Mielipiteitä nimistä Elian ja Eliel + muuta
Heippa!
Meillä on semmonen tilanne että kakkoselle on annettu lupa tulla ja nimiä olen alkanut (no joo aina niitä oon päässä pyöritellyt ;)) miettimään.
Esikoisella on aika harvainen nimi ja seuraavallekaan en haluaisi mitään ihan yleisimmästä päästä olevaa. Nimi päätettiin raskausaikana ja listoilla nimi oli ollut jo ennen raskautta. Raskausaikana olin niin ihastunut nimeen että salaa toivoin tyttöä että nimen pääsis antamaan. Nyt kaipailisin samanlaista oloa..
Tällä hetkellä tuntuu ettei yksikään pojan nimi iske/kunnolla kolahda. (Tytön nimiä kun on montakin mieluista.)
Eliel ja Elian on tällä hetkellä vahvimmat vaihtoehdot. Kuitenkin mietityttää...
Eliel
Häiritseekö puhuttaessa toisto, esim. " Olin tänään Elielin ( eli eli ) kanssa puistossa.." ??
Elian
Onko puhuttaessa vaikea erottaa n-kirjain lopussa? Sekoittuuko ELIAn kanssa?
Kaikenlaiset mielipiteet on tervetulleita ja uusiakin näiden tyylisiä saa toki ehdotella. Aaron olisi yksi lemppareista mutta löytyy jo suvusta. Asser on myös ollut listan kärjessä (mutta toivoisin ettei kutsumanimessä olisi ärrää..). Aamos miellyttää jollain tapaa mutta ehkei sitten kuitenkaan..
Hjelppiä pliis! ;D
Kommentit (8)
on todella ihana nimi!Ainut vaan on juuri tuo toisto seikka, elieli... Kokemusta on tuosta n-päätteisestä nimestä, se nimittäin tahtoo monilla jäädä pois.Meidän neiti on Ellen, ja usein se siis taipuu muotoon Elle.(joka minua ärsyttää suunnattomasti).Entäs pojalle Eeli nimeksi?t.Eelin äippä
Aamos on kyllä edelleen vaihtoehtona. Jotenkin se vaan tuntuu sukunimen kanssa ehkä liiankin miehekkäältä/raamatulliselta/voimakkaalta. Toisia nimiäkin saa ehdotella. Aamokselle ainakin jotenkin vaikea keksiä.
Eeli on kiva reipas pojan nimi myös mutta jostain oon nyt saanu päähäni että haluaisin pojalle konsonanttiloppuisen nimen.
Mites tämä onkin niin vaikeaa.
Eliel: Tämä on yksi suosikkinimiäni! Tosin olen kyllä itsekin miettinyt taivuttamista, mutta luulisin siihen tottuvan.
Elian: Kuulostaa oudolta, ikään kuin kyseessä olisi jo valmis genetiivi jostain toisesta nimestä. Suomen kielessä on jotenkin vaikea käyttää näitä ian-loppuisia nimiä. Olisiko genetiivi Elianin? (vrt. Julianin, Florianin)
Aamos: Ihana! Löytyy myös suosikkilistalta, pidän kovasti. Jotenkin ihanan pehmoinen nimi.
Asser: En itse tykkää, mutta jos te tykkäätte, niin mikäs siinä.
Amos on liikaa Mooseksen tyylinen eli aivan liian raamatullinen.
Itse pidan Elianista enemman kuin Elielista josta tulee heti mieleen Saarinen ja Helsinginrautatieasema.
Onko nama liian outoja konsonanttiloppuisia:
Eliakim
Eliam
Ellis
Eliot tai Elliot
Eldin tai Elden
Elgar
entas Elrond? Jos muita taru sormusten herrasta nimia on annettu niin tamakin kavis!
nimi on Eliel. Mielestäni se oli kaunein pojan nimi mitä ikinä olen kuullut.. Sitä on ihan helppo käyttää, vaikka arastelin aluksi nimen antamista juuri sen takia, että se olisi vaikeakäyttöinen. Mutta kaikkeen tottuu..!
Nyt olisi pikkukakkoselle nimi haussa, sellainen joka sopisi juuri tuon Eliel- nimen kanssa. Sukupuolta ei tiedetä vielä, joten täytyy miettiä tytön ja pojan nimiä.. Mikään ei vai iske juuri tällä hetkellä! :O
Kivoja nimiä uusissa ehdotuksissa oli mm. Anton, Elliot, Eljas/Elias mutta nämä löytyy jo suvusta/kaveripiiristä.
Ossianista tykkään kovasti ja se onkin ehdolla toiseksi nimeksi, riippuen ensimmäisestä nimestä. Alarik ja Emerik vois myös olla kivoja toisena nimenä.
Luulenpa että näitä samoja nimiä pyöritellään jatkossakin. Sen verran on näitä nimiä tullut makusteltua että uusia nimiä tuskin löytyy.
sekä Eliel että Elian. Eliel oli itse asiassa minunkin mieitintälistalla.. ;)
Elian noista ehkä harvinaisempi, en muista kuulleeni aiemmin.
Suosikkini on tietysti Aamos/Amos, koska poikamme nimeksi tuli Amos :))