Kysymys kromosomitutkimuksesta
Moi kaikille tutuille ja vähemmän tutuille ;o)
Me saimme kromosomitutkimustemme tulokset puhelimitse muutama viikko sitten. Lääkäri julkisella kertoi: miehen kromosomeista löytyi 2/16 marker-kromosomia eli jotain puutteita. Mutta löydös oli niin vähäinen, ettei lisätutkimusta suositella eikä tämä luultavasti vaikuta keskenmenohin. Kun pyysin lääkäriä selittämään minulle lisää ja vastaamaan muutamaan kysymykseen, hän tuumasi: " Minä en ole tämän alan asiantuntija, joten en oikein osaa vastata sinulle. Mutta pääasiahan varmasti on, ettei lisätutkimuksiin ole tarvetta eli tämä tulos ei vaikuttane raskauksiin. Voit sitten kysellä tarkemmin lapsettomuushoitojesi lääkäriltä"
Just jo.... Olisin kyllä halunnut tietää lisää. Miksi ihmeessä saan ylipäätään kuulla tulokset lääkäriltä, joka ei asiasta mitään ymmärrä!!?? Kai mä olisin osannut lukea noi asiat siitä paperista itsekin.
Viime viikolla otettiin verestä hyytymistekijät ja tulokset saan taas puhelimitse muutaman viikon kuluttua. Sen jälkeen saan nuo paperitkin kotiin. Nyt aion kyllä pyytää saada puhua jonkun asiantuntijan kanssa.
En nimittäin tiedä haluanko jatkaa hoitoja enää... mutta haluaisin kuitenkin, että minulle selitettäisiin nuo tulokset. Onkohan ainoa mahdollisuus kuitenkin varata aika yksityiseltä, kun saan nuo paperit käsiini.
Kiitos taas kerran julkisen puolen.... Vaikka on kohdalleni osunut hyviäkin lääkäreitä, mutta valitettavasti harvemmin.
Vehnis
Tosi tylsää, siis erityisesti se, ettei viitsitty selvittä mistä on kyse. Lukiko siinä paperissa yhtään mitään, mistä voisi esim kokeilla googlaamalla lisätietoa? Vai saatko sen siis kotiin vasta sitten kun kaikki tulokset on valmiina? Kiva tietty, ettei mitään vakavampaa vikaa ole, mutta tyhmää jos ei syyt selviä. Otettiinko teillä näytteet teistä itsestänne vai onko joku pikkuinen saatu kiinni ja patologille?
On se vaan epistä kun ei millään onnistu, ei muuta voi sanoa. Ajatuksissa olet usein ja kovasti toivon että teillä vielä koittaa se päivä että suru muuttuu iloksi ja nyytti tulee kotiin!