Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joiden perheessä on rahat tiukassa!

Vierailija
22.07.2007 |

Ketuttaa pirusti kun sain äsken tietää, että mies on ottanut aktiiviraha luoton, ja sitten sillä ei ole varaa yhtään mihinkään meidän yhteisiin menoihin. En tiedä mitä hän on luotolla maksanut, eikä se mulle kerrokkaan. Se ei aluksi myöntynyt edes tietävänsä kuinka paljon luotttoa on jäljellä vaikka kuinka tivasin. Lopulta sain kuitenkin tietää jotain ja luultavasti sitä luottoa on neljäsataa euroa. Meidän tiukassa tilanteessa tollainen oikeasti on tosi suuri summa ja vaikuttaa pitkään, pahin on, että tässä on sellaista salailua, että en en tiedä mihin luottaa.

Mä olen sitä mieltä,että jos on rahat tiukassa niin ei luottoihin kosketakaan! Se ei vie muualle kuin syvemmälle suohon!

Vituttaa, vaan koittaa pitää tätä taloutta kasassa kun mies selän takaa säätää omiaan.

Mites muilla köyhillä perheillä, oletteko ottaneet luottoa ihan elämiseen vai pysyttekö kaukana kaikista korteista?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka maksetaan Visalla ja laskut maksetaan kiltisti kokonaan pois. Tämä on vielä ihan ok. Valitettavasti homma menee usein siihen, että luottoraja rupeaa olemaan joka kuukausi täynnä ja annetaan mennä ostokset niin, että maksetaan vain minimilyhennys. Sitten ollaankin pian siinä pisteessä, että otetaan muita luottokortteja ja sama kierre jatkuu. Kohta tulot eivät riitä laskujen maksuun! Pahimmassa tapauksessa pian otetaan pikavippejäkin luottojen maksuun ja asuntolainaan haetaan lyhennysvapaata yms. Uskokaa tai älkää, mutta tämä menee tosi helposti tähän! Siitä ei ole pitkä matka maksuhäiriömerkintöihin ja luottotietojen menetykseen. Tiedän monta perhettä, joilla tilanne on mennyt näin pitkälle tai lähes noin pitkälle. Itsekin olen oppinut luottojen välttelemisen kantapään kautta, sillä exäni oli rahankäytön suhteen sangen hulvaton ja niitä yllättäviä luottoja tippui sieltä täältä. Eron jälkeen jouduin lainaamaan sukulaisiltani rahaa, mutta ex on ulosotossa. Itse vaihdoin sellaiseen pankkiin, josta saa vielä pankkikortin ilman luottoja. Vanhoista luottokorttiveloista eroon pääseminen kesti kaksi vuotta! Itse en kulutusluottoja enää ota, koska niihin jää niin helposti koukkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla