~~~TAMMITENAVAT vko 29~~~
Olipa kauas tippunu tammitenavien pinkka, kaikki vissiin lomailemassa. Ei sillä et itsekään olisi muutamaan päivään kerennyt kirjautumaan :) Palaan kohta kirjoittamaan kuulumisia, kun saan aamuteen juotua.
Pore
Kommentit (48)
Heips
Täällä ovat omat vaatteet kiristäneet jo jonkin aikaa, joten kesämekoissa ja mammahousuissa juoksen töissä.
Pomo on saanut tietää raskaudesta jo kauan aikaa sitten ja oli erittäin iloinen. Hän on ollut myös tietoinen, että minä haluaisin kolmannen lapsen, mutta mies on ollut vastaan tähän asti. Pomo on jo kysellyt, että milloin haluan äippä lomille ja kuinka pitkään haluaisin " lomailla" .
Mutta valitettavasti kaikilla ei ole näin ihanaa pomoa (nainen). Toivottavasti sinä kuitenkin kohtaat ymmärrystä pomon suunnalta.
Hyviä maanantai vointeja kaikille.
t. Pia ja masuasukki (jonka viikot täsmentyvät huomenna NP-ultrassa)
Vanhempainvapaalla ollessa ei juurikaan arjessa huomaa, että onko maanantai vai lauantai. Mieskin kun tekee töitä sekä arkena että viikonloppuna, niin ei ole edes sellaista viikonloppua kuin " tavallisilla perheillä, joissa vanhemmat on vain arkena töissä" . Itse olen ilmoittanut pomolle, että olen jälleen raskaana. Toivotti onnea ja naureskeli vaan, että eipä sua ole töihin odoteltukaan ennen kuin kolmaskin lapsi syntynyt. Itse olen kyllä suunnitellut, että kaksi lasta olisi sopiva perheen koko meille, mutta you never know... Mies on puhunut aina kolmesta tytöstä :)
Jokos olette pohtineet tulevan vauvan nimeä? Tai kaikki on varmasti pohtineet, mutta onko nimikuviot jo selkeytyneet? Meillä on tytön nimestä kiistaa. Mies haluaa tietyn nimen ja minä tietyn nimen. Jos tulee tyttö, niin joudutaankohan me arvalla ratkaisemaan, kumpi nimi laitetaan. Molemmat nimet ovat kauniita ja ei mulla ole mitään miehen nimi ehdotusta vastaan, mutta luonnollisesti mun oma nimiehdotus on piirun verran parempi. Pojan nimeä ollaan pohdittu, mutta mikään nimi ei ole tuntunut vielä erityisen sopivalta.
Mulla on väsymys selvästi helpottunut, mutta nyt on vastaavasti vatsa ja nivuset kipeät. Alavatsa on jatkuvast aristava. Nivusiin tulee välillä sellainen yhtäkkinen repivä kipu (liitoskipuja?) ja tuntuu ettei pysty edes liikkumaan. Nopeasti se kipu sitten kylä aina katoaakin. Esikoista odottaessa oli samanlaista kipua nivusissa, mutta silloin kipu alkoi paljon myöhemmin (joskus rv 25 jälkeen). Vatsa on myös pompsahtanut ulos ja sitä on aivan turha edes yrittää peitellä. Torstaina on neuvolalääkäri. Liikkeitä ei vielä tunnu...
Miehellä alkaa perjantaina loma. Tai mies jää vanhempainvapaalle/isyyslomalle ja mulla alkaa vuosiloma. Ei meillä kyllä mitään lepäilyä ja kyläilä ole juuríkaan tiedossa, kun tarkoitus olisi loman aikana saada talo valmiiksi ja päästä vihdoinkin muuttamaan omaan kotiin. Mulla mies tekee tosi pitkiä työpäiviä (usein myös öitä, päivystysluonteinen työ) ja sen lisäksi on rakentanut vielä meille taloa, niin ei me olla käytännössä nähty kahteen vuoteen :)
Nyt pikkuneiti heräsi, joten show jatkuu...
aamuhalla rv 15+2
Eli maanantai se taas ikävä kyllä on ja lomaankin vielä kolme viikkoa. Työmotivaatio edelleen kateissa...töitä olis vaikka kuinka paljon ja mitään ei oikein hotsittais tehdä.
Vaatteiden kiristämisestä; Olen joutunut viikon verran nyt käyttämään mamma housuja ja kyllä maha minulla ainakin on jo sen verran selkeästi pömpöllä, että peittelemään en enään pysty.
joku mainitsikin " kivuista" alavatsassa niin täälläkin on muutama päivä kärsitty alavatsa ja alaselkä " vihlaisuista" . Töissäkin kun nousee niin tuntuu että pitää nousta tosi varovasti. Mut sitten se menee ohi taas nopeasti. Kai se kuuluu toimenkuvaan??? onneksi huomenna on neuvola.
Väsymystä on taas ollut ilmassa vaikka monta viikkoa on pahin ollut ohi. Voihan se olla vaan yleistäkin väsymystä tai sitten ei.
Mä en tiedä jyllääkö hormonit vai mitkä mutta mulla on tullut sellanen epäusko että miten mä selviän tästä raskaudesta (vaikka ei mulla siis mitään ongelmia ole vielä ollut) ja kai toi synnytyspelkokin tuolla takaraivossa aina välillä muistuttelee olemassaolostaan.
Nimistä sen verran, että tytölle nimi on jo valmiina mutta pojan nimi tuottaakin sitten päänvaivaa. Tuntuu, että mikään pojan nimi ei miellytä. Mutta onhan tässä onneksi vielä aikaa miettiä.
Kai se on töitä jatkettava...
Hauskaa viikon alkua!
Nildemar 15+0
En enää muista mistä te viime viikolla puhuitte, kun oli niin paljon asiaa. Meillä mies ollut yövuorossa ja minä aamussa ja illat oltu rakentamassa eli aika liitoa tää meidän elämä. Onneksi mulla on väsymys helpottanut jo täysin! Olo on itseasiassa mainio =) Ja maha on aivan selkeä ja iso! Pari viikkoa kun vielä kestäis niin pääsis ostelemaan... Loma alkaa silloin, siis viimeinen lomapätkä.
Vähän venähti tuo aamupala, kun aloin soittelemaan Jyväskylän rakenneultra paikkoja ja niiden hintoja läpi. No suosittelivat sitten jo varaamaan aikaa, koska jonoa on jonkun verran ja meillä vuorotyö eli ihan kaikki ajat ei käy. Nyt on varattu aika 30.8 Terveystalolle, silloin ollaan jo yli puolenvälin raskaudessa. HUI! lääkäri oli joku Löfhjelm (?). Tunteeko kukaan tapausta? Ketä oli Keski-Suomesta, huhuu?
Kävin eilen eka kertaa uimassa koko kesänä. Yleensä olen tosi innokas uimari, mut nyt vähän olen varonut ton masun takia ja sisko varoittelee koko ajan... No ihanaa oli, saunasta kylläkin järveen menin, mut ois tarennu kyllä ilmankin. Joskin vesisateen takia oli kiva istua saunassakin välillä. Nautin ihanasta yksinoloillasta kun mies oli illan ja yön töissä ja nyt yrittää nukkua, kun mä haluisin jutella rakenneultrasta... Muutenkin kaikki ok. Torstaina seuraava neuvola, kyllä tää kuukausi on pitkä aika olla epätietoisuudessa, kun ei liikkeitä tunne eikä mitään. No toivotaan et sieltä sykkeet taas löytyy :) Meillä alkoi pitkät vapaat jee! Mäkin oon vapailla vaikka en öitä enää teekään, eikä mulle kai näin paljon vapaata kuuluis... No nautitaan!
Meillä pomo on tiennyt jo pari viikkoa eikä siinä mitään. Yövuorot jätin pois ja pysyn kevyemmissä työtehtävissä loppuajan. Jossain vaiheessa oli kyselyä äitiyslomasta; meillä työ sen verran raskasta et kaikki jää yleensä pari kuukautta ennen laskettua aikaa jo sairaslomalle eli varmaan sitten minäkin. Jos lokakuun puolelle jaksan niin hyvä, mut en oo kauheesti vielä sinne asti miettiny.
Nimeä ei myöskään olla mietitty, ainakaan yhteenääneen. Mennään päivä kerrallaan.
Tuntuuko muista että tää raskausaika menee tosi nopeesti? Vastahan sitä teki testin ja viikoja oli jotain 4 ja nyt on menty jo yli 10 viikkoa eteenpäin...
No Hyvää viikon alkua kaikille Tammisille!
Pore&Papunen 15+1
P.S. Löysin äsken koirasta isoimman punkin, mitä olen eläissäni nähnyt. Puistattaa vieläkin. Ällöttävää! Juu ei liity mihinkään mut piti kertoa :)
Ollaanpas me nildemarin ja aamuhallan kanssa peräkkäisinä päivinä laskeutumassa.
T; Äskeinen
Mä olen ollut päivistä viime aikoina ihan sekasin, kun mies on lomalla ja nämä päivät vaan menee tässä ollessa. Meillä ei siis maanantai aiheuta mitään ahdistusta nyt kun mies lomalla. :)
Samoin raskausviikkojen seuraaminen ei ole ihan niin aktiivista kun esikoista odottaessa ja kun mies on töissä. Se on kyllä ihan hyvä juttu niin menee aika jotenkin nopeemmin! Täytyy kyllä sanoa että tämä raskaus on edennyt kyllä vauhdilla kohti puoliväliä. Nyt siis alkaa jo viikko 17! Hui...
Nipistyksistä alavatsalla: Mulla myös ollut samanlaisia tuntemuksia. Liitoskipuja ilmeisesti. Välillä kyllä säikäyttävät, kun sattuu niin pirusti!
Nimiasiaa: Ollaan kyllä pähkäilty nimiä. Kumpikin nimi on vielä täysin avoinna. Mulla olisi mieleinen pojan nimi, mutta mies ei ole sitä vielä ihan täysin hyväksynyt. Täytyy jatkaa suostutteluja! :) Tytön nimestä ei ole tietoa, vaihtoehtoja on, mutta mikään ei ole vain vielä kolahtanut. Ehkä tässä puolessa vuodessa vielä ehtii mieleinen nimi löytyä.
En muista mitä tonne edelliseen pinoon oli kirjoiteltu liikkeistä mutta ajettelinpa heittää kysymyksen ilmoille, että tunteeko muut liikkeitä?
Mulla on nyt noin reilun viikon ajan tuntunut sellasta kuplintaa alavatsalla! Aivan ihanaa... Tästä ne sitten vaan voimistuu! Eli mulla siis liikkeet alko tuntumaan viikolla 16.
Mitäs muuta piti kirjoitella?! En nyt muista. Mutta mukavaa viikon alkua teille! Me jatketaan lomailua. Tänään menen kummitytön kanssa katsomaan harry potterin elokuviin ja huomenna suunnataan miehen kanssa kahdestaa hämeenlinnaan asuntomessuille.
terkuin,
satsumanäiti rv 16+0
Täältä löytyy viime viikon pino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10729877&p=1&tm…
TAMMITYNNYRILLE onnittelut jo etukäteen naimisiin menon johdosta! Kiva kiva!
Itse olen jopa huojentunut, että meillä on häät takana päin. Tässä kuussa tulee 7v täyteen rouvana.
XENA77 kyseli viime viikon lopulla mielialojen vaihteluista. Mulla on tosi vähän vaihteluita mielialassa, ihmettelen sitä itsekin. Pari kertaa olen liikuttunut ihan tyhmästä asiasta, mutta ei juuri muuta.
Mielessäni kylläkin kuohuu, jännityksellä kun odotan miten tämä raskaus etenee. Jos tämä etenisi samalla tavalla kuin ensimmäinenkin, niin jäisin jo parin viikon päästä sairaslomalle, koko loppuraskaudeksei ja sitä en todellakaan halua! Vaikka eihän nuo halusta ole kiinni.
Kyselin jo aiemminkin ja kysyn uudestaan, kun en saanut vastausta: Koska kannattaa mennä 3D/4D-ultraan? Haluttaisiin siis tietää sukupuoli. En ole vielä edes selvittänyt missä sellaiseen pääsisi. Mutta olen päättänyt, että sellaiseen haluan. Olen muutenkin ihan hulluna 3D-maailmaan :).
ANHI98 kyseli ollaanko sitä töissä vai kotona. Töissä olen ja toivottavasti pysynkin täällä ainakin lokakuun loppuun asti. Ekan kanssa olin kotona vuoden ja se oli aika rankkaa, kun ennen sitä olin vielä saikkarilla. Käytiin kyllä aktiivisesti kerhoissa ja tapaamisissa, mutta silti ei meinannu pää kestää, se on niin luonteesta kiinni. Nyt ajattelin olla pidempään kotona, mutta aika näyttää. En haluaisi palata töihin keskellä talvea, kun pimeänä vuodenaikana on muutenkin niin rankkaa. Eli jospa olisin kotona ainakin reilun vuoden. Mieskin haluaa jäädä lasten kanssa kotiin, joten hänenkin suunnitelmiaan on kuunneltava!
TOLLEROINEN kyseli pomosta. Mulla on ihana pomo, ei valittamista (ainakaan vielä).
IITA07 tsemppiä!!! Toivottavasti vuotosi vain säikäytti.
AAMUHALLA kyseli vauvan nimeä. Tyttöjen nimiä olen hieman pyöritellyt mielessä, mutta en ole vielä ääneen puhunut miehelle. Vielä kun ei ole vahvaa tunnetta siitä millainen lapsi on tulossa.
Ekalle oli sekä tytön että pojan nimi valmiina + tekonimi. Loppujen lopuksi poika sai pitää tekonimensä ja ollaan siihen tosi tyytyväisiä! Tällä kertaa ei kyllä pidettäisi tekonimeä, kun tuo Justus juontaa juurensa eräästä sellaisesta asiasta, etten halua antaa sitä lapselleni...
Mulla myös sattuu masuun, jos nousen istumasta liian nopeasti tai istun alas liian varomattomasti.
SATSUMANÄITI kyseli liikkeiden tuntemisesta. Olen tuntenut jo rv11 alkaen, mikä on suuri ihme! En tunne vatsan päälle, mutta juuri tuota kuplintaa on ajoittain.
Plaah, vielä tämä viikko töitä ja sit (vasta) kesälaitumille. Anoppi tulee tänään maisemiin pariksi viikoksi, kuinkakohan sitäkin jaksaa, kun hänen joka toinen lauseensa on: kyllä se on ihan varmasti tyttö!
Hän jopa ennusti, että meille tulee tyttö. En kylläkään kertonut hänelle, että ennen tätä oli km, eli sekin saattoi olla tyttö ja tämä sitten jotain muuta :).
Justus rv13+6
Mä siis varasin aamulla ajan Jyväskylään 4D-ultraan, vaikka hinta on aika hurja, 158 euroa jää itse maksettavaksi... Siellä puhelintäti sanoi, että heillä (Suomen Terveystalo) tehdään ultraus viikoilla 20-22, jossain kyl tehdään jo vähän aikaisemminkin. Sain ajan 30.8, jolloin itse olen rv 21+4. Ja ainakin tuonne kuulemma jonkun verran ruuhkaa eli kannattaa varata ajoissa. Tuolla hyvä laskuri joka näyttää kaiken maailman päivämäärät käskystä
http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111
Ja kaikki lääkärit eivät välttämättä sukupuolta kerro, eikä se aina selviäkään, et ei saa olla liian pettynyt jos näin käy. Me ei välttämättä sitä sukupuolta haluta tietää, jotain jännitettävää pitää olla...
Pore taas, nyt oon hiljaa...
Tänään jälleen ultrassa ja kaikki ok. Kysyin milloin kannataa sukupuolen takia mennä ultraan, niin sanoi että n.rv20. En tosin halua tietää etukäteen, mutta melko varmaan tulee tyttö, kun näin sen unen. Olen kaikki lasten sukupuolet nähny unessa.
Mielialat on ihmeen tasaisia, kun viime raskaudessa taas heittelin tavaroita ja raivosin ja itksin koko ajan.
Nimi tytölle on löytynyt, mutta mun nimiehdotusta pojalle ukko kakistelee.
rv.14+6
Just laskeskelin, että on puolet lomasta vielä jäljellä... tuntuu että olen ollut jo ikuisuuden lomalla ja vielä tosiaan puolet jäljellä! =/ Välillä meinaa vaan seinät kaatua päälle lasten kanssa keskenään ollessa... huonoja ilmojakin ollut vähän väliä! Mies tekee koko kesän töitä, pitää varmaan jossain vaiheessa vain muutamia päiviä vapaata... =/ On raksa-alalla, eli kesällä (tai aina) pitää takoa kun rauta on kuumaa! =)
Vaatteet mullakin puristavat hieman jo.. olen pitänyt nyt lähinnä joustavia farkkuja ja capreja ja löysiä tunikamallisia paitoja. Aivan varma en ole, näkyykö varsinainen vauvamaha vielä, mutta painoa on tullut hieman kyllä lisää että maha selvästi pömpöttää.. =D
Katselin Hennesiltä jo millaisia äitiysvaatteita olisi tarjolla ja yllätyin miten monipuolinen valikoima siellä olikin! Ajattelin myös käytettynä ostaa jotain.
Minäkin ajattelin kysäistä vauvan sukupuolta seuraavassa ultrassa. Mies ei haluaisi tietää etukäteen, mutta itse olen kuitenkin niin utelias että taidanpa kysäistä! Aikaisemmin en ole kysynyt.. aikaisemmat lapset ovat siis poika ja tyttö, siinä järjestyksessä.
Mulla ei ole minkään valtakunnan aavistusta että kumpi olisi tulossa, oikeastaan ihan samakin kun meillä jo molempia on yksi! =) Olen aina toivonut jostain syystä molempia, tyttöjä ja poikia!
Sukulaisetkin nyt alkavat pikkuhiljaa tietämään raskaudesta, äitini oli joillekin kertonut.. sellaisille, joilla se ei varmasti salaisuutena pysy! =) Ja viimeistään se tulee ilmi varmasti parin viikon päästä eräissä sukujuhlissa! Tuskin tuossa sinne ostamassani mekossa peittyy pieni vauvamaha, hyvä kun mahtuu koko mekko päällekään! =D
No, pitää lopetella ja lähteä saunanlämmitykseen!
Ai niin, liikkeistä on ollut puhetta täällä.. itse en ole vielä tuntenut. Tai joskus luulin jo tunteneeni, mutta enpä ole aivan varma kuitenkaan. Edelliseltä tunsin siinä 14 viikon paikkeilla.
Mukavaa alkavaa viikkoa!
vilmahilja 13+2
tästäkin aiheesta taisi joskus aikaisemmin joku kirjoitella jossain ketjussa, mutta mitä pitäisi ottaa huomioon erityisesti, jos meinaa lähteä ulkomaanmatkalle (perinteiseen rantalomakohteeseen) suunnilleen rv 15 tienoilla? Itselläni ja miehellä olisi vielä viikko lomia jäljellä ja nyt iski ihan hillitön lomakuume - siis ulkomaille olisi päästävä.
Mietiskelee taas Tolleroinen...
en oo varmaan pariin viikkoon taalla kaynyt kuikuilemassa ollenkaan, tai valilla kaynyt lueskelemassa mutta ootte nii ahkeria kirjoittelemaan ettei perassa meinaa pysya jos on muutaman paivan tauko valissa.
taalla voidaan hyvin (lukuunottamatta vasymysta, joka siis jatkuu edelleen ja selkakipuja) ja paksusti (masu alkaa pikku hiljaa nakymaan, ihanaa!).. toissa vkolla oli np-ultra ja kaikki naytti olevan ok. keskiviikkona ois neuvola niin sitten tietaa verikokeiden ym. tulokset. nailla nakymin kuitenkin kaikki tuntuu olevan ok (toivottavasti onkin). 19.elokuuta jalkeen ois sitten rakenneultra, kutsu tulee postitse. perjantaina alkaisi kolmen vkon kesaloma, ihana tulla pitkasta aikaa taas suomeen ja nahda tuttuja ihmisia. sitten oiskin tyorupeamaa enaa edessa kolme vkoa taalla englannissa ja syyskuun alusta paastaan miehekkeen kanssa rakentamaan omaa pesakoloa suomeen. :)
mutta nyt taas pitaa rientaa.. pitais yrittaa vahan ahkerammin taalla kayda niin ei menis nain omanapaiseksi taa kirjoittaminen..
// mutsiko ja pikkuinen rv15+1
VIHDOIN! Kaikilla muilla se on tainnut jo ollakkin? Olen ollut tuntevinani liikkeitä, joten sinäänsä ei kauheasti pelota onko mahasa elämää. mutta jonkinverran toki pelottaa, koska koskaanhan sitä ei tiedä...valitettavasti.
Niin mullakin on vahva tyttö olo, aivan kuin jollakulla muullakin siellä oli. Tosi hassua kun esikoisesta ei oikein mitään oloa ollut.
Esikoista odottaessa olin ihan viilipytty..miehen mielestä parhaimmillani. En hermostunut mistään ja olin vain onnellinen. nyt olen raivohullu-akka. Suutun tulisesti päivittäin, kiroilen, huudan ja paiskon ovia (ei ollenkaan minulle tyypillistä)
Sinä joka olit ollut kiukkuinen ja ailahteleeva edellisessä raskaudessa, niin kumpi syntyi..tyttö vai poika?
Me olemme menossa 4D ultraan...monestakin syystä. Haluamme tietää sukupuolen...se tekee raskaudsta ja vauvasta todellisemman. Haluamme myös muut erittäin arvokkaat tiedot mitä 4D ultra tarjoaa. Sillä on se hyvä varautua siihen etukäteen jos lapsella on jotain erityistarpeita.
Olisi kiva tietää sukupuoli jo huomisessa np ultrassa, mutta eipä sitä taida moni ultraaja osata vielä katsoa tässä vaiheessa ja tuskin kertoisi ainakaan.
Mä olen kärvistellyt viime viikot päänsäryssä. Lähes joka päivä särkee päätä. Veikkaan, että ukkosenilmat vaikuttaa eniten tähän pään jomotukseen, mutta aion kysyä asiasta vielä ylihuomenna neuvolassa ettei ole sen vakavemmasta kyse. Muuten olo on ihan hyvä. Masu on jo aika iso eikä kenellekään pitäisi olla epäselvää mistä se johtuu ;)
Nimeä olen itsekseni miettinyt, mutta miehen kanssa ei vielä olla juteltu. Luulen, että ollaan aika eri linjoilla nimen suhteen. Minä tykkään erikoisista ja mies tuiki tavallisista.
Rakenneultra on kuukauden päästä. Sukupuolta ei haluta tietää etukäteen, on edes jotain yllätystä luvassa :)
plumeria 15+5
Raivohullusta mammasta tuli aurinkoinen ja kiltti POIKA=)
...vahvisti viikoiksi 12+3 ja kaikki hyvin. Pieni Osmo' s Cosmoksemme lillui omassa avaruudessaan ja vilkutti häkeltyneille vanhemmilleen :)
Kevättalven alkuraskauden keskenmeno on kummitellut mielessä nyt alun, mutta ekassa neuvolassa kuullut vahvat sydänäänet ja eilinen ultra antoivat uutta uskoa tähän uuteen raskauteen. Eiköhän kaikki mene nyt ihan hyvin!
Liitoskipuja ja vihlomisia on mullakin ollut, kuten muilla. Muistaakseni myös esikoisen kanssa hätäilin noita kolmisen vuotta sitten. Kumma, miten äkkiä kaikki unohtuu.
Alkuraskauden oireet alkavat onneksi kohta hellittää; 18 tunnin öklötystä ja mieletöntä väsymystä en tule kaipaamaan. Muutenkin oireet on ihan erilaiset kuin ensimmäistä odotellessa. Jokohan saamme toista mallia olevan jälkikasvun? Eilisessä ultrassa ei vielä lääkäri suostunut tulevasta sukupuolesta kantaa ottamaan.
Etunimet on kyllä valmiina jo molemmille! :)
Mukavaa viikon jatkoa kaikille Tammitenaville!
TopiCat & Osmo' s Cosmos
joka eilen otti taas sellaisen hermokohtauksen että yksi lautanen ja yksi lasi lensi laattalattiaan niin nätisti ja hajosi pienen pieneksi lasinsirpaleiksi.... ja mies siivosi kun mä mökötin kädet ristissä sohvalla. Ja aihetta en ees muistakkaan mistä mä taas suutuin. Varmaan mies sano jotain väärällä äänensävyllä tai oli syönyt mun jugurtin tai muuta vastaavaa josta täytyykin jo hermostua ;) hih...kyllä mies paralla on kestämistä. Välillä tuntuu, että olisin pikku lapsi jolla uhmaikä on pamahtanut päälle.
No mutta asiaan...tänään oli taas neuvolassa käynti ja nyt kuulin ihan ekaa kertaa sydänäänet. Ja kyllä ne kuuluikin hyvin. Oli vaan aika vikkelä kaveri kun koko ajan liikkui pois. No mut sehän on vaan hyvä. Pissa oli puhdas ja painokin oli noussut vaan kilon joten ei mitään ihmeellistä. Ottaen huomioon että en oo jaksanut tehdä yhtään mitään liikunnallista.
