~~~TAMMITENAVAT vko 29~~~
Olipa kauas tippunu tammitenavien pinkka, kaikki vissiin lomailemassa. Ei sillä et itsekään olisi muutamaan päivään kerennyt kirjautumaan :) Palaan kohta kirjoittamaan kuulumisia, kun saan aamuteen juotua.
Pore
Kommentit (48)
Heippa!!!
Olen jo pitkää lukenu teijän keskusteluja ja vihdoin sain aikaseks kirjottaa myös ite jotain.
Minulle tää lapsi on ensimmäinen ja kaikki on ihan uutta. Jännittää jo nyt tässä vaiheessa kuinka kaikki tulee onnistumaan...
Raskaus on menossa rv 12+0 ja viime viikolla oli np-ultra ja se oli ihana kokemus... siinä vaiheessa kun sen lapsen näin sielä ruudussa, kaikki muu hävis mielestä. Vauva liikku aamulla puol 8 aikaa kun mikäkin hyrrä, kumpaakohan lienee tullu, ei ainakaa äitiisä. :)
Aluks mietin miten maltan olla kertomatta raskaudesta muille, mutta anoppi on pitäny huolen siitä että kaikki varmasti kuulee tarpeeks ajoissa. :)
Kysyisin että onko teillä tullu vastaa minkälaisia mielitekoja?? Tekeekö mieli syyä vaan jotain tiettyä ruokaa kokoajan??
Itellä on ollu salmiakki ja hesen kanasalaatti... :)
Pahoinvointia on ollut jonkin verran koko raskauden ajan, mutta tuntuu et viimeset 5 päivää se on ollu entistä pahempaa. Töissä kaikki on vielä ihan ok, mutta kotona 5-6 aikaa olo muuttuu ihan kamalaks ja sit tulee ylös kaikki mitä illaln aikana syö.
Nimiä olen miettiny vaikka kuinka... mies vaa nauraa kun aina menen uuden ehotuksen kanssa sille puhumaa... sille kelpaa tässä vaiheessa vielä kaikki.
Samoin on vaunuisssa ja vaatteissa... tekis mieli ostaa jo vaikka mitä, mutta ehkä turhan aikaista.
Mihin aikaa työ muut oletten ruvennu tavaroita ja vaatteita ostelemaan???
Äitiysvaatteita en varmaankaa ostele mitää ite... kaverilta saan hänen vanhoja... Omat housut alkaa jo jotkut pikkasen kirraamaa liikaa, että on vaihettava jo löysempii. :)
Nyt vaa ootan innolla et maha alkais kasvamaa ja saisin tietää sitte sen sukupuolenkin, et pääsee ostelemaa vaatteita... :) Haluaako teistä kuin moni sukupuolen tietää etukäteen?? Millä nimellä kutsutte tulevaa pienokaistanne?? Meillä hää on vielä pelkkä vauva...
Mutta mukavaa päivän/viikon jatkoa teille kaikille odottaville!!
-marjoh & vauva 12+0
Heippa!!!
Olen jo pitkää lukenu teijän keskusteluja ja vihdoin sain aikaseks kirjottaa myös ite jotain.
Minulle tää lapsi on ensimmäinen ja kaikki on ihan uutta. Jännittää jo nyt tässä vaiheessa kuinka kaikki tulee onnistumaan...
Raskaus on menossa rv 12+0 ja viime viikolla oli np-ultra ja se oli ihana kokemus... siinä vaiheessa kun sen lapsen näin sielä ruudussa, kaikki muu hävis mielestä. Vauva liikku aamulla puol 8 aikaa kun mikäkin hyrrä, kumpaakohan lienee tullu, ei ainakaa äitiisä. :)
Aluks mietin miten maltan olla kertomatta raskaudesta muille, mutta anoppi on pitäny huolen siitä että kaikki varmasti kuulee tarpeeks ajoissa. :)
Kysyisin että onko teillä tullu vastaa minkälaisia mielitekoja?? Tekeekö mieli syyä vaan jotain tiettyä ruokaa kokoajan??
Pahoinvointia on ollut jonkin verran koko raskauden ajan, mutta tuntuu et viimeset 5 päivää se on ollu entistä pahempaa. Töissä kaikki on vielä ihan ok, mutta kotona 5-6 aikaa olo muuttuu ihan kamalaks ja sit tulee ylös kaikki mitä illaln aikana syö.
Nimiä olen miettiny vaikka kuinka... mies vaa nauraa kun aina menen uuden ehotuksen kanssa sille puhumaa... sille kelpaa tässä vaiheessa vielä kaikki.
Samoin on vaunuisssa ja vaatteissa... tekis mieli ostaa jo vaikka mitä, mutta ehkä turhan aikaista.
Äitiysvaatteita en varmaankaa ostele mitää ite... kaverilta saan hänen vanhoja... Omat housut alkaa jo jotkut pikkasen kirraamaa liikaa, että on vaihettava jo löysempii. :)
Nyt vaa ootan innolla et maha alkais kasvamaa ja saisin tietää sitte sen sukupuolenkin, et pääsee ostelemaa vaatteita... :) Haluaako teistä kuin moni sukupuolen tietää etukäteen?? Millä nimellä kutsutte tulevaa pienokaistanne?? Meillä hää on vielä pelkkä vauva...
-marjoh & vauva 12+0
Tuli sitte sama viesti laitettua kolmeen kertaan... hups...
meillä on sit laskettuaika samana päivänä? Eikö? 29.1.2008.
Syön aika runsaasti ja usein. Ja luulen, että kohta töissäkin alkavat ihmetellä ruokahaluani, koska normaalisti syön aika kevyesti.
Olen äärettömän onnellinen tästä tulevasta vauvasta, ja on surku etten voi tästä juuri kenenkään kanssa puhua. No vanhempieni kanssa voin, ja se on tärkeää, ja tietenkin miehen.
Anoppi lopetti kaiken yhteydenpidon minuun kun kuuli raskaudesta. Kerroimme heille toista kuukautta sitten, eivätkä ensin sanoneet mitään. Lopulta kai jonkin sortin onnittelu. Sitten ei aiheesta mitään. Mieheni on ainut lapsi ja esikoisemme heille hyvin tärkeä. Siksi ihmettelen tätä käytöstä.
Okei, ei anoppia riesana, sama se, mutta kummallista. Nyt on sitten yksi läheisistä ystävistäni laittanut välit poikki. Lapseton pariskunta ja yhteydenpito katkesi kuin seinään kun kerroin raskaudesta. Ei vastaa puheluihin, ei viesteihin, ei sähköposteihin. Ja yleensä soitellaan viikottain. Hänellä ei kuulemma nyt ole aikaa, oli viimeisin tyly vastaus.
Töissä on ihan kumma tilanne, naiset puhuu selän takana, miehillä kauhea urankilpajuoksu meneillään. Meillä rakennetaan juuri uutta organisaatiota, joten en halua että raskauteni vaikuttaa minun lokerooni. Siispä minulla ei ole aikeitakaan kertoa tästä ennen kuin on pakko. Eikä siellä ole ketään kovin läheistä ihmistäkään.
Toinen hyvä ystäväni on raskaassa elämänvaiheessa, on ollut sairautta ja kuolemaa kesän aikana. Hänelle en hirveän paljon ole kehdannut onneamme hehkuttaa.
Aika yksin näiden tuntemusten ja ensi liikkeiden odotusten kanssa olen. Mies on huomaavainen ja innoissaan mukana, ja kohtelee kuin kuningatarta. Mutta hän on paljon töissä ja minäkin tietysti, joten yhteistä aikaa on melko vähän.
Pelottaa, että joku vielä hylkää kun kuulee tästä ilouutisesta. Pitää toki ajatella, että sellainen ystävyys(?) saa mennäkin. Mutta satuttaa se silti. Eli ensimmäistäkään vauvatekstaria ei meiltä ole lähtenyt.
Tämä on meidän perheen onni ja ilonaihe, enkä anna muiden sitä pilata. No joo... onpa tylsä kirjoitus mulla, mutta jotenkin on matala fiilis. Neuvola seuraavan kerran reilun kolmen viikon kuluttua, joten siihenkin on matkaa. Pitäisiköhän sellainen kotidoppleri hankkia, onko teillä?
ipu 13+3
Ipu, onneksi olet löytänyt tän palstan, me tuetaan toisiamme ja iloitaan sinunkin raskaudesta=)
Ihmiset on kummia, kun tuollai hylkää. Tuo lapseton pari ei varmaan kestä teidän iloa, jos heillä ei ole tärpännyt tai jos eivät tykkää lapsista.
Kyllä meilläkin appi ja anoppi piti raskauden aikana huonosti yhteyttä.Kolme kertaa tais soittaa koko aikana. Halusivat ehkä sulatella.Oli myös heille eka lapsenlapsi.
Tsemppiä.
Taidan tässä vähän herkillä olla kun tuli tippa linssiin kun kirjoitit niin nätisti mulle. Onneksi on tämä palsta... Iloitaan odotuksesta täällä.
Siitä anopista... meillä siis on jo yksi lapsi, ja kyllä hän tuntuu anopille olevan tärkeä. Tosin ei ole koskaan muuten sanonut sitä, eikä kertonut lapselle että rakastaisi häntä... nyt kun rupesin asiaa miettimään. Että ehkä ei sittenkään? Se kai selittäisi tämän välinpitämättömyyden.
Ekan kerran mulla tän odotuksen kanssa on masentunut ja itkuinen olo. Kaikki tunteet myllää päässä ja pettymykset ihmisiin tuntuu kovilta. No, onneksi tuo palleroinen masussa on valtaisa ilon aihe. Ja esikoinen tuolla sohvalla joka pikapikaa pitäisi saada nukkumaan.
Iloa ja onnea kaikille meille odottajille, kummallisista kanssaeläjistä huolimatta!
ipu
Tervetuloa uudet palstautujat!
IPU71: kurja tilanne (tai siis tilanteita) sulla. Miten miehesi ottaa vanhempiensa käyttäytymisen? Onneksi hän on sulle tukena! Tsemppiä!
Taisit aiemminkin jo pohdiskella tilannetta täällä, tuosta kavereiden suhtautumisesta?
Mulla on menny yhden kaverin kanssa välit poikki sen vuoksi, kun hän ei voi saada lapsia eikä hyväksynyt sitä, kun mä sain lapsen.
Toisen kaverin meinasin myös menettää, mutta hän tuli itsekin raskaaksi (muutama kk mun jälkeen), monen vuoden yrittämisen jälkeen. Nyt ollaan jopa enemmän tekemisissä kuin aiemmin.
Olin eilen kasvohoidossa. Sen jälkeen mulle tuli se kammottava hikoilukohtaus ja ai että kuinka hikoilin kasvoista! Se oli jotain ihan hirveetä. Kaikkea tämä raskaus teettää :).
Jospa taas työn ääreen (vielä 2,5pv töitä ennen lomaa!).
Justus rv14+1
Morjens myös täältä suunnalta jälleen.
Kirjoittelin tuossa aiemmin piiiitkän kirjoituksen ja tämä ihana kone sen hävitti. Kiva oli... Noh, uusiksi nyt kun taas aikaa aikaa :)
IPU: Ensinnäkin olen pahoillani appivanhempiesi suhtautumisesta uuteen raskauteen. Ei kyllä tunnu tuollainen fiksulta. Jospa se miettimisajan antaminen tekisi hyvää ja he osaisivat arvostaa tätä uutta tulokasta jo masuaikana. Kavereista sen verran että kun odotin esikoista, yksi hyvä työkaverini odotti omaansa, eroa näille olisi tullut kuukausi. Hän sai km:n ja minun raskaus jatkui. En pystynyt kertomaan hänelle omastani ennen kuin jotain rv 17. Hän otti asian hyvin, ei katkaissut välejä tms. En tietenkään hänelle tai muutenkaan töissä hehkuttanut raskauttani ja oloani. Olemme puhuneet monet kerrat hänen km:sta ja purkaneet vyyhtiä, eikä hänellä tuntuisi olevan kaunaa minun onnistuneesta raskaudestani. Mutta tiedän monta tapausta jolloin yhteys katkaistaan, ymmärrän kyllä että se sattuu mutta asiasta pitää voida puhua.
Joku kyseli närästysapuja: Minun närästykseen toimii maito. Kun alkaa polttelemaan niin pari-kolme lasia rasvatonta maitoa. Se helpottaa minulla aina melkein heti. On tietysti yksilöllistä mutta kannattaa ainakin kokeilla!
Seksi: siis ei kiinnosta tippaakaan, siis YÖK YÖK... Harmittaa miehen puolesta mutta ei vaan innosta, ihan etoo koko homma. Jännä miten tämäkin vaihtelee, ekan raskauden aikaan tunsin oloni seksipommiksi ja nyt ei voi puhua seksistäkään...
Sukupuoli: Minulla on tyttöolo ollut alusta asti. Hmm, mietin että onkohan tämä vain ns. toive.. Koska meillä on jo poika... Olen aina halunnut kaksi poikaa, mutta nyt sitten en tiedä enää. Sukupuolen kysyminen on harkinnassa, tekisi mieli mutta toisaalta ois kiva pitää jännityksessä. Päädymme luultavasti jälkimmäiseen. Np-ultrassa lääkäri katteli vauvaa pyllypuolelta ja siellä ei mitään näkynyt, eihän se vielä sano mitään...
Tyttöoloni perustuu ihan erilaiseen raskauteen. Olen kokoajan vihainen, siis ihan uskomatonta.. Töissä, kotona missä vaan ja milloin vaan. Naama kukkii ja tissit kipeät ja turvonneet. Pahaa oloa ei ollut yhtään kun taas esikoispojan aikaan oli. Hiukset on ihan kaameat ja kihartuvat tökerösti.
Np-ultra meni loistavasti, turvotusta oli vain 1.1. Kromosomiseulonnan tulos oli 1/5600, eli sekin ok. Esikoisen tulos oli 1/860. Te jotka olette osalllistuneet tuohon seulontaan niin mitä tuloksia olette saaneet?
Mammavaatteita olen ostanut tasan yhdet HM:n housut. Niillä saa pärjätä.
Olen pudottanut paljon painoa ennen raskautta ja tarkkailen edelleen syömisiäni. Olen vieläkin ylipainoinen ja neuvolassa oli puhetta jos en kiduta itseäni niin voin jatkaa terveellisellä ruokavaliolla. Syön siis oikeastaan aika paljon mutta terveellisesti... Painoa ei ole vielä tullut yhtään kiloa. Mutta maha on kyllä kasvanut senkin eestä :)
Nyt parin päivän sisällä kerrottiin isovanhemmille. Ottivat asian ihan hyvin. Miehen vanhemmat omalla tavallaan, eli ei mitään kummempia ilonkiljahduksia. Oma äitini oli taas iloinen ja laittoi vielä illalla onnittelutekstarinkin.
Töissä en ole vielä kertonut, mutta pitänee soittaa ensi viikolla tai vikalla viikolla. Olen siis lomalla ja ylläri olisi aika iso jos menisin ison masun kanssa töihin..
Ensi tiistaina neuvola, sitten kuulen ekaa kertaa sydänäänet :) Onko muilla toista odottavilla näin vähän neuvola-aikoja? Minulla oli rv8 alkuraskauden neuvola jossa lekuri kattoi onko siellä mitään, rv 12 np-ultra ja nyt rv 16. Jotenkin tuntuu että ekan aikaan seurasivat jatkuvasti kaikkea...
Mutta nyt syömään kaalilaatikkoa että illalla sitten pier...
Näihin tunnelmiin Piitu rv 15+2
Moi taas :)
Jokos on ilmennyt raskausdementiaa?
Mä en vielä tunnusta unohtavani asioita sen takia, mutta eiköhän se pian tule.
Vauvamasuun sattunut pari päivää. Jopa nauraminen sattuu, tästäkö nämä kivut taas alkaa??? Päätäkin särkee ikävästi, jospa olisin vain tulossa kipeeksi? Tai sitten vain jännitän kesälomalle pääsyä, jota olen odottanut siitä asti, kun plussasin, eli monta viikkoa/kuukautta!
Uskokaa tai älkää, mutta suunnittelen jo ristiäiskakkua!
Heh, mulla on uusi kakkuihin liittyvä harrastus, siksi siis asia on vahvasti mielessä. (huvina kullakin)
Se on moi taas!
ja kaikki oli hyvin. 1 vauva siellä oli, sydän sykki ja vauva myös liikkui siellä ja näytti meille peukalon. mies pääsi sittenkin mukaan ja oli niin ihanaa. laskettuaika muuttui päivällä, eli ei merkitse mitään eli aiemmin la oli 27.1. niin nyt se on 26.1. niskaturvotus mitat tms. oli normaali (1.1) ja vauvalla oli pituutta 59mm. on niin ihanaa huokasta helpotuksesta ja ajatella et masussa tosiaan on vauva:) rakenneultra ois 3.9. ja silloin viikkoja ois 19+2.
muuta ihmeellistä ei kuulu, edelleen oon pahoinvoiva mut iltaisin mulla on koko ajan nälkä. parina iltana on tuntunut et ravaan jääkaapilla koko ajan.
mulla itselläni on poikafiilis ollut pidemmän aikaa, voi olla et johtuu et lähipiirissä on viimeaikoina syntynyt enemmän tyttöjä tai sitten tää on vaa sellaista äidinvaistoa.
mimmu-83 ja väinö rv 12+4
Kuten monilla muillakin meilläkin on nyt np takana. Kaikki oli ok. Kysyin kätilöltä sukupuolta, mutta kertoi etteivät saa Päijät- Hämeen Keskussairaalassa kertoa. No en kyllä ole vielä varma haluanko etukäteen tietääkään. LA siirtyi huimat kaksi päivää ja on nyt 25.1:-) Ultran jälkeen kerrottiin isovanhemmille, ei kuulemma ollut mikään yllätys.
Täällä vahva poika-olo. En tiiä miksi nyt on niin vahva tunne. Ekan kanssa en vielä synnytyksen käynnistyttyä tiennyt kumpi voisi olla tulossa, eikä mulla ollut toiveita. Olin aina kuvitellut että haluaisin tytön, mutta sitten kun tulin raskaaksi ei ajatusta sukupuolesta ollut...
Kiivaudesta: oon aina ollut melko äkkipikainen, mutta raskaana olen viisi kertaa kiivaampi. Kaikki meinaa ärsyttää. Ukko paralla on kestämistä että keksii edes syyn minkä vuoksi saan hepulikohtauksia.
Nimistä: Mulla on molemmille sukupuolille mietitty jo nimet valmiiksi, enään ei tarvitse saada kuin ukkeli hyväksymään mun loistavat nimivalinnat;-)
Aurinkoista päivää kaikille
Sarode+Mönkis 12+5
Niin tuo ainakin vielä on se 29.1.2008... jos ei sit jossaa vaiheessa satu muuttumaan!!! :)
Mulla taas oli poikaa odottaessa kauheen vahvat mielialan vaihtelut ja olin ihan koko ajan raivona. Nyt on ollu aika seesteistä, kuten silloin kun odotin tyttöä, joten ajattelen että saattais olla tyttö=) Näin nää vaihtelee eri ihmisillä=) Mutta finnejä on mullakin tullu ja naama on kalvakka, huulet rohtuneet. Tosi viehkoa=(
Mulla on ollu pieniä supistuksia iltaisin nyt muutamana päivänä.
Huono olo ei tunnu enää vaivaavan, mutta ihme västmyskohtauksia voi tulla missä vaan, niin että kaupungillakin alkaa toivoo että vois jonnekin nurmikolla kellahtaa vähäksi aikaa. Ja samoin tulee sellaisia kohtauksia että on ihan pakko saada HETI jotain syötävää, tai alkaa päässä keittää.Huh huh.
Raskausdementiaa tuntuis olevan tasaseen koko ajan=)
Eksyin pitkästä aikaa tälle palstalle ja hokasin tämän pinon. Pakko oli minunki kirjottaa tähän pinoon ku kerranki mahollisuus vaihtaa kuulumisia samoilla viikoilla olevien kanssa. Ja ihan samallasia tuntuu teilläkin nämä raskaus oireet olevan kuin minullakin. Minullakin siis oireena on ollut pääsärky, pahoinvointi, väsymys ja nyt pari viikkoa jo selkäkivut. tuntuu ihan kauhealta ajatella että vielä 25 viikkoa jälellä ja nyt jo selkää särkee välillä ihan älynä. viime kerralla ku ne selkä säryt ja muut liitoskivut tuli vasta joskus 30 viikolla.
Minulla on siis 3v tyttö jonka synttäreitä tässä kuussa juhlittiin. Minkä ikäisiä lapsia teillä muilla on ennestään vai onko tämä ensimmäinen raskaus?
minulla alkaa pikkusen maha pyöristymään vaikka paino ei ole vielä alkanut nousemaan. kolme kiloa on painoa tippunut lähtö painosta. sitä se tämä pahaolo ja ainainen etominen teettää.
mielitekoja tulee ja menee. jotain kun alkaa haluttaan ni sitä tekee mieli kunnes saan syötyä sitä ja sitten en ihan heti haluakkaan koskea sellaseen ruokaan. niin et ielikuvitusta välillä tarvii ku miettii et mitä ihmettä tänään söis.
mut nyt tulee niin paha olo tästä kokopäivän koneella istumisesta että on ihan pakko lopettaa ja lähtä kohti kotia.
-pipali ja masuasukki rv 15+1
Sydämelliset terveiset täältä etelästä.
Nyt sanon sinulle, mitä minun kätilö vyöhyketerapeutti kertoi minulle:
" Raskaana ollessa, varsinkin alussa on tulevan äidin oikeus ja kohtuus olla niin itsekäs kuin mahdollista. Antakaa negatiivisten ihmisten ja asioiden solua sormien välitse ja keskity vain omaan onneesi. Nyt on oma napa se rakkain.
Opettakaa lapset ja mies pärjäämään itse ja heittäydy sohvalle lepäämään. Käytä usein lausetta - oletko itse yrittänyt ensin, ennen kuin teet jotain toisen puolesta."
Tiedän kahden pojan (5 ja 7) äitinä ja yksityisyrittäjä miehen vaimona, että tuo on nyt hieman hankalaa, mutta onni on sinulle se tärkein elementti juuri nyt. Älä käytä energiaa miettiessä kuinka miellyttää toisia tai kuinka saisi heidät iloisiksi. Unohda heidät. Näin jouduin tekemään meidän tuttujen kanssa, jotka sanoivat minulle suoraan, että olenpa tyhmä kun haluan edes harkita 3. lapsen hankkimista.
Olin juuri eilen NP ultrassa ja kaikki hyvin - onneksi se aiempi verenvuoto on nyt loppunut, mutta oli se ärsyttävää kun viikolta 10-12 vuodin joka ikinen päivä. Vähän tai paljon, mutta aina piti kulkea vaippa housuissa. Pikku masu-asukki oli tosi itsepäinen ja ärsyttävä eikä halunnut kääntyä " oikein" päin mittausta varten. Ensin nukkui ja sitten makoili vain selkä ruutuun päin ja hetkutti käsiä ja jalkoja. Pikku ötökkä. Minun piti sitten tanssia sekä rumbaa että sambaa, että saatais se kääntymään oikein päin, 30 min siinä kesti, mutta sitten oli tuloskin hyvä. Viikkoja on 12+6 ja LA siirrettiin 29.1 oikeaan suuntaan ja on nyt 23.1.2008 - jees, lähempänä kaurista.
Seksi gallupppiin sen verran, että on kyllä tosi YÔK - mies on mököttänyt muutaman illan sohvalla kun verenvuodon vuoksi ei ole saanut sekstata (minulle hyvä tekosyy heittäytyä nukkumatin käsivarsille)
Sukupuolesta ei ole tietoa, mutta on tämä raskaus aivan totaalisesti erilainen kuin aiemmat. Ruokahalu on aivan totaalisesti poissa - en saa syötyä mitään muuta kuin raejuustoa ja jugurttia (tai roskaruokaa, johon ei ole varaa). Väsyttää ihan järjettömästi - koko ajan. Iho on normaali, mutta saan merkillisiä hormooni finnejä, jotka eivät millään meinaa hävitä. Painoa ei ole tullut lisää kuin 1kg mutta masu on nyt jo iso.
T. Pia ja masuasukki 12+6
Mulla on ollu himo Hesen lohihampurilaiseen.Niitä on menny monta! Sit jossain vaiheessa ei pysty ees kattoo Heseen päin. Kuopusta odottaessa oli falafel salaatilla kova juttu, mut en pysty sitä enää syömmän. Myös viininlehtikääryleitä söin tuolloin hirmustai, nyt maistoin tuolloista herkkuani ja yrjö meinas tulla!!
Mulla on kaurapuuro, marjaisat smoothiet ja sosekeitot lemppareita tällä hetkellä.Lounaaksi meni sienikeittoa ja ruisleipää.
Joku kysyi lasten ikiä.Meillä 10v, 8v ja 7kk.
Ja selkävaivat on täälläkin alkaneet hyvissä ajoin=(
Sammermanni 15+3
Luekselen hiljakseen vanhoja juttuja sieltä täältä...
TOLLEROINEN haaveili etelän reissusta. Eipä siellä varmaan muusta tarvitse huolehtia kuin että syö hyvin kypsennettyä ruokaa, ettei tule pöpöjä.
Joillekin tulee raskausaikana auringosta ikäviä jälkiä naamaan, olikohan maksaläiskiä? En vain tiedä voiko niitä tulla koko raskauden ajan. Kaverille kun tuli muutama vuosi sitten naama ihan ruskean kirjavaksi vasta loppuraskaudesta.
UUSI taas kyseli salmiakin ja lakritsin syömisestä. Minä en niitä uskalla syödä, kahdesta eri syystä. Mulla tuppaa muutenkin veranpaine olemaan koholla, joten en uskalla riskeerata. Ja karkista tulee näin raskaana ollessa huono olo. Suklaata kyllä pystyn syömään :).
Ihan kamala väsymys, kun esikoinen (2v) valvottanut jo monena yönä. Hän on ollut koko heinäkuun lomalla hoitopaikastaan ja viettänyt kesää isovanhempien kanssa. Heidän kanssaan vain tahti on niin hurja, että yöt menee uneksiessa ja me vanhemmathan siitä tietty kärsitään, ei isovanhemmat.
No, 5,5h tunnin päästä alkaa mullakin 3 viikon loma, joten enköhän mäkin tästä piristy! Kun nyt vaan tulis uimakelit!
Ainiin, kiitokset 4D-ultravinkeistä. Soitin paikalliselle ultraajalle ja sieltä ilmoitettiin että paras ultrausaika on rv28. Eli aika myöhään. rv30 jälkeen tuohon ultraan ei kuulemma kannata enää mennäkään. Hintaa olis reilu satanen.
Ihanaa viikonloppua!
Justus rv14+3
Monilla jo vaatteet kiristää paljon, sehän on vaan hyvä asia :) Itsellä ei vielä hirveästi sellaista ongelmaa, paitsi että farkkuja en enää käytä kun vähän ahdistaa.
aamuhalla: Hyvää lomaa sinulle! Tuo talon rakentaminen kuulostaa tutulta, me rakennettiin viime vuonna ja kesällä en miehestä nähnyt kuin vilauksen silloin tällöin, hyvä että edes muisti miltä hän näytti
nimiasiaa: Kauhean moni on jo miettinyt nimiä, mekin saimme neuvolasta jonkun paperin täytettäväksi synnärille, siinä kysellään alustavia nimivaihtoehtoja. Kauhistuin ihan että ei kait nyt vielä sellasia tarvitse miettiä mutta niin kai sitten kuitenkin. Onneksi vasta parin viikon päästä on seuraava neuvola niin sinne asti voi pähkäillä.
4d-ultrasta: aika hinnakkaita näyttävät olevan, ja meillä Joensuussa taitaa olla vielä aika huonokin että itse jätän sen väliin, onnea teille jotka voitte sellaiseen mennä ja näette pienenne vähän paremmin jo etukäteen :)
Tolleroinen kyseli ulkomaanmatkasta, ei kuulemma tarvitse mitään ihmeellistä ottaa vielä näillä viikoilla huomioon, muistat vaan ottaa neuvolakortin mukaan varmuuden vuoksi (osaavat kuulemma ulkomaillakin siitä saada irti kaikki tärkeimmät tiedot vaikka onkin suomeksi). Ja muista myös aina tarkistaa missä on lähin vessa, itsellä ainakin niin usein vessahätä että pakko käyttää jokainen mahdollinen vessahavainto hyväkseni. Pitäkää hauskaa lomalla :)
Liitoskivuista ja vihlomisista, en tiedä yhtään miltä sellaisten pitäisi tuntua mutta en mielestäni ole kokenut mitään ihmeempiä kipuja (ja olen kyllä tarkkaillut todella paljon kaikkia kiputiloja tämän viikon). Ehkä ne tulevat sitten myöhemmin
Milla-79 se sukupuolihan voi vielä muuttua mutta ehkäpä se kuitenkin pysyy poikana, eihän sitä ikinä tiedä. Varmaan seuraavassa ultrassa sitten näkee paremmin.
-marjoh- Tervetuloa mukaan!
ipu71, inhottava tilanne sinulla, mutta onneksi on palsta mihin voit tulla purkamaan pahaa oloa ja me täällä kyllä tuetaan kaikissa tilanteissa. Toivotaan että muut kaverisi osaavat ottaa asian iloisena uutisena ja iloitsevat kanssasi.
pii-tu oli käynyt myös veriseuloissa, meillä riskiluvuksi tuli noin 1/11000, eli tosi pieni todennäköisyys. Eihän se tietenkään nyt mitään oikeasti kerro, mutta vähän helpotti kuitenkin.
np-ultrasta, melkein kaikki ovat tainneet siellä käydä jo, eikös olekin hauska nähdä oma pieni siellä? :)
raivoamisesta: minulla jotenkin on mielialanvaihtelut pysyneet siellä raivoamisessa, ei mikään niinkään ole ollut ylitsepursuavan kivaa. Yksi päivä räjähdin täysin puhelimessa vakuutusyhtiön naiselle kun en saanut jatkaa yhtä 30e maksavaa vakuutusta (vaikka itse olin sen viime vuonnakin tehnyt) koska kotivakuutus on miehen nimellä. Sitä se nainen jankkasi vaikka kuinka pitkään ja lopulta tilanne meni siihen että seuraavana päivänä vaihdoin meidän vakuutukset toiseen yhtiöön, en todellakaan suostu siihen että minä en saa hoitaa perheen vakuutuksia niin halutessani, tai että mieheni ei pystyisi niin tekemään jos itse olen estynyt. Laitoin kyllä palautetta ko. yhtiöönkin asiasta, ei ole vielä tullut vastausta. Ehkä tuo oli ihan aiheesta ärähtämistä, mutta kaikki ei todellakaan ole ollut :D
omaa napaa vielä vähän: Verenvuoto loppui yhtä nopeasti kun alkoikin, maanantaina ei enää ollut mitään ja keskiviikkona kävin neuvolassa niin vauvan sydänäänet kuuluivat erittäin selkeinä, 152 lyöntiä minuutissa. Eli kaikki hyvin siellä. Säikäytti vaan todella paljon. Nyt olen sitten pari viikkoa vuodelevossa ja menen uudestaan neuvolaan sitten ja katsellaan tilanne. Tämä tekemättömyys on kyllä todella tympeää, olen jo ihan palasina täällä kun en mitään saa tehdä, en edes siivota. Mutta mitä sitä ei pienen eteen tekisi.
Iita07 rv 15+0 tänään
Heippa!!!
-marjoh & vauva 12+0