Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** ELOISAT to-pe, viikko 29 ***

19.07.2007 |

Tässä linkki ma-ke -pinoon

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10780821&p=1&tm…

Täällä sitä valvoskellaan... Tosin huominen äitipolikäynti jännitää josko mitä tietoa tulisi vauvan häädöstä ;o) Laittelin muuten tähän pinoon vain 2 päivää kun tuppaa tulemaan niin pitkiä näistä pinoista...

Laittelin tänään sairaalakassia valmiiks ja menenkin muutamat alushoust vielä varaamaan kun ei ne verkkotsydeemit oikeen sytytä :o/ Tosin nähtäväks jää millon tuotakin kassia tartetaan ja sanoin tänään ukolle et en kestä jos menis viikolle 42. Sithän tässä ois vielä vaatimattomat 5 viikkoa mahdollista aikaa !

Mahtaako Gekko olla jo synnyttämässä !

Hannele : Savonlinnaan menen synnyttää, mutta asutaan tässä muutoin aika lähistöllä :o) Itse olen Savonlinnassa syntynyt ja lapsuuteni asunut.

Mutta nyt pakkaa sitä kassia loppuun ja keittämään teetä

Rapuäiti ja rakas Lahja 37+2

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tässä. http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10804088&p=1&tm…

Gekolle voimia!!

Palailen neuvolan jälkeen.

Västis 35+6

Vierailija
2/64 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti vaan silmään, kun kirjoitit, että olet Savonlinnassa syntynyt ja asunut.. No, niin minäkin !! Ja Savonlinnan jälkeen asuttiin vielä sellaisella pienellä paikkakunnalla kuin Louhi. Savonlinnasta sinne n.20 km. Aika hassua =)

Viime yönä sainkin ekaa kertaa laskeskella suppareita. Heräsin ennen klo 02 siihen, kun selkää jomotti. Kipu toistui ja toistui ja aloin sitten kattoo kellosta aikaa, niin supistus tuli aina n. 6-10 min välein. Mulla tosiaan tuntuu noi supparit useimmiten selässä kuin mahassa, näin oli esikoisen aikanakin. Sitten kuitenkin hyytyivät ja olin nukahtanut. Nyt aamullakin on vielä pientä tuntemusta siihen suuntaan... Saas nähdä miten käy, vai käykö mitenkään.

Päivänjatkoja kaikille !

lion 37+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

gekkokolmonen, mahtoiko jäädä jo tositoimiin?

monella sitä on jo loppusuora käsillä.itse " odottelen" sitä loppuraskauden kypsää oloa.esikoisesta muista sen tulleen rv 36 tienoilla,se tunne etten kiitos enää yhtään jaksaisi.

tämä toinen raskaus on vaan kaikinpuolin ollut paljon helpompi ja kevyempi.ei tunnu vieläkään hankalalta mikään.yöllä olen saanut siirtyä ainakin kahteen wc käyntiin eikä nukkuma asentoa tahdo löytyä,siinä ne vaivat olivatkin.

mutta kaipa se olo siitä joskus vaivaantuu.toisaalta saisin olla tyytyväinen,mutta jotenkin tämä on niin hassua tämä hyvinvoiva olo. vaikkei sitä nyt askel kulje entiseen malliin,mutta jaksan touhuta pojan kanssa,eilenkin tehtiin kokopäiväretki ja oltiin ulkona koko päivä,enkä ollut yhtään moksiskaan.

sairaalakassi on ollut mielessä,mutten sen kummemin ole sitä miettinyt.kaipa sen joku hetki voisi aloittaa.mies lupasi ostaa mulla uuden digikameran,en kyllä usko että hänen hitaudellaan se tulisi vauvan syntymäksi.

mies ja poika lähtevät huomenna miehen vanhemmille,eli mummulaan junalla.mies tulee sunnuntaina takaisin,kun hänen " lomansa" loppuu silloin(yrittäjä).ja poika palautetaan luultavasti keskiviikkona kotiin.eli nyt olisi sitä omaa aikaa vielä,ja miehenkin kanssa kahdenkeskistä aikaa jotain kehitellä.

tuleva synnytys kovin mietityttää jo joka päivä,että mitenköhän se menee.esikoisen synnytys meni hyvin.kärvistelin kivuissani niin kauan että maailma oli jo ihan musta,epiduraalista oli iso apu kahdeksi tunniksi ja sitten sainkin jo ponnistaa.eli mitään ei jäänyt hampaankoloon ja sen jälkeen oli heti olo,että voisin synnyttää uudelleenkin.aina voi sattua ja tapahtua,sitä tässä varmasti eniten pelkää.kyllä tuohon kipuun nyt aina keinot on keksitty,ja kun tietää mikä se lopputulos on.

ja se tunne on niin vahvasti mielessä,mitä se oli kun vauvan on viimeisillä voimillaan ulos ponnistanut... =) sanoinkuvaamatonta...

poksumisia niitä toivoville!minä vielä odottelen varmasti kuukaudenpäivät kun niin kevyeltä vielä tuntuu.katsotaan koska alkaa meikämammam valitus =)

neitiniiskunen rv 35 poksuu tänään (la 23.8)

Vierailija
4/64 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tuo galluppi noista kivun lievityksistä ja muutenkin synnytyksen kulusta, tälleen ensikertalaisena niitä on kiva lueskella kun ei ole vielä kokemuksia.

Itselläni oli koko eilisen päivän menkkamaista jomottelua alavatsalla ja selän puolella, sekä sellaista viiltävää kiputuntemusta kohdun suulla. Edellisenä yönäkin oli, mut nyt viime yönä ei ollut mitään. Saa nähdä miten tämä päivä menee, kovasti kyllä jo käynnistymistä odottellaan. Limatulppaa ei ole vielä näkynyt. Nyt kyllä tuntuu taas kuukautismaiset kipuilut alavatsalla, ovatko nämäkin supisteluja vai mitä?

Galluppia vois laittaa supisteluista, millaisia teillä on/ on ollut ja ovatko miten muuttuneet lähempänä synnytystä/synnytyksessä? Missä tuntuvat eniten?

vauva2006 rv37+5, la 4.8.

Vierailija
5/64 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huomasin Gekkon jännittävän tilanteen, lieneekö jo synnytys käynnistynyt. Hyvä kuitenkin että hän sai miehensä kotiin. Jään jännäämään Gekkon tilannetta.

Vierailija
6/64 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

udulla ja niin vain se elämä kuljetti lukuisten sattumusten kautta tänne kotiseuduille, kirkonkylään, takaisin ;o) En tiedä vietänkö täällä loppuikäni. Töitä ei ainakaan ukolla ole, oman alan siis, mutta lapset tykkäävät. Kattellaan kunhan lapset kasvavat mitäs sitten tuon ukon kanssa tehdään.

Nyt pitänee alkaa valmistautua äitipolille kun meiltä sinne matkaa on kuitenkin vajaat 30 km...

Gekkolla saattaapi olla jo vauva sylissä :o) Eiköhän parin päivän päästä saada lukea iloisia uutisia !

Vierailija
7/64 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerkennyt lukea edellistä pinkkaa lainkaan, joten hyppään suoraan ON osuuteen:

Eilen oli tosiaan kontrolliaika polilla ja Maris edelleen perätilassa, mikä sinänsä ei ollut yllätys. Ehkä ton 3kg pötkylän pyörähdyksen ois tuntenu jossain vaiheessa....

Joten sektioaika saatiin ja se on ensi viikon torstaina!!!!!!

Eli meidän vauvamme syntypäiväksi tulee 26.7, mikäli kaikke menee suunnitelmien mukaan.

ja eilisestä lähtien on iskenyt hillitön jännitys, että enää 7 yötä ja mä oon äiti, ja me ollaan perhe...

Painoarvio oli nyt 3100g, mutta neuvolan täti naureskeli kakkasta ja sanoi, et nooo sä soittelet sitten kotiuduttua, et kummonen " kolmekilonen" tuli...

Hänen mielestä vähintään 3500g vauveli ois masussa.

Turvotus on iskenyt päälle ilkeesti, koko aikan ei jalat oo turvonnu ennen kuin nyt sit viime metreillä.

Kävellessä tuntuu ettei jalkapohjat ota kunnolla maahan kiinni?

Yritän kovasti käydä kattelemassa kuulumiset, mutta tää viimeinen viikko menee tuolla talo työmaalla tumput suorana seistessä.

jep, mies anna mun nostaa/kantaa mitään painavia...

Illalla täytyy yrittää lukaista toi edellinen nippu kyl läpi, et mitäs sille Gekkokolmoselle on oikein tapahtunu..

T Helga & Maris rv37+3 la 6.8 syntaika 26.7

Vierailija
8/64 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku masis päällä,onnistuin tossa toissapäivänä murtamaan varpaani eikä pahemmin kärsi kävellä..Ihan kamalaa,kun on tottunut paljon liikkumaan.Onneksi on oma piha,pääsee edes noiden kolmen pienimmän kanssa ulos.Ja kaks isompaa saa auttaa pyykeissä,kun pesukonekin on kellarissa.

Hyvä asia on se,että saatan saada lapsenvahdin synnytyksen ajaksi,jos ei päätä ennen ensi viikonloppua tulla (en tosiaankaan usko).Olo sinällään ok,toki synnytys pyörii mielessä ja paikkoja särkee,mutta loppusuorallahan tässä ollaan kuitenkin.

Mähän kävin ma perätilahommien vuoksi äippäpolilla,mut oli itse pyörähtänyt.Lääkäri sanoi et pitää tarkistaa ainakin kun tulee synnyttämään,miten päin vauveli on.Painoarvio oli sillon 3.4kg.Viime yönä tuntui,että olis kääntynyt taas..Tiedä sitten.Jos huono tuuri käy,on kanssa sektio edessä.Pelkään kamalasti leikkauksia.Joten toivon,että vauva pysyy " oikeinpäin" ..

Neuvola on ens viikolla,kun terveydenhoitaja tulee lomalta.Nyt ei tarvinnut käydä ton äippäpolikäynnin takia.

MagicaL 37+4 (kai..) la5.8

Vierailija
9/64 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helga76,onnea matkaan :)

Vierailija
10/64 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas tanne tullut tarinaa heti aamusella pitkat pinot!

Itse vasta herailen,mutta se sallittakoon,onhan taalla enkuissa kello 2 tuntia taaksenpain.Ja eikos sita nain viime metreilla pida huilata ja levata ja kerata energiaa tulevaa varten.

Nyt taytyy todeta,kun joku mainitsi olotilan jossa on kypsa raskauteen,niin se iski taalla nyt.Eli viikolle 38 paastiin.Viime yon nukuin niin huonosti,kiitos vauvan rytmien.Vaaveli nakojaan on hereilla kun itse koitan menna nukkumaan eli siina 23 maissa,ja potkistkelee ja nyrkkeilee minka ehtii,(koitan siis nukkua kyljellaan) ja sama toistuu aamuyosta 3-4 aikoihin, nyt kylla nukkuu kun itse olen pystyssa. En tieda vaikuttaako tuo nukkumisasentoni,eli kyljellaan,painankohan vauvaa jotenkin tms.

Mitens muiden nukkumiset,herattaako vauva?

Sairaalakassi on jo valmiina,eihan tassa ole kuin 2 viikko laskettuun aikaan,toivottavasti ei menisi paljoa ylitse,sais tulla jo! Vauhti on jo hidastunut kovasti,kavely on sellaista topotysta.Harjoitussuppareita on silloin talloin,mutta ei mitaan kivuliaampia.

Onnea kaikille loppumetreille!

Ikimba,la 1.8.

Vierailija
11/64 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli neuvola ja kaikki oli ok, vauva ilmeisesti laskeutunut alas, kun sf-mitta oli pienempi kuin viime kerralla, mittaaja oli sama.

Sf-mitta 33,5

Verenpaine oli 120/76

Turvotusta on tullut vähän lähinnä sormiin

Pissa puhdas

Tarjonta RT, onneksi kun oli niin kauan perätilassa

Syke n.150

Painoa mulle on tullut vaakan mukaan 1800g/vko, mutta en usko, koska kyseessä oli eri vaaka ja kotivaakan mukaan painoa on tullut n.500g/vko

Raskausviikkoja tänään tasan 38, mutta ei mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä. Odottavan aika on pitkä.

Vierailija
12/64 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs todella nää pinot alkaa venyä =) tässä saa istua puoli päivää lueskelemassa kaikkien kuulumisia.

lion: mullakin viimeiltana ja -yönä samanlaisia supistuksia kuin sulla, 6-10 min välein. Alko illalla 19.00 ja nukuttua sain vasta 02.00. Siihen asti jatkuvasti säänöllistä menkkamaista kipuilua alaselässä ja vatsakin kovitteli muutaman kerran. Näin untakin, että supistelee, joten ehkäpä jatkoivat vielä, kun olin unessa =)

Aamulla muutamia kertoja supistellut, mutta ei enää säännöllisesti. Mulla ei juuri aiemmin oo vielä supistellut, joten olin aikas yllättynyt näin pitkästä yhtäjaksoiseta supistelusta ja pakkasin sairaalakassinkin jo valmiiksi, mutta se saa vielä hetken aikaa odotella. Melkein harmitti, kun ei supistukset johtanukkaan vielä sen pidemmälle, mutta toisaalta ihan hyvä, että vielä hetken odottaa, koska rv 36+3.

Helgalle stemppiä... kohta sulla on sit nyytti kainalossa.

Tosi hyvä ollut toi sairaalakassin pakkauslista. Eikö niitä liivinsuojuksia saa sieltä synnäriltä? Jos ei, niin niitähän pitää pakata sit reilusti mukaan. Mua harmittaa kun sain just lahjaks mp3:n ja ajattelin koneelta ladata sen täyteen musiikkia, mut mun kone päätti tiltata ja parannus siihen asiaan saadaan vasta ensviikon viikonloppuna. Olis ollu kiva saada synnärille mukaan.

Pitääkin laittaa tänään pinnasänky kasaan, jos vaikka pian pyrkii tuolta masusta ulos =)

Voimia kaikille loppuviikkoon

MamaAfrika ja masulainen 36+3

Vierailija
13/64 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin samoissa tunnelmissa kuin Neitiniiskunen. Meillä onkin myös sama laskettu (23.8.). Helpompaa kuin ekaa odottaessa. Olo myös koheni kun jäin töistä äitiysvapaalle.

Nukkumisesta: Kyllä aika pätkittäistä on! Unta sain yhden maissa yöllä ja heräsin sen jälkeen tunnin välein kunnes puoli viisi otin särkylääkkeen ja sitten nukuin aika hyvin kymmeneen.

Suppareista: Yllättävän vähän! Ekaa odottaessa niitäkin paljon enemmän. Otan kyllä nyt varmaan rauhallisemminkin.

Täytyy palauttaa tämä työkone ensi viikolla, joten nyt pitäisi hankkia oma kotiin, ettei jää näistäkin kuvioista sivuun. Olen myös aikamoinen huuto.net -harrastaja nykyään. Olen hankkinut vauvalle vaikka mitä. Ehdin jo antaa ja myydä kaikki tyttären kamat pois ja osa oli lainassa. Toisaalta nyt tulee poju ja nykyvarustelu on niin kehittynyt, että kiva hankkia uudempaa mallia.

Tsemppiä viimeisiä päiviä ja viikkoja kärvisteleville! Jännää odottaa Gekon uutisia.

Hilla 35tasan

Vierailija
14/64 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kävin neuvolassa. Hemppa yhä huono, mutta paranemaan päin (107). Alan itse kyllästyä raudan syömiseen, mutta jatkettava vaan on. Muuten kaikki oli ihan ok, sf-mitta oli noussut yllättävän paljon (viikko sitten 33, nyt 35), mutta ensi viikolla on äitiyspoli ja kokoarvio, joten siellä asia kuitenkin tarkastetaan. Vauvan just vaihtoi asentoa ennen mittausta, joten sekin saattoi vaikuttaa asiaan. Painoa oli tullut vain 200 gr viikossa, mikä on ihme!

Helgalla on nyt sitten tärkeä päivä tiedossa. Vau.

Gekon kuulumisia itsekin tässä kyttäilen. Voi alkaa muutenkin tulla paljon vauvauutisia. Saa nähdä,miten pinon päivitys tulee sitten onnistuu minulta, varsinkin, jos en ehdi koneelle usein. Jos vain pysytytte, niin laittakaa mieluiten omat tiedot syntyneista esittelypinon perään siten, että ette kopioi koko listaa. Pitäiskö synnytys-puolelle tehdä oma pino synnytyskertomuksia varten??

Joku galluppi oli, joka unohtui jo. Täytyy myöhemmin palata asiaan.

Eilen tytön kanssa siivoiltiin päivällä paljonkin, silti tänään olo on ihan hyvä. Yö meni ketuilleen kuunnellessa kaatosadetta peltikatolta ja tytön kanssa valvoessa. Päiväunista on turha haaveilla, kun neiti ei nuku ja iltapäivällä tulee vieraita, mutta täytyy ottaa tästä energisemmästä olosta jotain irtikin.

Västis ja Taimi 35+6

Vierailija
15/64 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivosin tänään puoli taloa, siis kaikki makkarit ihan perusteellisesti ja pesin niistä ikkunatkin kokonaan. Nyt sitten kuulostelen oisko tästä mitään hyötyä, no ainakin se että makkarit kiiltelee puhtauttaan. Pitää kuulostella vointia ja lepäillä nyt, sitten huomenna vois kattos, josko loput talosta sais siivottua..

Helgalla on tosiaan jo lapsen syntymäpäivä tiedossa. Nyt ne päivät vasta saattaa pitkiltä tuntuakin, kun tietää minne tähdätä. Itelleni ne antoi äpkl sen ajan 3.8. jolloin katsotaan uudemman kerran vauvan kokoa ja mahdollisesti käynnistetään, ellei sitä ennen ala syntyä, joten sitä odotellessa.

Synnytysketomus pinosta: Sitten se kuka ekana haluaa sinne kirjoitella, vois sen sinne rustata pystyyn, vai kuinka? Ettei huku sinne, ellei kukaan vielä ihan sinne kirjoittele..

Vierailija
16/64 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin seuraava aika 3.8 ja mahdollisesti käynnistellään tai sitten ei. Kohdunsuun tilanne kun ei mitenkään lupaava, ainakaan vielä, ole :o/ Kanavaa hurjat 2cm jäljellä ja auki n. 1cm :o| Mie oon täällä varmaan vielä syyskuussakin...

Yllätys, yllätys. Vauvan piti olla iso ja tänään olikin vain 3100 g että ei mikään jätti silti. Tästä piti tulla ainakin 4 kg, mutta kova homma on kasvaa nuihin mittoihin jos siis tää painoarvio pitää paikkaansa....

Kaikki muutoin kunnossa miulla ja vauvalla. Vesi oli tosin vähentynyt, mutta niin kuulemma tekee normaalistikkin loppua kohden. Vaavi oli myös aika alhaalla. Lääkärin mukaan tilanne ois kypsymässä, ja mie kans :o/

Että vielä ainakin kärvistellään tuo 2 viikkoa !

LIIVINSUOJISTA : mie en juurikaan ole niitä synnärillä tarvinnut kun ei sitä maitoa ole tulvimalla tullut. Toisilla saattaa tulla ja sillon on paras pyytää jokin " rätti" tms. osastolta. Itse varaankin vain nuo villaiset suojat että lämmittävät arkoja rintoja.

Sairaalakassia on pakkailtu pikkuhiljaa ja nyt vain ootellaan. Että kypsyttää tosiaankin tää odotus ! Kätilö vain sanoi että ei kannata huolestua kun enemmän sitä odotusta on takana kuin edessä, että lohduttipa !

Rapuäiti ja Lahjamme 37+2 (la 7.8)

Vierailija
17/64 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mä olen käyttänyt aiemmin ja niin aion nytkin käyttää Rapuäidin mainitsemaa weleda imetysteetä.Netistä oon tilannut 3 pkt.

Viimex maidontulo alkoi hiipua,kun aloin ihan ajattelematta laihduttaa muutamaa kiloa imetysaikana ja sit ostin imetysteetä,joka toi avun ja oli hyvän makuista makeutusaineen kanssa.

Tyttö vaan teki täydellisen imemislakon itse 5kk 3 vkon iässä ja imetys loppui lopulta tuolloin :(

Nyt en todellakaan aio laihduttaa tippaakaan ruokavaliolla ennen imeyksen loppumista.

Lumina

Vierailija
18/64 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin muuten ultrassa,jossa tarkistettiin tän kovin pyörivän vauvelin tarjonta.Oli ihan niinkuin luulinkin.Rt:ssa,selkä kaartuu vasemmalle puolelle,kädet ja jalat oikealla puolella,ei ole kiinnittynyt(mut toisaalta kaikki meil ei ole edes kiinnittynyt)joten sen puoleen kääntyminen perätilaan yhä mahdollinen.

Lumina

Vierailija
19/64 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä vähän eilisiä neuvola kuulumisia.

pissa:ok

paineet:

sf-mitta:32,5

vauva rt. aikasta alhaalla on tuo pää eikä kovin paljoa liikkunukkaan tuo pää vaik ei kunnol kiinnittynytkään.

ekoja kunnon tuntuvia suppareita ja kovettumisia tuli toissailtana. tuntui kyl tosi napakasti kun maha kovettu. ja kyljellä maates tuli varsinki.

alkaa kyl jännittää et koska oikeen lähtee kunnol käyntiin. meil pikkukakkonen tuli 38+2 ja esikoinenki 39+6.

kaipa täs viel 2vk menee ainaki. kyllä tääl jo suurin osa alkaa varmaan olemaan väsyny pyöreään olotilaan. toisaalta kyl toi pallo on aika mukavakin. ihanaa kun ei enää kauan kun masuasukas on ihan oikeesti tossa sylissä.

jännitetään noita geggokolmosen uutisia.

rautaa saa kyl popsotella viel kauan. imetyksenki ajan . kun nuo varastot mulla oli jo alkujaan aika tyhjät. se joku ferritiiniarvo kun on yleensä useita kymmeniä 5-200 ni mul on 8, kun hyvä olis olla useita kymmeniä.

vielä on kesää ja odotusta jäljellä, kesää taitaa olla enemmän .

äippä ja masuasukas 36+3

Vierailija
20/64 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo gekkosta kuulunu mitään, on tainnut synnytyspuuhiin jäädä:)

Helga, nyt voi jo vähän huokaista kun sektio aika jo päätetty, ja kun se käännösyrityskään ei ollut onnistunein.

Taidan minäkin tilata tuota imetysteetä, kun mulla maidontuleminen ei ole mitä parhainta.

Aamuyöstä heräsin kun supisteli kerran oikein kivun kanssa, mutta se loppu siihen. Tänään ei ole ollut kummempi, mahan kovettumista on kylläkin päivittäin ja monta kertaa.

Sit minua kummitteleee minun uni jota taas kerran näin viime....rupean vuotamaan verta ja herätän miehen että nyt pitää lähteä sairaalaan.

Ärsyttää, mut jospa se enteilee lähestyvää synnytystä. Unessa olen ihan rauhallinen ja enkä panikoi ja vertakin tulee vähäsen eikä lorisemalla, mut silti, ois näyttämättä mitään unia mielummin.

Mutta ei tänne kummempia, odotellaan:)

Iivokki 37+6 la 3.8