Viikonloppuna näin veljeäkin ja olinkin yllättynty että äitini, joka kertoi jo sukulaisille vaikka kielsin niin olikin unohtanut kertoa veljelleni että odotan vauvaa ja olipa taas ihana kommentti rakkaalta isoveljeltäni. " Ootko pamahtanut paksuksi" ? hih....joo olen. No se on mun veljen tyyli....eipä kummemmin onnitellut...miehet....
No täytyypä tästä lähteä lounas tauolle. Pidtään tänän pitkän kaavan mukainen lounastauko ja mennään ihan ulos syömään. onkin ekakerta ravintolassa raskauden aikana. Toivottavasti sitä saa jotain alas...
Nildemar ja siis tänään vasta 15+0 (meni eilen vähän väärin)
Mulla on koko kesä menny siihen etomisen ja väsymyksen hoitamiseen=/ kaks lasta kun vielä haluis touhuta kaikkee, mut eipä ole äiti hirveesti jaksanu. Nyt enää illalla tullu vähän huono olo jos on nälkä päässy yllättää.
Mies sano yks päivä karkki hyllyillä et saan tyytyä hedelmä karkkeihin, on tullu vähän siis popsittua salmiakkia ja lakritsaa;) Onko muut syöny noita mustia nameja hyvällä omatunnolla?!
Mulla oli np-ultra jo 6.7 ja oli ihana kätilö, se puheli koko ajan ja oli innoissaan kun vauva hyvin liikkui ja muutenki kaikki ok=) Saatiin vielä tosi hyvät kuvat kotiin. Syyskuussa olis sitte rakenne ultran vuoro. Odotan vaan kovasti sitä että alkais tunteen liikeitä!
No täytyy ruveta viihdyttään poikaa, ku raukka on ihan suruissaan kun sisko on mummilassa, eikä ole leikkikaveria.
minä ja herne 13+1
Kaikki hyvin :) Ihanaa..siellä se pikkuinen chiquita heilutteli. Oli kylläkin huomattavasti rauhallisempi liikkuja kuin isoveljensä. Nyt oli jotenkin mielenkiintoisempaa käydä ultrassa kun tajusi itsekkin siitä niin paljon. Ei tarttenut ultraajan selittää kaikkea, kun ties mitä näkyy kuvissa millonkin:)
Mun tyttö-olo oli harhaa, sillä näin kuvissa myös pippelin :) Sattui kuvakulma vissiin niin sopivaan asentoon, että näin ihan selvästi. En kehdannut ensin sanoa mitään, mutta sitten jonkin ajan kuluttua kysyin, että voinko todella näillä viikoilla nähdä pippelin? Kätilö sanoi, että kyllä hänkin siellä jotain näki.
Ihan hassu olo, kun jotenkin olin niin varma, että mahassa on tyttö. Mutta yllätys oli ihan mieluinen...isoveli saa luultavasti elämänsä parhaan kaverin. Kivaa. Eikä tartte tehdä kalliita hankintoja kun kaikki löytyy valmiina! Mutta mennään silti 4 D ultraankin vielä.
Hei, syökö kukaan muu 10 edestä? Mä syön ihan hulluna, Sitä pahaa oloa ei enää ole, mutta nälkä iskee tosi pahana jos on hetkenkin syömättä. Kädet alkaa täriseen ja verensokeri laskemaan. taas syödään kolmea lämmintä ruokaa päivässä :) Tänään olen syönyt vasta kaksi.
Mutta sellaisia iloisia uutisia täällä...ihanaa..meille taitaa tulla vauva!!!
Niinhän tuo maanantai taas koitti, halusi tai ei... Itselläni ei ainakaan lähtenyt ihan rullaavasti käyntiin, ensin meinasi unohtua eväät kotiin, sitten pitikin matkalta palata hakemaan työpuhelinta! Ja tietenkään aamulla ei olisi millään jaksanut nousta sängystä ylös...
Ensimmäinen työvaate näytti tänäaamuna selviä kiristämisen merkkejä, joten eipä pueta sitä paitaa ainakaan enää päälle. Jotenkin hirveästi odottaa, että tulisi se masu jo näkyviin, toisaalta melkeimpä pelkään, mitä pomo asiasta tulee olemaan mieltä.
Onko muilla ongelmia pomon kanssa näissä asioissa?
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Tolleroinen 11+5 tai jotain...