Miks likaiset hiuksen pitää shampoota kahteen kertaan?
Kertokaapas mulle joku. Aina oon tätä ihmetellyt.
Miksi likaiset hiukset eivät vaahtoa ensimmäisellä kerralla, vaan pitää ottaa uusi satsi shampoota??
Kommentit (20)
Mutta olisiko niin, että likaisia hiuksia ei pääse hieromaan yhtä hyvin ja helposti, kuin puhtaita. Koska liike jää heikommaksi, niin shampoo ei myöskään pääse vaahtoutumaan.
Tai sitten ne likaset hiukset syö sen shampoon=)
Mun kampaaja sanoo että suomalaiset lotraa muutenkin liikaa shampoota niin sit vielä pestään kahteen kertaan, ihan kuin ne hiukset pysyis jotenkin muka puhtaampana
Ihan sama kuin jos yrität pestä tosi likaista ja rasvaista paistinpannua liian vähällä tiskiaineella.
Olin silloin ollut rakennuksella talkoissa ja tukka oli täynnä mönjää ja tauhkaa. Eipä ole muuten ongelma tullut vastaan...
Siksi pesenkin ekan kerran tavallisella shampoolla, ja tokan kerran sitten sellaisella jossa on tehoaineita.
Mikähän nyt " oikea" vastaus...
T:ap
Mun kampaaja on sanonut, että mitä parempi shampoo, sitä vähemmän se vaahtoaa. Markettishampoot vaahtoaa, koska ne saa ihmiset luulemaan, että ne on tehokkaita vaikka ei oikeesti ole. Kampaamotuotteilla puhdistuu kerralla rasvaisemmatkin hiukset, eikä tarvii käyttää mitään kahden shampoon kikkoja!
Ja tosiaan,vaahdolla ei ole mitään tekemistä puhtauden kanssa. Monet kalliit merkkishampoot eivät vaahdotu ollenkaan.
Oikeasti, samasta tehtaasta ne " merkkisampoot" ja markettisampoot tulevat. Pullo ja hinta vaan on eri.
Ja se on suomeksi todellakin sampoo eikä shampoo.
Kyllä se (ainakin niissä mitä ostan) on shampoo...
Mulla ainakin kampaamossa aina laittaa shampoota hyvin joka kohtaan päänahkaan ja hieroo samalla.
Mulla ainakaan itse hiuksissa ole mitään kun en käytä mitään hiustuotteitakaan.
Mun miehellä oli tapana ottaa sellaisia pieni tupsuja käteen ja hieroa sitä päänahkaa sieltä, mutta kun sanoin asiasta, se loppui. Ja nyt sen hiusharjakin pysyy puhtaana, eikä tule sellaisia karstamöykkyjä piikkeihin enää.
Vierailija:
Mulla ainakaan itse hiuksissa ole mitään kun en käytä mitään hiustuotteitakaan.
Mä käytin ennen L' Orealin markettituotteita, jotka kuivatti ja haurastutti mun hiukset. Siirryin saman firman kampaamotuotteisiin, ja nyt mun hiukset on taas hyväkuntoiset.
Ja mun kampaaja sanoi joskus, että miten ihmeessä sun tukka on näin hyvässä kunnossa vaikka tätä vaalennetaan jatkuvasti. Hän ajattelin että mulla on joku tosi hyvä ja kallis tuote. Joo ei ollut! Köyhyyksissäni ostin aina PIRKAN shampoota ja hoitoainetta. Kampaajakin ihmetteli ja sanoi, että täytyypä suositella muillekin hyvänä halpana vaihtoehtona.
Jos olen vaikka useamman päivän kylässä ja pesen kyläpaikan halpisshampoilla hiukseni usemman kerran, niin kyllä irtoaa hilsettä.
Pari pesua omalla tutulla shampoolla, ja kuivuus on taas poissa.
Mistä ne hiukset sitten rasvoittuvat, jos ei päänahasta?
Vierailija:
Jos olen vaikka useamman päivän kylässä ja pesen kyläpaikan halpisshampoilla hiukseni usemman kerran, niin kyllä irtoaa hilsettä.
Pari pesua omalla tutulla shampoolla, ja kuivuus on taas poissa.Mistä ne hiukset sitten rasvoittuvat, jos ei päänahasta?
Hiukset kuuluu pestä niin, että etuosaan shampoota, jota ei hierota päänahkaan asti ja suihkun avulla se pesee myös takaosan hiukset samalla.