Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hahhah,PK-seutulaiset! Eikö oo varaa asua okt:ssa? Ku mollaatte tääl okt-asumisen huonoutta..

Vierailija
20.07.2007 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ei olis, niin mielummin muuttaisin kerrostaloon tai rivariin, kuin johonkin kuppaseen kylään takahikiälle.

Aina kun mä ajelen jossain pikkukylissä tai kaupungeissa, tai niiden ohi, niin mua ahdistaa. En pysty ymmärtämään että joku voi asua sellaisissa paikoissa. HYI!

Vierailija
2/27 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ihanaa onkin kun ei ole kuin yhdet pihatalkoot vuodessa - mikään ei velvoita mihinkään. Ja kun joku ei kotona toimi niin sen kun kutsut huoltomiehet eikä maksa mitään..

Ikkuinoista näkyy meri ja parvekkeelle saa olla ihan rauhassa ja koska on lasitukset kukaan ei edes kuule mitä meillä puhutaan.

Tässä rapussa on 6 asuntoa ja kaikissa niissä asuu onneksi fiksuja ihmisiä.

Lähellä on palvelut ja myös rakkaat ihmiset, sekä meidän työpaikat ja lapsille sopivat päiväkodit.

Se helpottaa meidän arkea.

Ei tarvitse maksaa kahden auton käyttökuluja , saatika lainoja jos asuisi jossain hornan kuusessa missä se olisi pakollista (siis pitää kahta autoa)

En ole oikeasti koskaan kaivannut omakotitaloa, en uutta enkä vanhaa. Tilaa minulla on täällä reilusti ja luonto ja se merikin on lähellä.

Jos kaipaan ihan omaa rauhaa, menen mökille, joka on Sipoossa. Sinne ajaa noin 30 minuuttia meiltä ja tilaa ja pihaa on. Kukaan ei ole tuijottamassa vieressä niin kuin joillakin omakotitaloalueilla.

Ja saan tehdä hommia jos niin päätän mutta pakko ei ole.

Ainiin ja tällä kerrostaloasunnon hinnalla saisin ihan Helsingistäkin omakotitalon mutta en halua - niin yksinkertaista se on

Ja taisipa olla muutama vuosi sitten talouslehdessä juttu että paljon kalliimmaksi tulee asua esim Klaukkalassa , ajaa sieltä yhdellä tai kahdella autolla pääkaupunkiin töihin ja takaisin kuin ostaa se hieman kalliimpi asunto tai talo Helsingistä.

Kiitos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, me asutaan omakotitalossa Vartiokylässä. Tontti ei ole kovin iso (1100 neliötä), mutta ei sieltä pienimmästä päästäkään.

Kerrostalossa olen asunut lapsuuteni, nuoruuteni ja osan aikuisuuttakin, mutta ei siellä kusi haissut, tai muutenkaan ankeeta ollut. No, en kyllä ihan heti takaisinkaan kerrostaloon muuttais, syitä en nyt jaksa ruveta luettelemaan.

Ois muuten ihan kiva nähdä ap:een talo, varmaan joku pikku mökki metsän keskellä?

Vierailija
4/27 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta ei ole kyse, tämän meidän ydinkeskustassa sijaitsevan ylimmän kerroksen 176-neliöisen huoneiston hinnalla saisi tasan tarkkaan omakotitalon jos haluaisimme :p Vaan emme halua, ollaan enemmän cityihmisiä.

Vierailija
5/27 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko vuodessa kesämökillä riittää minulle mainiosti, arkena työpäivän jälkeen en halua uhrata ajatustakaan nurmikon leikkaamiselle, lumen luomiselle tai vialliselle vedenlämmittimelle (saati sitten pelätä, että lämmin vesi loppuu kesken suihkun).

Meillä on myös monia muita syitä asua Helsingin keskustassa. Olen joskus katsellut, kuinka ison asunnon saisimme jostain keskustan ulkopuolelta, puhumattakaan siitä millaisen " unelmakämpän" saisimme jostain kauempaa. Mieluummin kuitenkin asumme tässä velattomassa asunnossamme jugendtalossa Töölössä kuin upeassa omakotitalossa edes Vantaalla.

Vierailija
6/27 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä hyvätkin puolensa, mutta kamalasti hommaa, pitää hoitaa pihaa jne. Tykkään asua kerrostalossa, kun haluan käyttää aikani muulla tavalla kuin noihin talon ja pihan huoltohommiin. Naapurista kuuluu tietysti ääntä, mutta kuului ok-alueellakin: meistä yhden talon päässä (siis me-naapuri-ne) asui niin kovaääninen naisihminen, että kun karjui pihalla (mitä teki usein, lapsille ja koirille) kuului sisään keittiöön ja takkahuoneeseen vaikka ovet ja ikkunat oli kiinni!

