Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AAH, ihanaa, sain tämän viikonlopun osalta jouluvalmistelut 1/5 tehtyä! MAHTAVA TUNNE

Vierailija
12.10.2008 |

Mitä olet tehnyt tänä viikonloppuna? Mitä teet seuraavina valmisteluviikonloppuina? Mä olen sellainen viimetinkaan jättäjä, aina sössin etukäteisvalmistelut. Yritän tänä vuonna varautua paremmin.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu se tulla jollottaa, näköjään. Kertoisitko meille vähemmän hösääjille, että mitä tuli tehtyä ja millainen työlista seuraavaksi odottaa?

Vierailija
2/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin alkaa (tosin ehkä vasta marraskuun lopulla) tekemään jotain kevennettyä "ohjelmaa", joten vinkkejä kaivataan. Idea ei siis niinkään ole valmistella superjoulua vaan saada lapsille mukavia hetkiä, ajattelin, että yhdessä puuhattais, kun lapset on jo sen ikäisiä, että saisivat jotain hommista irti. Ja ehkä itse tän syyn varjolla tekisin sitten kunnon vuosisiivouksen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jouluvalmistelut on jo usean vuoden ajan toteutettu hyvän sunnitelman mukaan.

Varataaan 5 viikonloppu loka- ja marraskuun aikana. Joka viikonloppuna toteutetaan 10 kohdan jouluvalmisteluohjelma.

Ja nyt eka viikonlopu pulkassa!!!!!!!!!

JES!

Vierailija
4/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluun on 2kk aikaa ja oikeat ihmiset valmistelee sitä max viikko ennen. Taas näitä läskipersekotiäitejä, joilla ei ole elämää kodin ulkopuolella.

Vierailija
5/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. nimilista ja osoitelista niistä joille lähtee joulukortit (tänä vuonna 83 kpl)

2. leivoin 2 taatelikakkua pakkaseen. ne säilyvät hyvin

3. pilttipurkkien koristelu lumihiutaleilla ja tähdillä (10 kpl). niihin tulee sinappi

4. joulukorien askartelu kartongista

5. laadittu alustava menu kolmelle päivälle ja alustava kauppalista ja tukkulista

6. paketoin osan kummilasten joululahjoista (tapana hankkia pitkin vuotta aleista)

7. kellarin joulusiivous

8. yläkerran joulukaappien päivitys

9. ompelin poron sarvet 3 lapselle

10. valmistelin vieraslistan ja aikataulun 3 päivälle

kyllä on hieno tunne

Vierailija
6/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on pakko olla provo! Menkää hoitoon

Vierailija
7/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikein tajua tuota jouluhöösäystä...miks siitä pitää ottaa niin hirveet paineet?

Vierailija
9/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni kanssa:)

Vierailija
10/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huumorintajua ei ainakaan puutu!!!

No, olen lukenut kaksi päivää ensi viikon tentteihin.

mitä muut olette tehneet?

Vierailija
11/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kertakaikkiaan jaksa mitään joulusiivouksia kelllariin :D noh,toisaalta meillä on kellarissakin niin siistiä,ettei joulua varten tarvitse mitenkään erikoisesti siivota :D

Ainoat etukäteisvalmistelut joita mä teen on se et ostan lahjoja kun "tulee vastaan",eli mietin suunnilleeen mitä voisin ostaa ihmisille ja sit kun nään jotain sopivaa tai saan inspiksen niin ostan ja PAKETOIN samantien,isken nimilapun päälle ja kaappiin,tällä vältän kauheen viime hetken rumban lahjojen osalta!!

Kakkujen,pipareiden ja torttujen paisto KUULUU minusta sille joulun alusviikolle,se luo sitä tunnelmaa :)

Menu meillä sisältää vaan niitä ruokia joita me todella syödään,eikä mitään hirmumäärin vaan just se mitä syödään,kinkkua vähän runsaammin ja samaten kanarullaa.

Koristelut ym sisältää meillä vaan kuusen koristeineen,kynttilöitä ja kirkkaat jouluvalot pihapensaassa,tähti ikkunassa,en ylipäätänsä ole ylettömyyksiin menijä.

Vierailija
12/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajatellut joulua tasan sen verran, että olen pyytänyt isäni ja pikkusiskoni meille... ilmoittanut siis laittavani joulun nyt vaihteeksi meillä, enkä lapsuudenkodissani... Lisäksi olen ilmoittanut, että tänä jouluna tulee taas pukkikin (viime jouluna vauva oli 3kk, ei olisi tainnut paljoa pukista ymmärtää...).

