***KesäHeinät ja vko 29***
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)
Jo synnyttäneet:
[size=2][color=0000EE]25.4.
[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm
[size=2][color=0000EE]23.5.
[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm
[size=2][color=0000EE]24.5.
[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]11.6.
[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]13.6.
[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]19.6.
[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm
Sannnis, poika
Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]20.6.
[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]21.6.
[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]23.6.
[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]25.6.
[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm
kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm
[size=2][color=0000EE]26.6.
[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm
jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm
[size=2][color=0000EE]27.6.
[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm
s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm
[size=2][color=0000EE]28.6.
[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]29.6.
[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm
peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]30.6.
[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm
besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm
[size=2][color=0000EE]1.7.
[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm
AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm
@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]2.7.
[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]3.7.
[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]4.7.
[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm
[size=2][color=0000EE]6.7.
[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]9.7.
[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]10.7.
[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm
Kommentit (139)
ja black and decker vai miten se mainos sanoikaan:-)
Tyttö nukahti vaunuun. Ihme kyllä, vaikka jätin hänet sinne silmät auki ähkimään. Oli vähän sellanen ähinäaamu tänään ja olen miettinyt, jos vaihtais nuo devitolit kuitenkin siihen jekovitiin. Rela-tippoja ajattelin kanssa. En niinkään noihin ähinöihin, vaan ihan yleisen hyvinvoinnin kannalta. Kuulostaahan ne kuitenkin luonnollisemmalta tavalta vastustaa ripulia kuin joku rokote. Mitähän, jos itsekin ottais Relaa, niin voiko lapselle antaa täyden annostuksen? Pitää kysyä apteekista. Olen itsekin sellanen mahavaivanen, niin ei varmaan olis pahitteeksi.
Paska akka palsin pankissa. Olisin varmaan täräyttänyt hormoonihurmoksessani jotakin älykästä takaisin. Isolla Panulla on ihan tavallinen säästötili eikä ne rahat ole sieltä mihinkään kadonneet. Eihän se mitään tuota, mutta me käytetäänkin sitä sellaisiin isompiin hankintoihin ym. En nimittäin saa enkä maksa elatusmaksuja, niin tililtä sitten otan, jos jotakin tarttee. Käyttöoikeus on vaan mulla, mutta molemmat laitetaan sinne rahaa esim. se 20 euroa kuussa tai tilanteen mukaan. Riitaa ei ole tullut, kun ei ole isoista rahoista kyse ja aina kerron ex:lle, mitä varten olen rahaa ottanut. Voihan sitä tilimuotoa sitten muuttaa, jos rahatilanne paranee tai ottaa jonkun rahaston tms. siihen rinnalle.
Kyllä meillä taidetaan tuota tissiä lutkuttaa aika usein. En vaan Meralin kanssa merkkaile niitä ylös tai muutenkaan tuijota kelloa kuten esikoisen kanssa aikoinaan. Ahdistuisin varmaan siitä tissittelyn määrästä, jos totuus tulisi julki:-) Huvituttia en ole kuitenkaan edes kokeillut, kun ei Meral juurikaan sellaista huvilutkuttamista harrasta. Iltaisin yleensä.
Mua vaivaa totaalinen saamattomuus kaikkien kotitöitten osalta. Just saan pyykit pestyä ja roskat vietyä, ei muuta. Kuinkas muut?
Joo...taidan jättää väliin jekovitin maistelut. Tosin n. kahden vanhana pidin devitolia niin herkullisena, että vetäisin kerralla koko purkillisen.
Kotihommista. Onneksi mieheni on nyt pitkällä 5 vkoa) lomalla ja tekee melkein kaikki kotityöt. Luksusta! Odotan kauhulla lomien päättymistä. Se siivooja olisi kyllä ihana juttu. Taidan toivoa sitä joululahjaksi.
Söin eilen kohtuullisen määrän (=paljon) konvehteja ja koko yön oli sitten typy pierukierre ja äidillä okseolo. Aamulla ei vielä pystynyt syömään mitään. Yöks. Ja sängystä löytyi aamulla
- kakkaa (vauvan)
- pissaa (vauvan)
- puklua(vauvan)
Nyt lähden ostamaan pakasteeseen mansikoita. Pitäisi jaksaa myös vääntää hilloa. Onneksi parvekeremonttimme on ohi ja tuon samalla reissulla jotain rehuja.
Niin vielä, olipa pölö pankkieukkeli. Pitäkköt pankkinsa ja tilinsä jos tulevia asiakkaita (vauva) kohdellaan tuolla lailla.
Kantoliinasta. Mielestäni voi pitää bussissa kantoliinassa, voihan se vauva gölskyä sieltä vaunuistakin.
Senniinako kyseli syöttövälien tihentymisestä, no meillä ainakin on huomattu. Ilmari söi aluksi 3-5 h:n välein, mutta nyt on pari yötä ja päivää menty n. 2 tunnin välein, onneksi kuitenkin yöllä poika syö nopsasti n. 15 min, nukahtaa ja saan vielä siirrettyä nukkuvana omaan sänkyynsä. Ja mies vaihtaa tavallisesti yöllä vaipat, jos on tarvis.
Kotihommista: Meillähän pesukone hajosi, kun poika oli 3 pvää vanha. Uuden mahduttamiseksi sisälle, kylppärin ovesta piti repiä karmit. No, tänä maanantaina hajosi sitten astianpesukone!! Aivan käsittämätöntä! Korjaajat oli joka paikassa lomalla, mutta yksi ystävällinen heppu antoi miehelle vinkkiä vian syystä puhelimessa, ja ihana oma sankari-mieheni sitten korjasi tiskikoneen! Mikähän kodinkone seuraavaksi hajoaa???
Mutta aika kaaosta on siis ollut, eikä paljon siivoushommat nappaa. Meillä on käynyt yhden tutun kautta suositellut siivojat jo pari vuotta, mutta ovat nyt lomalla elokuun alkuun asti. Pelkästään hyviä kokemuksia on ollut, käyvät kerran kahdessa viikossa. Harmi, kun on huonojakin kokemuksia ollut porukalla, sillä itse en kovin helposti siivoojista luopuisi. Ennen tein ihan tarpeeksi (liikaa?) töitä ja nyt Ilmarin kanssa on puuhaa muutenkin riittävästi ;)
Vielä vastausta Palsille, vaikka olitkin jo saanut varmaan kaikki samat vinkit. Kärsin meinaan aikalailla pukamista synnytyksen jälkeen. Scheriproct neo auttoi hyvin, otin myös Buranaa särkyyn (neuvolakin suositteli), joinakin päivinä kolmekin 400 mg:n kapselia 8 tunnin välein. Itse mielummin otin särkylääkkeen, kuin tuskailin koko päivän, mutta kukin tekee miten parhaaksi näkee. Lisäksi popsin magnesiumia pitääkseni mahan toimimassa ja suonenvedot loitolla. Jos maha ei vieläkään kunnolla toiminut, niin sitten Laxoberon-tippoja (saa apteekista). Ohjeessa on 10 tippaa aluksi, mutta 5 tippaa oli mulle sopiva annos. Jos sekin on liikaa, niin sitten vaan vähennetään annosta. Laxoberonia käyttävät ainakin Naistenklinikallakin, joten lienee ihan hyväksi havaittu. Ja paljon suihkuttelua. Nyt on pukamat ainakin tällä erää historiaa, ja on meinaan mukava tunne!!
Ilmari ei pahemmin mahavaivoista kärsi, en tiedä olisko magnesiumista tosiaan pikkuisellekin apua. Edelleen siis syös itse päivittäin sellaista magnesiumin ja kalkin yhdistelmää.
Tulipahan pitkä sepustus ja samalla mainostusta parille lääkkeelle, huh.
Hormoninäppynaamainen Ilmari vetää sikeitä, mies lähti hakemaan Niistäjää apteekista (tosi tukkoinen nenä pikkumiehellä, suolaliuostipat auttaa onneksi täälläkin) ja itse voisin vaikka harkita suihkua ;)
Päivän jatkoja,
Koala ja Ilmari (huomenna 4 vko)
Mikäköhän tätä mammaa vaivaa?! Mä olen ollut aivan raivopäänä koko päivän ja oikeastaan eilisenkin. Karjun esikoisellekin ja suoraan v.tuilen miehelle ihan koko ajan - ja sitten itkettää. Siis se esikoiselle karjuminen, ei miehelle v.tuilu. Tekisi mieli pistää koko äijä kiertoon (pitkä tarina) ja mietinkin vaan koko ajan, miten selviäisin taloudellisesti ja henkisesti kahden lapsen yksinhuoltajana.
Mutta leffaan lähden kyllä, ellei tuo Konsta hanki itselleen kolliikkia ennen sitä! Ja Sanomatalon kahvio on mun tietääkseni vaunuystävällinen paikka, eli siellä voisi treffata ennen leffaa!
Nimistä; itse olisin antanut esikoiselle nimeksi Minja, jos olisi ollut tyttö, että liputan sen puolesta minäkin. Linnea oli myös etunimivaihtoehtona, että loistavat nimet mun mielestäni AJ:llä harkinnassa kokonaisuudessaan! Veruskan vaihtoehdoista itse tykkään enemmän Minttu-Mimosasta, jotenkin niin liikkis ;). Unna on tosi hyvä nimi.
AJ: Deetipat on vesipohjaisia kuten Jekovitkin. Ainoa ero kuulemma on, että deetipoissa on sokeria, kun jekovitissa taas jotain makeutusainetta.
Rela -tippoja mäkin olen miettinyt, mutta joku joskus sanoi, että ne ovat öljypohjaisia ja aiheuttavat usein vatsanväänteitä. Aika hullua, onko täällä kenelläkään vielä käyttökokemusta?
Öistä ja syöntiajasta: Konsta syö öisin noin 3-4 tunnin välein tyyliin 22, 01, 04, 08 - näin meni viime yönäkin. Imee suunnilleen vartin verran ja on sitten tyytyväinen. Mutta mulla todellakin sitä maitoa suihkuaa...
Kodin siivosta: meilläkin aivan järkkyä, ottaa päähän sekin tosi pahasti! Mä olen tottunut, että paikat on suht koht kunnossa ja nyt esim puhtaan pyykin pinot penkeillä vaan kasvaa ja pölyt on pyyhitty herra ties koska viimeksi ja lattiat kaipaisi moppausta ja pari mattoa pesua jne jne jne. Mihin vaan katsoo, niin aina näkee jotain mihin pitäisi tarttua. Ihan takamuksesta suoraan sanottuna!!
Pitäisi niitä pirskatin kastekutsujakin vääntää mutta ei nappaisi nekään yhtään. Tekisi jo mieli perua koko juhla tai siis kaste tietysti kirkossa, mutta menkööt ihmiset koteihinsa kahville sen jälkeen. Argh.
Tosi hyvällä tuulella - kiitos ja anteeksi!
-CÄ-
on näemmä siirrytty Konstan nykytahdista Ilmarin nykytahtiin yösyötöissä:-) Jospa tämä on sitä tiheämmän imun kautta...
Meral on taas harrastanut sellaista levotonta ähinänukkumista. Sen hienon itse nukahtamisen jälkeen oli 10 min kuluttua pää punaisena huutamassa. Muutama maitohuikka ja nukahtaminen syliin ja sama ähräys vaunussa. Ei muuta kuin imuri vinkumaan korvan juureen, niin uni rauhottui kummasti..Hirviöäiti! no, sainpa vähän imuroitua..
Kyllä täälläkin käy välillä tunteet kuumana, myötätuntoni cityäipälle. Mulla vaan ei ole ketään täällä, kelle v:ttuilla ja räyhätä, kun olen YKSIN! Käyn sitten aina täällä konahtelemassa..
Iso Panu tulee sentään lauantaina ja mieskin on viikonlopun kotona, niin on kohteet paikalla..Mua alkaa todella siepata nuo miehen työajat. Kuulostaa niin ihanalta, miten muitten ukot ottaa lapsen hoitoon ja kotitöihin osaa. Mies kyllä haluaa, mutta hänkään ei noitten työrupeamien jälkeen jaksa. Paitsi tietysti haluaisi seurustella tytön kanssa töistä tullessaan ja minä haluasin, että tyttö jo silloin rauhottuisi iltaunia kohti..
Paskion pesen tänään. Siinä mun missio.
Ja CÄ, tervetuloa kerhoon! Siis kiukuttelijoiden kerhoon :) Mä eläydyin sun fiiliksiin kyllä ihan täysin ;) Mullahan oli toissapäivänä oikein kiukkupäivä, mutta eilinen meni paremmin. Mies tosin tänään sanoi, kun jotain tuossa jo kiristelin, että " jaaha, se on taas se puolenpäivän kiukku, kun iskee." Eli kai mäkin olen sitten aina välillä ihan stupido :( Onneksi tuo on jaksanut mua ihan kiitettävästi. Tänäänkin laitteli aamupalat pekoneineen ja kananmunineen :) Muulloin, kuin miehen aamulla kotona ollessa, me ei ikinä sellaisia aamupaloja syödä. Mutta mies tykkää niitä väsäillä.
Siivota pitäis juu täälläkin, mutta kun ei oikein osaa tarttua kans mihinkään. Mies ja muksut on tänään olleet pihalla levittelemässä multakasaa, joka tohon eilen tuotiin ja mä olen saanut tasan kaks hommaa tehtyä: silittänyt ja ruoan laittanut. No, olenhan mä sentään pessyt kolme koneellista pyykkiäkin, mutta konehan sen työn tekee. Ja siis huomatkaa, että mähän en yleensä edes silitä mitään! Mikä lie hormonihiiri saa mut tekemään sitten vielä ihan ihme juttujakin. Kuinkahan meidän ens viikolla käy, kun mies lähtee keskiviikkona töihin? Toivottavasti en ole sitä aamutakkisillani vastassa, kun kotiin tulee.
Palsille oli tosiaan sattunut oikea natku pankkivirkailijaksi. Ihmeellisiä ihmisiä voikin maa päällään kantaa! Tuli siitä istuttamis-kommentista mieleeni, kun joskus esikon aikaan oltiin koko perhe kaupassa ja neiti sitten alkoi siinä kärryn istuimessa huutaa ihan tosissaan, niin eikös joku vanha mummeli tullut ihan viereen ja sanoi mulle, että " mitä se äiti sitä pientä kiusaa" . Ja minä kyllä yritin kaikkeni, että vauva rauhottuisi. Se kai on sitten niin, että jos on nuoret vanhemmat, niin niille saa ja voi sanoa ihan mitä vaan :/
Ootteko muuten muut huomanneet, että hiukset käyttäytyisi jotenkin erilailla kuin normaalisti? Siis kohtahan ne käytännöllisesti katsoen valuu pestessä viemäriin, mutta mulla eivät nyt tottele yhtään. Hiuksia on mulla ihan paljon ja nyt ei oikein mikään tököttikään pidä niitä kurissa. Ja mä vielä otin sen kampaajankin sinne lokakuulle, jee!
Jaha, se olis niin kuin kahvin aika, joten myöhempään.
Misti ja neito
... niin tällä käy keskustelu vanhaan malliin. Tää yksikätisyys ei kyllä ole hyvä juttu, hirveesti kirjoitusvirheitä, sory jo etukäteen, kamut!
Senniina taisit jo saada vastauksia, mutta se vauvavakuutus ei ole yhtiökohtainen eli jollei ole ottanut sitä syntymättömän lapsen vakuutusta, niin sitten on mahdollisuus saada se vasta, kun lapsi on kahden kuukauden ikäinen...
... ja tästäpä aasinsilta seuraavaan aiheeseen; rotavirusrokote! Aiheutti kaverin tytölle jonkin oiteyhtymän mm. iholle ja joutuivat tytärtä sitten lääkäreille näyttämään. Tästä syystä vakuutuspäätös viipyi kaksi kuukautta ja ensimminen päätös tuli vielä väärin perustein. Heiltä jäi sitten se tehoste ottamatta, sen verran se eka oli peläyttänyt. Tähän perustuen em ajatellut ottaa meidän pienelle ja vastustuskyvyltään vielä normaalia heikommalle ottaa kyseistä rokotetta. Kukaanhan ei tiedä, olisiko kyseinen lapsi sairastunut muutoinkin vai oliko se kaikki tästä rota-viruksesta johtuvaa, mutta mut se ainakin sai varovaiseksi.
Meillä on molemmille pojille otettu jo syntymättömälle vauvalle -vaiheessa se lapsivakuutus, joten siltä osin ei vaikuttaisi meillä, mutta muuten. Käsittääkseni sen saaminen on kaikissa putikeissa kytketty kotivakuutukseen ja siksipä emme lähteneet vaihtorumbaan ennen laskettua aikaa. Nordealla olisi kyllä ollut ihan kilpailu-/vertailukelpoinen tarjouspaketti.
Niistä RelaDropseista olen kuullut, että voivat aiheuttaa kovaa vatsaa ja ulostusongelmia. Erikoista, kun pulautteluun ja ilmavaivoihinhan niitä suositellaan?! Kauppaan olen siis ne vielä jättänyt, mutta kertokaahan muut, jos olette jo kokeilleet. Meillä on kaveri kanssa todella äidinmaidon väärinkäyttäjä - aivan mieletön puklailija nimittäin! Paukkujakin tulee ihan omiksitarpeiksi, mutta röyhtäisyjä syötön päälle ei millään meinaa irrota, höh! Kumma kaveri... kaipa tää jatkuva tisuttelu sitten on saanut aikaan maitotulvan ja ilmeisesti saa tarpeeksi ruokaa?!
Meillä nimittäin pikku-ukkonen pysyy unessa, jos äippä vaan jaksaa maata vieressä, mutta antaas olla kun äiti häipyy, niin johan huudetaan takaisin :D Kyllä on läheisriippuvainen tapaus meille muuttanut!
Vielä tähän viestiin, jos Koalalla-ko? hajoo keittiökamat, niin mullapa lähti tänään paikka! Soitin ajanvaraukseen, mutta eipä kuulemma ole päivystyksen asioita ja paikkausaikoja on vasta syksylle... Hih, sainpa sitten maaantaille ajan suuhygienistille, joka laittaa sinne jotain väliaikaista, kunnes pääsen lääkäriin sen kanssa. Eniten tässä tilanteessa huvittaa mun mies, joka kyllä muuten antaa mun viettää tuntikaudet ilman seuraa täällä makkarissa, niin nytpä hän muistikin käydä amasta vaimoo moikkaamassa täällä - ja tarjosi PORKKANAA! Ne on ollut tuolla jääkaapissa mun kuorimina useita päiviä, että miten juuri nyt saikin päähänsä alkaa niitä järsimään.... Tuolla se nyt niitä rouskuttaa olkkarissa, kun mä kieltädyin tän hampaanjämän säilyttämiseksi olla ottamatta niitä!!!
Voi noita ukkoja :} nikki
Eli vastailen nyt nopsasti Reloihin ja myöhemmin sitten enempi kommenttia... Eli minä oon kuullut sellaista, että niistä voi vauvalle tulla mahakipua. Mutta yleisesti ne auttaa sitten sellasiin oikeisiin mahatauteihin ja muutenkin luovat vastustuskykyä. Että näin. Kyllä me ajateltiin niitä ainakin alkaa käyttämään. Ja itsekin pitäis!
CÄ:lle tsemppiä ja voimia! Ei kuulostanut kivalta... :(
-V&U, jotka lähtevät nyt vaunuttelemaan!-
Meillä oli vaihteeksi vähän resuisempi yö. 7h unet meni yhdellä tunnin herätyksellä. Ja koko päivä on oltu tissillä - mulla jo päässä sumenee imetyskerrat, mut veikkaisin, että ei kovin kaukana ole 7:stä ensimmäisen viiden tunnin aikana. 8-/
No mut nyt poika nukkuu ja voi kun nukkuisi vielä hetken silloin kun esikoinen palaa viikon lomaltaan isänsä luota, niin saisi esikoiselle antaa jakamattoman huomion. Pitääkin varmaan tästä mennä kokkailemaan jotain ruokaa.
CÄ:lle myötätuntohalaus. Pienen vauvan kanssa on muutenkin ihan tarpeeksi raskasta, niin miehien oikut siinä vaiheessa on kyllä ihan tarpeettomia. Valitettavasti on siitäkin kokemusta :-( Mut yllättävästi sitä vaan jaksaa ja jos ei jaksa, niin yksinhuoltajanakin pärjää - niin taloudellisesti kuin henkisesti. Nimimerkillä kokemusta on ja kyllä sen voisin toiseenkin kertaan tehdä, jos on riittävät syyt. Silloin kun parisuhde vie enemmän voimia kuin tuo, niin raskasta on. Haluaisitkos kertoa, että mitä se ukko-kulta on teillä keksinyt?
Saapa nähdä missä kunnossa poika kotiin tulee viikon reissultaan - raskaalta se ainakin on kuulostanut, kun ovat käyneet ties missä puuhamaassa, lintsillä, seurasaaressa, häissä jne. ja nyt kun kotiinkin tulee, niin täälläkin tämmöinen vauvahärdelli päällä. Pitänee laittaa vaikka pannari uuniin tasoittamaan tunnekuohuja - hyvä ruoka parempi mieli ;-)
lupasko joku miettiä meille pojan nimeä?
Mä en kanssa ennen ristiäisiä ole " valmista" kertonut, mutta vinkkejä otetaan kyllä vastaan.
Mies ei halua mitään " maalaisten-keksimää" (tarkoittaa liian erikoista tai ulkomaalaiperäistä) nimeä pojalle... Mä haluan, että rytmi säilyy esikoisen nimen kanssa eli neljä kirjainta etunimessä ja se perintönimihän meillä on se Johannes.
Kertoisko meidän tyttönimi jotain " tyylistä" (sen uskallan kertoa, kun perhe on nyt kasassa) Sara Erika
(lapsen omat nimet ja perintönimi hälle olisi ollut Johanna) ja sukunimi suht`lyhyt suomalainen, muttei -nen -päätteinen.
Onhan tuolla tuo nimet -palstakin, mutta... kiitos jos haluatte ehdotella ajan kuluna - mix pojalle on niin paljon vähemmän kivoja nimiä!?
kyselee nikki
Olipas Palsilla vaan melkosen perssiistä se pankkineitokaisen kanssa kohtaaminen, yäk! Oisit sanonut sille pari valittua sanaa tai käy sanomassa vaikka jälkikäteen - annetaanhan sitä kiitostakin myöhästyneenä, niin miksipä ei sitten pyyhkeitäkin?! ;)
Senniina: Meillä kävelee villakoirat jo ovella vastaan ja telkkarin ruudusta näkee kyllä kattoa telkkaria, jos vaan ei aurinko paista ikkunasta ;) Ja jos jotain vierasta se häirittee, nii käsken sen ite siivoomaan ;) Oon ollu joskus aikoinaan melkonen siivous-friikki, mutta onneksi oon tajunnut löysätä ja nyt ei ees inspiroi siivota yhtään. Liekkö sitten iän tuoma " viisaus" vaikuttaa?! ;)
CÄ: Täällä samanlainen monsteri :) Mies sanoikin eilen, että melkein joka toinen päivä saa paskaa niskaan multa eikä mitään kestä tehä/sanoa, ko tää matami hermostuu. En oikein tiiä, minkä hemmetin takia musta on tullu nalkuttava akka melkein joka asian suhteen?! Eilenkin sanoin miehelle, että tuntuu, että tässä huushollissa on neljä lasta passattavana, ko talossa pitis olla 2 aikuista ja 3 lasta. Uups! Se oli liian pahasti sanottu :/ Saattaa tieten tehä sekin, että mies on aamusta iltaan raksalla ja " joudun" ite tekeen kotona melkein kaiken enkä jaksa joka päivä muistaa, että mies tekee meille, omalle perheelleen sitä taloa. Ja nämä hemmetin hormoonit, jotka vaivaa/rasittaa/ahistaa/itkustaa/tekee kaikkea mahollista...
Ja noista Reloista - ite oon syönyt/juonu niitä loppu ootusajasta lähtien ja mun maha toimii ainakin, ko junan vessa ;) Ja tänään meinasin alottaa Relojen antamisen meän neitillekkin ja katotaan mitä neiti sanoo niistä. Mulla ainakin hyvät kokemukset niistä :) Eräs tuttavani kertoi, että vallan neuvolassa olivat suositelleet vauvan vatsavaivoihin noita Reloja, vaikka ovatkin öljypohjaisia - että tääkin on varmaan sarjassamme " kaks piippunen juttu" .
Ääh, nyt neiti ähistelee tuolla. Sii juu.
AJ
Joka päivä olen käynyt lukemassa kirjoituksianne, mutten ole saanut itse aikaiseksi mitään tekstiä. Jotenkin tunnen itseni nykyisin niin kovin ulkopuoliseksi täältä. Mukava on kyllä lukea kuulumisianne :)
Ehkä tuo kun itse pyöritän tätä arkea yksinhuoltajana, tekee sit omista hommista kirjoittamisen vähän " erilaiseksi" ...
Mutta, vauva voi hyvin, nyt on alkanut muutaman iltana olla rähjäystä, tissiraivareita ja sitten kannan neitiä ja syötän, laitan sänkyyn, itkua, kannan, syötän, sänkyyn, viereen...eli kaikkea mahdollista kokeillaan, kestää yleensä n. 3 tuntia ja sitten pikkuinen nukahtaa ja alkaa yö, joka on mennyt parilla syötöllä sitten aamuun asti.
Neuvolassa kävimme eilen ja painoa nyt 3730g eli hienosti noussut, kun neiti today tasan kaksi viikkoa.
Kävimme myös tässä yksi päivä katsomassa minun moottoripyörääni :D ja sekös kuohautti mieltäni HUOH, ehkä kuitenkin jätän ensi kevääseen ajamisen. Mieli kyllä tekisi napata kuukaudeksi mopo käyttöön ja nuuskia loppukesän ilmoja pyörän päällä aina hetken silloin tällöin.
Arki on muuten alkanut rullaamaan ihan hyvin ja jopa yllättävän rauhallisesti, tosin tiedän että kun alkaa flunssakausi tai iskee mahatauti, niin tahti on toinen ja silloin kysytään mamman voimia ja venymistä. Mutta nyt nautin tästä hetkestä.
Eipäs muuta kuin paljon terkkuja kaikille :)
ps. huvittava juttu sattui eilen kun kävimme tuossa lähikaupassa neuvolan jälkeen, kassa kysyi onko kolmas lapseni (kaksi tytöistäni käy usein kaupassa ja kassa tietää heidät hyvin) sanoin että yhdeksäs...kassa nousi seisomaan ja melkein hihkui, että toistappas äskeinen, toistin ja hän huusi toiselle myyjälle kuulemansa ja sit kysyivät ikääni ja kun sanoin että ne isot kollit joiden kanssa käyn joskus kaupassa, ovat poikiani, kassa sanoi luulleensa että seurustelen toisen heidän kanssaan :D sinne jäivät pyörittelemään päätään lapsiluvulleni.
niinpä yleensä asioilla on kaksi puolta!
nyt mulla vasen käsi käytössä, joten vielä vaikeempaa tää kirjoittaminen...
niinku toi rokotusjuttukin on; toisaalta hyvä suojata lapsi ennalta vaarallisilta taudeilta ja tartunnoilta, mutta toisaalta niilä altistetaan lapsen immuuni- ja puolustusjärjestelmää ulkopuolisille taudinaiheuttajille ja aina ei voi niiden muista vaikutuksista...
nyt soi puhelin, jatketaan myöhemmin!
Vieläkin ketuttaa - on se nyt kumma kun ei mieli valkene ollenkaan. Tekisi mieli lähteä Konstan kanssa kahdestaan jonnekin viikoksi rauhoittumaan mutta kun ei viitsi tuota esikoistakaan jättää.
Melballe kiitos tsempistä ja muillekin tiedoksi että ukon kanssa mättää niinkin arkinen, mutta mielestäni tuiki tärkeä asia kuin talous. Herra on tuhlannut omat tienestinsä omiin tarkoituksiinsa (kyseessä ei ole viina, laulu eikä toiset naiset eikä edes auto tai hifilaitteet) ja valehdellut mulle asioista. Minä siis toistaiseksi perheen pääasiallisena elättäjänä pyöritän rumbaa. Ei se rahanmenokaan välttämättä mitään, mutta kun tuo luottamus on aika nollissa. Yhdessä ollaan oltu 19 vuotta eikä tämä ollut ensimmäinen kerta kun näin käy, joten pelko on persiissä, että sama tulee jälleen toistumaan joskus.
Muutenhan tuo on hyvä ja osallistuva mies, muksujen kanssa vallan mainio, mutta aviomiehenä ei sitten niinkään. Katsotaan nyt miten asiat edistyvät, jatketaanko samassa vai eri osoitteessa. Isyyttähän ei mikään kuitenkaan poista ja hyvä niin.
Kiva kuulla sustakin S@ri@! Älä suotta tunne itseäsi ulkopuoliseksi mistään syystä! Lapsistahan täällä on kyse eikä noista olemassaolevista tai puuttuvista ukonretkaleista, vaikka kai niistäkin tulee puhuttua jos/kun aihetta on (katso mm. yllä ;)). Yhdeksän lasta on kyllä huima juttu - hattua nostan kun itsestä ainakin tällä hetkellä tuntuu ettei musta ole äidiksi kahdellekaan!
@nikille nimiehdotukseksi Samu - itse mietin sitä tälle uudelle kaverille, mutta kun tuo konstaapeli on ihan Konstan näköinen :). Saran kanssa sointuisivat myös Miro ja Sisu.
Senniina - ei kyllä kuullosta kivalta tuo sun miehesi työaika. Saako udella, että millä alalla on kun tuollaista päivää painaa? Lähde vaan sieltä leffaan tänne Helsinkiin Meralin kanssa. Saat meiltä yösijan niin ei tarvitse edestakaisin yhdessä päivässä ajella!
Kenelläs se oli se maidon väärinkäyttäjä ;)? Täällä tänään samanlainen tapaus - Konsta söi autuaana molemmat tissilliset peräjälkeen ja sen jälkeen sitten puklasikin kahdet potkarit, hoitotason pyyhkeen ja äidin rintsikat. Mikäs loppu sillä ahneella olikaan ;)? Eikun oikeasti, mä luulin, että nuo tajuaisivat lopettaa sen syömisen kun on pakki täynnä... mutta olin vissiin väärässä.
Kakkajuttua - Konstalla on nyt ollut kaksi päivää aivan kirkkaan vihreää kakkaa, huiman näköistä! Muuten ollut sitä sinappia, mutta nyt tuollaista outoa tavaraa. Ei kyllä imeydy kokonaan vaippaan, että ei varmaankaan ole ripulia. Mikäs väriskaala teillä muiden täysimetetyillä on (vastikekakkahan saattaa kuulemma välillä olla vihreää ihan muuten vaan)?
Pals - taisi pankintäti olla loman tarpeessa :). Meillä on esikoisella ihan kasvutilin nimellä oleva tili, josta me vanhemmat saamme nostaa 4 krt vuodessa rahaa ja Elmo sitten 18 täytettyään itse vaikka kaikki. Suoraveloituksena menee 20 e kuussa sinne ja sitten olen talletellut juuri synttärilahjoiksi saatuja yms rahoja. Konstalle ajattelin avata samanlaisen.
Jälkivuodosta - täällä alkaa vasta nyt olemaan loppu ja sektiosta on maanantaina 6 viikkoa! Minäkin luulin, että kestäisi vähemmän aikaa, kun se kohtu on kuitenkin kuivattu leikkauksessa, mutta ei ainakaan mulla.
Makeanhimosta - joka päivä menee jotain hyvää. Ihan sairasta! Mutta nyt on pinna niin tiukalla, että jostain se euforia on revittävä ;).
Kaikki äijät lähtivät vielä ulkoilemaan, että mamma saa raivota rauhassa. Kohta varmaan kotituvat ja sitten esikoiselle iltapalat ja -pesut ja petiin. Konsta on taas vaihteeksi nukkunut melkein koko päivän, että saas nähdä miten yöllä väsyttää.
Kiitos kuuntelevista korvista!
-CÄ-
En nyt ole ihan varma, että meinasitko pojalle kolmea nimeä? Niin, että ensimmäisessä nimessä neljä kirjainta, sitten joku toinen nimi ja kolmanneksi Johannes? En ehkä saanut ihan sun tyylistä kiinni, mutta tässä jotain ehdotuksia. Voi mennä ihan metsään, mutta toivottavasti ees joku iskee vähän! =)
Lari Leevi Johannes
Pyry Pekko Johannes
Atso Eliel Johannes
Otto Aapo Johannes
Aatu Iisak Johannes
Eeli Onni Johannes
Iiro Eemil Johannes
Jori Okko Johannes
Miro Mikael Johannes
Samu Jussi Johannes
Eetu Juho Johannes
Jiri Arttu Johannes
-Veruska-
CÄ, ehdotettiin molemmat sitten Samua ja Miroa! ;) Mietin Sisuakin, mutta ajattelin, että se lukeutuu niihin " liian erikoisiin" . Me ollaan myös mietitty pojalle nimeksi tuota Sisua, mahtava nimi! Mutta jos Unnalle nyt syntyisi veli, sen nimeksi tulisi Asla!
Voi CÄ, toivottavasti saatte asiat järjestymään ja voit vielä luottaa mieheesi! Voimia edelleen ja lämpimiä ajatuksia. Senniinalla myös yksinäistä. Tsemppiä!
Palsille oli sitten osunut kohdalle joku todella " palveluhenkinen" tyyppi. Inhottavaa!
Me käytiin pitkällä vaunulenkillä Unnan ja miehen kans. Oli tosi virkistävää. Täällä on kaunis, aurinkoinen ilma.
S@ri@, kunpa minullakin olisi joskus yhtä monta lasta! Ihana lukumäärä. Minäkään en voi kuin kunnioittaa tuota että yhdeksää lasta kasvatat!
Koalalla oli koneet hajoillut, paska homma! Ei nimittäin oo mitään " pikkujuttuja" kun useampikin värkki hajoaa. Mistiä, CÄ:tä ja ilmeisesti muitakin on kiukuttanut. Mullakin oli toissapäivänä sellanen masennuspäivä, että huh huh. Jotenkin vaan ahdisti ja sitten vielä mies meni heittään, että vois viikonloppuna mennä Q-stockiin (festari Oulussa) viettään varpajaisia. Muutenkin meillä rahat tiukilla 300e sairaalalaskun ja tulevien ristiäiskulujen johdosta. Aloin siis märsäämään. Ei lähtenyt mies tänään Q-stockiin! =) Onneksi se paha olo meni sitten sen itkukohtauksen myötä ohitse.
Äh, nyt ei ajatus enää kulje. Terkkuja myös Peettalle, A-J:lle, S@rialle, melballe, ellulle, elisabetille, hempulle, jiippille, miiulle, fiikukselle, jouturille... Missäs besero? Äh, no kuiteskin joka ikiselle! Musta on aina niin kiva huomata että taas on tänne ilmestynyt uusi viesti! Teidän kaikkien juttuja on kiva lukea!
-Veruska&Unna-
CÄ:lle sen verran, että tuo valehtelu on just sitä ärsyttävintä - se vie luottamusta kaikkeen. En ymmärrä miksi miesten (tai tietty naistenkin, sama se on kuka on kyseessä) pitää valehdella. Onko kyse siitä, että yritetään peitellä omia tekosia? Vai siitä, että yritetään säästää toista ihmistä joltain? Vai siitä, että pelätään toista ihmistä niin paljon, ettei hälle uskalleta kertoa, että ollaan erehtyväisiä ihmisiä tai ihmisiä joilla on heikkoja hetkiä. Kun ihmiset valehtelee, niin ainakin mulla tulee aina mieleen, että onko tyypit niitä, jotka peittelee niitä pahoja asioita vai onko peräti niitä, jotka vielä osaavat kertoa kahta hunajaisempia tarinoita vielä lisäksi. Jotenkin kai ensimmäinen on minusta enemmän inhimillistä kuin jälkimmäinen. Pelko kun saa ihmiset välillä tekemään outoja asioita, sen sijaan jälkimmäinen on minusta kyse ihan toisten ihmisten suoranaisesta manipuloinnista. Onkohan sellaisia ihmisiä olemassa, jotka eivät koskaan valehtele? Mä en kyllä ainakaan muista koskaan valehdelleeni miehilleni (voi herranen aika miltä kuulostaa, kun tuon vielä monikkoon kirjoittaa - onneksi sentään ovat olleet peräjälkeen). Mutta onko täällä ketään, jonka mies ei olisi koskaan valehdellut?
Joo, mutta parisuhteen peruskiviä on kyllä luottamus ja jos sitä ei ole, niin mitä sitten on? Voiko toisen ihmisen hyväksyä, vaikka hän valehtelisi? Onko tosiaan ketään, joka ei koskaan valehtelisi? Mistä asioista voi valehdella ja missä menee se raja? Entä jos toinen valehtelee ja tulee sitten hätävalheen jälkeen aina kertomaan, että nyt tuli niin tehtyä? Onkohan sellainen realistista?
Paljon kysymyksiä - vähän vastauksia. Paljon on tullut mietittyä että mikä on inhimillisyyden raja ja mikä on patologisen valehtelijan raja. Vastausta en osaa antaa. Patologisesta tosin tuskin näkyy mikään ulospäinkään kun hän valehtelee, ns. tavalliselle ihmiselle varmaan tulee niin paha olo valehdellessaan että se näkyy tarkkaavaiselle ulkopuoliselle.
Sarialle kanssa sama viesti kuin CÄ:ltäkin, että ei täällä kukaan sen enempää ole sisällä tai ulkona ja veikkaisin että meiltä monelta löytyy ymmärtämystä, että eri elämänvaiheissa on erilaisia elämäntilanteitakin. On erittäin rikastuttavaa, että tänne kirjoittelet, ei siihen miehen apua tarvita todellakaan ;-)
Niin ja Senniinan mieskö se niitä pitkiä päiviä teki. On se tuokin sellainen juttu, joka on harmittavaa. Tietty jos on yhdessä päätetty, että näin toimitaan, niin se on silloin ok, mutta toisaalta jos lapsia tehdään, niin jotenkin tuntuu, että silloin ei ole se paras aika tehdä pitkää päivää. Olen minäkin tässä ehtinyt jo pimahtaa miehelle kun toissasunnuntaina töitä ihan iloisesti teki ja lupasi vielä lomallaan auttaa työasioissa. Tiedän että miehelle on perhe tärkeä, mutta kun on niin hemmetin tunnollinen noiden töidenkin kanssa, niin välillä tuntuu, että kumpikos sitä olikaan tärkeämpi työt vai hänen esikoisen syntymä. Mutta kaipa se on jotenkin miehekästäkin olevinaan, että hoitaa työt kunnolla ja " tuo tilin kotiin" , tosin meillä nyt ei ole siitä ihan kyse, mutta jossain selkäytimen tasolla näin kai voi tuoreilla iseillä olla.
Ai niin ja CÄ:lle noista kakkajutuista, niin meillä oli esikoisella melkein järkiään aina vihreää kakkaa. Jotkut oli sitä mieltä, että kaikki ei ole kunnossa silloin. Toisaalta taas jotkut oli vaan sitä mieltä, että vihreä kakka olisi ollut merkki siitä, että olisi ollut ilmavaivoja ja sen puolesta puhuu kyllä se, että jos maitokakan jättää ilman kanssa tekemisiin, niin sehän alkaa vihertää vähän ajan päästä, olette varmaan huomanneetkin. Mut mä vähän veikkaan, että meillä se vihertävyys saattoi johtua jostain suolen epäkypsyydestä - siitä oli sitten merkkinä sekin, että oli vertakin ajoittain ulosteessa. Jostain kummasta syystä tuota vertakin on useammin rintaruokituilla lapsilla! No, mutta ne muutamat tapaukset mitä veriulosteista tiedän, niin ovat loppuneet siihen kun kiinteät on aloitettu. Nyt vähän kauhulla odotan, että miten käy tämän vauvan kanssa - itse, pojan veli ja mun veli kun on olleet näitä huonosuolisia. Toistaiseksi meillä siis vain keltaista kakkaa tän kanssa siis, mutta vihreä kakka on ilmiönä valitettavan tuttu.
Niin ja mitä jälkivuotoon tulee, niin luin naistenklinikan esitteestä että kestää yleensä 5-6 viikkoa. Mulla kesti viimeiksi 2 viikkoa vaan ja kun oli kaksi viikkoa taukoa, niin sitten alkoikin jo säännölliset kuukautiset. Saapa nähdä että onko taas yhtä huono tuuri, että täysimetetyn kanssa saa menkat aikaiseksi 4 vko synnytyksestä!
Mä alan olla ihan ryytynyt tämän päivän syöttämisiin. 10-14 oli se 7 imetystä ja sitten nukkui vajaa 2 h ja sitten on syönyt 16, 17, 18 ja 19. Toivottavasti ei mennyt nyt sitten päiväunille aloittaen sitten iltatankkauksen vasta 23... kääk.
Poika tuli onneksi hyvässä hapessa isältään.
Apua kun tuli kirjoitettua. Jos joku jaksoi tänne asti lukea, niin nöyrin anteeksipyyntöni!
Samu on ollut mullakin jo monta päivää mielessä, varsinkin kun tää meidän pikkuveikka oli niin pikkuinen, sopisi hyvin pienelle miehelle, mutta olen miettinyt että onko se aikuisen miehen nimi?
Ethän pahastu Veruska, jos kommentoin jokaista etunimeä - olet oikein hyvin (kommenteista huolimatta) ymmärtänyt meidän toiveet...
-Veruska-:
Lari Leevi Johannes - tutun poika, siis ei voida antaa meille
Pyry Pekko Johannes - mun äidin ehdotus esikoiselle, joka syntyi talvella ja silloin hylkäsin, ilmeisesti ei nytkään
Atso Eliel Johannes - yksi " kauhu" päiväkodissa, ei siis meille
Otto Aapo Johannes - yhden lapsuudenkaverin pojan nimi, ei meille
Aatu Iisak Johannes - työkaverin poika ja ikävä kyllä yksi diktaattori maailmanhistoriasta tulee liian vahvasti mieleen, siis ei
Eeli Onni Johannes - kiva, mutta huusiko se Jeesus ristillä isälleen " eeli, eeli lamasabaktani" ?
Iiro Eemil Johannes - tätä olen jo ehdottanut myös esikolle aikoinaan, mutta kuulemma valtionvarainministeri Viinanen tulee miehelle mieleen - siis vielä?! ihme ukko
Jori Okko Johannes - yx narkkis, mutta toi Okko yes, sitä olen jo itsekin " maistellut"
Miro Mikael Johannes - serkkupoika ja sen " kauhun" veli, ei siis käy
Samu Jussi Johannes - tää on hyvä, mutta onkohan nyt tulossa muotiin (nimipalstaa seuranneena kyselen), niin kävi tosin esikoisenkin nimelle aikoinaan...
Eetu Juho Johannes - ilman perusteluja, mutta e meille
Jiri Arttu Johannes - siis täähän olisi tosi kiva (vanha Clifters fani äippä), mutta liian samankuuloinen iskän kanssa
-Veruska-
[/quote]
Lopputuottamana omat ehdokkaat jäljellä Okko ja Samu - voiskohan laittaa molemmat? No, tänään varasin kirkon ja kahvipaikan vasta 2.9. että onhan tässä kuusi viikkoa aikaa pähkäilyyn. Lisää vaan, jos intoja riittää. Mä roikun nykyisin täällä aina, kun poitsu roikuu mussa!
Niin ennen sitä puhelua (kaveri soitti)piti vaan kirjoittaa, ettei niiden rokotteiden muista vaikutuksista aina voi tietää etukäteen. Nythän tälle uudelle ei annettu enää ollenkaan sitä Calmettea sairaalassa. Siitähän on ollut kohua ainakin silloin 2000, kun meidän esikoinen syntyi...
Toisaalta onko riski saada tartunta, jollei omaa lastaan rokotuta ollenkaan ja ympärillä muilla on rokotukset otettu? Ovatko ne rokotetut lapset sitten taudinkantajia?
nimiehdotuksia! Samu on kyllä mukava nimi ja kävis Panunkin kaveriksi, jos meille joskus vielä tulis poika. Tällä hetkellä ajatus kolmosesta ei kauheesti hotsita..
Kiitokset myötätunnosta!! Saa toki udella ja lättyjähän se meidän isäntä paistaa:-) Olen siis pizzaleski, heh. Hän tekisi oikein mielellään jotakin inhimillisempää työtä (saattaa tehdä yli 200 lättyä/pv) ja inhimillisempään aikaan, mutta hänen on todella vaikea saada muuta hommaa. Ulkomaalainen, ei vars. koulutusta - se on siinä. Tiesimme kyllä tämän tilanteen eikä mies tietentahtoen pitkää päivää tee. Palkka on huono ja menoja kuitenkin, jotka on pakko maksaa. Silti ottaa pannuun, vaikka niinhän se on että ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön..
Ei muuten käy kateeksi kaveriani, joka saa elokuussa kolmannen (uusperheen 1. yhteinen). Eka ja toka ovat 4 ja 2 v ja mies on rekkakuski eli todella paljon pois kotoa, myös öitä.
Ja kiitokset kovasti majoitustarjouksesta. Täytyy ihan vakavasti harkita reissua. Mulla on kyllä sukua ja tuttavia hesassa runsain mitoin, mutta sukulointi on sitten vähän eri juttu ja vie oman aikansa.
Olis paljon asiaa, mutta nyt ei jaksa. Äiti on vähän väsynyt.
Se vielä, että pysy S@ri@ vaan joukossa mukana myös kirjoittelijana. Kuulosti niin samalta nuo teidän iltatouhut ja yksinhän tässä ollaan tavallaan myökin.
Ai oliks se Unna Aili EMILLA, taisin aikasemmin kirjottaa emilia...Anteeksi, noh joka tapauksessa ihana nimi.
Juuh, jekovitit on todella pahoja!! Terkkarin käskystä maistoin. Ja meillä terkkari käski antaa ne aamupäivästä ja jos ei muista antaa sillon, jättää antamatta kokonaan. Syytä en muista. Että näin täällä ainaskin.
Puklurättejä ja puklupyykkejä kertyy ihan kiitettävästi. Kävin ostaa harsoja lisää, ei riitä pakkauksen rätit.
Meillä poitsu kakkailee yllättävän vähän. Välillä jo mietin et pitäskö olla huolissaan vai tyytyväinen. Kyllä kakkaa tulee jokapäivä ja useampaan otteeseen, mut ei kyllä tartte jatkuvasti olla vaippaa vaihtamassa. Pyllykin on pysynyt hyvässä kunnossa toistaseksi. Yölläkään en vaihtele sen jälkeen kun oon ite alkanu nukkuu. Sairaalassakin sanoivat ettei tarvii jos pylly ok, lapsi ei kitise ja ei yli äyräiden tuu. En tiedä sit oonko julma äityli, mut... hassu poika sinänsä, kun kakatessä ähisee ja puhisee ja pientä kitinää ja kun toimitus ohi niin ei muutaku unta palloon. Yhtään ei haittaa kakat housussa. Kyllä mä päivällä sit vaihtelen ahkerammin.
Näppyjä naamassa myös Juusolla, kaippa juuri niitä hormoninäppylöitä.
Jälkivuodoistakin oli ollut puhetta...mullakin vielä jatkuu, nyt kolme viikkoo kestänyt. Tosin pärjäilen jo pikkuhousunsuojalla, mut silti. Vaikka sanoivat et section jälkeen voi olla vähäsempää. Aika kauan kestäny vaikka ei missään vaiheessa ihan hirveen runsasta oo ollu. Kai tää joskus loppuu =)
Pikku-mies hermostuu, täytyy mennä, mies lähti lakka metsään.
peetta ja juuso 3 viikkoa