaksais istua ja kikatella, mut ko äiti nukahtelee viihdyttäjän paikalle ni hermothan siinä menee sit vauvallaki... :P
Eka neuvola ja verikokeet oli viime viikolla, nyt sit reissun aikana oli posti kuljettanu kotiin kaks ultra-aikaa nkl:aan...
Kämppä on täynnä (2+4henkee) vieraita maanantaihin saakka, joten ei oo oikein jaksanu sit tutustua niihin lappuihinkaa vielä...
Väsyttää ja kuvottelee... Se on muuten hassua, ko ekalta ei ollu mitäääään vaivoja, ni nythän niitä sit piisaa kyllä... Huimaus on ehkä kuiten näistä vaivoista se paras...
Eipä pysy ajatus oikein sormien matkassa... Palataan asialle siskot !!!
Luuk@ rv+
Mä todella toivon voimia kaikille niille joilla on pahoinvointia. Ja varsinkin niille joilla se on lähes ylitsepääsemätöntä. Mullakin oli pahoinvointia, etovaa oloa ja oksentelua muutama viikko sitten, edelleenkin välillä mutta onneksi se on jo jäämässä taka-alalle *koputtaa puuta*. Tiedän kuinka vaikeaa ja ärsyttävää se voi olla. Mulla meni muutamia päiviä ihan suoraan sanottuna maatessa ja mehujen voimilla elellessä. Pitäähän sitä vähän kärsiäkin, pikkuisen takia. <3
Itse ainakin panikoisin sitä ettei oireita olisi. Onneksi niiden kanssa pystyy elämään, ainakin vielä. Odotan jo sitä minkälaista on elellä ison mahan, kipeän selän ja väsyneiden jalkojen kanssa kaiken aikaa.
Voimia kaikille!
Suan
11+1
Kiskoin esiin ilmeisesti uusimman esittelypäivityksen. Uudet helmimammat, jatkakaa siihen...
Tänne ei kuulu sen kummempaa. Tiistaista lääkärineuvolaa odotellaan kovasti. Sitten pitäis jo sydänäänet kuulua.
Safiiri 10+0
eli vielä kun jaksaisi noin viisi tuntia, niin pääsisi kolmeksi viikoksi levähtämään. Kyllä tätä on odotettukin koko pitkä kesä...
Kiva kuulla teidän muidenkin hyvistä ultratuloksista.
ON: mulla on alkanut väsymys kanssa helpottamaan, mutta päänsärkyä on kyllä ollut koko viikon. Aivan sellaista migreenimäistä.
Eilen tuli vessassa paperiin (todella) vähän punaista ja koko illan olin aivan paniikissa ja ihan varma, että nyt ne tulee kesken. Mitään kipuja ei ollut, kunnes aloin niitäkin kehittelemään pääni sisällä. Nyt tänään ei ole myöskään mitään tullut, mutta joka kerta jännittää mennä vessaan. Ja kohta sitä verta varmaan alkaa vuotamaan kun ramppaan vessassa pyyhkimässä alapään verille...
Mutta toivottavasti tämä tästä, ensi tiistaina onkin sitten neuvolalääkäri.
Jouluomppu 12+2
Eli mukavasti jo täällä pömpöttää! Muuten niin olematon masu haluaa jo esitellä itseään...=) Mullakin, kuten jo muutamalla muulla, alkaa pahimmat oireet helpottaa. Kuvotusta on vielä iltaisin havaittavissa jos en syö tarpeeksi. Mutta väsymys on muuttumassa kai pirteydeksi kun en enään meinaa öisinkään saada sikeesti nukutuksi! Onko muilla uniongelmia öisin? Myös öiset vessareissut ovat harventuneet. Taitaa olla kohtu jo sen verran noussut että pahin paine rakkoon helpottaa.
Sellaista mun piti kysellä asian kokeneilta, että millä viikoilla olette käyneet rakenneultrassa ja onko sukupuoli näkynyt? Mä tosiaan varasin tuohon hemoon rakenneultran ja silloin olisi viikkoja 17+1, mietin onko varmaa että paikat noilla viikoilla näkyy JOS pikkuinen siis suostuu näyttämään!? Esikoisen kanssa ei käyty mutta nyt tuntuisi mukavalta tietää kumpi sieltä tulee tytölle seuraksi!
Ja toinen asiani koskee noita lapsivakuutuksia. Voitteko suositella mitään vakuutusyhtiötä kokemusten ja hintojen perusteella? Meillä esikoisella vakuutus Fenniasta, otettiin kaksi kk ennen syntymää. Ihan hyvä vakuutus on mutta ymmärtääkseni pienemmällä maksullakin vakuutus irtoisi!
Nyt vaipan vaihtoon!
suko81 12+3
Terve! Täälläkin odotellaan pikkukakkosta tulevaksi helmikuussa. Laskettu aika näillä näkymin 24.2 ja ja...viikkoja olis nyt kasassa 9+5. Ensviikolla varailen sitä np -ultraa sitten.
Esikoinen on vuoden ja pian 5kk, ihana tylleröinen. Eli puuhaa riittää ja siitä huomaa että tää toinen odotus menee ihan eritavalla...ei kerkee niin keskittymään omiin oloihin ja tuntemuksiin. Tosin niitä oloja ja tuntemuksia vielä oo ees ollukkaan, tosin kun esikoisesta. Siinä oli alussa pahoinvointeja sun muuta :) Mutta ihan kiva näin niin on kivaa ja jaksaa touhuta tytsyn kanssa ilman mitään lisänongelmia =) Kovasti odotan jo sitä np -ultraa...vielä pari viikkoa kait ni jospa sen ajan sitten sinne sais johonkin väliin. =)
Mutta ei muuta kun hei vaan ja palailen taas!
suko81:lle terkut Miisalta ja multa!! ;)
-kiksis-
Suko81 kyseli rakenneultrasta. Mulla on lääkäreillä usein ollut taipumusta laittaa rak.ultrat päälle rv20. Esikoinen ultrattiin rv24+ (luuli tytöksi, mutta tulikin poika), kakkonen rv25+ (taisi arvella tytöksi ja tyttö olikin), kolmonen rv18+ (oli sellainen lääkäri, joka ei suostunut sukupuolta kommentoimaan), nelonen rv23+ (sama kuin edellinen) ja viitonen rv19+4 (tytöksi sanoi ja tyttö myös oli). Eräs tuttava kävi ultrassa muistaakseni tasan rv18 ja ihan oikein oli tytöksi sanottu. Kyllä kai rv17+:kin saa jo sukupuolesta selvää (riippuen tietysti sikiön asennosta, ultraäänilaitteesta ja ultraajan kokemuksesta, kun jotkuthan sanovat kuulleensa sukupuolen jo np-ultrassa, niin ihmeelliseltä kuin se tuntuukin).
Nythän mulle np-ultran tehnyt lääkäri määräsi rakenneultra-ajan varattavaksi rv20 tai yli. Ajattelin, että ehtiikö sitä sitten enää tehdä edes raskauden keskeytystä, jos ilmenee jotain vakavaa kehityshäiriötä. Äsken asian netistä tarkistin ja näköjään ennen rv24 pitää tehdä silloin se keskeytys. Mut aika hassua, että esikoinen ja kakkonen ultrattiin rv24 jälkeen, kun eihän sitten olis voinut tehdä enää edes keskeytystäkään... Se on taas sit eri asia, olisko siihen keskeytykseen pystynyt, mutta onneks ei oo tarvinnut asiaa miettiä ja toivottavasti ei tarvitsekaan.
Mukavaa alkanutta viikonloppua kaikille :-)!
jazuliini rv12+5
P.S. Ajatelkaa, kohta jotkut meistä alkaa kertoilla jo ekoista liikkeistä!!!
Hauska Jazuliini että mainitsit noista liikkeistä! Mä tossa sohvalla istuin hetki sitten ja ihmettelin mitä bileitä tuo pieni tuolla masussa pitelee! Kun ma oli se np-ultra, olin jo aikaisempina päivinä miettinyt että noinko vaan ne tuntemukset voisi olla pikkuisen liikkeitä. Kun näin sen ikiliikkujan siellä ultran monitorissa niin tajusin että kyllä ne niitä liikkeitä on! Eli täällä ollaan otettu kosketuksia masukin liikkeisiin ja ultraajakin sanoi että kyllä varmaan jo kohta tunnet kun esikoisestakin tunsin jo joskus 17 viikoilla. Nyt osaa odottaa että millaisia ne tuntemukset on! Kuplii........=)
Joo, kertokaa muutkin niistä rakenneultrakokemuksista sukupuolen suhteen. Jazuliinin tiedot sai mut miettimään josko aika on liian varhainen. Mutta toisaalta ei kai ne aikaa antaisi jos ei oletettavasti näkyisi kun oikein erikseen mainitsin että haluttais sp tietää.
Kiksis tervetuloa! Kiva kun saatiin sut tänne!=) Muille tiedoksi että sisaruksia ollaan, asustellaan eri paikkakunnilla.
suko81 12+3
Helmien esittelylista päivitetty! :)
[b]Nojanda [/b] : No onhan se laskettu aika tositärkeä asia! :) Ja nyt on uudessa päivityksessä laskettuaika oikealla päivämäärällä.
JA uusille tervetuloa! Safiiri, postanu ja titta33 ja Sara-Maria.
Ja [b]kiksis[/b] käyhän laittamassa kanssa esittelysi uusimpaan helmien esittelylistaan. :)
[b]Sara-Maria[/b]: Meillä mies pitkän empimisen jälkeen tuli mukaan np-ultraan. (miestä kammoksutti, se että se tehdään alakautta) Ja sen jälkeen jo sitten kysyikin että saako tulla mukaan rakenneultraankin? :)
[b]Amalia:[/b] Mullakin on nykyisin varsin lyhyt pinna ja musta tuntuu, että musta on tullut suorastaan empatia kyvytön. :(
Mä en jaksa mitään jahkaamisia yhtään tippaa.
[b]lehvä:[/b] Meillä mies hoitaa pääosin viikonloppuisin ruuanlaiton, koska tykkään ruuanlaitosta. Mä tietty avusta kanssa apukokkina.
Mä sitten enempi keskityn leipomiseen, tosin aika harvoin tulee leivottua. Yksi syy on se, että kun noita kiloja jo löytyy molemmilta reilusti... :/ Ja toisaalta kiloja tulee vaan lisää kun ne herkut sitten tulee syötyä kahteen pekkaan...
[b]luuk@:[/b]Kiva kuulla että pohjanmaa on paikallaan. :)
[b]jouluompulle[/b] hyvää lomaa!
ON: Keskiviikkona käytiin anopilla ja kerrottiin vauvasta. Ukko otti digikameralla kuvat ultrakuvista ja niistä teetettiin perinteiset valokuvat. Ultrakuvat laitettiin samaan pinoon jossa oli muitakin kuvia jotka oli menossa anopille. Aikansa anoppi sitten sitä ultravalokuvaa käänteli kädessään eikä oikein meinannut saada siitä selkoa(anopilla onkin sikavanhat silmälasit, nyt sitten hankki uudet joten pian pääsee oikeesti kattomaan sitä ultravalokuvaa.. :)) Sitten varovasti kysyi että onko se mun. Ihan kun me jonkun ventovieraan ultrakuvia hälle esiteltäis... ;)
Niin ja sukupuolta kysyi, muuta se on vielä meillekin arvoitus.
Iloinen ja yllättynyt oli. Ja sitten sitä jo kaivettiin esiin ukon ja ukon pikkuveljen aikaiset neuvolakortit. :)
Niin ja sitten kaiveltiin sukukastemekko esiin....
Nyt kai pitäis sitten pikkuhiljaa kertoa muillekin asiata....
mantelipulla
[color=red] [size=3]
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color]
[/size]
[color=#4B0082]
[size=3] HELMET 2008 [/color]
[color=red] [size=3]
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color] [/size]
[color=#4B0082] Liity mukaan helmikuisten vauvojen odottajiin kertomalla seuraavat tiedot:
Nimimerkki:
LA:
Synnäri:
Monesko lapsi:
Muut lapset:
Oma/miehen ikä:
Asuinpaikka:
[/color]
[color=red]
[size=3]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color] [/size]
[color=#4B0082]
[b]Helmikuisten lasketut ajat:
1.2: Annlinn, Kristall, sininenkirsikka, mantelipulla
2.2: suko81
3.2: jazuliini
4.2:
5.2: Siirikki, Possumunkki
6.2: jouluomppu, anna_liisa, Olsku
7.2: satu-sini, titta33, postanu
8.2: Mammuliz, T-anja, Iines@nkka
9.2:
10.2: Sadetyttö
11.2: Jasuliina
12.2: Sarandiina. Leenu-79, Nojanda
13.2: Jogu, Suan, Sara-Maria
14.2: n@nne,
15.2:
16.2:
17.2: Millamalla, täysikuu81, Valentine80, Mama-74, Pingu07
18.2: Sokeritoppa, p02p06, lehvä
19.2: nulmu, Vimpa
20.2: Luuk@, mami0203, hupsis-rouva, tiitu04, jina84
21.2: Amias
22.2: Mauii, Safiiri.
23.2: Mikaela77, LuxusHippie
24.2: Kylli78
25.2: Heltu
26.2:
27.2: Mrs.Marple, -Auris_
28.2:
29.2: Amalia81
Ei vielä La:a: Vimpula_, Sikurisokeri tai Sikuri :[/b]
+++++
Nimimerkki: Heltu
LA: 25.2.08
Synnäri: K-HKS
Monesko lapsi: 3.
Oma/miehen ikä: Minä 31, mies 38
Asuinpaikka: Lounais-Häme
+++++
Nimimerkki: Luuk@
LA: (tarkentuu sit neuvolassa toivottavasti) ~20.2.
Synnäri: NKL
Monesko lapsi: toinen
Oma/miehen ikä: 28/32
Asuinpaikka: Vantaa
+++++
Nimimerkki: Vimpula_
LA:Ei vielä tarkkaa tietoa.
Synnäri:KAKS
Monesko lapsi:3
Oma/miehen ikä:26/27
Asuinpaikka:Kainuu
+++++
Nimimerkki: mami0203
LA: 20.2.2008
Synnäri: KYS
Monesko lapsi: 3
Oma/miehen ikä: 22v. ja 24v.
Asuinpaikka: Pohjois-savo
+++++
Nimimerkki: Annlinn
LA: ultran mukaan 1.2, laskurin mukaan 8.2
Monesko lapsi: kuudes
Muut lapset: -94, -95, -97, -99 ja -01
Oma/miehen ikä: 35 ja mies 37
Asuinpaikka: Helsinki
+++++
Nimimerkki: Kristall
LA: Kiekon mukaan 1.2.2008, neuvolan mielestä 31.1.2008....
Synnäri: SEKS
Monesko lapsi: 2
Oma/miehen ikä: 33 molemmat
Asuinpaikka: Etelä-Pohjanmaa
+++++
Nimimerkki: suko81
LA: 2.2.
Synnäri: PHKS
Lapsi on toinen
Ikä: Molemmat 26
Asuinpaikka: Lahti
+++++
Nimimerkki: Amalia81
LA: 29.02. laskurin mukaan
Synnäri: KYS
Oma/miehen ikä: 26/35
Asuinpaikka: Pohjois-Savo
+++++
Nimimerkki: Millamalla
LA: ~17.2.2008
Synnäri: PKKS
Monesko lapsi: 2.
Muut lapset: 01/06 syntynyt poika
Oma/miehen ikä: 23/26
Asuinpaikka: Itä-Suomi
+++++
Nimimerkki: jazuliini
LA: 3.2.08 (ultran mukaan katsottuna)
Synnäri: KAKS
Monesko lapsi: Kuudes
Oma/miehen ikä: 37/45
Asuinpaikka: Kajaani
+++++
Nimimerkki: jouluomppu
LA: 6.2 laskurin mukaan
Synnäri:Tays
Monesko lapsi: ensimmäinen, kaksoset olisi vielä tulossa
Oma/miehen ikä: 32/34
Asuinpaikka:Tampere
+++++
Nimimerkki: satu-sini
LA: 7.2.08
Synnäri: TAYS
Oma/miehen ikä: 29/31
Asuinpaikka: Pirkanmaa
+++++
Nimimerkki: täysikuu81
LA: 17.2.
Synnäri: tyks
Monesko lapsi: itselle 1.
