Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä niminen haluaisit olla, jos et voisi pitää omaa nimeäsi?

Vierailija
16.07.2007 |

Tuon yhden ketjun innoittamana jäin miettimään.

Mä Haluaisin olla varmaan Maria.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekla tai Katariina

Vierailija
2/21 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhei, vaihdetaan!! ;D

15:

" Ainakin moni haluaisi olla Maria ja sitä annetaan tasaisesti myös jälkikasvulle. Ole ylpeä nimestäsi!"

Maria on huono nimi. Maailman yleisimpiä nimiä (vai jopa yleisin) ja silti se on mahdottoman epäkäytännöllinen ja epäselvä nimi. On hyvin harvinaista, että saan postia tai minua kutsutaan oikealla nimelläni. Useimmiten olen Mari, Marja, Marjo, Marika tai Mira. Ja tylsääkin tylsempi.

Mutta niin kai se on, että ruoho ON vihreämpää aidan toisella puolella :) Tavallisen nimen saaneet halajavat erikoisempaa ja toisin päin.

13

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös kiva

Vierailija
4/21 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noiden yhdistelmä, ja mun mielestä ihan älyttömän tylsä nimi! Onhan se mun, ja siksi rakas, mutta silti. Ja noiden nimisiä tulee vastaan joka nurkan takaa!

Mikähän mä haluaisin olla? Ehkä joku äänteellisesti voimakas, vaikka Raakel tai Rebekka. Tai sitten vaikka Armi tai Tilda :) Ei, kyllä kai mä tyydyn tähän omaan tylsään nimeeni!

Vierailija
5/21 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa, mutta tahtoisin vieläkin harvinaisemman nimen, mieluiten sellaisen jota ei ole kellään muulla :) Voisin olla vaikka Edele.

Vierailija
6/21 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olla vaikkapa Vellamo, Vanamo, Kanerva, Inkeri tms... Olen kyllä oikein tyytyväinen oikeaankin nimeeni (olen Anna :)), mutta jos olisi pakko vaihtaa, niin joku yllämainituista voisi olla kiva. Nuo ovat nimiä, joita myös omalle tytölle on mietitty.

Vierailija
7/21 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli vanhemmillani toisena vaihtoehtona nimeksi mulle - antoivat sitten harvinaisemman nimen, kun olivat sitä mieltä, että Elina oli jotenkin liian yleinen. Joskus lapsena kiukuttelin asiasta ja olisin halunnut olla Elina. Edelleen tykkään Elinasta tosi paljon, mutta oon nykyään kyllä tyytyväinen omaankin nimeeni.

Vierailija
8/21 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:Ap

Vierailija
9/21 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Maria, Sofia, Anna. En haluaisi olla mikään erikoinen tai etenkään sellainen minkä kirjoitusasua saisi aina selitellä. Toisaalta inhoan tätä omaa tavallista nimeäni koska se on niin 70-lukulainen, olisin mieluummin joku mikä kuulostaa aina hyvältä kuten noi mainitsemani.

Vierailija
10/21 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietittiin pitkään lapsillemme kauniita ja suht harvinaisia nimiä. Itse kuitenkin tahtoisin olla Emma tai Aino :) Siis niin täysin tavis nimi, mutta tykkään! Tunnen monenikäisiä Emmoja, mummoni sekä kavereiden lapsia ja kaikki ovat ihania ihmisiä, siksi ehkä siis nimi viehättää.

Vierailija
11/21 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait mä sitten ansaitsen tämän tylsän massaseitkytlukunimeni, kun en kerran parempaakaan keksi.

Ainakaan mun nimessä ei saisi olla r-kirjainta, sen pitäisi olla vähintään 5 kirjainta pitkä eikä se saisi olla liian harvinainen, mutta ei massanimikään.

Keksikääpä joku ;)

Vierailija
12/21 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kaikki haluu olla taviksii. Kiva!

Vierailija
13/21 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tätä omaa nimeäni yli kaiken...

Vierailija
14/21 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiiksi pureksittu, myllystä jauhettu, loppuun kulutettu.

Olen aina toivonut, että minut olisi nimetty omaperäisemmällä nimellä. Olisin mieluummin vaikkapa Silva, Helinä tai Armi.

Vierailija
15/21 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin olla Anna.

Äitini harkitsi sitä, mutta muutti mielensä. Harmi vaan.

Vierailija
16/21 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan vanhemmat valitsivat ärsyttävän r-nimen, joka oli 50-luvun suosikki :P

Vierailija
17/21 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anni-elisa, anni-sofia on kans nätti, sitten joku hieman pidempi toiseksi nimeksi, se helinä oli ihan jees, mitä joku ehdotti. ei vaan käy noihin..

Vierailija
18/21 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun mäkin oilisin lapsena halunnu jonkun tavallisen nimen! Eniten otti päähän kun mun nimeä ei koskaan löytyny mistään kynästä tai mukista jne. Vasta yli parikymppisenä löysin ekan Helinä-mukin ja se oli pitkään mun " aarre" ! :o) Nyt yli kolmekymppisenä olen ihan suht tyytyväinen nimeeni, en kyllä keksi mihin sen vaihtaisin... Olivia olis ehkä kiva.

Vierailija
19/21 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milana. En tiedä miksi, tykkään vaan siitä. Tyttöni ei ole sen niminen, enkä varmaan antaisikaan tuota nimeä lapselleni. En haluaisi että nimeni on tosi yleinen, mutta ei se saisi olla hirveän harvinainenkaan. Onneksi oma nimeni on sellainen.

Vierailija
20/21 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellen on muuten tyttöni toinen nimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän