Haihin ilmoittatui sahkopostitse eras ihminen, jota ei ole kutsuttu! Kuinka ihmeessa ilmoitan, ettei han ole tervetullut juhliin?
Kommentit (77)
Että se on yksinäistä hommaa. Ja kokemuksesta voin sanoa, että ei oo herkkua olla häissä yksin, ellei siellä ole ihan tosi paljon tuttuja. Ja silloinkin nää tutut tanssii keskenään ja monessa kohdin saat jäädä yksin pöytään istumaan, kun pariskunnat tekevät omia juttujaan. En siis yhtään ihmettele, että joku sinkku haluaa vaikka väkisin ottaa kavaljeerin mukaan. Se tekee juhlasta sille juhlijalle todella paljon miellyttävämmän.
Siinä onkin vain kyse arvostuksista, että onko myös vierailla tarkoitus olla mukavaa vai vain morsiusparilla.
Vierailija:
Eikös häiden tarkoitus ole kerätä suku yhteen jotta voisi tutustua niihinkin, joita ei ole koskaan tavannut.Ei se, että ei ole koskaan tavannut ketään henkilöä ole syy olla kutsumatta häihin.
Miksi pitää häät, jos ei ole varaa kutsua sinne niitäkin jotka haluaisivat tulla.
Ja miksi tämän ei-kutsutun vanhemmat on kutsuttu, mutta tätä heidän lastaan ei.
Ihme hääpari.
Ei kyllä todellakaan ole häiden tarkoitus olla mikään sukujuhla. Se on niiden ihmisten juhla, jotka menevät naimisiin, ei kummin siskon kaimojen. Ei tulisi mieleenikään kutsua juhliini kaukaisia sukulaisia joita näkee ehkä kerran viidessä vuodessa, jotta he saisivat seurustella muiden sukulaistensa kanssa.
Mun juhliin kutsun niitä ihmisiä, jotka mulle ovat tärkeitä. Aika harva sukulainen ikävä kyllä on.
Kutsumattomia vieraita oli kolme. Joten onneksi ei oltu laskettu sen varaan, että kaikki ei kuitenkaan tule paikalle.
Jos teidänkin sukulaiset kutsuisivat teitä häihinsä, niin siellä näkisitte muitakin sukulaisianne. Ja kun kaikki toimisivat samalla tavalla, niin olisitte suvun kanssa vähän tutumpia.
Vierailija:
Ei kyllä todellakaan ole häiden tarkoitus olla mikään sukujuhla. Se on niiden ihmisten juhla, jotka menevät naimisiin, ei kummin siskon kaimojen. Ei tulisi mieleenikään kutsua juhliini kaukaisia sukulaisia joita näkee ehkä kerran viidessä vuodessa, jotta he saisivat seurustella muiden sukulaistensa kanssa.
Mun juhliin kutsun niitä ihmisiä, jotka mulle ovat tärkeitä. Aika harva sukulainen ikävä kyllä on.
On luontevaa, että suku kokoontuu juuri sukujuhlien yhteydessä ja tutustuu niihin, joita ei ole ennen tavannut. Fiksut morsian ja sulhanen ottaa tämänkin huomioon, muuten häistä voi tulla varsin tylsät.
kaikki sinkut oli kutsuttu avecin kanssa. Itse en välttämättä menisi häihin, jos sinkku olisin. Kerran olen ollut.
Miten ihmeessä niin moni hääpari jaksaa pilata omat juhlansa tuollaisella niuhotuksella. Tosi harvassa ovat ne häät, joissa vierailla olisi hauskaa tai edes siedettävää, vaikka morsian patsastelee onnensa kukkuloilla. Vieraat vain laskeskelevat minuutteja, että koska kehtaisi lähteä pois.
Ei lapsia paikalle, ei aveceja, ei kaukaisempia sukulaisia, paikalle saapukoot militantissa järjestyksessä vain se kenet kutsuttu on, ja tuokoon hän muassaan vähintään 150 euron arvoisen häälahjan. Ja auta armias sitä, joka kehtaa vahingossa ilmaista hääleikkien oksettavuuden tai unohtaa hymyillä lammasmaisesti jokaiselle typerälle kommentille joka hääparin suunnalta lausutaan. Kyllä häät ovat ihana juhla!
Hyvä valittaa, että kun sitä serkkua ei ole koskaan nähnyt, kun ei ole koskaan järjestänyt edes tilaisuutta tutustua siihen serkkuun. Häät jos mitkä ovat luonteva tilaisuus tutustua sukuun.
Nykyajan morsiaimet on jotenkin loputtoman itsekkäitä ja itseänsä täynnä.
vanhemmat sekä heidän lapsensa, jos lapset vielä asuvat kotona, se on kohtelias käytäntö.
voi apua, mieheni kutsuttiin kaverini häihin, vaikka eivät edes tunteneet toisiansa, oltiin juuri ruvettu seurustelemaan. tuskin olisin yksin mennytkään.
Ihan samaa mieltä:
Tosi harvassa ovat ne häät, joissa vierailla olisi hauskaa tai edes siedettävää, vaikka morsian patsastelee onnensa kukkuloilla. Vieraat vain laskeskelevat minuutteja, että koska kehtaisi lähteä pois.
joissa voi nähdä niitä serkkujaan joita ei ole nähnyt sitten lapsuuden.
Ja sellaiset, joissa morsian ei nipota ja vaadi jotain supertäydellisyyttä.
Sellaisissa häissä on yleensä iloinen meno ja puheensorina.
Heistä on jo valmiiksi ikävää tulla häihin ja luultavasti toivovat pääsevänsä sieltä mahdollisimman nopeasti pois.
Mitä ihmeen häitä on nämä häät, joissa vieraat on lähinnä vaivautuneita.
Vierailija:
Heistä on jo valmiiksi ikävää tulla häihin ja luultavasti toivovat pääsevänsä sieltä mahdollisimman nopeasti pois.Mitä ihmeen häitä on nämä häät, joissa vieraat on lähinnä vaivautuneita.
Luulisi hänenkin intresseissään olevan, että vieraat viihtyvät häissä.
Helposti käy niin, että jos morsiuspari kutsuu vai niitä, joita tuntevat ja läheisiä tovereitaan niin sitten juuri kukaan ei tunne toisiaan. Sukulaisuus yhdistää ja madaltaa kynnystä tutustua tuntemattomiin.
Ja noita vanhempia voi ottaa päähän, kun heidät kutsuttiin mutta aikuisia lapsia ei saa ottaa mukaan. Heistä varmaan tuntuu, että perheenä eivät kelpaa tulla.
On siinäkin häät, kun serkuiltakin on pääsy kielletty.
jos isossa suvussa serkkuja on esim 50 ja jokainen tulisi puolisonsa kanssa ja kolmasosalla olisi vielä lapsi niin tämä tarkoittaisi noin 120 lisävierasta. Eri asia jos serkkuja on kolme. 40- luvulla oli isoja perheitä maaseudulla ilman sen kummempaa uskonnollista taustaa ja sitä kautta serkkuja on voinut kertyä. Itsellä vanhin serkku on 70-vuotias, itse olen alle neljäkymmentä.
Vierailija:
Väität olleesi valmis tekemään poikkeuksen, mutta avauksessasi kirjoitat, että et suostunut siihen, että nämä sinkkuystäväsi toisivat ventovieraan mukanaan ja jopa kinasit heidän kanssaan siitä ja kuinka sinä saat päättää ketä häihin tulee.
Minusta sinkkujen kutsuminen yksin kuulostaa lähinnä sinkkujen nöyryyttämiseltä.