Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhemmilla hoidatetaan lapsia liikaa - viikkokausiakin

Vierailija
18.07.2007 |

ja pidetään sitä aivan ok juttuna.

Kerronpa tapauksen.

Vähän yli kakskymppinen vie vanhempiensa kesämökille hoitoon lapsensa tyyliin että ne tulevat ajalle x - x.

Isovanhemmat ovat työelämässä ja tarvitsevat myös vapaa-aikaa lomallaan. Isovanhemmilla siis mummolla on jo toinen mies ja teini-ikäinen lapsi tämän kanssa.

Osa lomasta meni remonttia pitäessä ja vihdoinkin pääsisivät mökilleen rentoutumaan viikoksi ennen töiden alkua niin edellisen liiton tytär ilmoittaa tuovansa lapsensa mökille hoitoon koska haluaa miehensä kanssa kahdenkeskistä aikaa. Lapset on alle nelivuotiaita. Pitkin vuotta on usein nämä lapset viikonloput hoidossa.

Mitäs luulette kypsyttääkö tällainen toiminta.

Toinen mikä ärsyttää on tämän naisen häikäilemätön vaatimustaso - ostattaa lapsilleen kalliita tavaroita ja maksumiehinä on äitinsä siis mummo ja äidin uusi mies.

Tiedän että kasvatuksessa on pakko olla vikaa ja rajoja ei ole laitettu tälle perheen perustaneelle tyttärelle ja hän ei ole ymmärtänyt että on itse velvollinen huolehtimaan jälkikasvustaan ja heidän aiheuttamista kustannuksista.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksavat hoitaa lapsia viikonloput jos omat vanhemmatkaan ei jaksa.

Naapurissa asuu mummo, joka joskus huokailee kun ei ehdi edes omaa pihaa laittaa kesäkuntoon kun on aina lapsenlapsia hoidettavana. Saati sitten omaa kuntoaan hoitaa ja lenkkeillä ja uida.

Kesäloma kun hällä alkaa niin heti perjantai-iltana tuodaan ensimäiset lapset. Kun tyttöjen pitää saada levätä viikonloppuisin raskaan työviikon jälkeen ja lomallakin on omia menoja. Mutta eihän mummilla nyt enää sellaisia. Mummi on 60 vuotias ja hänellä on vielä 3 vuotta eläkkeeseen.

Vierailija
62/67 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinpäpä se just on kun mummot eikä ukit tohdi sanoa niille lapsilleen seuraamusten pelossa sitä kieltävää sanaa.

Muille kerrotaan tämä asia auliistikin, ystäville, naapureille jne. Toki on niitäkin jotka jaksaa hoitaa ja haluavatkin niin kuin pph joka on aina valmiina. Kysyn kuitenkin pph:lta miten sinä voit viettää lomaasi hoitamalla jatkuvasti lapsia - pitäisi kyllä ajatella myös itseään.

Onko tuo hoitosysteemi laillinen jos lomallasikin teet töitä ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" itse olet lapsesi tehnyt, hoida ne myös yksin." sellainenkin on minusta surullista. Apua pitäisi osata antaa oikeassa suhteessa, ja isovanhempien pitäisi myös kyetä sanomaan, mikäli ovat väsyneitä. Ei lapsen ja vanhemmat välinen suhde saisi siihen kaatua. Tuskin kovin moni kehtaakaan lapsiaan työntää jatkuvasti mummolaan. Mutta varmasti monet lapsiperheet voissivat paremmin, jos mummot ja vaarit auttaisivat useammin. Isäni on sitä sorttia, joka on minulle tympääntynyt siitäkin, jos olen kipeänä ja joudun lähtemään päivystykseen, enkä voi hoitaa lasta, ja heidän pitää ottaa tämä hoitoon.

-- että lapset työnnetään hoitoon ainakin kerran viikossa ja silloinkin ovat aina yötä. Ja mummo selvästi väsynyt (olen nähnyt omin silmin) mutta koska haluaa olla tyttärelleen mieliksi, niin ei myönnä sitä! Minusta tällaisissa tapauksissa olisi parempi että äitikin sanoisi ettei aina jaksa hoitaa vaikka mielellään sitä tekeekin.

Vierailija
64/67 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heille sopii ja mikä ei. Jos eivät ole itse osanneet kasvattaa lapsiaan niin ihan voivat katsoa peiliin. Aivan turha syyllistää niitä lapsia, jokainen aikuinen vastaa itse omasta jaksamisestaan, ja jos ei osaa sanoa ei, kärsiköön nahoissaan. Suvuissahan nämä menee; nössövanhemmat kasvattaa lapsia jotka eivät tajua omista ja toistensa rajoista mitään. Ihmeellistä on se että ap ottaa toisten ihmisten asiat omikseen- ei taida sullekaan olla ihan selvää toisten rajojen kunnioittaminen. Vai kadeko olet?

Vierailija
65/67 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu "ei anna" laittaa päivähoitoon vaan haluaa itse hoitaa lapsemme. Kerhossa käy kahdesti viikossa. Näin on menty siitä asti, kun lapsi oli 1-vuotias ja mummu on vaan tiukasti sitä mieltä, että vieraat ei hoida ja rakasta lasta kuten pitäisi. En viitsi kysyä, että mites minä ja sisko mentiin aikanaan alle 1-vuotiaina hoitoon ja se oli ok...:)

Sinänsä järjestely on aivan ihana. Lapsi todella on turvallisessa paikassa ja vanhempani ovat hiljakkoin eläköityneitä, mutta vielä terveitä ja heitä on kaksi siellä hoitamassa lasta. Rahaa eivät ota millään. Eivät edes kotihoidontukea huolineet silloin, kun sitä vielä sai.

Ainoa pieni ongelma on, että joskus olisi kiva saada lapset yökylään. Edes kerran vuodessa viettää miehen kanssa kaksin aikaa. Ei tule edes mieleen dumpata muksuja vanhemmille sen lisäksi, että tuota nuorempaa (vanhempi jo koulussa) hoitavat arkisin. Onhan heilläkin oltava joku vapaa-aika.

Vierailija
66/67 |
05.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille kenellä edes toisista isovanhemmista on hoitoapua, saatika niille, joita molemmat isovanhemmat auttavat.

Luin taannoin Hesarista miten lapset muuttaa parisuhdetta. Siinä eräs pariskunta kertoi käyvänsä joka toinen kuukausi tuulettumassa ulkona. Olin ihan huuli pyöreänä miehen kanssa, että wau, ei ainakaan voi olla mitään parisuhdeongelmia.

Seuraava pariskunta kertoi käyvänsä kahdestaan ulkona joka kuukausi. Siinä vaiheessa minua alkoi jo itkettää. Viimeinen pariskunta vietti kahdestaan parisuhdeaikaa joka toinen viikko. Teki mieli parkua ääneen :D

Mutta ihan oikeasti nauttikaa te, joilla isovanhemmista on apua. Arvostakaa sitä oikeasti. On todella kurjaa kun koskaan, ikinä ei saa lapsia hoitoon. Olisi joskus ihanaa edes siivota rauhassa ilman, että joku parkuu jalassa kiinni. Tai vain käydä jouluostoksilla kahdestaan miehen kanssa. Huoh.

Vierailija
67/67 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nimenomaan näyttää kuka on aikuinen ihminen se ein sanominen. Mutta jos ei jaksa suutaan avata tai ei uskalla niin sitten pitää kestää eikä valittaa.

Tämä on minun mielipiteeni. Voihan siitä aluksi välit mennä yms. mutta olisi silti kaikille osapuolille parasta.