LAATINUT AIKATAULUN????

Mä luulin, että joulu on mukavaa aikaa yhdessä, ilman kiirettä ja hössötystä... huoh, vähänpä minä tiedän...

Vierailija
13/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota kynttilöitä mukaan, niillä voit tehdä muutakin kivaa kuin polttaaa

Vierailija
14/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa mitä voisin lokakuussa tehdä on lahjojen osto jos sopiva tulee kaupassa vastaan. Mutta mitään kortti- tai lahjalistoja en todellakaan tee. Leipomiset olen perinteisesti aloittanut itsenäisyyspäivän tienoilla ja hyvin olen ehtinyt, laatikot ostetaan kaupasta valmiina niitä kun menee meillä sen verran vähän, kinkku paistetaan itse jne. Tosin vietämme joulun ihan oman perheen kesken joten eipä sitä kovin kummallisia tarjoiluja tarvitsekaan.

Vierailija
15/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukorttiosoitteet ovat minulla tietokannassa valmiiksi, eipä tuota tarvitse sen kummemmin käydä läpi kunhan kirjaa osoitteenmuutokset samantien kun tulevat tietoon. Noin 60 korttia lähtee, näistä n. 20 itsetehtyjä, loput ostettuja.

Leivon jouluksi kyllä vielä hedelmäkakun, mutta ehkä vasta parin viikon päästä. Pakkaseen en kyllä sitä laita vaan "juotan" sitä konjakilla tai viskillä pikkuhiljaa jouluun asti. Lapsille sitä ei kyllä sovi tarjoilla :)

En aio tehdä joulusinappia enkä varsinkaan askarrella joulukoreja. Aattoateriaan tuskin tulee muutoksia viime vuodesta, joten ostoslista on sähköisenä tallella viime vuodelta. Lahjottavia lapsia on oman lisäksi vain yksi, joten ei tarvitse edes lahjoista vielä stressata.

Loppuja en aio tehdä lainkaan.

PS: Mikä ihme on "joulukaappi" ja miksi se pitää päivittää?

Vierailija
16/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kyllä juluvalmistelut voisi vähempää tällä hetkellä kiinnostaa.

Juuri tuossa tein pihalla inventaariota siitä, milloin laitan kukkapenkkejä talvikuntoon ja suunnittelin ensi kevään pihatöitä.

Joulukortteja en aio lähettää tänäkään vuonna kuin noin 10 max eli ihan lähimmille. Joululaatikot teen itsenäisyyspäivänä ja joulkoristeet laitan varmaan myös tuolloin itsenäisyyspäivänä.

Meillä siivotaan kerran viikossa muutenkin eli mitään hiivatin joulusiivoa ei tarvita.

Mä en oikeasti jaksa ihmisten joulhössötyksiä, en niin sitten millään. Sitten vielä ihmetellään kun ollaan niiiiin väsyneitä, stressaantuneita ja pinna kireällä. Kyllä se joulu tulee ihan joka tapauksessa.

Vierailija
17/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

listastani 5 kohtaa tehtyä. Mahtava fiilis!

ps. ap on sairas

Vierailija
18/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettikää ihan oikeasti, miksi tuo ap:n toiminta noin pahasti teitä kiusaa? Tuleeko itselle laiska olo, vai miksi pitää toista ruveta sairaaksi kutsumaan?

Mä olen myös ostellut jonkin verran lahjoja, joo siinä mun valmistelut. Mutta ei mua haittaa jos joku toinen ottaa joulusta ihan tosissaan kaiken irti. Varsinkin kun ap. ei mun mielestä missään vaiheessa sanonut olevansa stressaantunut ja ahdistunut tuosta hommasta, päin vastoin.

Vierailija
19/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn nyt ihan TOSISSANI, et mikä on YLÄKERRAN JOULUKAAPPI??? Siis tarkoitetaanko tällä sitä kaappia, mihin on tungettu kaikki joulukoristeet? Vai siis mitä? Mä en tajua ja iski paniikki ku mulla ei oo sitä...

Vierailija
20/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jonkun sortin hullu täytyy olla,anteeksi vaan,jos omistaa joulukaapin ja siioaa kellarin JOULUA varten

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan