Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi kärttää Amanda-nukkea, jonka ovh on 169 €! Sanon tietenkin ei, mutta kun kaverillakin kuulemma on.

Vierailija
19.07.2007 |

Tyttö haluaa tietää, miksi kaverille on ostettu niin kallis lelu. Mitäpä tuohon oikein voi sanoa? Että on tainnut olla " hieman" turhamaiset vanhemmat hänellä vai? ;)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että teidän perheessä leluihin ei voida (tai haluta) käyttää ihan noin paljon, kun on kaikkea muutakin ostettavaa.

Vähän isommalle voi myös mainita jotain juttuja, joita samalla rahalla saa. Esim. perheen kaikki ruoat kahdeksi viikoksi, koko perhe Lintsille ja jää vielä paljon yli, kahdet tai kolmet talvihaalarit tms.

Vierailija
2/25 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin suuremman osan ajasta lapsi haluaa, että Amandasta on puhe pois päältä, jotta leikki menee lapsen ehdoilla eikä Amanda ole kuin oikea, vaativa vauva.

Itse sanon aina, että minäkin haluaisin palvelijan ja ainaisen helteen ja uima-altaan, mutta kaikkea ei voi saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heillä ehkä vaan on enemmän rahaa kuin teillä.

Sano, että ei sinun täydy saada kaikkea mitä kaverillasikin on.

Vierailija
4/25 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuen siitä että esikoisen kummitäti on lelualalla töissä ja saa leluja työnsä puolesta.

Kiva jos joku meitä nyt pitää turhamaisina...

Vierailija
5/25 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tyttäresi ystävän perheelle tuo 169¿ ei ole raha eikä mikään.

Vierailija
6/25 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on monet lelut tuon hintaisia.

Vierailija
7/25 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin heti ko. Amandan kun en tiennyt mikä se on, ja taidan ostaa sen 2v. pojalleni.

Mitä olette mieltä, onko tuo nukke isommille tarkoitettu?

Niin ja olen kotihointuella + mies on pienipalkkainen, meillä vaan on päätetty että panostetaan lapsiin 110%!

Tämä siis tarkoittaa sitä, että jos haluan ostaa tuon nuken lapselleni, niin myös ostan ja sitten karsitaan muusta huvituksesta.

Vierailija
8/25 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin vaan että minäkin haluan sitä ja tätä, että kaikkea haluamaansa ei tarvitse eikä voi saada. Vanhemmat päättää - ei lapset - mielestäni.

Vierailija
9/25 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa, niin ostattehan itsellennekin joskus jotain kallista -ehkä jonkun laukun, kengät, meikkejä... Miksi lapselle ei saisi ostaa??

Vierailija
10/25 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se meneekin niin, että rumat ne vaatteilla koreilee ja köyhät tavaroilla :-)

Vierailija
11/25 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ostaa toiset ei.

Vierailija
12/25 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluaa niitä kaikkia. Kyllähän sen nyt erottaa, mitä oikeasti haluaa ja mikä nyt vaan on semmoista " yleistä" haluamista. En vieläkään ymmärrä, mitä pahaa on siinä, että ostaa lapselle jonkun kalliin lelun?

Vierailija
13/25 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Rikas joka ei ostaisi

Ostamme laatua vaatteissa, kodinkoneissa, autoissa ym. Mutta " rikkimenevät" käyttöesineet ovat semmoista rahan haaskausta.

Toisekseen nykyajan lelut ovat erittäin mielikuvituksottomia ja valmiiksi leikittyjä, ostan mieluummin mielikuvitusta kehittäviä.

Vierailija
14/25 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

johtuen siitä että esikoisen kummitäti on lelualalla töissä ja saa leluja työnsä puolesta.

Kiva jos joku meitä nyt pitää turhamaisina...

Vierailija
15/25 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

200e vai 2e. Eli siis kaikki lelujen ostaminen on materialismia sun mielestä, niinkö? Paitsi siis nämä " mielikuvitusta kehittävät" .... Mä uskon jopa siihen, että jos lapset saavat paljon leluja pienenä, niin heistä juuri ei kasva materialisteja, koska ikäänkuin kyllästyvät siihen tavaraan jo lapsena, eikä aikuisena heillä ole mitään tarvetta hankkia sitä kaikkea krääsää ympärilleen, koska sitä tarvetta ei yksinkertaisesti ole olemassa. Se on täytetty jo lapsena. Ne taas, jotka koko ajan joutuvat kärttämään leluja ym, eivätkä niitä saa, heillä on suurempi riski kasvaa materialistiksi, koska eivät koskaan mitään saaneet, ja se tarve jäi täyttymättä. Kokemuksesta puhun...

Vierailija
16/25 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostamalla sikakalliita nukkeja.

Mutta niinhän se on (itsekin olen lähipiirissäni huomannut) että köyhien lapsilla on pakko olla ne osamaksulla Hobbarista tilatut Reimatecit ja Vikingin kengät, varakkaampien lapsilla ei juuri näe vaatteita joissa lukee isolla merkki kaikkien nähtävillä. Sama koskee leluja.

Vierailija:

Googletin heti ko. Amandan kun en tiennyt mikä se on, ja taidan ostaa sen 2v. pojalleni.

Niin ja olen kotihointuella + mies on pienipalkkainen, meillä vaan on päätetty että panostetaan lapsiin 110%!

Tämä siis tarkoittaa sitä, että jos haluan ostaa tuon nuken lapselleni, niin myös ostan ja sitten karsitaan muusta huvituksesta.

Vierailija
17/25 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

200e vai 2e. Eli siis kaikki lelujen ostaminen on materialismia sun mielestä, niinkö? Paitsi siis nämä " mielikuvitusta kehittävät" .... Mä uskon jopa siihen, että jos lapset saavat paljon leluja pienenä, niin heistä juuri ei kasva materialisteja, koska ikäänkuin kyllästyvät siihen tavaraan jo lapsena, eikä aikuisena heillä ole mitään tarvetta hankkia sitä kaikkea krääsää ympärilleen, koska sitä tarvetta ei yksinkertaisesti ole olemassa. Se on täytetty jo lapsena. Ne taas, jotka koko ajan joutuvat kärttämään leluja ym, eivätkä niitä saa, heillä on suurempi riski kasvaa materialistiksi, koska eivät koskaan mitään saaneet, ja se tarve jäi täyttymättä. Kokemuksesta puhun...

Vierailija
18/25 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin käyttäisin sitä pienellä lapsella, olisin köyhä tai rikas. Rikas vaan ostaa sen silloin kun haluaa, köyhä odottaa alennusmyyntiä. Siinä ero. Meidän tuttavapiirissämme köyhimmillä paljon enemmän leluja, niitä ostetaan pilvinpimein kirpparilta, samoin vaatteiden kanssa. Paljon kaikenlaista krääsää ja vaatteita mitä ei koskaan edes käytetä.

Vierailija
19/25 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ostamalla sikakalliita nukkeja.

Mutta niinhän se on (itsekin olen lähipiirissäni huomannut) että köyhien lapsilla on pakko olla ne osamaksulla Hobbarista tilatut Reimatecit ja Vikingin kengät, varakkaampien lapsilla ei juuri näe vaatteita joissa lukee isolla merkki kaikkien nähtävillä. Sama koskee leluja.

Vierailija:

Meillä ei juoda kaljaa eikä käydä ulkomaanmatkoilla tai tupakoida - nämä rahat menevät lapsiin.

Vierailija
20/25 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse olen varakkaiden vanhempien ainoa lellikkipentu ja tavaraa oli ihan jumalattomasti - sain kaiken mitä halusin.

Minulla oli mm. 58 Barbienukkea, niillä talo ja yksi vaatekaapillinen vaatetta niille.

Nyt aikuisena en juuri kaipaa mitään, olen sellainen perustyytyväinen. Mitä vähemmän tavaraa, sitä parempi!

Kun taas ystäväni on köyhästä perheestä eikä lapsena ollut mitään, ja nyt aikuisen kaiken pitää olla just eikä melkein, aina uutta ja viimoisen päälle.

t. Prisman 3e topin juuri ostanut ja siitä hurjan iloinen rikas rouva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi