Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~TAMMITENAVAT vko 29~~~

16.07.2007 |

Olipa kauas tippunu tammitenavien pinkka, kaikki vissiin lomailemassa. Ei sillä et itsekään olisi muutamaan päivään kerennyt kirjautumaan :) Palaan kohta kirjoittamaan kuulumisia, kun saan aamuteen juotua.

Pore

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että selvisit pelkällä säikähdyksellä! On todella kurja joutua vuodelepoon! Tiedän sen kokemuksesta, itse jouduin ed. raskaudessa ottamaan rennosti rv16-36. Kun äippäloma alkoi, sain luvan jo siivotakin.

Päivittelit myös tuota nimiasiaa. Mulla nimet pyörii välillä päässä, mutta mies ei vielä halua sellaisista keskustella. Sairaalakin kysyy sitä vain mahdollisen hätäkasteen vuoksi. Ihmettelen vain että miksi jo tässä vaiheessa? Ehkä voi tulla tilanne, ettei nimeä voisi itse kertoa, kun sen hetki tulee tai jotain.

Toi sun raivoaminen vakuutusyhtiöön oli hauska, vaikkei virkailijasta varmastikaan näin ollut ;). Hyvä raskaushormonit! Ja teit ihan oikein!

Olen pähkäillyt 1,5v sukupuoliasiaa. Mua jäi niin harmittamaan se, kun en kysynyt NP-ultrassa sukupuolta. Ultraaja nimittäin itse otti asian puheeksi tyyliin: Jaaha katsotaas... ja siirsi ultraa niin että näimme alapään + kysyi kumpi eka lapsi oli (poika). Mutta hän ei sanallakaan kertonut, näkikö sukupuolta. Nyt olen sitten jälkeenpäin itse yrittänyt pähkäillä kumpi se oli. Mitään ei alapäässä näkynyt, joten saattaahan tuo tyttö olla. Mutta tuohon muistikuvaan en luota pätkääkään. Mulla oli tuo sama ultraaja esikonkin aikana ja hän yritti rakenneultrassa katsoa sukupuolta, mutta poikapa ei suostunut esittelemään perhekalleuksiaan. Jouduin ylimääräiseen ultraan n. 1kk ennen synnytystä ja tuolloin poju ihan tyrkytti itseään :). En vaan millään jaksaisi odottaa paria kuukautta, että saisin varmuuden sukupuolesta!

Huomaa taas, että tämä työnteko on yhtä tuskaa, vielä 1,5h kärsittävänä...

Vierailija
42/48 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sukupuolen nähä varmasti jo np-ultrassa? oon luullu et se näkyy vasta rakenneultrassa. Tosin mulla ei np-ultraa ollutkaan ku täällä maksavat vaan sen rakenneultran. on kyllä outoa käydä vaan yhdessä ultrassa ku viime rauskauden aikana sain käydä neljässä ultrassa.

Väsyttää taas älynä ja piti taas oksentaa tossa joku tunti sitten. no se oli kyllä ootettavissa ku koko aamun sai yökkiä ja yrittää piättää oksennusta. Vieläkö muilla oksentelu ja pahaolo jatkuu?

hyvää päivän jatkoa kaikille

pipali ja masuasukki rv15+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ei ihan yksinpuheluksi mene...

Mun kavereista tietää vaan yksi tästä raskaudesta, joten juttuseuraa ei vielä ole, muita kuin te!

PIPALI joku viisastutti meitä (tällä viikolla?), että osaava ultraaja voi nähdä sukupuolen jo rv8 alkaen. Mäkin olen siinä uskossa, että sukupuolen voi nähdä virtsarakon koosta, ei niinkään sukupuolielimistä, kun ne saattaa olla kropan sisällä piilossa tai todella turvonneet. Tätä uskomusta kukaan ei ole vielä kumonnut.

MARJOH kyseli aiemmin vaate- ja tarvikehankinnoista. Olen hieman taikauskoinen, mutta näissä vauvajutuissa raha ratkaisee. Eli olen hankkinut tarvikkeita aina kun joku kiva osuu kohdalle ja hinta on kohdillaan. Nytkin olen ostanut jo muovikassilliset unisex-vaatteita alennusmyynneistä ja käytettynä. Meillä kun ei ole mahdollista saada yhtään mitään tutuilta tai sukulaisilta, niin kaikki on pitänyt haalia itse kasaan. Suurimpia hankintoja ei ole edessä, kun kaikki on säästetty esikolta. Mutta osan vaatteista laitoin aikanaan kiertoon, joten niitä pitää hankkia.

Ekassa raskaudessa toimin siis ihan samalla tavalla kuin nytkin, mutta lähdin liikkeelle hieman myöhemmin. Kaikki oli kuitenkin kasassa jo 3kk ennen synnytystä. Eikä musta oliskaan ollut shoppailijaksi enää loppuvaiheessa.

Olen ajatellut, että jos vauvalle tapahtuisi jotain, niin hankitut tavarat olisivat seuraavalla ja jos seuraavaa ei jostain syystä tulisi, niin kaiken voi laittaa aina kiertoon. Materiaahan tuo kaikki kuitenkin on, vaikka yritänkin säästää hankinnoissa.

Nyt loppu tämä tarinointi, tunnin päästä on päästävä kesälaitumille ja pari hommaa on vielä tekemättä (voi plääh). Musta ei varmaan paljoa kuulu seuraavan 3,5vk aikana, kun esikko ei päästä mua koneelle ja ne ajat hän nukkuu niin nukun minäkin!

Vierailija
44/48 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se virtsarakko sitten iso vai pieni jos on poika?

Tällä " pippeli" vauvalla nimittäin näkyi myös selkeä ja iso virtsarakko.

t.utelias

Vierailija
45/48 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtu aiemmasta megaviestistä tää tyystin, eli te jotka tunnette liikkeitä jo niin miltä ne tuntuu? Itsellä on ollut kolmisen päivää ihmeellinen olo vatsassa silloin tällöin, ihan kuin joku elohiiri tai vastaava. Mutta menee aika nopeasti ohi, tuohon kuuluu myös jotain sellaista kutinan tapaista. Mietiskelin sitä vaan että eihän ne nyt vielä voi tuntua kun vasta 16. viikko alussa? Ehkä kyseessä on vain tosiaan elohiiri ja olen vainoharhainen =)

Vierailija
46/48 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt koko viikkoon täällä käymään. Illalla olen ollut niin väsynyt, että kaatunut lähestulkoon suorilta jaloilta sänkyyn. Kyllä se vaan käy voimille kun koko päivän on jalkojen päällä ja puhua pälpättää. Olen tuntenut nyt liikkeet jo ihan voimakkaastikin, vauva potkii ja pyörähtelee ympäri ihan selkeästi. Olen todella tuntoherkkä muutenkin, joten sillä on varmasti vaikutusta asiaan. Myös esikoisesta tunsin liikkeita jo vkosta 12 lähtien. Nyt ei ehdi niin paljoa kuulostelemaan, mutta noista selvimmistä potkuista ei voi erehtyä.

IPU:lle lohdutuksen sanaa sen verran että oma isäni totesi kuultuaan uutisen ettei hän voi estää ihmisiä lisääntymästä. Itkin ensin katkerasti, mutta päädyin tulokseen että meillehän nämä lapset tulevat. Tiedän kuitenkin että vaari rakastaa lapsenlapsiaan (minun ja veljeni), vanhemmillani on vain mielenkiintoinen tyyli puhua/olla/elää. Ensimmäisessä odotuksessa silloinen erittäin hyvä ja läheinen ystävä pisti välit poikki. Hän oli vihainen koska itse oli saanut keskenmenon, eikä voinut hyväksyä että minä saan vauvan (vaikka minullakin yksi km ennen sitä raskautta). Eräs lapsuudenaikainen ystäväni totesi kuultuan että olen jälleen raskaana, että meinaan sitten perustaa oikein suurperheen! Just, kaksi lasta ja vanhemmat - todellinen suurperhe :). No eläimistä sitten tulee tietty kolme jäsentä siihen päälle, mutta kuitenkin....Näitä kommenttejahan tulee siis aina, ja varsinkin hormoonien ryöpyttelyssä muutenkin olevana niistä monesti loukkaantuu. Pakko vaan laittaa se suodatin päälle, ja tosiaan keskittyä siihen omaan napaan ja odotella koska se taas pullahtaa ;). Nautitaan me täällä, ja jätetään arvostelijat ym. omaan arvoonsa!

Hyvä etten ole ainoa jota supistelee, säikähdin vähän töissä kun tunsin vatsan supistelevan. Tällä hetkellä taukoja on päivässä kaksi lyhyttä, mutta onneksi välillä voi sentään käydä istumassa tai haukkaamassa happea. Puhuttava on silti kokoajan, mutta se nyt ei haittaa :).

Nyt tämä meni kyllä taas jo ihan höpöttelyksi, täytyy rientää jo kokkailemaan kun tyttö ja mies kohta palaavat sisälle. Ihanaa viikonloppua kaikille tammimammoille!

Toivottelee Mantelihammas ja Napu 15+6

Vierailija
47/48 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luonteeltani sellainen, että en missään halua pahoittaa kenenkään mieltä ja yritän saada ihmiset tuntemaan olonsa hyväksi. Siksi ystävän kadottaminen on aika rankka juttu, varsinkin kun on sen jo ensimmäisessäkin raskaudessa kokenut.

Minä saan ja voin olla nyt itsekäs. Juuri näin, nyt se pitää sisäistää. En enää märehdi, mitä mieltä joku muu on tästä raskaudesta. Ei se ole heidän vauvansa. Tämä on meidän kullanmuru.

Töissä en edelleenkään halua kertoa. Onneksi lähimmät naispuoliset työkaverit lihovat koko ajan, niin kukaan ei kiinnitä minuun mitään huomiota ;)

Tuosta 4D-ultrasta, aika monenlaisia ohjeita ajankohdalle. Joku tuossa mainitsi että vko 28 olisi hyvä. Minulle sanottiin Helsingistä että viikot 22-23 olisivat rakenteiden tutkimisen kannalta parhaat. Mikä lienee oikein.

Minulta on nyt vihdoin pahoinvointi ja tolkuton väsymys loppuneet. Olen kuin uusi ihminen siltä osin! Tänäänkin leikkasin pojan hiukset aamulla, kylvetin, pesin kylppärin, vessat, jynssäsin pesukoneen(!), nyt lounastauko ja kohta kauppaan. Älyttömän aktiivista minulta, ja kello vasta puolenpäivän.

Minä en löydä töihin sopivia äitiyshousuja mistään. Olen nyt kolunnut kaikki tietämäni liikkeet, eikä missään ole siistejä riittävän pitkiä housuja. Kaikki tarjonta on farkkuja ja trikoohousuja, ei ne oikein minun työssäni toimi. Tarvitsisin jakun kanssa sopivia housuja / hameita.

No, Stockalta löysin siistit, mutta ne ovat liian lyhyet. Pituutta minulla siis 174 cm, josta suurin osa jalkoja ;)

Olisiko antaa vinkkejä pk-seudun tarjonnasta pitkille ihmisille?

Hienoa, että kaikilla tuntuu np-ultra olevan takana hyvin tuloksin. Nyt kun pahoinvointikin on takana, tuntuu, että vasta nyt uskalta ja osaa iloita tästä olosta.

Iloista viikonloppua teille kaikille!

ipu rvko 14 tasan

Vierailija
48/48 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkaan sen verran että missymom.net, sieltä saa tilattua vaikka mittojen mukaan. Olen itse aivan ihastunut kyseisen kaupan vaatteisiin! Yhdet tosi siistit housut ostin sieltä, alet vielä kun oli niin sain hintaan 10 e! Käytän niitä nimenomaan töissä ja meinaanpa muutaman kuukauden päästä laittaa ne häihinkin :). Juu, tosiaan mietimme miehen kanssa noita meidän sukulaisten kommentteja että entäs jo he tulisivat kertomaan vaikka valmistumisestaan tms. niin toteais vain että : ai, sellaisen suunnan olet elämälles valinnu tai jotain muuta yhtä älykästä. Suvulta ei ole onnitteluja sadellut, tosin juuri nämä ihmiset tuntien en niitä odottanutkaan. Toiset ihmiset vaan on sellaisia, huh huh. Onneksi olen itse pudonnut puusta kauemmas!

No niin, nyt taas puuron laittoon :)