*** ELOISAT to-pe, viikko 29 ***
Tässä linkki ma-ke -pinoon
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10780821&p=1&tm…
Täällä sitä valvoskellaan... Tosin huominen äitipolikäynti jännitää josko mitä tietoa tulisi vauvan häädöstä ;o) Laittelin muuten tähän pinoon vain 2 päivää kun tuppaa tulemaan niin pitkiä näistä pinoista...
Laittelin tänään sairaalakassia valmiiks ja menenkin muutamat alushoust vielä varaamaan kun ei ne verkkotsydeemit oikeen sytytä :o/ Tosin nähtäväks jää millon tuotakin kassia tartetaan ja sanoin tänään ukolle et en kestä jos menis viikolle 42. Sithän tässä ois vielä vaatimattomat 5 viikkoa mahdollista aikaa !
Mahtaako Gekko olla jo synnyttämässä !
Hannele : Savonlinnaan menen synnyttää, mutta asutaan tässä muutoin aika lähistöllä :o) Itse olen Savonlinnassa syntynyt ja lapsuuteni asunut.
Mutta nyt pakkaa sitä kassia loppuun ja keittämään teetä
Rapuäiti ja rakas Lahja 37+2
Kommentit (64)
Ajattelin vihdoin tulla kertomaan vähän enemmän omasta raskaudestani; ahkerasti ja mielenkiinnolla olen lukenut teidän muiden kuulumisia, mutten ole juurikaan itse ehtinyt kirjoittelemaan. Nyt kun ollaan vihdoin lomalla eikä juuri mitään muuta jaksa tehdä niin ehtii tännekin turisemaan.
Taidan todellakin olla kaikista eloisista vanhin; 43-v. Odotan neljättä lastani, aiemmat synnytykset ovat vuosilta -87, -89 ja 2002. Miestä vaihdoin tuossa toisen ja kolmannen välillä ja miehelleni tämä tuleva on siis toinen. Vuoden 2002 jälkeen olen kokenut neljä keskenmenoa ja olin jo aivan menettänyt toivoni, mutta yllätys yllätys joulun alla tämä pikkuinen ilmoitti tulostaan. Ja mikä vielä kummallisempaa, tällä kerralla raskaus on sujunut ongelmitta ja olen todellakin ollut elämäni kunnossa!
Joku täällä kyseli, että onko 12,5 vuoden jälkeen taasen kuin ensisynnyttäjä, omasta kokemuksestani voin kertoa, että ei tosiaankaan. Minulla ainakin ensimmäinen synnytys aikanaan oli pitkä ja vaikea kaikin puolin, toinen oli hieman helpompi ja kyllä tuo kolmas oli selvästi kaikkein nopein ja helpoin (ja väliä oli juuri tuo 12,5 v), saa nyt sitten nähdä miten tämän neljännen kanssa käy...
Tämä vauva liikkuu tosi vilkkaasti, viime viikolla olin peräkkäisinä päivinä neuvolassa ja äitiyspolilla ja siinä välissä vauva oli kääntynyt rt:sta pt:aan... ja seuraavana yönä tunsin kuinka taas mentiin rt:aan. Muutenkin vauva liikkuu niin paljon ettei onneksi koskaan tarvitse murehtia että liikkuuko se vai ei. Taitaa tulla joku ikiliikkuja, joka ei anna meidän vanhojen vanhempien koskaan nukkua :)
Jännää alkaa odotella eloisien synnytysuutisia... niin pitkältä kuin odotusaika välillä on tuntunutkin, nyt ollaan kaikki loppusuoralla. Onnea vaan kaikille tuleviin koitoksiin ja voimia näihin viimeisiin viikkoihin!!
Fanny-64 rv 34+5 (la 25.8)
Viime öiset supparituntemukset on tänäänkin aina aika ajoin jatkuneet. Oisin jo ihan innoissani menossa laitokselle ! (onkohan mussa jotain vikaa....?)
Leijonavauva on suppareista huolimatta tosi villinä. Innostuu välillä ihan kamalasti heilumaan ja pyllyä pyörittämään. Kohdunsuullakin noita inhottavia pistoksia tai viiltoja.
Rapuäiti: Kiva kun tiiät Louhen ! Taitaa olla nykyään jo tosi kuollut paikka. Silloin kymmeniä vuosia sitten oli ihan kiva pikkukylä, josta löytyi kaupat,koulu ja pankki. En olekaan itse käynyt sillä suunnalla moneen aikaan, olis ihan mielenkiintoista mennä vielä muistelemaan vanhoja aikoja =) Savonlinna on kyllä ihana kaupunki, varsinkin kesällä !
Miten te muut muuten olette ajatelleet hoitaa sairaalaan lähtemisen, siis te, joilla jo ennestään lapsia ? Lähdettekö yksin taksilla /ambulanssilla ja mies tulee perästä, kunhan saa lapsenkaitsijan vai miten ? Mulla on ainakin sellainen ajatus, että lähden yksin tilanteesta riippuen taksilla tai ambulla. Isovanhemmat ovat kyllä valmiustilassa ja heitä voi hälyyttää apuun kuulemma vaikka keskellä yötä, mutta saa nyt nähdä miten sitten käy. Voihan se olla että lähtö tulee keskellä kirkasta päivää, mutta jotenkin aina tuntuu, että se on yöllä..varsinkin kun viime yönä oli jo sitä supistusmeininkiä.
Eipä nyt taas muuta. Kuuluispa siitä gekosta jo jotain...
lion 37+3
Kävin minäkin tänään neuvolalääkärissä tilannetta tarkistamassa (tämä siis vasta se ensimmäinen lääkärinkäyntini =) )
Sokereita ei ollut nyt pissassa, vaikka kahdella viime kerralla olivat kahdella plussalla! " Oma" neuvolatäti oli tullut lomilta ja kovasti ihmetteli, mitä nuo sokerit oikein olivat. Nyt siis kuitenkin puhdas näyte.
Lääkäri puolestaa hämmästeli kohdunsuuta kokeillessaan, että ovatkin jo paikat " tosi valmiit" viikkoihin nähden. Kohdunsuu on pehmeä ja 2 cm auki; kalvot olivat siinä kuulemma ihan käsillä niin, että hän sanoikin, että " tästä olisi tosi helppo nyt käynnistää" . Kääks. Kysyi myös, joko alkaa pelottaa, ja totisesti, ehkä vähän mietityttää, miten kauas sitä enää uskaltaa kotoaan lähteä.
Olo on kyllä muutenkin ollut tänään tosi tönkkö. Tilannetta ei yhtään helpota viime yö, joka meni pyöriessä unettomana. Kahdet nokoset olen päivällä ottanut, mutta silti on aika morjens olo.
Vauvasta tulisi arvioiden mukaan yli 3,5 kg, mikäli vaan pysyisi loppuun asti sisällä. Nyt painoa arviolta vähän alle 3 kg.
Terv. Hertzi (35 + 5)
Tänään taas kävin polilla liikkeiden vähäisyyden takia kontrollissa. Kaikki oli hyvin! Vauva liikkui TODELLA paljon ultrassa ja lääkäriäkin vähän nauratti. Mitään mittojakaan meinattu saada.
Tiitiäinen on kyllä liikkunutkin nyt viikon todella hyvin. Sen supistulekokeen jälkeen liikkeiden tuntuminen " parani" . On kyllä ollut helpottunut olo!!!!!
Kanavaa oli sitten 2 senttiä ja kiinni(!!!!), eli en varmaan synnytä ennen joulua! Olo olis kyllä sellanen, että sais jo tulla. Taas hiivatulehduskin.... Eli tähän mennessä raskausajan " saavutuksena" kolme antibiootti kuuria ja kaksi hiivaa!!
Canesten kuurin pitäisi vaikuttaa kohdun kanavaan lyhentävästi yms, ei kyllä mulla näköjään!
Vauva tuntuu olevan tosi ylhäällä! Sais jo laskea, kun ei pysty kohta hengittään!
Tsempit Gekolle!!!
Alkais jo itelläkin.... Pitäs vaan kai ruveta noita esikon hoitojuttuja suunnitteleen! Luin tossa, kun joku kirjoitti, että meneekö taxilla edellä vai miten. En oo yhtään miettiny moista...iiiik!!! Jollekkin isovanhemmista se kuitenkin pääsee, onneksi!
Mä en vieläkään muuten tunne mitään supistuksia, mutta en tuntenut eskoisestakaan ennen kun sitten alkoi synnytys! Esikosta irtos päivää ennen syntymää limatulppa, joten sen irtoamista odotellessa!
Johan tuli taas turistua... Kaikille voimia viime metreille!!!
T:Mona ja tiitiäinen 37+6 (huomenna 38!!!!) la 3.8
Meillä tyttö menee isovanhemmille hoitoon. Sinne kestää ajaa n. 40 min. Jos tilanne vaatii, saavat tulla vaikka vastaan synnärille hakemaan tai jotain... Musta tuntuu, että tällä kertaa lähden synnärille heti kun mahdollista. Muutamalla ystävällä on tullut vauva sellaisella vauhdilla, että mua on alkanut vähän hirvittämään. Mutta oli kyllä kolmas lapsi ja meillä vasta toinen. Yhden kaverin mies ei ehtinyt mukaan synnytykseen, koska lapsenvahdin paikalle saamiseen meni tunti... Mutta harvinaisempaahan tuollainen vauhti on.
Kiva saada lisää " kypsempää" ikäluokkaa mukaan sivuille. Minä täytän syksyllä 36 vuotta.
Sehän voi olla, ettei Gekosta kuuluu vielä pariin päivään ainakaan mitään. Olisipa kiva tietää, " missä mennään" .
Minulla tiistaina lääkäri. Sitä ennen tehdään reissu Hankoon.
Hilla 35+0
Lastenhoito : meillä vähän hankalaa kun kukaan ei halua hoitaa tuota kuopusta :o( Kuopus on eri isälle kuin 4 vanhinta, joten pientä erottelua on ilmassa..... Suku ikäänkuin tekisi kiusaa et ettepä pääse mihinkään kun piti lapsikin vielä tehdä..... Järkätty ollaan silleen et ex-mies tulee tähän meille sitten synnytyksen ajaksi ja pariksi päiväksikin jos tarve niin vaatii :o) Hän oli viimeksikin meillä liki viikon tyttöjen kanssa et ukko pääsi olemaan kanssani sairaalassa.
Nyt pitää tehdä tuon kuopuksen kanssa siten että hänet otetaan aluksi mukaan.... Siis jos käynnistellään ja osastolle käypi tie. Pakko näin tehdä. Sitten ukko käy hänet nukuttamassa kai kotona ja tulee taasen miun luo sairaalaan. Ukko joutuu siis hoitaa kuopusta, minuu ja kaikkee. Meiltä matkaa sairaalalle yli 25 km että ravattavaa riittää.
Yrittänen vielä saada jotain ystävää tms. hoitaa kuopusta, mut ainutkin toivo meni tässä : ystävä oli lupautunut hoitaa tyttöä ja nyt hänellä onkin muuta menoa :o/ Kiva juttu !
Noh, jännitettävää riittää ja pelosta kankeana ootan joudunko yksin synnyttää.... Ei yhtään huvittas.
Lion76 : nykyisin Louhella lienee vielä kauppakin. Myö asutaan yhes toisessa pikkukylässä tässä lähistöllä, " puukirkolla" ;o) Tietänetkö mitä tarkoitan ? ;o)
Meillä on tosiaan lapsen hoito mietittävänä. Lapselle ollaan jo puhuttu, että äiti ja isi menevät sairaalaan, kun vauva syntyy ja häntä tullaan kotiin hoitamaan. Ainoa, kun ei osaa sanoa etukäteen, kuka tulee hoitamaan. Meillä on periaattaessa monta mahdollisuutta, mutta virka-aikana mahdollisuudet pienenevät, koska lähistöllä asuvat ovat silloin elokuussa jo lomansa pitäneet. Joku sukulaisista tulee yli 200 kilometrin päästä tyttöä hoitamaan ellei esim. äitini ole sattumalta silloin meillä. Äitini on siis elokuussa meillä tavallista enemmän. Ei asu Suomessa, vaan ovat elokuussa käymässä miehensä kanssa täällä päin. En vain tiedä, monta päivää me mahdutaan saman katon alle minun kotiini.. Paremmin meillä menee, kun ollaan äitini reviirillä useampi päivä. Ei mahdu kahta emäntää minun kotiini. Jos siis äkkilähtö tai öinen lähtö tulee, niin menen synnärille edeltä. Enkä tässä vaiheessa sitä edes kauhistele. Ja jos esimerkiksi tyttö on kipeä tms. niin enemmin mies jää kotiin tyttöä hoitamaan. Näin ainakin vielä ajattelen.
Minulla ei ole vielä näköjään kypsää oloa lähimainkaan. On vielä monta projektia tekemättä. Olen tehnyt jo vauvalle monia asioita valmiiksi, sänkykin sittenkin kootaan jo etukäteen, peti on jo laatikkoon pedattuna. En silti osaa vielä haaveilla vauvaa pois mahasta. Tuntuisi tosi oudolta lähteä ihan lähiaikoina synnyttämään, kun olo ei ole vielä " kypsä" . Huomaa, että parikin viikkoa näillä viikoilla tekee paljon.
Västis
3 ihmistä valmiudessa hoitamaan lapsia.Mikäli supistukset alkaa lyhyin välein heti(yhtenä yönä supisteli 2 min välein)lapsille tilataan taksi,joka vie heidät hoitoon,ollaan sumplittu jo niin 13 ja kohta 10v pojat menee takapenkille kuopuksen kans ja tyttö kohta 7v etupenkille...
Jos supistelee 5 min välein,niin ehditään viedä itsekin...
Viimeksi aukesin 10 min suihkussa 4-liki 10cm,niin liikoja aikoja ei jäädä odottelemaan...
Lumina
" Kypsempää" ikää täälläkin edustetaan - olen 37-vuotias.
Vauva2006 kyseli noista supistuksista. Molemmissa raskauksissa harjoitussupistukset ovat alkaneet n. viikolla 20. Menkkamainen kipu tuli kuvioihin viimeksi vasta h-hetkellä eli herätti minut aamuyöllä vähän ennen limatulpan poksahtamista synnytyspäivän aamuna. Itse limatulppaa en nähnyt enkä hoksannut etsiäkään... Nytkään varsinaista supistuskipua ei ole ollut vielä. Synnytykseen liittyvät supistukset muuttuivat kivuliaiksi ja tiheämmiksi päivän mittaan eli kyllä ne erotti selvästi harjoitussupistuksista.
Äitini kanssa on sovittu, että alkaa synnytys sitten mihin aikaan tahansa, niin hän ajaa tänne meille n. 10 km:n päähän kotoaan esikoisemme luokse. Äitini aikoo mennä vielä mökillä piipahtamaan, mutta jos synnytys sattuu silloin alkamaan, niin sitten veljeni vaimoineen hoitaa tytärtämme. Hoitajat ovat siis hyvin tuttuja tyttärellemme (2,5 v.) ja hän on ollut mummin luona pari yötä myös yksin. Tarkoitus siis on, että lähdemme mieheni kanssa omalla autolla Kättärille h-hetken koittaessa.
Kyllä sitten olen iltaisin aivan poikki! Onneksi saan hyvin nukuttua, kunhan unen päästä kiinni saan. Kelvollisen nukkuma-asennon löytäminen ei ole enää yksinkertaista, mutta onnistuu, kun aikansa möyrii... Veskiin nouseminen tuottaa myös vaivaa, kun ei vatsalihaksia meinaa löytyä, virtsarakkoa painaa ja jotenkin pitäisi itsensä ylös kammeta. Olisi varmaan aika koomisen näköistä katseltavaa, jos joku näkisi!
Pitänee tästä nyt lähteä kohti sänkyä, joten hyvät yöt kaikille!
Ehkä tyhmä kysymys, mutta mistä ostatte niitä villaisia liivinsuojuksia? Maidontuotantoni ei ollut hääppöistä viimeksi, enkä tarvinnut sairaalassa imetysliivejä muistaakseni ollenkaan. Noita villaisia juttuja voisi ainakin kokeilla.
Hannele9 rv 37+1 (la 8.8.)
Taas koneella ollaan aika myöhään..
Tsemppiä Gekolle, täällä ootellaan innokkaasti uutisia sieltäpäin!
Oltiin tänään Hesassa, yllättävän paljon suppareita tuli pelkästään autossa istuessa...Jumbossa käytiin syömässä ja kyllä oli vaikeeta kävelläkki. Maha on ihan kipeä, ku on niin kovana tuo ihon pinta aina supparin ollessa päällä...puukoniskuja tulee runsaasti tuonne alas, varsinki ku lapsi vähän liikkuu...Kävin varstes puntarilla niin sen mukaan ois painoa tullu 1,5kg viikossa, turvoksissa ollaan kunnolla ku naamaki näyttää jo elefantilta, ei ole mukavaa mennä huomenna neuvolassa puntarille ku kilot vaan lisääntyy tuota tahtia :(
Kaitsemisgallup: Kuten aiemmin oli jo puhetta, meillä ei ole mitään tietoa mihin lapset synnytyksen ajaksi laitetaan, sehän mua eniten huolettaaki synnytyksessä...täytyy vain rohkaista itsensä ja pyytää varalle ainaki jotain naapurin tätiä,vaikka kauheesti ei heidän kanssaan ollakkan tekemisissä..
Pojat on kyllä jo aika isoja ja pärjäävät pari tuntia ihan itsekseen mutta yöllä en haluaisi heitä jättää hetkeksikään kaksin, hui kauhia! Voikohan niitä ottaa mukaan odotushuoneeseen tms. tietääkö kukaan? Täytyy kysyä ensi viikolla siellä hoitopolulla (synnytyssairaalaan tutustuminen) mitä mieltä siellä ollaan, luulen kyllä etteivät suopeasti kato sellaista..
Kovasti on itteään ruvennu mietityttään onko synnytys mahdollisesti jo lähellä ku aika kipeä alkaa olemaan, en kyllä enää kuutta viikkoa jaksais (siis jos yli mennään reilusti) näitä tällasia kipuja, pelkät raskauskivut menis mutta ei tällaset ihan selkeät synnytystä edeltävät kivut...Lapsi liikkuu möngertäen ei tosiaan enää potki vaan heiluttaa tuota takapuoltaa puolelta toiselle...Kova ikävä alkaa jo olemaan, niin kovasti odotan häntä jo syliini ;) eli mulle tää raskausolo ei ole mennyt vielä hermoja mutta tuo ikävä on hirveä...
Joo tuo vessaan meno on kyllä melko koomista öisin..meillä on aika korkea sänky niin siitä on suht helppo pujottaa ittensä lattialle sillain vyöryttäen :) mies sanoki eilen illalla että on kyllä melko vaikean näköistä tuo sun kampeaminen :) Illalla hyppään noin tunnin välein vessassa, nukadettuani menee pari tuntia seuraavaan käyntiin, joskus olen niin sippi etten jaksa siitä enää nousta vessaan vaan aina yrittää vaihtaa asentoa niin ettei rakko painaisi,sitte ku herään on rakko niin täynnä että vessaan saa melkein juosta että ehtii :)
Mutta hyvät yöt kaikille, pakko kait sitä on lopettaa tämä terrorisointi...Malttia ja voimia taas loppurutistukseemme! Voikaahan rouvat hyvin!
Nani76 ja Vilperi 35+5 (la 18.8)
lel on silkki ja toisel merinovilla. Se villa on kutittamatonta. Ja nois on se hyvä puoli ettei niitä tarttee olla koko ajan pesee vaan ne vaan tuuletetaan välillä. Villalla on kyky puhdistaa itse itsensä :o) Muistaa vaan käyttää villalle sopivia pesuaineita mm. Sonett.
Ja kun laittaa Googleen hakusanaksi villaiset liivinsuojat niin johan löytyy putiikkeja mistä noita voi napsutella ja samalla muutakin kivaa ;o)
Rapuäiti ja Lahjamme 37+3 (la 7.8)
Täällä tyttö taas perätilassa ja nyt rv 38+0 !!!!
Ei muutakuin aamulla soitto neuvolaan, ja sieltä sit kohti äippäpolia.
Uskomatonta,et kuin hän vielä mahtuu kieppumaan näillä viikoilla!!!
