Käyttekö gynen tarkastuksissa työterveydenhuollon kautta?
Meidän sopimus on erittäin laaja ja saamme käyttää kaikkia tutkimuksia jne.
Mutta onko silti oikein käydä gynen tutkittavana, sillä selvää on, että se ei ole työn kannalta merkittävää (kun kyseessä ei siis ole sairaus).
Kommentit (7)
Se on työsuhde-etu siinä missä joku muukin.
Ap kiittää vastauksista. En tosin silti tiedä, että kehtaanko käydä, sillä kyseessä pieni firma ja en tiedä, haluanko asiaa käsitellä, tai saada asiaa mitenkään lähimmän työtoverini tietoon.
Itse nimittäin mietin juuri vastaavaa, eli kehtaanko kysyä hoitavatko gynen juttuja.
Sano vain, että menet lääkärille.
Jos hän jotain utelee niin sano vaikka että reseptiä uusimaan tai jos et halua kertoa valkoista valhetta niin sano että " rutiinitarkastukseen" tms.
kyllä ne sieltä tietää mitä kuuluu. Ihmettelisin todella jos Hgin kaupungin työntekijöille tämä kuuluisi, mutta kysyvä ei tieltä eksy.
Vai, mitä työnantajalle toimitettavassa paperissa sitten lukee?
Jos näkyy vain, että olen käynyt gynellä, mutta ei syytä, niin sitten tilanne ei ole niin paha.
Tosin tuo lähete maksaa 70 - 140 euroa, joten sitä minulta voidaan kyllä tivata, että miksi moinen maksu?
Vai paljon normaali perustarkastus gynellä maksaa?
Tarkoitan vain, että en halua että täällä nähdään, että olen maksanut todistuksen noudosta 140 euroa!!!
mutta käsittääkseni se on aika harvinaista että kuuluu työterveyden työnantajan maksamiin juttuihin. Meillä töissä 2 naista ja noin 40 miestä ja asiasta sovittu toimitusjohtajan kanssa.