Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ajattelin erota kirkosta. En tunne kuuluvani siihen porukkaan joksi heidat miellan. Ajettelin aloittaa kokonaan puhtaalta poydalta

Vierailija
20.07.2007 |

tämän itsetutkiskelun ja pohtia minkä (jos monkään) uskontokunnan opit tunnen omikseni.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on tietyn aikakauden suuri kertomus. Maailma muuttuu, mutta uskossa pitäisi olla se pysyvyyden siemen, sen pitäisi olla jotain sisäistä ja henkistä, ei konkreettista paluuta vanhatestamentilliseen aikaan.

Vierailija
22/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eli hiljaa paikallaan. Naispappeus asian ei pitäisi minun mielestäni olla edes mikään kysymys, homopareja kohdellaan väärin yms. yms. yms. ...

En tiedä tarvitseeko minun kuulua varsinaisesti mihinkään. Minä kyllä uskon johonkin " korkeampaan voimaan" , kutsuttakoon häntä sitten vaikka Jumalaksi. Mutta mikä minua estää uskomasta vaikka en kirkkoon kuuluisikaan. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kertokaas tietävät, voiko netin kautta liittyä kirkkoon? Erotahan voi kyllä, mutta mä haluaisin liittyä...

Vierailija
24/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

www . eroakirkosta. fi

Vierailija
25/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta tulee mieleen, että kuulutko niihin, jotka muokkaavat uskonnon itselleen sopivaksi? Haetko uskoa kuin marketista, jossa kelpuutat koriisi kenties yhden asian tuolta ja toisen tuolta? En sano, ettei niin saa tehdä, mutta jotenkin epäpyhältä ja itsekkäältä se kuulostaa. Mutta joo, ehkä usko ei tule sinun luoksesi, jos sinä et mene sitä kohti. Etsijä olen itsekin, yhäti vain.

Ja vielä, eroatko tosiaan kirkosta, koska et tunne, että yhteisössä on sinun kaltaisiasi? Vertaisryhmääkö haet? Et siis sittenkään sitä uskoa, hengellistä sisältöä?

Vierailija
26/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kehitysapu, safkaa leipäjonoihin) ja seurakuntakerhojen toiminnasta (lapset, eläkeläiset, työttömät, erityisryhmät) jne. jne.

Eikös se Jeesus karkoittanut markkinat kirkoista, vaikka aina silloin tällöin noihin taivasosuuksien kauppiasiin törmää, yleensä he iskevät johonkin lahkoon tai perustavat sellaisen itse.

Vierailija
27/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toisaalta tulee mieleen, että kuulutko niihin, jotka muokkaavat uskonnon itselleen sopivaksi? Haetko uskoa kuin marketista, jossa kelpuutat koriisi kenties yhden asian tuolta ja toisen tuolta? En sano, ettei niin saa tehdä, mutta jotenkin epäpyhältä ja itsekkäältä se kuulostaa. Mutta joo, ehkä usko ei tule sinun luoksesi, jos sinä et mene sitä kohti. Etsijä olen itsekin, yhäti vain.

Ja vielä, eroatko tosiaan kirkosta, koska et tunne, että yhteisössä on sinun kaltaisiasi? Vertaisryhmääkö haet? Et siis sittenkään sitä uskoa, hengellistä sisältöä?

Vierailija
28/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen, oletkos tutustunut oman kirkkosi ja seurakuntasi toimintaan oikeasti? sillä vaan, että älä anna mielikuvien tehdä päätöstäsi.

Vierailija
29/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hiljaa paikallaan. Naispappeus asian ei pitäisi minun mielestäni olla edes mikään kysymys, homopareja kohdellaan väärin yms. yms. yms. ...

En tiedä tarvitseeko minun kuulua varsinaisesti mihinkään. Minä kyllä uskon johonkin " korkeampaan voimaan" , kutsuttakoon häntä sitten vaikka Jumalaksi. Mutta mikä minua estää uskomasta vaikka en kirkkoon kuuluisikaan. ap

Vierailija
30/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokin koukku löytyy joka ikäryhmälle, mutta haluaako siihen tarttua tai lapsensa tutustuttaa, vaatii sitten sitä henkilökohtaista pohdintaa.

Vierailija
31/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupallista krääsäjoulua.

Vierailija
32/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi vuotta sitten. Olen kyllä uskovainen, mutta en tarvitse kirkkoa minun ja Jlan väliin. Minusta kirkolla ei ole mitään virkaa muuta kuin pöyhkeily ja itsetärkeys.

Vierailija
33/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kaupallista krääsäjoulua.[/i

Vierailija
34/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osahan sen tietää et joulu on pakanajuhla,mihin on vaan sotkettu uskonto - joulupukit tontut jne

Vierailija
35/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt voi ajatella, että kristilliseen, varsin vaatimattomaan juhlaan, on ympätty paljon pakanallisia, kaupallisia ja ylikaupallisia elementtejä?

Vierailija
36/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
37/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja " tänään kaupassa" nähdyistä jutuista.... ap

Vierailija
38/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
39/39 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain toinen, ensiksi syntynyt, on oikeassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan