Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojelun sosiaalityöntekijä vastaa kysymyksiin...

Vierailija
20.07.2007 |

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä osa työssäsi on rankkaa/tylsää?

Voisitko suositella ammattiasi muille? Miksi/miksi et?

Vierailija
2/37 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmän kivoja tempauksia? Ollaanko me tuhoontuomitut ja lapset huostaan???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi Suomessa on paljon huonosti voivia lapsia joista viranomaiset ovat tietoisia eikä asialle tehdä mitään? Miksi esim siltä Porvoolaiselta naiselta joka poltti ne kaksi lastaan, ei otettu niitä lapsia huostaan aiemmin kun tiedettiin perheen ongelma. Päiväkodissakin oltiin huomattu jo pitkään ettei lapsia hoideta.

Mä olen oikeasti tosi kypsä teihin sossutanttoihin. Jos joku mustalainen tulee niin te pokkaatte ja pelkäätte mutta oikeasti ette uskalla tehdä mitään huonosti voivien lasten eteen!

Vierailija
4/37 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö. onko sun kokemuksen mukaan bipoäideillä mitään mahiksia hoitaa lapsensa kunnialla itse?

Vierailija
5/37 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitille on myönnetty käräjäoikeuden päätöksellä yksinhuoltajuus ja isälle valvotut tapaamiset, miten käy jos äiti menehtyy?? onko lasten huoltaja sen jälkeen automaattisesti isä.. ??

Vierailija
6/37 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suomi-nimisellä yhtiöllä on varaa toteuttaa lastensuojelulakia niin kuin se on tarkoitettu, uskotko, että tulee muutos parempaan, vai kaatuuko koko kakku syliin?

Vierailija
7/37 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarus vanhempi melkee 16v ja sisarus noin 3v jos pienempi nukkuu ja vanhemmat käy esim 200 metrin päässä muutamalla? Onko väärin?

Vierailija
8/37 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaisin asian huonosti. t. 4

Vierailija
9/37 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mikä osa työssäsi on rankkaa/tylsää?

Voisitko suositella ammattiasi muille? Miksi/miksi et?

Rankinta on kohdata lapsen suru. Tylsintä on paperityöt/dokumentointi.

Suositella - voin ja en. Voin koska, Elämänläheinen työ jossa kohtaa uskomattomia ihmiä ja elämänkohtaloita.

En - palkka surkea verrattuna koulutukseen ja vastuuseen.

Vierailija
10/37 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos 6- ja 7-vuotiaat hoitavat kotona 3-vuotiasta ilman ketään aikuista muutaman tunnin?

Vierailija
11/37 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vähemmän kivoja tempauksia? Ollaanko me tuhoontuomitut ja lapset huostaan???

Pitäisi tietää vähän taustoja, lapsen ikä, syyt karkailuun jne. Tuomioon en usko ja huostaanotto on AINA viimesijainen toimenpide, monet huostaanotot varsinkin nuorten kohdalla tehdään koska VANHEMMAT vaativat niitä esim. huumekokeilujen takia.

Rohkaisen yhteistyöhön ja keskusteluun - asioiden pohtimeneen - mikä oikeasti auttaa teidän perhettä.

Vierailija
12/37 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi oli ilmoittanut kun kahdesti peräkkäin karkasi.

Ollaan varmaan huonoja vanhempia kun soitetaan poliisille.

Muuten perhe ok.

Vierailija
13/37 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerron esim. neuvolassa, että mieheni on useampaan kertaan töninyt, läpsinyt ja muutenkin lievästi pahoinpidellyt minua, neuvolantäti tekee asiasta lastensuojeluilmoituksen (meilläpäin tämä on käytäntö riippumatta siitä ovatko lapset nähneet tapauksa, en tiedä miten muualla). Miten asia siitä etenee, eli mitä lastensuojelutyöntekijät asialle tekevät? Perheessämme ei ole muita ongelmia, jotka asiaan vaikuttaisivat, tavallinen keskiluokkainen perhe.

Vierailija
14/37 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

miksi Suomessa on paljon huonosti voivia lapsia joista viranomaiset ovat tietoisia eikä asialle tehdä mitään? Miksi esim siltä Porvoolaiselta naiselta joka poltti ne kaksi lastaan, ei otettu niitä lapsia huostaan aiemmin kun tiedettiin perheen ongelma. Päiväkodissakin oltiin huomattu jo pitkään ettei lapsia hoideta.

Mä olen oikeasti tosi kypsä teihin sossutanttoihin. Jos joku mustalainen tulee niin te pokkaatte ja pelkäätte mutta oikeasti ette uskalla tehdä mitään huonosti voivien lasten eteen!

Tee niin tai näin aina väärinpäin on sanonta joka pätee lastensuojeluun. Toiset sanovat että liian aikaisin puututtiin ja toiset että liian myöhään. Toivon, että ajoitus olisi joskus niin oikea että huostaanotto voidaan välttää tai avohuollontukitoimet takaisivat lapsen edun.

Vierailija
15/37 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin voi jättää lapset keskenään kotiin esim. illaksi. Tytär (jämpti, omatoiminen) 8v ja poika 3v (puheviivästymä, passiivisemman puoleinen). Itsen olen ajatellut, että sit kun poika eskari-ikäinen, jolloin tytär 11v.. Onko paha?

Vierailija
16/37 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se heitteillejättö, että ei hae tuttavalta lasta sovittuna aikana vaan esim. 8h myöhässä?

Vierailija
17/37 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö. onko sun kokemuksen mukaan bipoäideillä mitään mahiksia hoitaa lapsensa kunnialla itse?

Lastensuojelussa kysymys kuuluu; vaarantaako mielenhäiriö vakavasti lasten kehitystä?

Vierailija
18/37 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

äitille on myönnetty käräjäoikeuden päätöksellä yksinhuoltajuus ja isälle valvotut tapaamiset, miten käy jos äiti menehtyy?? onko lasten huoltaja sen jälkeen automaattisesti isä.. ??

Tähän en tiedä vastaus - vaikea asia.

Vierailija
19/37 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
20/37 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän