Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puran työkseni lääkärien saneluita, kysymyksiä?

Vierailija
30.05.2012 |

Ajankuluksi nyt tällainen aloitus.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tiedon saa, jos epäilet että tietojasi on aiheetta joku katsonut, niin sinuna ottaisin yhteyttä ko. sairaalaan itselleni kerrottiin työn alkaessa, että ns. "sormenjälki" jää aina, kun katson jonkun potilaan tietoja, en kysellyt asiasta enempää, koska en harrasta toisten tietojen utelua kielipäästä sanoisin, että varmasti on avuksi esim. latinan termien oppimiseen ap

Ei tuo olekaan harrastus vaan työksesi ihan katselet niitä.

tuossa sanan "utelua"?

työkseni katselen, se on selvä, uteliaisuuttani en

ap

Tuota työtähän on myös ulkoistettu sairaalan ulkopuolelle. On huvittavaa puhua potilaan tietosuojasta arkaluontoisiin asioihinsa, kun potilas ei voi mitenkään kontrolloida tai edes tietää kuka hänen tietojaan näkee

Vierailija
42/51 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huvittavaa puhua potilaan tietosuojasta arkaluontoisiin asioihinsa, kun potilas ei voi mitenkään kontrolloida tai edes tietää kuka hänen tietojaan näkee

kaikilla ohjelmilla en näe "kaikkea", ellen tarkoituksellisesti avaa erikseen vanhempia saneluita, ja siihen minulla on oltava pätevä syy

olisi minusta järjetöntä, jos saneluita työkseen kirjoittava ei saisi nähdä, mitä sanelee, eikö?

vanhoja saneluita katson mm. jos lääkäri sanelee jonkun sanan/lääkkeen nimen tms josta en saa selvää, ensin tarkastan olisiko edellisissä teksteissä sama sana, on sallittua ja nopeampaa kuin että alkaa googlesta metsästää sinne päin olevia sanoja

jos laittaisin naapurin nimen potilashakuun ja huvin vuoksi katsoisin hänen tietojaan, se olisi väärin

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

potilas ei voi siis yhtaan tietaa kuka asioistaan saa tietaa

tiedostoon jää aina jälki, jos olen potilaan tietoja katsonut. ap

Jää jälki kuka on puhtaaksikirjoittanut vai. mistä tuon tiedon voin saada?

taas joku panikoi :D Mua ei ainakaan kiinnosta pätkäkään kuka tk:n/sairaalan ammattihenkilö mun tietoja katselee ja mistä syystä (no ehkä siks kun mitään mielenkiintoisia mt-sairauksia ei olekaan :D). Jos noin pelottaa, niin käykää yksityisellä ja kieltäkää kaikki kirjaaminen.

Vierailija
44/51 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei tekstinkäsittelijänä ole kiinnostanut potilaiden tiedot ja kaikki unohtuu seuraavaa potilasta kirjoitettaessa. Muutaman kerran on tullut vastaan jonkun tutun sanelut, mutta olen palauttanut ne jonoon, koska en halua tietää heidän sairauksistaan ja toisaalta he tietää nimikirjaimeni ja sen, että teen tekstarina töitä. Heillekään ei olisi kiva tietää, että tiedän heistä jotain enemmän.

Minun palkka on ollut 2400-3000 e/kk.

Vierailija
45/51 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

L ä ä k ä r e i d e n....

Vierailija
46/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekin purettu useampi sanelu, jopa valmiiksi luettuna 🤣 https://www.vitsienvitsit.fi/video/otteita-laakareiden-saneluista-osa-1

Vierailija
47/51 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö joku tätä hommaa ? Mä olen sisällä rekryssä ja jännitän kuin mun käy...

Pystyykö muuten kukaan vain kuunteleen ja kirjoittaan ilman, että painaa pauselle

Vierailija
48/51 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koulutusta tuollainen sanelunpurku vaatisi?

yo-merkonomi

ap

Myös peruskoulupohja käy.

Vierailija
49/51 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö joku tätä hommaa ? Mä olen sisällä rekryssä ja jännitän kuin mun käy...

Pystyykö muuten kukaan vain kuunteleen ja kirjoittaan ilman, että painaa pauselle

Pystyy.

Vierailija
50/51 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tein tätä työtä hetken aikaa 1990-luvulla osaston sihteerin nimikkeellä ja silloin sanelut purettiin vielä paperille kirjoituskoneella eikä googlea ollut apuna, oli vain jotain lääketieteen sanakirjoja. Pelkäsin aina, että minulla menee mikro- ja milligramnat sekaisin, lääkärit eivät silloinkaan olleet kaikki ihan selväpuheisia. Minulla oli sellainen tunne ettei meidän osastonsihteerien työtä järin paljon arvostettu työyhteisössä, mutta palkka oli sentään tavallista toimistyöntekijän palkkaa parempi.

Vierailija
51/51 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua kukaan kutsu bileisiin? vaikka haluaisit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi