Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*^*PikkuEnskat alkuviikkoon*^*

23.07.2007 |

[color=#8B008B]Nyt kun kello on jo maanantain puolella niin avaanpa valmiiksi pinon.. ;) Tuossa linkki viikonlopun pinoon http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10812105&p=&mpage=1&tmode…

Mammis [/color]

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Pakko tulla heti tänne " nauramaan" tuolle HANIN Sampon salakoodille. Oon niin väsy, että tavasin pitkään niitä kuutta kirjainta (mitä bvb tai mitä nyt oli...) ja mietin, että onks tää nyt joku uusi lyhenne jostain sanonnasta, niinkuin LOL tai joku... =D Ai luoja...mahaan sattuu, kun naurattaa tämä oma tyhmyys... :)

Mutta kiva kuulla, että Sampo on jo niin iso ja reipas poika, että jaksoi istua hienosti koko matkan! =)

Ja kovasti onnea JUSHKALLE pojasta!!! Voi oi voi... Antakaa Pikku-Juska ja Jushka jo valmiiksi anteeksi, tulen varmasti sekoittamaan teidät moneen kertaan, kun vielä noin lähekkäin saitte lapset... x) Ja oliko molemmilla vielä poika? Iiks... Sekoitan jo VIIPERON ja VIIPULINKIN niin helposti, vaikka heidän pojillaan on isompi ikäero =)

Väsynyt ja muistihäiriöinen/dementoitunut Pi-Ki, joka suuntaa kyllä nyt Artun viereen päikyille... :)

Vierailija
22/29 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hivenen ärsyttävää että koko vaivalla rustaamani teksti katosi jonneki bittiavaruuteen ja tyhmä kone herjaa että pitää kirjautua sisään. haloo, eihän tähän kirjoitusmoodiin muuten pääse ellei kirjaudu sisään, tyhmä kone!!!

Mutta mutta, olinpas jossain vaiheessa kuitenkin painanut ctrl + c joten ainakin iso osa tekstisä on tallessa, lälläs lää tietokone, siitäs sait:)

Tässä siis tulee:

Hyvin alkaneen alun jälkeen on kirjoittelu jäänyt taas tyystin mutta ollaan vaan oltu niin paljon reissussa ja GPRS:n kautta kirjoittelu maksaa kuitenkin jonkin verran joten olen jäänyt odottamaan ihan kiinteää nettiyhteyttä.

Poppis - Voi apua, olen ihan sanoin kuvaamattoman pahoillani äitisi poismenon johdosta, vaikka sitä kuinka nyt ollaankin aikuisia niin kyllä oma äiti on aina jokaiselle ihmiselle ehdottoman tärkeä henkilö elämässä. Vilpitön osanottoni.

Samoin MiaMik - osanttoni myös teidän perheeseen vaarin poismenon johdosta.

Täällä vielä ollaan reissun päällä, tällä kertaa taas täällä Pohjois-Suomessa minun isovanhemmillani. Ollaan oltu nyt kolme ja puoli viikkoa pois kotoa, ja käyty Raumalla mökillä, purjehtimassa, Utöllä, Loviisassa miehen isoäidin luona, kavereitten mökeillä, Yyterissä ja vaikka missä. Ollut kyllä niin ehdottoman hubaa, Ada on ollut kuin herran enkeli koko ajan, eilenkin vietettiin 9 tuntia tien päällä kun ajettiin Raumalta tänne Kuhmoon ja selvittiin ihan pienillä unikätinöillä.

Torstaina pitäisi päästä takaisin Espooseen että Ada voisi perjantaina saada 5kk-neuvolassa rokotteen, yökkis, viimeksi oli ainaskin aikasta kipeä pikku neiti.

Pikaisesti yritin lukaista pari edellistä pinoa läpi, enkä taida nyt(kään) ehtiä kommentoida kuin paria asiaa, sitten arjen koitettua on enemmän aikaa paneutua mutta anyway:

Aurora, tuosta vatsalleen kääntyilystä, meillä oli se myös trendinä tuossa pari viikkoa sitten, valehtelematta kymmenen kertaa yössä käänsin Adan takaisin selälleen. Sitä kesti n. viikon verran ja sitten Ada oppi nukkumaan vatsallaan eikä enää edes käänny niin hanakasti vatsalleen. Mutta oli aika rankka viikko ja päivällä joutui silloin tällöin ottamaan pienet päikkärit että jaksoi. Pari ekaa yötä otin Adan välillä syömään aina kun se heräsi mutta sitten päätin koittaa ihan vaan tutilla ja kääntämisellä ja myöhemmin yritin olla reagoimatta ollenkaan (lue: kyttäsin sängyn vieressä milloin huuto yltyy niin kovaksi että ei enää helposti rauhoitu takaisin uneen...)