Voihan se mieli vielä muuttua, mutta tällä hetkellä on hyvä näin, siis kerrostalossa.

Vierailija
7/27 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskin palvelut lähellä ja vieressä, kuten hesan keskustassakin kusisissa kerrostaloissa. Kyllä. Kusisissa. Olen asunut 5 kesää helsingissä ja 4:ssä niistä haisi kusi käytävässä. Piste.

Vierailija
8/27 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotta Helsingissä, enkä ole kusen hajuun vielä käytävissä törmännyt.

Ehkä nää okt-asujawannabet itse pissii katkeruudesta housuihinsa?

Vierailija
9/27 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä. En varmaan asuisi täällä, jos nimenomaan kaipaisin omakotitaloon. Evvk miten toiset elävät. Itse tykkään asua näin, ei velkaa, oma piha, oma rauha, keskustaan lyhyt matka.

Vierailija
10/27 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustan tuntumassa kerrostaloasunnosta saa pulittaa enemmän kuin okt:sta monin paikoin (varsinkin Vantaalla). Jotkut arvostavat esim. kulttuuripalveluiden läheisyyttä, mutta mitäpä joku multavarvas niistä ymmärtäisi.

Vierailija
11/27 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
12/27 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa asumme joka on ihan oma.

Vierailija
13/27 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin ketjun jossa kyselen onko muita sellaisia joita okt-asuminen ei viehätä. Se ei ole HUONOMPI tapa asua, se vain ei ole minulle sopiva tapa asua ja elää. Olen laiska, epäsosiaalinen ja viihdyn kerrostalossa. Olen aina asunut omakotitalossa, kunnes muutin pois kotoa. Isäni ja äitini asuvat edelleen oamkotialossa, eivät voisi ikinä asua muualla kuin omassa talossa. Me ihmiset kun ollaan erilaisia, erilaisine tarpeinemme. You know?

Vierailija
14/27 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkää välttämättä, toki pihatyöt hoituu muiden toimesta ja mukavia naapureita on - mutta en haluais välttämättä sitoa itseäni johonki taloon, koska haaveenani on lähteä ulkomaille töihin tai kiertelemään jonnekki

Vierailija
15/27 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustan läheisyydessä omassa talossa, mutta tämä ei yleensä ole mahdollista - ei vain tule hinta vastaan, vaan se tosiseikka, ettei okt-taloja ole keskustassa. Otahan huomioon kuitenkin se, että todennäköisesti 99% pk-seutulaisista kt-asujista asuisi mieluummin laudoista kyhätyssä slummihökkelissä kuin siellä P-hikiällä, missä sinä asut.

Vierailija
16/27 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NURKAN TAKANA ON JUOPPOJA JA HUUMERÖTKYJÄ. YÖLLÄ AUTOT KAAHAA, POLIISIT JA AMBULANSSIT HUUATTAA PILLIT PÄÄLLÄ JNE. Yritäpä siinä nauttia ja hiljentyä työpäivän jälkeen, saati nukuttaa vauvaa partsilla jne.

Vierailija
17/27 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

NURKAN TAKANA ON JUOPPOJA JA HUUMERÖTKYJÄ. YÖLLÄ AUTOT KAAHAA, POLIISIT JA AMBULANSSIT HUUATTAA PILLIT PÄÄLLÄ JNE. Yritäpä siinä nauttia ja hiljentyä työpäivän jälkeen, saati nukuttaa vauvaa partsilla jne.

Vierailija
18/27 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä ei näe edes tollasia - ja omakotitaloalueella on muutama yksittäinen kerrostalo - ei ole edes vastapäätä toista - kusi ym ei oo kertaakaan haissut - välillä on liianki hiljasta, niinku nyt kesällä-missä kaikki on?

Vierailija
19/27 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme vähän matkan päähän, ostimme ison omakotitalon. Täältä pääsee kyllä halutessaan mukavasti alle tunnissa sinne Helsingin keskustaan, kun sitä kaipaa... Harvoin nykyään kaipaan. RAKASTAN isoa, kaunista taloamme ja pihaamme!! En koskaan muuttaisi lasten kanssa täältä kerrostaloon. Jokainen tyylillään. " Multavarvas" -määritelmä ei silti ihan minuun sovi... Korkeasti koulutettu, ikäni kaupungissa asunut, kulttuurista aina nauttinut.

Vierailija
20/27 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo on velaton joten ei lainanlyhennyksiä ollenkaan ja muutenkin asumiskustannukset tosi pienet, esim. oma kaivo ja lämmitetään puilla. Sillä rahalla millä maksaisin elämistä pääkaupunkiseudulla, sen takia että kulttuuritarjonta on lähellä, voin käydä vaikka lentämällä teatterissa ym. riennoissa.