Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Zoloftista

Vierailija
20.08.2007 |

tai sen rinnakkaislääkkeistä.

Onko muilla aluksi ahdistus pahentunut, tullut huonoa oloa ja ruokahaluttomuutta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niiden vaikutuksesta paniikkiin, ahdistukseen...onko sinulla kenties niistä kokemusta? itse vierastan lääkkeitä näissä asioissa, joten kokeilin luontaisia keinoja. Aloitin vasta ja vaikutusta odottelen.

Vierailija
2/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai sillä kaikenlaisia sivuvaikutuksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutullani oli myös pahoinvointia ja ruokahaluttomuutta.

Vierailija
4/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni ainakin Zoloftin ja Sertralinin tuoteselosteessa sanotaan, että masennus tai ahdistus voi aluksi pahentua. Ja kaikkia muitakin mahdollisia sivuvaikutuksia voi olla. Eli ei syytä huoleen, ellei tilanne ole todella paha. Ikäväähän se on, kun toivoisi helpotusta, mutta olo tuntuukin vain pahenevan, mutta minkäs teet... Kyllä sen olon pitäisi muutamassa viikossa helpottaa. Jos ei parane, niin ota sitten yhteyttä hoitavaan lääkäriisi.

t: itsekin lääkityksellä

ps. Tsemppiä sulle! Toivottavasti olosi kohta paranee :)

Vierailija
5/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireiden pahentuminen on merkki siitä että lääke " alkaa toimia" sinulla. Pari viikkoa pitäisi kestää, mutta jos esim itsetuhoisia ajatuksia tulee, pitää hakeutua lääkäriin nopeasti. Näitä lääkkeitähän ei voi lopettaa kerralla vaan pitää vaihtaa johonkin toiseen lennossa.

Mulla oli vaikka mitä oireita mutta vaikea sanoa olivatko sivuoireita vai sairauden oireita. Aikanaan helpotti ja ajettiin alas parin viikon aikana. Nyt olen terve, mutta syön varmuudeksi E-EPAA. Omegoilla voi olla myös tehostava vaikutus lääkitykseen, joten kannattaa kokeilla. Sivuoireita ne eivät pahenna, koska vaikuttavat eri mekansimilla.

Parantumisia!

Vierailija
6/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suun kuivumista, huimausta.. Meni pari-kolme viikkoa niin helpotti.

Vierailija
7/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paheni olo ihan kauheasti. Levottomuutta, ahdistusta, ripuli, ruokahaluttomuus.

Jotain kolme viikkoa meni ennen kuin olo normalisoitui. Lääke kyllä auttoi minua kun jaksoin sinnitellä vähän aikaa!

Vierailija
8/9 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa rauhoittavia sen verran, että selviää sen pari-kolme ekaa vkoa (kysy lääkäriltä annostus!). Sekin oikeasti auttaa tossa alussa, kun ajattelee, että tämä kestää nyt vain hetken ja olo paranee pian. Kun myöntää itselleen, että on sairas ja väsynyt ja tarvitsee lepoa/apua niin sekin auttaa.

Liikuntaa joka pvä! Pakottaa itsensä kävelylle/juoksulenkille.

Tästä tuli vähän sekava sepustus, mutta toivottavasti oli edes hiukan apua ja tukea:)

Nimim. Itsekin Zoloftia popsinut jo 7v.

Vierailija
9/9 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeenä tosi hyvä! Olen tyytyväinen ja en luopuisi enää mistään hinnasta.

mutta aluksi oli pitkään tuota ahdistuksen pahenemista varsinkin öisin ja kesti jopa pari kuukautta , en huomannut kuinka kauan olet käyttänyt lääkettä katsoa, mutta jos pitempään ja ahdistus vain pahenee kannattas ehkä vaihtaa lääkettä.

Muita oireita on just suun kuivuminen ja ruokahalun katoaminen mikä mulla taas on hyväkin ja sekin meni ohi aikanaan.