Lumina ja äitiään jännityksessä loppuun asti pitävä Lahja-neiti
Täälläkin noustaan monta kertaa yössä vessaan, kyljen kääntäminenkin alkaa olla jo aika hankalaa.. Lonkat puutuvat kauan samalla kyljellä makamisesta ja sitten taas saa asetella tyynyjä polvien väliin.. jne. Eilen ilmaantuikin sitten ihan uusi " vaiva" .. Nimittäin heti aamulla herätessäni tissit olivat todella arat ja tuntuu että päivänaikana kasvoivat ihan silmissä!! Joko se maito alkaa nyt nousta? Aiemmin on noussut vasta synnytyksen jälkeen. Ihan siltä se kuitenkin on nyt tuntunut. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan vielä ihan täyteen niitä pakkaa.. voisi olla aikaa tukalaa pientä ruokailijaa odotellessa..
Sitten tuosta hoitoasiasta: Meillä äitini jäi juuri koko syksyksi vuorottelu vapaalle ja on siis tulossa poikia hoitamaan synnytyksen ajaksi. Asuu tuossa noin 10km päässä joten uskon että ehtii ihan hyvin tänne meille ja sitten me yhdessä mieheni kanssa ajelemme sairaalaan jonne matkaa noin 20km. Näin ainakin olemme ajatelleet!!
Aika jännää, että me elokuisetkin aletaan jo poksumaan!!!! Kyllä tämä aika on vauhdilla mennyt!!! Itsellä ei vielä mitään kovin erityisiä synnytykseen liittyviä tuntemuksia, mutta eivät nämä kaksi aiempaakaan ole tuonne laskettuun aikaan pysyneet, joten toivon että tämäkin aiemmin tulisi. Voihan tietysti olla että menee ylikin..
No nyt alkavat lapset jo heräillä. Täytyy alkaa aamupalan laittoon!!
pönttö-örvelö rv 35+6 la 18.8
kommentoitavaa ja odoteltavaa, kun lukee näitä kirjoituksianne! Karseita liikenteessä törttöilijöitä, alkaneita synnytyksiä ja kaikkea muuta! Sympatioita ja tsemppejä jokaiselle teistä!
Yhä on siis Vitanovakin yhtenä kappaleena. Oltiin reissussa, mm. Muumimaailmassa, jossa tuntui kyllä, että nyt tämä muori synnyttää just ja tähän Haisulin ja sen hulvattoman lapsilauman keskelle (en ollut ennen Turun Hamburger Börsiä ja Muumimaailmaa tajunnutkaan, miten PALJON kotomaassamme on pikkunaperoita!!!) - vaan hengittelyin ja nojailuin niistäkin kivuista selvittiin. Turun linnassa MPR-rokotteelle oireillut pikkukiukkujaisemme aiheutti kaamean kiljukonsertin, ja me kannoimme häntä pitkin loputtomalta tuntuvia torniportaita yrittäen hillitä niin omia hermoja kuin tytön raivokkaasti sätkiviä raajoja ja puremiseen virittäytynyttä hammaskalustoa, hoh. Vaan summa summarum, oikein mukava matka, jota säätkin suosivat. Tosin odottamani eri hotellien aamiaiset yms. olivat painajaismaisia näiden ipanoiden kanssa - eikä tähän pötsiin edes mahtunut mitään sapuskaa. JA silti, epäoikeudenmukaisuuksista räikein, paino on kohisten noussut näinä päivinä!
Eilen olin minäkin nlassa, ja sijainen oli tosi symppis. Tajusi oitis, että perätilassahan sitä taasen ollaan ja ihmetteli kovin, kun lääkäri ei ole tehnyt velvollisuuttaan ja soittanut lantiokuvistani ja keskustellut kattavasti eri synnytysmahdollisuuksista. Tosiaan viime perjantain äitipolin jälkeen kukaan ei ole ottanut meikään yhteyttä, ja kun itse soitin kysyäkseni, milloin lääkäri aikoo soittaa, mulle sanottiin, että on tainnut kiireen keskellä unohtaa, mutta pannaan lappu pöydälle. Jep. Eli ei ole soittoa kuulunut. Nlassa lapsi mennä möykkäsi mahassa tavanomaisen tapaansa niin, että vatsanahka oli paukahtaa halki ja mittaukset mutkistuivat. Kätilöterkka ihmetteli, miten voimakas tahtoihminen tuolta onkaan tulossa - ja samaa mietin minä! Kasvanut oli kätilön mielestä taas reippaasti, joten otti ja soitti lähdettyäni äitipolille. Siellä ihmeteltiin, miksi lääkäri ei ole puhunut kanssani ja määrättiin ehdottomasti uusintakäynnille tänään toisen lääkärin mitattavaksi. Ja tämä (joka on pojan jo kahdesti muuten kääntänyt, kun alkoivat säännölliset supistelut) keskustelee mielellään kanssani. Nyt sitten olen valvonut koko yön, kun eri asiat jännittävät ja vaivaavat, mm. se, painostetaanko taas perätilasynnytykseen. Toisaalta se sektiokin ällöttää. Mutta kun ei tämä mikään hippiäinen ole, jonka punnata tuosta vain vaikka kyljellään ulos!