Mooli - vähänkö olette reippaita kun uskalsitte/jaksoitte vauvan kanssa lähteä Taikkulaan asti, niin sitä pitää! se hauskuus mitä reissusta saa irti ei ehkä ole kovinkaan suuri verrattuna siihen kun matkustaa huolettomasti ilman vaivaa mutta erittäin iso anti on kyllä se itsevarmuus mitä siitä saa kun uskaltaa mennä vauvan kanssa, tuntuu että arkenakin uskaltaa tehdä paljon enemmän asioita eikä niin paljon pelkää sitä että vauva alkaa kiljumaan julkisella paikalla, sille kun ei aina voi mitään. Me käytiin anopin, miehen siskon ja isoäidin kanssa Pariisissa viikonloppu reissulla Adan ollessa 3kk:n ikäinen ja vaikka jännitti ihan pirusti niin teki kyllä tosi hyvää, imetin siellä vaikka missä julkisilla paikoilla (no, hiukan valikoiden, en tietty missään kirkoissa jne.) ja lisäsi rohkeutta kyllä ihan älyttömästi:)

Ruokailua olit, kuten moni muukin miettinyt -> mun äippä on entinen terkkari, takan n. 10 vuoden kokemus, ja se ainakin oli sitä mieltä sekä olen myös muista lähteistä kuullut että vauva osaa säännellä imutehoaan ja koliikkivauvaa kyllä saa ja täytyykin pitää rinnalla, rinnalla olo lohduttaa vauvaa tosi paljon ja tuo th:n kommentti siitä että vauva on " liian pyöreä" kuulostaa melkoisen keskiaikaiselta. Käsittääkseni nykytutkimuksien (näitä tutkimusaineistoja minulle ei ole esittää, olen vain näitä aikanikuluksi googlaillut Adan ollessa pienempi) mukaan vauvat voivat olla alle vuoden ikäisenä vaikka millaisia makkaroita mutta ne kyllä karisevat pois vauvan alkaessa liikkumaan aktiivisemmin. Mutta toisaalta, koska tuntuu että vauvojen kanssa mikään ei ole liian yksinkertaista, Adalle tuli reilu kuukausi sitten, n. 3 kk:n iässä sellainen tapa että neiti halusi ehkä puolen tunnin välein tissille, ja oli koko ajan tosi kärttyinen. Anoppi ehdotti että kokeillaan hiukkasen pidentää syöntiväliä, ei tietty itkettämällä mutta niin että yrittää viihdyttämällä saada vauvaa pärjäämään aina hetken pidempään ilman rintaa ja voilá - syöntiväli piteni ja Adasta tuli paljon tyytyväisempi vauva. Mutta tämä ehkä pätee pikkasen isommille vauvoille, ainakin Adaa olisi pienempänä ollut hankala saada leluja näyttämällä viihtymään yhtään pidempään.

Huh, onpas sekavaa, koita saada selvää tai ainakin pointti irti.

Ja näitä neuvoja on tietty niin monta kuin neuvojiakin, jokainen on tietty oman vauvansa paras tuntija ja mikä pätee yhteen vauvaan ei vältsysti päde toiseen. Ja mistäs sitä tosiaan tietää itkeekö vauva nälkää vai täyttä vatsaa, huoh...

Ja niin, nyt en ole edes varma oliko vauvasi rintavauva vai pulloruokinnalla, nämä löpinät ei varmaankaan päde pulloruokittuun vauvaan.

Ehkä menen tämän sekavan vuodatuksen jälkeen vähän kokoilemaan ajatuksiani, palailen taas arki-aivoilla takaisin.

T.Pampula ja Ada 5kk+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi hyvää päivää, mooli mun piti kirjoittaa että kun matkustaa ilman VAUVAA eikä vaivaa. Jesh...

T.pampula taas

Vierailija
24/29 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

v.loppu taas takana päin ja mies taas reissussa¿ eemeli on ollut kovin kitiseväinen koko v.lopun, ilmeisesti hampaita tulossa, alahuulta imeskelee usein ja jos ei imeskele huulta niin on nyrkit tai lelu suussa..

Olen lukenut teidän taitavista pikkuisista ja olenkin jo vähän huolissaan, kun meidän pikku mies ei vielä käänny eikä ole löytänyt varpaitaan, vaikka 5kk on jo ylitetty¿ osasi kyllä yhtenä päivänä kääntyä mahalta selälleen ja selältä mahalleenkin, mutta siihen se taito jäi¿ mahalta selälleen vieläkin kääntyy vahingossa, kun kovasti harjoittelee konttausasentoa ja sit kiepsahtaakin selälleen, mutta nekin on vahinkoja¿lähipäivinä ei kyllä ole lattialla ollutkaan, kun viihtyy vaan sylissä¿sellainen vilkastus on, että luulisi kääntyvän, mutta ei¿ no eipä kai ihan vielä kovasti syytä huoleen¿

PI-KI: sä olit malttanut siirtää artun omaan huoneeseen, mä en sitä eemeliä malttanut siirtää kun to-pe ja pe-la yöt meni suht hyvin, mutta la-su yönä palattiin taas hulinaan, tunnin välein heräsi, vaikka sai illalla kaurapuuroa banaanilla ja luumulla ja sitten vielä 2dl maito-velliä päälle ja silti jo kahden jälkeen ei rauhoittunut ilman maitopulloa ja söi maitoa ehkä 40 ml eli nälkä ei ollut¿ no jos sitten kun miehen työt siellä kuopiossa loppuu ensi viikkoon niin sitten eemeli muuttais omaan huoneeseen..perjantaina käytiin jo pimennysverho ostamassa¿onko teillä koska viimeksi nukuttu noin hyvin, kun arttu vielä nukkui teidän huoneessa? eli teillä varmaan muutos oli ainakin onnistunut..

Ja noista miehistä vielä¿ymmärrän täysin sua.. meillä yöheräämiset hoidan aina minä ja aamullakin mies jäi nukkumaan ja heräsi 1.5h sen jälkeen kun me oltiin Eemelin kanssa herätty, kyllä pistää välillä kiukuttamaan oikein kunnolla..

SARA: mä olen miettinyt juuri sitä ett miks vaunujen kuomut sisältä päin no niin tylsän värisiä, miks ei ne vois olla jotain kirjavaa lasten kangasta¿ onko se sit sen takia ett jotkut lapset häiriintyis siitä niin paljon, ettei sen takia sit nukkuis? mä ainakin haluisin meille vaunut, joissa sisäkangas olisi oikein pirtsakkaa lasten kangasta niin vois niitä sit aikansa kuluksi vaunuissa ollessa poitsu katsella¿

MOOLIN perhe oli ollut thaimaassa saakka, tosi ihanaa! itse en ole ikinä missään lämpimässä lomakohteessa ollut, haaveillut vain ja te vielä pikkuinen mukana, kade kyllä olen :o) tosi hienoa, kun matka oli onnistunut ja sujui ilman ongelmitta¿

Meillä kanssa eemelillä yleensä aina body päällä, kun ne tavalliset paitamallit on aina selästä rytyssä ja aina selkä ja napa paljaana, vaikka tavallisia paitoja kyllä olisi vaikka mitä hienouksia, mutta onhan niitä bodyjakin¿

JUSHKA: sydämelliset onnittelut pienestä prinssistä ja kaikkea hyvää teille alkavaan vauva-arkeen!

Varmasti oli taas paljon muutakin, mutta eilinen päivä oltiin taas kokonaan kotoa pois, tultiin vasta illalla ja nyt on kaikki kotihommat rästissä eli niiden pariin..

Pajuska+eemeli 5kk+

Vierailija
25/29 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateista päivää vaan Helsingin ytimestä!

SEREN Mimosa on sitten suloinen tyttö!! Ja soma pieni sirpakka;=) Purnasinkin noista ruoka-asioista ja meidän tyttö ei kuitenkaan taida kovin pullukka olla, 2kk-nlassa mitat 58 cm ja 5,2kg. Tiedä häntä nyt sitten, jospa tulee noottia sitten ensi viikolla.

Ja JENNIN D kävelee ¿ mieletöntä! Ja kyllä usein tuo sama pätee pakkausasioissa ¿ mies laittaa kyllä tavaransa kassiin, mutta mun pitää aina katsoa, mitä ottaa mukaan, ts. kysyy ¿tarviinko tätä jne.¿ ¿ hyvähän se on, kerran kun vuosia sitten lähdettiin Lappiin, ei ottanut yhtään villapaitaa tai fleeceä mukaan (talvella siis)...nyt olen yrittänyt vihjailla, että toivoisin hänen pakkaavan omansa ennen viime minuutteja ¿ lapsen kanssa kun saatan tarvita apua ihan lähtöhetkellä, ei silloin enää keritä pähkäilemään miehen vaatetusta...

I-L:lle vilkutuksia ja kiitos tervetulotoivotuksista! Kiva, että unirytmi on reissussa ollut hyvä ¿ meilläkin tuntuu uni maittavan reissussa paremmin kuin kotosalla....tosin nyt nukkuu jo kolmatta tuntia;=) Mulla muuten on kanssa alkanut tuntumaan, ettei yösyötölläkään oma maito enää riitä...ei jaksais alkaa pulata pullojen kanssa...

NINCALLA ihana toi rakennus- ja ennen kaikkea sisustusprojekti! Mäkin kovasti odotan, että päästään syksymmällä johonkin ¿vakituisempaan¿ asuntoon ja saa miettiä sisustusta ¿ meillä on ollut samat tekstiilit ym. ¿jo¿ yli 5 vuotta ja haluaisin pian vaihtaa...Ja kiva kuulla, että Joonakin on herkkä ilmoittelemaan tuntemuksistaan, tuo lohtua tähän omaan meininkiin! Meillä kanssa rokotus ensi viikolla. Ihanaa, että olitte saaneet miehen kanssa viettää vapaailtaa!!

Toivottavasti vesisade ei kastele MAMMISTA ja Oonaa...

PI-KILLE kiitos pukemis- ja syömiskommenteista. Joo, ollaan kokeiltu reloja, muttei meillä oikein mikään tunnu auttavan...*huokaus*...uskaltaisko tosiaan kokeilla tuota maissivelliä jo ihan tällä viikolla...?:=) Huh, sulle on tulossa nettipimento...mutta ihanaa, että pääsette reissuun ¿ toivottavasti tulee kivat mökki-ilmat, eikös elokuusta lupailtu heinäkuuta parempaa. Niin ja tosiaan, on noi bodyt ja potkarit kaikista käytännöllisempiä ¿ aattelin vaan, että me ollaan ainoita, jotka aina noissa trikoissa on ¿ tosin itsekin olisin niissä mieluiten;=) Ja sulle vielä, kun en nyt muista, milloin sä lopetitkaan imetyksen, kun muistan vaan, että siitä kirjoittelit jo tovi sitten?

JUSHKALLE paljon onnea pojan syntymän johdosta ja perheelle kanssa! On se ihmeellistä tuo pienen ihmisen elämä seurailla!

HAN oli käynyt Sampon kanssa nlassa ¿ kiva, että olitte saaneet kehuja! Ja että Sampo niin hienosti istui ja kaikkea! Ah, sä olet mitä ilmeisemmin Potter-fani? Mä en ole kyennyt ensimmäistäkään lukemaan, olisi varmaan syytä, niin tietäisi mistä puhutaan edes;=)

PAMPULALLE kiitokset kans ruokakommenteista. Upealta kuulostaa teidän kesäloman vietto ¿ purjehtimista jne... ¿ mukavaa, että Ada on ollut kiltti tyttö:=)

Tässä pohdiskelin, että pitäisikö tällaisen miltei 3-kuukautisen jo tarttua miten ja kuinka verran esineisiin ¿ meillä tyttö tarttuu mun mielestä ¿vahingossa¿ uniliinaansa ym. ¿rätteihin¿ ja vie ne suuhun, mutta jos näyttelen leluja ym. (joita meillä ihan kokonaiset 3 kpl), eipä paljon kiinnosta...kiinnostavinta katseltavaa yleismaailman lisäksi on esim. hoitopöydällä (=pesukoneen päällä) maatessa harmaa pesukoneen piuha. Ja olen tuputtanut leivinpaperiakin rapisteltavaksi, ei kiinnosta. Entä onko teillä kaikilla sängyn päällä, vaunuissa jne. kaikenlaisia härpättimiä? Puuhamatto jne.? Mä olen ollut vähän huono kaikkien härpättimien kanssa ja ¿kantoliinaäitinä¿ ajattelen, että maailma olkoon hänen mobilensa:=) Ei vaiskaan, ohjeistakaa nyt viisaampina moolia, joohan?

Piti vielä marista, että musta on tulossa kalju. Kuvittelin, että ei multa tukkaa ala lähtemään, mutta niin vaan on 2 viikkoa lähtenyt ihan tukottain. Muistan, kun oli koira, että karvoja sai imuroida harva se päivä ¿ nyt oman sama oman kuontalon takia...näinkö se vähäinenkin kauneus katoaa??!!??

Mukavaa iltaa enskoille!

-mooli ja tyttö 2kk + 3 vkoa

Vierailija
26/29 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti jo aikaisemmin tulla kirjoittelemaan, mutta niin vain päivä vierähtänyt jo iltaan ennenkuin näin pitkälle pääsin. =)

Ninca, toivottavasti sait hammaslääkäristä avun kipuihin! Inhottavia nuo hammasvaivat. Teidänkin pikkuinen on siis reissaaja-tyyppi, kun reissun päällä hyvin nukuttaa... No, toivotaan että yöunet kotonakin maittaisivat pikku hiljaa paremmin.

Mammis oli lähdössä kyläilemään. Toivottavasti oli mukava reissu eikä sade ihan teitä kastellut litimäräksi.

Pi-Ki, (ja muutkin pullojen käyttäjät) kuinka usein keität pullot? Siis kun mulla on tapana huuhtaista pullo syötön jälkeen ja päivän päätteeksi pesen & keitän kaikki pullot. Mukavaa reissua teille kun viikonloppuna säntäätte " maailmalle" !

Jushka - onnea pojan syntymän johdosta ja tervetuloa tänne puolelle enskailemaan. =)

Han, kuulosti kyllä jo ison pojan touhuilta tuo vaunuissa istuminen! Hieno taito ja helpottaa varmasti liikkumista jos noin viihtyy kyydissä paremmin. =) Niin ja meidän tyttönen kiittää salakoodista. ;)

Pampula perheineen myös reissannut vaikka missä. Hienolta kuulosti teidän kotimaanmatkailu.

Sitten meidän neidin kuulumisia. Viime yönä jälleen tyttö heräsi jo puoli yhden aikaan, jolloin asettui vain ja ainoastaan minun kainaloon tissi suussa. Sinänsä ihan ok, koska tissimaito riitti & kelpasi, joten edellisen yön karjuntoja ei kuulunut viime yönä. Jostain syystä tänään ei päiväunet ole juuri maistuneet. Muutamat pienet unet tyttö nukkunut, mutta ei ns. kunnollisia päikkäreitä.

Kysymys karstasta. Mikä olisi näppärin ja hellä keino sen pois saamiseksi? Jos öljyä käyttää niin kauanko kannattaa antaa olla päänahassa?

Taidan kirjoitella muutamat sähköpostit tässä samalla, kun tyttönen viihtyy iskän sylissä olohuoneen puolella.

Aurinkoista iltaa kaikille sateisen päivän päätteeksi!

T. iida-linnea ja tyttönen

Vierailija
27/29 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään keitän ehkä kerran kahdessa viikossa, jos muistan - pesen käytön jälkeen fairilla;=)

Musta se meidän apteekin maito almiron pepti on jotenkin rasvaista, niin siksi pesen rasvat pois tuolla pesuaineella. Joskus heitän pullot pesukoneeseen, jos sattuu sopivasti mahtumaan. Meillä " vaan" 4 ploa, joten ei voi koneessa koko päivää seisottaa:=)

-mooli

Vierailija
28/29 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona taasen. Päivä vierähtikin pitkälti kotoa poissa ollessa. Käytiin siellä sisustussuunnittelijalla kertoilemassa väriajatuksiamme ja Joona oli koko ajan todella kiltisti. Ei kitissyt kertaakaan, toisin oli eilen illalla sähkösuunnittelijan luona käydessä..

Ja ihmeekseni sain päivystysajan hammaslääkärille ja ikäväkseni sieltä löytyi juurihoidettava hammas, auts. Onneksi kipu on nyt selkeästi vähempänä ja erilaista kuin nämä pari päivää takautuvasti.

Sain vielä miehen houkuteltua lähtemään kaupoille hampilääkärin jälkeen, mutta vain pikakäyntejä olivat ettei Joona hermostu. Poitsun ilmeet oli koko ajan sellaisia, että äkkiä pois täältä. Tuli sitten hommattua poitsulle aurinkolasit ja lippalakki :-)

Pi-ki olit reissuun lähdössä ja tänne Pohjois-Savoon aluksi olit suuntaamassa. En tiedä millainen aikataulu teillä lie ja missä päin Pohjois-Savoa oleskelette. Mutta jos yhteistä paikkaa ja aikaa löytyisi niin täällä olisi yksi äiti-lapsi pari vapaana vaikka kahvitteluseuraksi. Täältä " pohjoisesta" kun ei tule lähdettyä noille enskatreffeille sinne etelään vaikka kiva tavatakin olisi..

Hmm..vettä tulee kuin saavista kaatamalla ja pitäisi lähteä koirat käyttämään iltapisulla. Taitaa siirtyä hetkisen, kun meidän vanhempi hienohelma ei tällä kelillä tassujaan ulos laita.

Huomiseen.

Ninca +nukkumassa oleva Joona

Vierailija
29/29 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Oltiin kaverin ja hänen 2,5v pikkumiehen luona kylässä tänään eikä ihme kyllä kastuttu kovin pahasti. Oonakin käyttäytyi ihan mallikkaasti. Nukkui mennen tullen pienet unoset. Illalla sitten harmittikin vähän enemmän.. Huomenna ollaan vaan kotosalla ja yritän pyykätä kamat valmiiksi TO mökille lähtöä varten. Illalla sitten mies tulee päästämään mut jumppaan! Odotan taas innolla. Nyt kun menen ¿asiakkaaksi¿, uskaltaa ehkä vähän laittaa lisää painoja pumpissa tankoon.. ;) hih!

PI-KI ¿ eilinen ilta + nukkumaanmeno meni ihan ok, neiti jopa nukkui 23-06, söi n. 20min ja nukahti uudelleen.. Jokelsi mut hereille joskus klo 8.15. :) Tänään oli kyllä illalla kovin väsynyt ja itkuinen. Alkoi jopa kylvyn jälkeen itkemään mitä ei normaalisti tee. No, on nyt nukkunut jostain klo 22.30 asti. Toivottavasti nukkuu taas hyvin.

JUSHKA ¿ TOOOOSI ISOT ONNENTOIVOTUKSET POTRASTA POJASTA!!! :))) Tervetuloa joukkoon mukaan turisemaan!

HAN ahkerasti valvoo ja lukee Potteria.. ;) Yritä kuitenkin levätä ettet missaa unenpöpperössä mitään hyviä juonenkäänteitä! Ihana oli Sampon salakoodi.. ;)

PAMPULA kävi morjenstamassa reissun päältä.. Huiskutukset sinne! Ja mukavaa loppureissua.. Pidämme peukkuja ettei Ada reagoi rokotteeseen! :)

PAJUSKA ¿ en olisi huolissaan vaikka Eemeli ei vielä käänny eikä ole löytänyt varpaitaan, se tulee varmasti ajallaan. Kyllä mäkin välillä ihmettelen kun kuulen samanikäisistä vauveleista kuin Oona kaiken sortin edistystä, mutta olen päättänyt olla välittämättä. Oona tekee temppunsa sitten kun on siihen valmis. ;)

MOOLI ¿ meillä on kyllä kaiken maailman jutskia, vinkuleluja jotka roikkuu hoitotason yläpuolella, puuhamatto, mobile sängyssä jne. Nykyään Oonan suosikkileikki on ihan harson kans touhuilu. Eli heitän sen ilmaan josta se leijailee Oonan kasvojen päälle ja vedän sen sitten pois kasvojen päältä ja hihkaisen kukkuu! ;) Huippuhauskaa Oonan mielestä! Eli pärjää varmasti vähemmälläkin tavaramäärällä..

IIDA-LINNEA ¿ meillä käytetään pulloja aika vähän kun kerran imetän, mutta kyllä Oona vähintään sen 2-3 krt/vko syö pullosta ja kyllä mä ne putelit melkein joka käyttökerran jälkeen oon keittänyt.. Vähempikin kyllä varmaan riittäis kun kuumalla huuhtelis.

Vai oli NINCA löytänyt Joonalle arskat! ;) Oona ei ole oikein tykännyt niitä vielä pitää päässä. Ollaan kyllä totuteltu hiljalleen. Tosin nää vesisateet ei paljon arskoja vaadi..

Nyt on mentävä vaakatasoon että taas jaksaa huomenna.. Oona jätti tavoistaan poiketen klo 22 tisun imemättä, joten voi olla että herää jo ennen klo 6 syömään.. Öitä vielä kukkujille ja huomiseen!

Mammis & Oona [color=red][size=3]♥[/size][/color] [/color]