Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Flagyl-antibiootti imetyksen aikana???

20.07.2007 |

Onko kenellekään määrätty Flagyl-antibioottia imetyksen aikana ja millaisia oireita vauva on siitä saanut vai onko saanut mitään?

Lekuri määräs mulle sitä jälkitarkastuksessa kohtutulehdukseen, vaikka muita oireita ei mulla ole (siis kohtutulehduksen oireita) kuin se, että vielä 5 viikkoa synnärin jälkeen tuli tiputteluvuotoa. Flagylin ohjeissa sanotaan, ettei sais käyttää imetyksen aikana, siksi en haluis " varmuuden vuoksi" lääkettä syödä. En päässyt tarkistamaan lääkäriltä enää asiaa, koska hän jäi kesälomalle - olisin siis kysynyt, oliko sisätutkimuksessa jotain erityisesti kohtutulehdukseen viittaavaa. Lekuri oli vastavalmitunut ja käytti itse sanaa " varmuuden vuoksi" antibioottikuuri, siksi epäröin vaikka muuten lääkärin sanaan luotankin!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa kohtutulehdukseen. Lisäksi sain vielä toiset antibiootit rintatulehdukseen. Kun eivät olleet varmoja kumpi tulehdus on, vai onko molemmat, ku oli molempia oireita :l mutta siis joka tapauksessa naistenklinikalta näitä määrättiin. asiantunteva gyne oli ja sanoi vielä, että pakkauksessa lukee, ettei saa syödä imetyksen aikana, mutta " aina" näitä on määrätty ja turvallisia on.

No mäkin tosi varovainen enkä olisi siltikään halunnut syödä, joten halusin vielä toisen mielipiteen ja soitin teratologiseen terveyspalveluun (vastaa lääkkeiden käyttöön liittyvissä asioissa rask. ja imet. aikana) ja sieltäkin sanottiin, että niitä voi käyttää turvallisesti ja pitääkin hoitaa tulehdus vaan pois.. oli mulle vähän kiukkunen, kun en ollut jo kuuria alottanu ;)

on vaan kuulemma joku eu sääntö, että tyyliin kaikissa lääkkeissä lukee, ettei saa syödä.. Kun raskaana olevilla ja imettävillä ei voi mitään tieteellisiäkään testejä tehdä, niin ei voida millään tutkimuksilla osoittaa, vaikka siis käytännön ja kokemuksen kautta tietoa onkin.

Vauvan käytös ei kyllä muuttunut mitenkään eikä tullut mitään oireita. mutta paha sanoo, kun tytöllä oli koliikki.. joten enpä tiedä aiheuttiko sitten lisää vatsavaivoja tms. Maitohappobakteereja vauvalle suositeltiin, kun äiti antibioottikuurilla

Mutta siis, turvallisesti saa kyllä kahden eri erikoislääkärin mielestä ainakin :-)

Vierailija
2/7 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaan aikaan päällekkäin toisen kuurin rintatulehdukseen.Varmistin 2 eri lääkäriltä sopiiko lääkkeet imettävälle vaikka pakkaus selosteessa sanotaan ettei sovi.Ja mulle vakuutettiin että sopii ja on hyvin yleinen lääke juuri kohtutulehdukseen.Eli monelle imettävälle annettu!

Vauva sai kyllä punaista ihottumaa kun kuurin söin mutta siitäkin vakuuteltiin ettei haittaa.vauva oli silloin 8vkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi vielä vahvaa särkylääkettä, vauva oli silloin 1vko:nikäinen eikä reagoinut mitenkään. Söin myös silloin paljon maitohappobakteereja, jotka ovat vauvan mahaoireiden kannalta todella tärkeitä! Lääkärit eivät muista niitä aina suositella, niin kuin ei minullekaan, onneksi kaverit kertoivat.

Vierailija
4/7 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin söin tota samaa, kirjoittelin enemmän tonne meidän omaan pinoon aiheesta.

T.Iiran

Vierailija
5/7 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lievään kohtutulehdukseen kahden antibiootin yhdistelmän. Toinen oli tuo Flagyl. Minulla meni siitä maha sekaisin (gefiluksesta huolimatta), samoin kaksoset alkoivat kitistä mahojaan ja kakka alkoi vihertää ja tulla vetiseksi. Lopetin sen siis heti alkuunsa ja söin vain toisen antibiootin. Äitini kommentoi tuosta Flagylistä, ettei hänkään ole pystynyt sitä syömään, eikä myös siskoni.

Ja mitään " varmuuden vuoksi" -antibioottia ei tulisi mieleenikään syödä ilman oireita (lämpö/kuume, paha haju, aristus)

Vierailija
6/7 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä lääkäriin tarkistuttamaaan asia.. Tai että itselläni tuo kohtutulehdus vei sairaalaan saakka pojan ollessa tuolloin parin viikon ikäinen. Todella kovat alavatsakivut jatku jonkun aikaa ennen kun minä hölmö uskoin että ei ole " korvien välissä" se kipu ja tuolloin olikin sitte tulehdusarvot sitä luokkaa että ambulanssilla tk:sta vietiin sairaalaan. Ei ollut kivaa, mutta onneksi poikakin pääsi osastolle ettei imetys häiriintynyt.

Mutta että Flagyliä minäkin söin kotiuduttuani ja saman asian lääkäriltä tarkistin. :) Ja pojalle maitohappobakteerit, niistä ei pitäisi haittaakaan olla.

Vierailija
7/7 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna soittoaika lekurille, valitettavasti ei samalle, joka tutki, koska hän tietysti jäi kesälomalle... edelleen ei kuumetta, ei vuotoa, eikä muita tuntemuksia. jälkitarkastus, jossa kuuri määrättiin oli torstaina. vauva rupsuttelee just sylissäni - ilmavauvoja riittää siis ilman antibioottiakin! vaavi 6,5 vkoa.