Oma/puolison ikä: 26/35
Asuinpaikka: Turun seutu
+++++
Nimimerkki:Siirikki
LA:5.2.08
Synnäri:oys
Monesko lapsi:toka
Oma/miehen ikä:31 ja 32
Asuinpaikka:p-pohjanmaa
+++++
Nimimerkki: Mikaela77
LA: 23.2.2008
Synnäri: HYAS
Monesko lapsi: kolmas
Oma/miehen ikä: vm.-77/-75
Asuinpaikka: Hyvinkää
+++++
Nimimerkki: sininenkirsikka
LA: 1.2.08 neuvolan ja laskurin mukaan
Monesko lapsi: 2 (esikoinen 05/05)
Oma/miehen ikä: 30/31
Asuinpaikka: Nastola
+++++
Nimimerkki: Valentine80
LA: 17.2.2008
Synnäri:
Monesko lapsi: esikoinen
Oma/miehen ikä: 27 kummatkin
Asuinpaikka: Pirkanmaa
+++++
Nimimerkki: Mammuliz
LA: 8.2.
Monesko lapsi: esikoinen
Oma/miehen ikä: 24/30
Asuinpaikka: Lahden seutu
+++++
Nimimerkki:nulmu
LA: 19.2
Synnäri: KOKS
Monesko lapsi: toinen (eka 7/05)
Oma/miehen ikä: 25/29
Asuinpaikka: Kymenlaakso
+++++
Nimimerkki: T-anja
LA: 08.02.
Synnäri: KOS
Monesko lapsi: toinen (ensimmäinen 12/05)
Oma/miehen ikä: 33/35
Asuinpaikka: PKS
+++++
Nimimerkki:anna_liisa
La:6.2.08
Synnäri:oys
Monesko lapsi:kolmas
Oma/miehen ikä:31/39
Asuinpaikka:Pohjois-Pohjanmaa
+++++
Nimimerkki: Jogu
LA: 13.2.2008
Synnäri: TAYS
Oma/miehen ikä: 32/33
Asuinpaikka: Tampere
+++++
Nimimerkki: mantelipulla
LA: 1.2.2008
Synnäri:tays
Monesko lapsi: ensimmäinen
Oma/miehen ikä: 32/34
Asuinpaikka: pirkanmaa
+++++
Nimimerkki: Sikurisokeri tai Sikuri
LA: helmikuun lopulla, tarkentuu myöh.
Monesko lapsi: esikoista odotellaan
Oma/miehen ikä: 29/29
Asuinpaikka: pääkaupunkiseutu
+++++
Nimimerkki: hupsis-rouva
LA: noin 20.2.08, tarkentuu ultrassa
Synnäri: TYKS
Monesko lapsi: 5.
Oma/miehen ikä: 30/30
Asuinpaikka: Lounais-Suomi
+++++
Nimimerkki: Sokeritoppa
LA: 18.2.2008
Muut lapset: poika 04/95, tyttö 11/05
Oma/miehen ikä: 33/39
Asuinpaikka: pk-seutu
+++++
nimimerkki:tiitu04
la.20.2 2008
synnäri:naistenklinikka
monesko:10raskaus josta 1lapsi,syntynyt 05
Oma/miehen ikä: mina 26.v ja mies 29.v
asuinpaikka:pk:seutu
+++++
Nimimerkki: Mama-74
LA: 17.2.
Muut lapset: 05/04
Oma/miehen ikä: 33/42
+++++
Nimimerkki: Sadetyttö
LA: 10.2.08 (neuvolan mukaan), kierron mukaan 14.2.08
Synnäri: LKS
Muut lapset: tyttö 04/04 ja poika 12/05
Oma/miehen ikä: 30/33
Asuinpaikka pohjois-suomi
+++++
Nimimerkki: Possumunkki
LA: 5.2.2008
Synnäri: EKKS
Monesko lapsi: 5.
Muut lapset: p91, p00, p03, t05
Oma/miehen ikä: 27/37
Asuinpaikka: Kaakkois-suomi
+++++
Nimimerkki: LuxusHippie
LA: 23.2.
Synnäri: Ei vielä tiedossa
Muut lapset: -
Oma/miehen ikä: minä vm -76 ja mies -72
Asuinpaikka: Kalifornia, USA
+++++
Nimimerkki: Olsku
LA: 6.2, mutta muuttuu varmasti vielä ultrassa..
Synnäri:K-SKS
Monesko lapsi:kahdeksas
Muut lapset:-97, -98, -99, -00, -02, -04, -06
Oma/miehen ikä:30/30
Asuinpaikka:Keski-Suomi
+++++
Nimimerkki: Vimpa
LA: 19. 2. 2008 utrassa ei tosin olla vielä käyty. Oma synttäri 20. 2 joten sitä päivää toivotaan...
Synnäri: Hyvinkää
Monesko lapsi: Pitkään odotettu esikoinen. Toinen raskaus.
Muut lapset:
Oma/miehen ikä: 27 / 29
Asuinpaikka: Keski-Uusimaa
+++++
nimimerkki: Nojanda
LA: terkka väitti et 6.2. itse laskin 14.2.
synnäri: PS
Monesko: pikkukakkonen, tyllerö 03/05
Oma/miehen ikä: 28/33
Asuinpaikka: E-Suomi
+++++
Nimimerkki: Kylli78
LA: 24.2. (saattaa ultrassa hieman muuttua)
synnäri: MKS
Monesko: ensimmäinen
Oma/miehen ikä: 28/30
Asuinpaikka: Itä-Suomi
+++++
nimimerkki: p02p06
La: 18.2.08
synnäri: Seks
monesko: kolmas (aikaisemmat lapset -02 ja -06)
oma/miehen ikä: 27/29 (tänä vuonna tulee täyteen)
asuinpaikka: Pohjanmaa
+++++
Nimimerkki: Mrs.Marple
LA: 27.2.2008
Muut lapset: tyttö 06/06
Oma/miehen ikä: 30/35
Asuinpaikka: Seinäjoki
+++++
Nimimerkki: jina84
LA: 20.2 neuvolan mukaan
Synnäri: SatKs
Oma/miehen ikä: 23/28
Asuinpaikka: Pori
+++++
Nimimerkki: -Auris-
LA: 27.2.2008
Monesko lapsi: 2.
Muut lapset: Tyttö 01/02
Oma/miehen ikä: 32/33
Asuinpaikka: Etelä-Pohjanmaa
+++++
Nimimerkki: Amias
LA: 21.2.
Synnäri: LIJ, NY
Muut lapset: tytto, 4v
Oma/miehen ikä: 34/40
Asuinpaikka: New York
+++++
Nimimerkki:n@nne
LA: 14.2.
Synnäri: OYS
Monesko lapsi: viides
Muut lapset: -94, -96, -99 ja -04
Oma/miehen ikä: 31/33
Asuinpaikka: Oulun seutu
+++++
Nimimerkki: Iines@nkka
LA: 8.2.
Synnäri: Kätilöopisto
Monesko lapsi: kolmas
Muut lapset: p99, t02
Oma/miehen ikä: 32/32
Asuinpaikka: Vantaa
+++++
Nimimerkki: lehvä
LA: 18.2.
Muut lapset: 06
Oma/miehen ikä: 29/31
Asuinpaikka: Uusimaa
+++++
Nimimerkki:Sarandiina
LA: 12.02
Synnäri:Kätilopisto/hki
Monesko lapsi:2
Muut lapset: poika 11/04
Oma/miehen ikä: paltiarallaa 30
Asuinpaikka: pk-seutu
+++++
Nimimerkki: Jasuliina
LA: 11.2.
Muut lapset: 05
Oma/miehen ikä: yli 30
Asuinpaikka: Etelä-Karjala
+++++
Nimimerkki : Mauii
La: 22.2.2008
Monesko: kolmas
muut lapset: 03/03, 11/04
oma/miehen ikä: 30/33
asuinpaikka: etelä-pohjanmaa
+++++
Nimimerkki: Suan
LA: 13.2.2008
Synnäri:Hyvinkää
Monesko lapsi: Ensimmäinen
Muut lapset: -
Oma/miehen ikä: 19/24
Asuinpaikka: Uusimaa
+++++
Nimimerkki: Pingu07
LA: 17.2.08 (ultra vahvistaa vielä..)
Synnäri: Naikkari
Muut lapset: poika -04
Oma/miehen ikä: vm. 73/73
+++++
Nimimerkki: Leenu-79
LA: 12.2.08
Synnäri: Satks
Muut lapset: 5/04
Oma/miehen ikä: 28/37
Asuinpaikka: L-Suomi
+++++
Nimimerkki: Safiiri.
LA: 22.2
Synnäri: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
Monesko lapsi: 4
Muut lapset: 10/00,03/03,06/05
Oma/miehen ikä: 35/39
Asuinpaikka: Keski-Pohjanmaa
+++++
Nimimerkki: postanu
LA: 7.2.08
Muut lapset: esikoinen tyttö 11/05
Oma/miehen ikä: 27/28
Asuinpaikka: Etelä-Karjala
+++++
Nimimerkki: Titta33
LA: 7.2
Synnäri: OYS
Monesko lapsi: 3
Muut lapset: Poika 04, tyttö 06
Oma/miehen ikä: -
Asuinpaikka: Oulun seutu
+++++
Nimimerkki: Sara-Maria
LA: 13.2
Synnäri: SAS
Muut lapset:
Oma/miehen ikä: 26/28
Asuinpaikka: varsinais-suomi
[/color]
Tervetuloa uusille helmimammoille minunkin puolestani!!
Ja voimahalit joukostamme poistuneille!!
Kesälomareissut on reissattu mallikkaasti, pihahommat loppusuoralla ja mikä parasta pahoinvointi on alkanut pääsääntöisesti helpottamaan=)
Väsymys kyllä on kiusana lähes jokainen päivä mutta eiköhän sekin jossain vaiheessa hellitä. Kahvi ei kyllä edelleenkään laske mutta tähänkin on jo oppinut=)
Ratasasiaa olitte pohtineet kuten minäkin. Olen ajatellut hankkia tuplat koska ikäeroa tulee noin 1v9kk ja tahdon päästä joskus lenkillekkin ilman ukkoa=) Matkarattaat menisi pieneen tilaan mutta kun asumme täällä hiekkatien varressa ja pitkien talvienkin vuoksi täytyy varmaan hankkia isompi pyöräiset. Onko kellään vinkkejä???
Tänä iltana meille olisi tulossa kaksi tuttavapariskuntaa iltaa istumaan jotka eivät tiedä raskaana olostani. Olen kuitenkin ajatellut kertoa koska tätä pömppää ei peitellä enää muuta kuin isolla teepaidalla=D Juomattomuuteen olisi kyllä keksinyt vaikka minkä tekosyyn mutta en halua yrittää piilotella masua koko iltaa varsinkin mikäli jonnekkin riennoille vielä lähdetään niin eipä nuo minun paremmat asusteet kovin väljiä ole vaan tyköistuvia. Eli kiinnijääminen on taattu=D
Kurjan näköinen sää ulkona, toivottavasti selkenee illaksi niin grillailukin onnistuisi paremmin. Oikein hyvää viikonloppua kaikille mammoille!!!
Niskapoimuun pariosen viikkoa vielä aikaa ja olen ajatellut mittauttaa turvotuksen vaikka kahden vaiheilla olen ollutkin. Neuvola laskee raskausviikkoja menkkojen mukaan, heitoa alkuraskaudenultrasta saatuun pari päivää mutta nä en nyt tiedä kumman mukaan itse laskisin=D Katotaan np-ultraan saakka näillä tiedoilla ja vaihdetaan sitten la neuvolan mukaan mikäli he siellä eivät sitä muuksi muuta.
p02p06 ja pikkuinen 10+5 tai neuvolan mukaan 11+0
Ainakin täällä etelässä on tänään vähän parempi ilma!!
Mites te muut helmimammat, teettekö paljon ruokaa itse tai leivotteko yms.? Minä teen ruokaa miltei päivittäin, mutta leipominen on kyllä jäänyt toisen mummon harteille. Se meinaa tykkää leipoa todella paljon ja näin ollen itseni ei ole edes järkeä vääntää mitään, koska emme ehtisi niitä syödä millään aikataululla. Juhliin ja sen semmosiin aina jotain teen, mutta arkena en ollenkaan! Tykkään kotiruuasta ja sitä haluan myös tarjota lapsille, joten ruokaa tehdään molemmat vanhemmat... Tietty välillä ostetaan paljon valmistakin, jos ei vaan jaksa itse tehdä mitään...
Paha olo vaihtelee päivästä toiseen ja tänään on välimuotopäivä eli vähän ellottaa, mutta kyllä tämä tästä. Maha pömpöttää iltaakohden jo todella paljon ja tutut kyllä näkevät suoraan, että raskaana ollaan. No eipä semittän, kun kaikki jo suunnilleen tietävätkin asian.
Kohta pitäisi esikoinen laittaa päikkäreille jasitten pääsee itsekin sohvallel ukemaan kirjaa... Se onkin ollut yksi asia jota välillä surkuttelen, kun ei kerkeä lukea niin paljon kuin haluaisi, mutta kaikki aikanaan, niinhän se on...
lehvä