Helgalle tsemppiä ensi keskiviikkoon; ihanaa, kun ottivat todesta ja ymmärsivät oitis valita sektion. JA Luminalle samanmoisen kääntyilijän kanssa sympatioita! Samassa veneessä ollaan...
Nyt kummipoikaa tapaamaan, sitten puolilta päivin äitipolille taas yksin, kun miehen nukuteltava päiväunille näitä hipsukoita. Uneton yö tuntuu luomissa ja jäsenissä.
Vitanova rv 37+6 (la 4.8)
Yö meni valvoessa,kamalat menkkakivut ja suppareita,välillä helpotti ja sit taas..Ja oon ihan varma,et munkin vaavi on kääntynyt uudelleen perätilaan.Neuvola joskus ensi viikolla,eikä mullekaan äippäpolilla kukaan puhunut synnytysvaihtoehdoista yhtään mitään,joten kauhistuttaa!
Mietin,mitä sitten jos meen synnyttään ja sit tajuavatkin et vauva perätilassa.Pitäskö mun soittaa sinne vielä ja kysellä..En tosiaankaan haluaisi mitään yllärisektiota.
Kaiken hyvän lisäksi meidän ehkä-mahdollinen lapsenvahti on käytettävissä vasta ensi viikon lopulla ja mieskin kaukana töissä.Olen totisesti ihan yksin tässä,enkä kai voi 5 lastakaan sairaalaan raahata.Matkaakin melkein 100km.Hui..Liikaa mietittävää ja jännitettävää!
MagicaL 37+5
Eilen siis kirjoitin tästä hiivatulehduksesta joka taas vaivaa.. No illalla rupesin sitten laittamaan sitä kapselia emättimeen ja sehän ei mainannutkaan onnistua. Siis jotenkin ei luistanut! Minkäs siinä sitten teet muuta kun laitat niin syvälle kun menee, kun eihän sitä voi poiskaan enää ottaa, sehän rupeaa heti sulamaan.
Se kapseli ei siis varmaankaan mennyt tarpeeksi syvälle, mutta ajattelin että on kai parempi kun ei ollenkaan.
Pääsin sänkyyn maate, alkoi älytön poltto alaselässä. Tätä oli jo aamupäivällä, että olisko jotain synnytyspolttoja jotka alkoivat aamulla sisätutkimuksen jälkeen ja illalla sen jälkeen kun sorkin sitä kapselia????
Nyt aamulla sitten kun kävin pissalla hirveä kipu ja tuntui, että tulis jotain isompaakin. Siis vaikea selittää, mutta tosi kipeeltä tuntu ja pyyhittäessä jäi veritahroja (hailuja) paperiin ja sama juttu kun kävin äskön taas pissalla!!!
Siis mitä tää nyt on????
Miten voin illalla laittaa taas sen kapselin, kun nyt jo sattuu???
Taasko yhteys polille, kun juuri eilen loppui tarkkailu????
Vauva kyllä liikkunut nyt aamullakin ihan sopivasti!
Kaikki vinkit ja omat kokemukset ja apu tarpeen!!!!!!!!
Jotenkin tuntuu, etten kehtaa edes neuvolaan soittaa kun on koko ajan jotain, vaikkeihän tää mun syytä ole.... Kai???
T:Mona ja tiitiäinen rv38 la3.8
rapuäiti: tiedänpä varsin hyvin, mitä tarkoitat " puukirkolla" . Silläkin suunnalla on tullut pyörittyä useasti.
Viime yönä ei tapahtunut masussa mitään kummia. Nukuin rauhallisesti aamuun asti. Itse aloin vaan miettiä, että mitenköhän päin tämä meidän vauveli on..tai siis terkka ja lääkäri ovat kyllä sanoneet, että on rt, mutta mä en ainakaan osaa kokeilla, missä vauvan pää tuntuis ja kun vauva liikkuu, musta tuntuu, että se oisi jotenkin poikittain, kun venyttää mun mahaa leveyssuuntaan molemmilta puolilta samaan aikaan.. en kyllä tiedä, millä kehonosilla se siellä oikein pullistelee, mutta luulis vaan, että jos on rt, ei pystyisi venyttää mun mahaa sivuttain.. Mitäs luulette ? Venyykö teidän masut leveyssuunnassa ?
Nyt aamutoimiin !
lion 37+4
kuulumisia neuvolasta...
paino samassa kuin viimeviikolla, nyt tullu yhteensä 14 kiloa. HUH siin on pudottamista :)
paineet 124/ 74
sf 32 ( oli viimeviikolla 33, ja sitä edellisellä 34 )
pissa puhdas
syke n 130
hb:tä ei otettu mutta raudan syönni aloitettuani noissut ja edellisen kerran oli 131
oon ollu tosi väsyny, eilen teki vaan mieli kiukutella miehelleni... sääliks käy sitäkin välillä... välillä vaan :)
päänsärky vaivaa öisin. eli tulee nukuttuu jokseenkin huonsti.
nivunen särkee paikallaan ollessakin mutta helpottaa kun liikuttelee jalkaa...
pitäisi vielä mennä ostamaan hoitoalustat ja muut valmiiksi. ---> jos vaikka lähtö tulis aiemmin.
Mä ja piimulainen rv 37+1
kuulumisia neuvolasta...
paino samassa kuin viimeviikolla, nyt tullu yhteensä 14 kiloa. HUH siin on pudottamista :)
paineet 124/ 74
sf 32 ( oli viimeviikolla 33, ja sitä edellisellä 34 )
pissa puhdas
syke n 130
hb:tä ei otettu mutta raudan syönni aloitettuani noissut ja edellisen kerran oli 131
oon ollu tosi väsyny, eilen teki vaan mieli kiukutella miehelleni... sääliks käy sitäkin välillä... välillä vaan :)
päänsärky vaivaa öisin. eli tulee nukuttuu jokseenkin huonsti.
nivunen särkee paikallaan ollessakin mutta helpottaa kun liikuttelee jalkaa...
pitäisi vielä mennä ostamaan hoitoalustat ja muut valmiiksi. ---> jos vaikka lähtö tulis aiemmin.
Mä ja piimulainen rv 37+1
Minäkin olin neuvolassa täällä Tanskan päässä aamusella,
joten laitetaan vertailun vuoksi kuulumiset niistä.
SF-mitta 32
Arvioitu nykyinen paino 2800g
Pissa puhdas.
Vauva rt-tilassa, laskeutunut, mutta ei ilmeisesti kiinnittynyt (?).
Muuta juttuja täällä ei sitten otetakaan. Ei mitään synnytysarviota
tehdä tai vauvan arvioitua syntymäpainoa, mun painoon ei kutvahdetakaan, ei verikokeita neuvolassa saati sitten tutustumista
sairaalan synnytysosastoon ym. Viimeinen lääkärikäynti oli kuukausi sitten, seuraava neuvola parin viikon päästä. Neuvolasydeemi synnytyksen jälkeen menee sillain, että neuvolatäti tulee kotiin käymään pari kertaa. Äiti-ryhmissä voi käydä eli neuvolassa annetaan saman alueen suurinpiirtein samoihin aikoihin synnyttäneiden yhteystiedot ja sitten treffaillaan.
Muuten olotila tasoa " lehmä" . Jalat turvonneet elefantin kokoisiksi,
enkä hehkeäksi oikein oloani tunne. Suppareita tulee melkein päivittäin
mutta ei mitenkään kivuliaita. Kävin eilen hakemassa hiivatulehdukseen
lääkäriltä salvaa, rapsuttaa ja kutittaa. Nukuttua ei saa. Eli minä
erittäin kyllästynyt tähän täyteläiseen oloon...
Oon pessyt tänään vauvapyykkiä. Vaaleanpunaisia harsoja kuivumassa. Jos vauva päättääkin olla poika, I' m in big trouble ;)
Mirris ja Naapu 37+1