Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KesäHeinät ja vko 29***

16.07.2007 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)

Jo synnyttäneet:

[size=2][color=0000EE]25.4.

[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]23.5.

[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]24.5.

[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]11.6.

[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]13.6.

[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]19.6.

[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm

Sannnis, poika

Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]20.6.

[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]21.6.

[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]23.6.

[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]25.6.

[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm

kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]26.6.

[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm

jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]27.6.

[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm

s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]28.6.

[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]29.6.

[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm

peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]30.6.

[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm

besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm

[size=2][color=0000EE]1.7.

[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm

AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm

@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]2.7.

[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]3.7.

[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]4.7.

[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm

[size=2][color=0000EE]6.7.

[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]9.7.

[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]10.7.

[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AJ - kiva tosiaan kuulla teistäkin ja vastaukseksi d-vitamiinin määrään, että meillä käytössä tuote nimeltä Deetipat, ja niitä tosiaan annetaan se 20 tippaa päivässä.

Pukamista - mä olen kanssa aika konkari ja hyviä neuvoja jo tulikin, mutta sen hyvän salvan nimi on Scheriproct neo ja apteekista tosiaan löytyy.

Yö meille meni hyvin kahdella syötöllä - aamulla taas kakkaähinää 5-7 - täytyykin kokeilla sitä magnesiumia ;).

Koko aamu oltiin jo puistossa koko perhe ja kohta varmaan Konstalla taas nälkä - kaveri pitää jo ihan hyvin tuollaista reilua 4 tuntia ruokaväliä ja nukkuu kuin tukki kärryissä.

Pikaisesti kerrankin tällä kertaa :)

Vierailija
62/139 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli eikä sinkki. Metalli kuitenkin:-) Muakin himottaa makeat tällä hetkellä ja just vetäsin pienen pussin irtokarkkeja ja nyt on henkisesti ja fyysisesti huono olo. En kyllä osta enää mitään tollasia kaappiin kiusaamaan...kele. Kiloja on kyllä lähtenyt ihan itsestään n. 12, mutta siihen on tyssännyt ja sellaset 10 sais lähteä. Mullahan lähtöpaino oli 71, mutta siinä oli jo vähän ylimääräistä. Ihanne olis sellanen 67-68.

Meillä taitaa olla nukkumispäivä tänään. Neiti on vetänyt unta nyt useamman tunnin ja käväs vaan tissillä välillä nukahtaakseen uudestaan. Saa nähdä minkälainen ilta/yö on edessä..

Neuvolasta oli mukavaa se, että meille lisättiin yksi terkkarikäynti elokuulle. Seuraava olis ollut vasta lääkäri 30.8., mutta terkkari ajatteli, että hyvä olis kattoa painoa aikasemminkin. Ja tuohan se sellaista turvallisuuden tunnetta muutenkin. Näitä käyntejä on sentään sitten useammin kuin esikoisen (s.31.12.99) aikaan, joka oli käynyt (13.1.00/kotikäynti ja 23.2.00). Huomasin tuon, kun olisin verrannut painon kehittymistä. Meralin kanssa on käyty jo 2 kertaa ja sitten on käynnit 7.8. ja 30.8. Aiotteko muuten ottaa rotavirusrokotteen?

Entäs vesirokko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin neitin kans raksalla kattomassa mitä sielä on tehty ja neiti nukku pihalla vaunuissa koko reissun ajan - tihkusateessa olikin neitin hyvä nukkua suuren happipitoisuuden takia :) Ja arvata saattaa, että nälkä oli taas mitä valtavin, ko neiti alko heräileen...En tiiä oonko jotenkin pölijä, mutta ootan syksyä, sateita ja viileitä ilmoja jo nyt oikein innolla, koska silloin ulkona on siedettävämpää nukuttaa vauvaa verrattuna hellekeleihin.

CÄ: onko muuten noi Deetipat vesi- vaiko öljypohjasia? Ite en oo koskaan ees kuullu ton merkkisistä, ainoastaan Jekoviteista ja Devitoleista...

Senniina: Mietin tota rotavirusrokotteen hommaamista meän neitille, mutta haluan vielä jutella ens nlakäynnillä (ilmeisesti lääkäri) kans ja vähän kysellä, että millasta näyttöä tosta rokotteesta on ja kuinka hyvin se estää rotan tarttumista ja nii edasin. Ja ymmärsinkö oikein, että vesirokkoonkin on nyt olemassa jokin rokote? Ääh, ko tunnen itteni niin vihreäksi tässä vauvamaailmassa, ko siitä on niin kauan, ko meän jätkä ollu vauva :)

Ja toivottavasti Hempun neitillä lääkitys auttaa rähmiviin silmiin.

Nyt huollon vuoroa pukkaa....

Vierailija
64/139 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä parantelin hedaria kotona, eikä tän nyytin kanssa voisivielä minneen lähteäkään - useammasta syystä!

Tuolla meidän odotus -sivuilla alkaa jo olla kovin vaisua ja niinpä ajattelin vähitellen jo siirtyillä meihin synnyyttäneisiin kirjoottelemaan...

Olen kyllä lukenut lähes kaikki vietit, liiteitä en ole availlut, joten suunnilleen tiedän missä mennään. Beseroa ole jäänyt kaipailemaan, hänestä en muista lukeneeni mitään aikoihin? Toivottavasti kaikki on kuitenkin ihan hyvin heillä...

Ihanaa, kun teillä on jo nimet niin selviä. Meillä ihan hukassa edelleen, kun tää pikku-ukkonen tuli aivan puskista! Tytsälle oli kaikki kolme nimeä jo valmiina, mutta pojalle on selvä vaan tää kolmas nimi, joka miehen suvussa kulkee.

Nytpä tää käsi kaipaa taukoa - on nimittäin todella väsyttävää takoa näitä näppylöitä tästä vaaviv yli yhdellä kädellä/sormella, vaikka kuinka läppäri onkin...

Jatketaan toisaalla, ciao!

Nikki+ukkonen jo kolme kiloa ylittänyt!

Vierailija
65/139 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, sain tunnin unta äijän vieressä... Toi poitsu oli taas hereillä ja tissillä klo 10-16 kokoajan. Edelleen pulauttelee ulos, mutta nyt sentään pari syöttöä jo pysynyt sisällä. Nyt heräilee tuolla isin kanssa hiljalleen sängyssä.

Mullakin noita pukamia oli, mutta onneksi en tarvinnut niihin lääkkeitä, ei ollut niin kipeät. Mutta vesihuuhtelu auttoi hyvin ja sain laitokselta lähtiessä mukaan sellaista pulveria joka auttoi suolen toimintaan, mutta en kyl kuolemaksenikaan muista nimeä. Jotain kuituvalmistetta se kuitenkin oli.

Hirveä jano kokoajan, pitää taas mennä juomaan ennenkuin poitsu herää.

Koska se rota-virusrokote muuten kannattaisi ottaa? Ajattelin näistä jutella kanssa ekalla lääkärikäynnillä 14.8.

Ja noista vakuutuksista, me kun ei otettu raskausaikana niin minkä ikäiselle saa otettua vakuutuksen nyt syntymän jälkeen, tietääkö kukaan?

-E-

Vierailija
66/139 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokotuksesta terkkari sanoi, että kannattaa pohtia nyt ja pyytää resepti sitten lääkärikäynnillä. Rokote annetaan suun kautta ja 3kk iässä + 5kk iässä. Maksaa n. 70 euroa satsi eli ei ihan ilmanen. Vesirokkorokotus on myös kallis, mutta siitä en tiedä yhtään, minkä ikäisenä se annetaan. Pikkasen aattelin tuota rotaa, jos meille tulee noita ulkomaan reissuja jatkossa. Mun kauhuskenaario on se, että tyttö sairastuu jossain Turkissa..Ei sillä, etteikö sielläkin lääkäreitä olis, mutta kuitenkin.

Vierailija
67/139 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vakuutusasiaa olen kanssa miettinyt, mutta en muista miten se lapsivakuutusasia meni. Täytyy selvittää. Mulla on vakuutukset if:ssä ja sieltä meinasin kysyä.

Vierailija
68/139 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hyvät fiilarit! Lähdettiin bussilla ja vaunuilla keskustaan ja tirppana nukkui sen koko 3h mitä siinä reissussa meni! Osteltiin alennusmyynneistä ristiäisvaatteita mulle ja miehelle. Tytölle ei vielä löytynyt mieleistä, tai ei vielä kunnolla ehditty katsoa. Lauantaina uusitaan reissu.

Niin ja siitä makeanhimosta... Täällä ainakin asustaa yks sokerihiiri! Ja tietty kaupungilla leijaili pizzantuoksu, niin täytyi sitten vielä mies laittaa hakemaan kotia ihanat pizzat. Herkkuja menee siis.

Meille sanottiin siitä rotavirusrokotteesta, että se ostetaan apteekista (siihen saa vissiin lääkäriltä reseptin) ja sitten se voidaan laittaa joko 2kk- tai 3kk-neuvolassa. Tai siis antaa, kun sehän ei ole piikki vaan suun kautta annettava nestemäinen juttu. Olikohan kerta-annos n. 80e ja sitä tarttee antaa 2x. Me ei taideta antaa. Neuvolantätikään ei ollut ottanut omille lapsilleen, mutta katui kyllä myöhemmin kun tytär sai kunnon mahataudit. Mutta siihen ei kukaan kuitenkaan kuole Suomessa, joten mun mielestä on ihan hyvä olla ehkä antamattakin mitään " ylimääräistä" lääkettä. Siis mun mielestä. =) Mutta voin tietty katuakin jos tyttö saa pahat mahataudit.

Ellu kyseli vakuutuksista. Minäkin haluaisin kuulla samaisesta aiheesta. Mekään kun ei otettu vielä raskausaikana, eikä olla nyt vielä kyselty vaihtoehdoista.

@nikki, tänne vain! Ootko ollenkaan aatellut minkätyyppistä etunimeä halajaisit teidän pojalle? Voi nimet on niin kivoja! A-J, mustakin ehkä se Minja on hivenen parempi. Mullakin oli se yhdessä vaiheessa vaihtoehtona. Tai siis Minja Mimosa. Mutta tiedän yhden suloisen Mineankin, sekin on kaunis nimi!

Mun nimiongelmani: Antaako tytölle nimeksi Unna Aili Emilla vai Unna Minttu-Mimosa?!?! Kertokaahan teidän mielipiteitänne! Kiitos! Mies sanoi vain että on niin tyytyväinen että etunimeksi tulee Unna, että hänelle on aivan sama mitkä tulee toisiksi nimiksi.

No niin, nyt menen köllimään Unnan viereen ja sulattelemaan syömääni pizzaa...

-V&U-

Vierailija
69/139 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senniinakin oli jo ehtinyt vastata rotakysymykseen. =) Terkkuja vain!

Vierailija
70/139 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotuksista - me ajateltiin myös ottaa tuo rotarokote, on sen verran raju tauti, jos pieneen iskee. Ja jostain luin, että se eka satsi pitäisi tosiaan saada alle 12viikkoisena. Joten Senniinan tieto on varmasti oikea. Ja hintakin taitaa, ikävä kyllä :), olla tuo. Meillä tämä 3v oli mukana siinä rotarokote tutkimuksessa, mutta vielä ei olla saatu tietoa, saiko neiti sitä oikeaa rokotetta, vaiko lumetta.

Vesirokkorokotetta ei taideta vielä ottaa, kun ajateltiin, että se ei tautina ole lapselle niin kamala. Mutta jos ei tautia ole sairastettu, sanotaanko, esim. 10-vuotiaaksi mennessä, niin sitten varmaan otetaan. Niin ei sitten naisihmisenä tarvii aikuisena pohtia, onko sairastanut vai ei. Kai sen siis voi vanhempanakin ottaa?

Ja vakuutuksista sen verran, että meillä mies kävi juuri maanantaina Pohjolassa vakuutustarjousta pyytämässä ja siellä ainakin täti sanoi, että jos ei ole ottanut vakuutusta ennen syntymää, niin kahden kuukauden ikäiselle sen sitten taas voi ottaa. En tiedä, onko näissä vakuutusyhtiö kohtaisia eroja?

Nimestä vielä. Meillä on nimi jo lähestulkoon selvä, mutta meillä on ollut tapana paljastaa se vasta ristiäisissä. Niinpä en voi sitä tännekään vielä kertoa :) Ja jos sitten käy niin, että jollekin sattuu sama etunimi, niin emme ole matkineet. Sen verran voin kuitenkin sanoa, että ainakaan vielä kukaan teistä ei ole samaa nimeä ilmoittanut :) Ja että kolme nimeä tulee tytöllä olemaan, koska muillakin meidän lapsilla on.

Nyt syömään!

M

Vierailija
71/139 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs täällä olikaan tänään puhuttu? Ainakin pukamista. Mä olen ennestäänkin jo konkari asian suhteen ja mua ainakin harmittaa tuo Sheriproct, kun ei tunnu mitenkään hyvältä tuotteelta esim. Händensaan verrattuna, jota ei nyt taas sitten saa käyttää. Melkein parhaalta mulla on tuntunut nyt ihan valkovaseliini noihin ulkoisiin. Niin ja sitten suun kautta minusta on sellainen kuituvalmiste kuin Laxamusil on ollut kiva. Jotkut taas tykkää jostain muusta, kuten Duphalacista, mut musta se on ihan kamalaa makeaa lientä.

Niin ja sitten noista vauvavakuutuksista, että yleensä se menee niin, että jos vakuutusta ei ole ottanut ennen syntymää, niin 2kk iässä voi ottaa, mutta sitten poissuljetaan kaikki, mitkä on siihen mennessä löydetty. En tiedä onko tuossa aikarajassa paljon heittoja vakuutusyhtiöittäin, mutta suurimmassa osassa se raja on ainakin tuo 2kk.

Noista rokotuksista sen verran, että meille ei rotaa oteta sukurasituksen vuoksi (sukuvika suksi ei luista) ja vesirokkokin otetaan varmaan vasta sitten, jos ei ole sairastanut ennen kouluikää. Sen sijaan tubi or not tubi saattaa tulla meillä kyseeseen ennen kuin mä palaan töihin.

Niin ja me saatiin tänään ristiäisten runko aika hyvälle järjestelylle. Saatiin varattua paikka ja pappi, tilattua kakut parista leipomosta, kysyttyä keittiöön apua (mikä muuten teistä olisi sopiva palkka kun kaverin pikkusisko, ihan aikuinen nainen kyllä, tulee keittiöön ehkä 5,5 tunniksi hommiin?), kysyttyä yhden kummin ja nyt on nimikin jo tiedossa. Noihin muiden nimikyselyihin annan ääneni Minealle ja sitten Unna voisi olla minusta Unna Aili Mimosa (ai mut eihän sellaista vaihtoehtoa ollut!).

Niin ja viime yö meni oikein hyvin. 10 tunnin yö meni kahdella yöherätyksellä. Onko vähän muutosta, kun vertaa siihen, että 4 yötä sitten herättiin tunnin välein!!! ?

Tänään käytiin pojan kanssa kyläluutailemassa taas mummolassa sillä aikaa kun mies kävi parturissa. Ai niin ja kampaajistakin olitte puhuneet. Mies oli ihanasti varannut tänään meidän vakiparturilla (mies) käydessään mulle ristiäisaamulle kampaajan. Kampaus saa olla ns. pikakampaus, mutta mulle varattiin reippaasti 1,5 tuntia aikaa, joten voin huoletta syötellä poikaa välillä ja aion sanoa sille kampaajalle, että velottaa tuntitaksan mukaan vaan. Ja arvatkaa mikä saa mut melkein kyyneliin... tää mies tulee ihan vaan mun hiukset laittamaan sinä ristiäisaamuna kesken lomiensa! Siis lauantaiaamuna raahautuu mun takia yhdeksäksi töihin!

