Hoitaja, joka osallistuu usein toimenpiteeseen nimeltä abortti voi vastata hetken aikaa.
Kommentit (69)
joka aina heittää tuon saman kommenttinsa tämän tyyppisissä ketjuissa..? ottaisit ensi edes selvää, mitä se vaitiolovelvollisuus tarkoittaa ja mitä ko. sana pitää sisällään..
Voisin heittää sinulle saman kysymyksen takaisin. Miksi pyörit lukemassa tätä ketjua jos ärsyttää noin paljon? En kieltämättä kuulu abortin kannattajiin, mutta onko hirveää jos vastaan kysymyksiin? Moni tässä ketjussa on kysynyt jotain ja mielestäni olen asiallisesti vastannut. Ap.
kun minulle tehtiin abortti vk 4+4. sain eka lääkkeen tiistaina ja toiset torstaina.. ja vuoto meni pönttöön... ja minulle hoitaja sanoi että enimmäkseen abortit täällä ovat lääkkeellisiä... silloinhan ei kytätä mistään ultrasta junou! eikä mistään muustakaan..eli aika harvoin ap pääseee näkemään ... muuta kun veristä vuotoa ;) ja valitettavasti olin aina ollut aborttia vastaan mutta kun tilanne tuli omalle kohdalle.. vaihtoehtoja ei ollut. en halunnut nähdä mitään ultrakuvia 4 vk sikiöstä... halunsin vain äkkiä pillerit naamaan. vuodin 3vk ja se oli siinä. enkä osaa ajatella että minuulla olis vauva jos ... ei se tuntunu vielä yhtäänn miltään!!!
Totta puhut, abortteja ei tehdä terveyskeskuksissa.
Joskus kaavinnan jälkeen kohtuun saattaa jäädä pieni palanen esim. istukkaa, tämä aiheuttaa kipuja, kuumeilua ja vuotoa ja silloin tulee tehdä uusi kaavinta. En osaa sanoa miksi sait odottaa uutta raskautta niin pitkään. Yleisesti sanotaan, että on helpompi tulla raskaaksi kaavinnan jälkeen, mutta en tiedä pitääkö se oikeasti paikkaansa. Mun kohdalla kyllä piti.
Joku kysyi niistä epämuodostumista. En ole nähnyt, kerroin millaisena sikiö tulee ulos. Joskus kohdunsisällöstä otetaan näyte ja se menee patologialle, eli me salissa työskentelevät emme saa tietää oliko siinä jotain erityistä tai poikkeavaa. Ap.
Vierailija:
joka aina heittää tuon saman kommenttinsa tämän tyyppisissä ketjuissa..? ottaisit ensi edes selvää, mitä se vaitiolovelvollisuus tarkoittaa ja mitä ko. sana pitää sisällään..
Hä?
t. ekaa kertaa ketjuun kommentoiva
ja varsinkin esim. juuri viikolla neljä-kahdeksan keskeytykset tehdään lääkkeellisesti. Usein noiden viikkojen jälkeen päädytään kaapimaan. Lääkkeellinen siinä mielessä parempi, ettei siinä ole niin suurta tulehdusriskiä ym. kuin kaavinnassa. Hyvä että olet sinut itsesi kanssa. Ap.
ja varsinkin useammat kaavinnat saattavat heikentää/vahingoittaa kohdun limakalvoa. Tämä riski on aina olemassa, kun kaavinta tehdään.
Vierailija:
En osaa sanoa miksi sait odottaa uutta raskautta niin pitkään.
mutta toivottavasti tämä sai jonkun harkitsemaan kaksi kertaa. Sitäkin puolta työstäni näen, kaikki eivät saavukkaan toimenpiteeseen vaan jättävät tulematta ja ovat päättäneet pitää lapsen. Ap painuu kohta nukkumaan.
Ap ei kannata abortteja ja toivoo, että avoin keskustelu asioiden oikeilla nimillä voisi saada jonkun harkitsemaan vielä kerran.
Kuin myös sitä, että missä ap sanoi olevansa abortin vastustaja? Jos kysytään, että miltä tuntuu niin ei siinä nyt mikään varsinainen abortin vastustaja tarvitse silti olla vaikkei mukavalta tuntuisikaan...
Eihän sinun ole mikään pakko puhua työstäsi jos et tahdo, mutta ei vaitiolovelvollisuus todellakaan estä puhumasta työstään yleisellä tasolla niin että ketään ei voida tunnistaa.
lukuunottamatta erinäisiä lapsellisia ihmetyksiä siitä, miten joku voi olla mukana tekemässä aborttia.
Hyvä, ap!
sellaistakaan kantaa tuonut esille. Olen itsekin ollut näkemässä ammattini puolesta, miten ko tapahtuma tapahtuu. Itseni ei ole tarvinnut moiseen onneksi mennä. Ajattelin vain uteliaisuudesta kysyä suoraant.66
salaa ja henkiä menetettäisiin. Hoitaja nyt on viimeinen, jota abortissa pitäisi moralisoida. Enkä nyt tarkoita, että välttämättä muitakaan tarvitsisi moralisoida. Elämä on harvoin musta-valkoista.
Anteeksi, jos kirjoitin epäselvästi ja ymmärrettävästi. t.66
ja kärkevien ap:n tuomitsijoiden omat abortit ilmeisesti kaivelee mielensopukoissa mustina peikkoina ja heille olisi helpompaa kun puhuttaisiin solumöykyistä ja veriklönteistä ei sikiön raajoista, liikkeistä yms. joista on havaittavissa pieni miniatyyrikokoinen ihmislapsi.
Olen kiitollinen ap kun rohkenit tehdä tämän avauksen.
molemmat tehtiin viikoilla 12-13.
ensimmäisellä kerralla oli normaali, yhden lapsen raskaus,
ja toinen abortti vuoden kuluttua oli kaksosraskaus.
lääkäri halusi ultrata ne kaksoset, ja näytti minulle, kuinka toinen uinui levollisesti, ja toinen tanssi haarahyppyä.. ilmeisesti se lääkäri ei ollut abortin kannattaja, kun näytti sikiöt elossa minulle.. ja sai aikaan hirvittävät tunnontuskat, vielä tänäkin päivänä muistan tunteen.
ja varmaan ap näkee samalaisia, pieniä ihmisenalkuja. että se siitä, kun joku väitti näkyvän vain veristä vuotoa... ihmisiä siellä näkyy.
Aivan hirveää ajatella, että tuollainen pienten lasten teurastaminen on laillista. Aivan sairasta.
Pieni lapsi äidin kohdussa ja äiti haluaa MURHATA hänet!