m + poika 1 vko 2 pv

Vierailija
72/139 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siivoajista olitte kans puhuneet ja mun kokemukset niin huonot, että vieläkin pistää vihaksi, vaikka tapahtui jo exän aikaan. Exä oli aika huonossa kunnossa ja mun vastuulla kaikki, niin päätettiin palkata apua. No, kuinkas kävikään 2h siivoaja meillä ja keittiön tasot ja lattia pilalla :(

Melkoisen huonosti saa mennä ennen kuin meille toistamiseen tulee siivoaja. Ja tuo firma oli oikein hyvän oloinen pääkaupunkiseutulainen ja maksoi ihan 30 e tunti, joten ei mikään pilipali hinnoiltaankaan. Liityn siis CÄ:n klubiin, jolla tais olla myös huonoja kokemuksia.

Vierailija
73/139 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukamista palsille..Scheriproct neo on ainaskin ihan hyvä pukamavoide, siinä on vissiin jotain vähän puuduttavaa ainetta muistaakseni. Ja suppoinakin noita on.

Unna Aili Emilia kuullosti mun korvaan hyvältä, en nyt taas muista enää kenen pikkuisesta oli kyse, mut enivei..

Pitäs käydä ristiäisvaatteita ostamassa, ja kampaaja tilata, et sais tukan kuosiin.

Viime yö meni taas kivasti, 7 tuntia unta palloon taas putkeen. Meinas toinen tissi jo räjähtää, piti puoli uninen poika nostaa tissille. Hyvin kuitenkin alko imemään kun sai tissin suuhun. Mut ihan hirveesti pulauttelee pikku mies meillä kanssa. Maitoo tursuaa nenästä ja suusta. Varmaan saa ilmaa rintakumin kautta enempi. Niistäjä on loistava keksintö, et saa kaiken maidon ulos nenästä. En uskalla laittaa poikaa omaan sänkyyn, kun pulauttelee niin hirveesti ja pitkän aikaa. Eikä oon auttanu kauheesti vaikka röyhtäsee heti syönnin päälle ja nukkuu vähän pystyasennossa, silti saattaa tunnin, parinkin päästä edelleen yhtäkkiin ymppi lentää. Gaviskonia (en muista miten kirjotetaan) vois kuulemma antaa, sitä taitaa saada ilman reseptiäkin, mut kannattaa varmaan neuvolasta viel kysyy.

Neuvolasta suositeltiin reladropseja kaikenlaisiin vatsavaivoihin ja sanoivat et auttaa d-vitamiinin aiheuttamiin vatsavaivoihinkin, jos tulee. Hitto mä en ikinä meinaa muistaa antaa niitä tippoja kun ne pitäs antaa aamupäivällä.

Mulla meinaa tää oma syöminen vähän jäädä huonolle...meinaa unohtua. Päivät menee ihan hirveen nopeeta, miehen lomakin loppuu ens viikolla. Vähän jänskättää kun jäädään pojan kanssa kahden.

Mutta täytyy mennä syömään nyt kun Juuso nukkuu viel =)

Palaillaan

Vierailija
74/139 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kun kävin Peetan tekstin lukemassa. Kuulostaa ihan samalta kun meillä, menee muuten puklurättejä ihan tajuton kasa.

Mutta siis noista d-vitamiineista, miksi ne pitää aamupäivästä antaa? Me ollaan annettu kokoajan illalla...

Mulla kampaaja on elokuun lopulla vasta, kun kampaaja palaa lomilta. Hyvä sinällään, että ehtii sitten just ennen ristiäisiä. Mutta onko kellään ideaa mistä sais poitsulle ristiäisasun joka ei ole mekko. Kun mä en haluais kastemekkoa, eikä haluais mieskään. Ois hienoa saada esim joku frakkityylinen poitsulle ristimisen ajaksi. Mutta mitä siihen sanoo kirkko/pappi?

Nyt laskemaan herralle kylpyvettä valmiiksi.

-E-

Vierailija
75/139 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on valvottu viime yönä - klo 1 asti. On tankattu useampi tunti illasta lähtien ja sitten neitillä meinas vähän vattaa kipristellä (johtuko deetipoista vaiko omista syömisistäni...?!), mutta onneksi sai piereskeltyä tavarat pihalle :) Hauska juttu, kuinka sitä voikaan iloita pienen sinappikoneen tuotoksista näin paljon :)

Tosta rotarokotteesta ja vähän muistakin...Veruska mainittikin hyvän pointin, että kannattako antaa " ylimäärästä lääkettä" lapselle. Ite oon miettinyt paljon noita kaikkia rokotuksia ja sitä, että mikä on niistä tarpeellinen ja mikä turhaa. Oon myös lukenut (mutta vähän) perheistä, jotka eivät anna edes rokottaa lastansa, mutta onko sekään sitten nyt kovin viisasta?! Mene ja tiedä...Jokaisella on oma näkemyksensä asiaan, koska asia voi olla kovin ristiriitainenkin. Maailmassa on sekä hyvät että huonot puolensa, joka pätee rokotuksiinkin. Apuva, nyt lopetan tästä asiasta ja vaihdan aihetta :)

Veruska: Unna Aili Emilla - äänestän sitä! Emilla on aivan mahtava nimi, jota en ole koskaan aikaisemmin kuullutkaan.

Ja kiitos muuten mielipiteistänne ton mun nimipähkäilyni kanssa - taitaa toi Minja kuitenkin viedä voiton ;) Oisin laittanut sen esikolle jo nimeksi, mutta eihän pojalle voi tytön nimeä antaa ;)

Jahhans, nyt kattomaan Hollyoaksia :)

AJ

Vierailija
76/139 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytteli nukkuu sylissä, joten etusorminäpyttelyksi menee.

Olen yrittänyt antaa typylle huvituttia, mutta ei hän tajua, mitä sille pitäisi tehdä. Katsoo kysyvänä " mitä ihmettä suuhuni on tungettu" . no en ole sitten väkisin tunkenut, kun ei kerta kelpaa.

meilläkin on jotain näppyjä nasma täynnä. sellaista punaista ryhelmää, kai ne on niitä hormoninäppyjä.

joku kyseli vauvan valveillaoloajoista. Meillä ollaan hereillä aamupäivällä n. tunti ja sitten pitkin päivää eri mittaisia jaksoja. Varmaan noin 3 h yhteensä + imetykset, en ole varsinaisesti laskenut. Illalla tyttö simahtaa täysin ja joudun hieman herättelemään 21-22 välillä, jotta nukkuisi myös yöllä. Yöt menee syötöillä 02, 04, 06. Ja sitten vakioähkinät klo 6-8. Mitenköhän siitä pääsisi eroon?

Meillä kantoliina ja vaunuissa matkustaminen bussissa on tytön suosikit. Hän simahtaa sillä samalla sekunnilla kun nousen hkl:n bussiin. Minäkin olen pitänyt kapunkiretkillä liinaa mukana mahdollisia raivokohtauksia silmälläpitäen. Ja hyvin se on kyllä toiminut, siis rauhoittajana. Meillä on myös sitteri, mutta en sitä vielä käyttänyt.

Meillä käytetään jekovitia, onko se jotenkin pahan makuista (en ole itse maistellut)? Laitan sitä teelusikkaan keitetyn veden kera ja hyvin maistuu.

If vakuutusyhtiöllä saa lapsivakuutuksen 2 kk:n iän jälkeen.

Veruska kyseli nimistä, minusta se Unna Aili oli kiva.

CÄ ja muut babybiosta kiinnostuneet, tavataanko ennen leffaa vaikka jossakin kärry-ystä' vällisessä kahvilassa?

Elisabet ja tyttö 4 vkoa 3 pvä

Vierailija
77/139 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1kätinen täälläkin..

Meilläkin näyttää menevän yöt syötöillä n. 02, 04, 06, 08 eli samaan tahtiin elisabetin kanssa. Meillä yösyöttökerrat lisääntyneet alusta, liekö kelläään muulla? Ne kestävät onneksi sen 15min eikä tyttö edes avaa silmiään. Ilmeisesti pystyy ottamaan niin vähän tuota tulvivaa maitoa kerralla, että kohta tarttee lisää.

Rokotusasiaa pitää harkita. Meillähän on jo calmette " ylimääräisenä" . Vakuutuksen otan sitten 1kk päästä..

Olis niin kiva päästä elokuvatreffeille.Olen aika yksinäinen täällä ja välillä meinaa seinät kaatua päälle..

Vierailija
78/139 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko normi yö takana. Valvomista 01.00 asti, pierut ja vaipanvaihto n. 03.00, imetys n. 05.00 ja 08.00. Ellu kyseli d-vitskuista. En tiiä niistä toisista, mutta Jekovitia ei ainakaan " kuulu" antaa mihinkään tiettyyn aikaan päivästä. Me kuitenkin pyritään antaan aamupäivästä, että JOS vaikuttaa vatsaa vääntävästi, niin ei tuu ainakaan yötä vasten se homma. Ja huuto. Ja Elisabet, sä voit maistaa sitä Jekovitia! ;) Ei oo mitään ihan herkkua!

Ei meilläkään tyttö oo tuttiin tottunut. En oo hirveenä yrittänytkään totuttaa, mutta esim. sairaalassa ne hoitajat yritti turhaan. Ja on meillä kotonakin varalta, mutta ei oo kelvannut niinä kertoina kun ollaan koitettu.

Mitä te ootte mieltä, voiko bussiin mennä kantoliinan kanssa? Eli onko se jotenkin " epäturvallista" ? Että pitäiskö sen vauvan olla bussilla matkustettaessa vaunuissa? Se on kyllä vähän tyhmää että vaunujen kans pääsee ilmaseksi, muttei varmasti liinan kans!

Kiitos kommenteista nimiasiaan! Eiköhän tuo vaaka ole nyt kallistunut Unna Aili Emillaan. :) Minunkin pitäis varata kampaaja että sitä näyttäis taas ihmiseltä siellä ristiäisissä. Hmm... Mitenköhän mies ja Unna pärjäävät sillä aikaa?! Parempi varmaan, että vaunuttelevat keskustassa niin tissi on sitten lähellä! ;) Hei nyt suihkuun kun tirppana nukahti!

-Veruska&Unna-

Vierailija
79/139 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täällä kans neitokainen sylissä, nii hidasta on tää naputteleminen eikä mitään puhetta hymiöistä. Hih! Kantoliinan solmiminen vielä opiskeluvaiheessa, joten vielä ei ole siitä apua meillä. Apua, osaankohan solmia sitä ikinä kunnolla, vaikka kuvalliset ohjeetkin on?!?

Tuli vaan tosta Senniinan viestistä mieleen hieman vastaavanlainen asia (on varmaan saatettu kysyä jo), mutta kysynpäs kuitenkin, jotta saisin hieman vertailupohjaa...Kuinka usein teillä siis öisin herätään syömään ja kuinka kauan sitten siinä tissillä viihdytään?

AJ ja nukkuva neitokainen

Vierailija
80/139 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksitkätisten kokoontumisajot! Panukin rellottaa tissillä sylissä :D Tosin olen kaksikätinen, kun laiskana isken pojan tyynylle makaamaan ja kumarran tissin sopivaan paikkaan :D

Täällä oli oikein miellyttävä yö..22 viimenen syönti, sitten vasta 02, 05 ehkä, en kattonut kelloa ja sitten tissiteltiin masut vastakkain aamu, mahahuutoa vaan välillä vähän mutta noustiin vasta 10 aikaan!! Ihanaa!! :) Tosin ne syötöt saattaa kestää tunninkin kerrallaan.. Ja 05-10 meni nytkin niin, että aina pojalle tissi suuhun kun alkoi ähistä, periaatteessa tankkas koko ajan, mutta nukahdettiin välillä molemmat.

Täällä ei edelleenkään paljoo pulautella, mutta pierut huudattaa poikaa kovasti :( Käyn sitä cuplatonia tänään, ei tuu muuten mitään.. Ja noi suolatipat nenään on kyllä niin hyvä, nenä tukossa muuten pieneltä ja noi kun laittaa, niin tavara tulee itekseen hengityksen mukana ulos nenästä.

Ärh! Oli maailman epämiellyttävin pankkitäti eilen.. Oltiin koko perhe pankissa kun pitää olla molempien huoltajien nimet jos haluaa lapselle avata tilin. Ensiksikin ylenkatsoi ihan kunnolla varmaan ulkonäkömme perusteella ja kun sanoimme, että oisko joku säästötili ihan hyvä, kun auki haluttaisi se vasta sitten kun hän on 18, mutta että voisi lisätä omaa tahtia sitä rahnukkaa sinne. Mutta että mitään huimaa alkupääomaa ei ole. " No mitä summia olitte ajatelleet?" Siis ei mitään säännöllistä, tänään satanen ja sitä mukaa kun tulee sukulaisilta ja itse välillä pikkusummia.. " Ai sata euroa kuussa?" No öh, ei, kun sata euroa NYT, kuukausittain keskimäärin parikymppiä, aina ei mitään ja toisinaan enemmän. " Jaahas, no ei ole kyllä mitään järkeä avata muu kun tavallinen tili, menetätte muuten inflaation mukana kaiken" .. Mitä helevettiä :D Piti meitä ihan hölmönä. Sitten kaiken huipuksi kun mies piti Panua, ja vaihtoi kasvot toiseen suuntaan istumaan silleen että käytti pienen peppua pöydän kulmalla että saa hyvän otteen niin täti kauhuissaan että " Älä herranen aika istuta pientä!!" Krääh. Meinasin saada hepulin..

Tänään on yhdeltä neuvola. Olis ihana mennä vaunuilla, mutta jos koko matka on yhtä huutoa niin enpä tiedä.. Katotaan, josko pikkuinen nukahtaisi nyt.

Kiitos Hemppu, Peetta ja muut pukamavinkeistä!! :D Oli elämäni tuskallisin vessakokemus äsken, tuloksena verta ja kyyneleitä, mutta ei siitä sen enempää :D

A-J: Minja on ihana :) Ja niin muuten minäkin tavoistani täysin poiketen ootan syksyä ihan innokkaasti, koska ehkä Panukin sitten nukahtaa vaunuihin hyvin ;) Yksi sateinen ja tuulinen ilta oli tällä viikolla, ja käytiin kerrankin onnistuneella vaunulenkillä!

Misti: mulla on sama homma ton jälkivuodon kanssa, luulin jo moneen otteeseen että se loppui.. Aina alkaakseen taas, tai siis silleen ei se mitään päiviä oo ollu poissa mutta koko päivänä ei välttis tuu mitään ja sitten taas hanat auki..

Senniina: Täällä ton kastamattomuuden kauhistelun hoitaa miehen isovanhemmat.. Ovat syvästi uskovaisia, ja sitten kun mies aikanaan oli kertonut että ei kasteta, niin olivat kovin, kovin surullisia. Viimeksi kun kävivät kylässä, toivat sukuperintökastemekon tänne näytille, että " jospa sille tulisi kuitenkin käyttöä" .. " Mutta jos ette tarvitse niin vien pois" . Kaunis vaate, ei siinä mitään, mutta eipä me sillä paljoa tehdä.

Rokotuksista: En usko, että rotaa otetaan. Saa nyt nähdä..

Veruska: Unna Aili Emilla on IHANA :) Täälläkin herkkuja menis niin paljon kun on tarjolla.. Söin yks päivä kolme Sunrice-suklaalevyä :O Mut ne on NIIN tautisen hyviä..

Melballa on tosiaan alkanut meneen yöt hyvin!! Onnea!! :)

Kääk ku jännittää, ollaan kateltu taloja itä-uudeltamaalta, oisko niin hurja että lähtis kattomaan ens viikolla.. Ja uskaltaako sitä muuttaa maalle, paikkaan jota ei tunne, siellä sitten mökkihöperöityä lapsen kanssa..? Mutku maalla me on aina haluttu asua, ja jossain lähellä merta, oih..

Pals ja Panu