Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KesäHeinät ja vko 29***

16.07.2007 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)

Jo synnyttäneet:

[size=2][color=0000EE]25.4.

[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]23.5.

[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]24.5.

[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]11.6.

[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]13.6.

[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]19.6.

[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm

Sannnis, poika

Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]20.6.

[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]21.6.

[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]23.6.

[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]25.6.

[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm

kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]26.6.

[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm

jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]27.6.

[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm

s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]28.6.

[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]29.6.

[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm

peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]30.6.

[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm

besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm

[size=2][color=0000EE]1.7.

[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm

AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm

@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]2.7.

[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]3.7.

[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]4.7.

[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm

[size=2][color=0000EE]6.7.

[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]9.7.

[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]10.7.

[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikille että joo, kyllähän se Jeesus näin ristillä huusi - Eeli tarkoittaa Jumalaa. Meillä on esikoisella jo jumalainen nimi ja nyt tän toisen nimi napsahti samalla tavalla - ihan yhtä jumalainen on kuin upea isoveljensä.

Mutta miten olisi seuraavat:

Aaro

Jere

Ossi

Jimi

Arvi

Simo

Ilmo

Jyri

Jori

Ilpo

Eero

Juho

Aapo

(sori, en muista niitä aikaisempia ehdotuksia ja olen selvästi näissä " yleisimmissä" nimissä vähän huono, itse kun harrastan näitä erikoisempia nimiä)

Keskimmäiseksi nimeksi ehdotan jotain kaksitavuista, jossa ekassa tavussa on kaksi vokaalia. Ei välttämättä tarvitse olla kaksi samaa peräkkäin eikä nimen alussa.

Vierailija
102/139 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fenniasta saa vakutuksen heti kun vauva on syntynyt. Juttelin just meidän vakuutusasiamiehen kanssa ja hän sanoi että monessa vak.yhtiössä on se kahden kuukauden raja mutta heillä saa sen heti.

Rota-virus rokotus ajateltiin ottaa. On lähipiirissä yksi hurja kokemus rotaviruksesta edellisvuodelta ja sitten on työpiirissä yhden vauva kuollut yksi vuotiaana siihen tosin kahdeksan vuotta sitten.

Vesirokkoa vastaan ei rokotetta ajateltu ottaa kun vasta sitten joskus vähän vanhempana.

Meidän neiti viihtyisi tissillä iltaisin vaikka koko illan. Ystäväni oli saanut neuvolasta ohjeen, että syöttöjen väli tarttis olla parisen tuntia. Vatsanväänteet johtuvat jatkuvasta imemisestä, koska vatsa ei saa levätä. Ja maito on laihaa.

Tiedä sitten miten on. Cuplatonia ollaan annettu ja Relatippoja. Jos ähinät ei lopu niin vien neidin vyöhyketerapeutilleni.

Pankkineiti taisi olla väärällä alalla ja elämäänsä ihan super kyllästynyt.

Mä en muista onko ollut keskustelua... Mutta kysynpä kuitenkin.

Joko teillä on nimet päätetty? Entä paljastettu?

Vastaanpa nyt sitten itsekin ;).

Meillä neidistä tulee Meeri. Ja on paljastettu etunimi mutta toiset nimet saavat olla salaisuus.

Mutta nyt lähden suihkuun... MOIIII!

Hemppu, Nappi ja Meeri-Neiti (tasan 1 kk)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja esikoinen nukkumassa ja pikkumieskin torkkuu sängyllä.

Meillä ollut kovasti ongelmia yhteyksien kanssa ja nytkin toimii vain ajoittain, toivottavasti saan tämän kuitenkin kirjoitettua.

Eka neuvola oli eilen, painoa tullut reilusti nyt 4,4 kg (synt. 3,6) ja pituutta 3 cm, ikää nyt 3 viikkoa. Kaikki hyvin, paitsi kielijänne kuulema tiukka vaatii ehkä katkaisun, sen päättää omalla neuvola ensi kuun alussa.

Jälkivuoto ajoittain lähes olematonta ja sitten taas hulahtaa kirkkaan punaista, kuten joku muukin kirjoitti. Oma vointi muuten hyvä ja ensi viikolla ajattelin kiivetä ekaa kertaa hevosen selkään ainakin vähäksi ajaksi.

Nimeä ei juurikaan ole mietitty, Aleksista tykkäisin, mutta on vaan ollut viime vuosina niin suosittu. Esikoinen on Samuli Santeri, kutsutaan tietysti Samuksi. Itse olisin laittanut viralliseksikin nimeksi Samun, mutta mies toivoi versioksi Samulia.

Meillä molemmat lapset tykkäävät kovasti Dee-tipoista, eipä siis aiheuta antaminen ongelmia.

Meillä syödään max 3 krt yössä ja kerrallaan n. vartti ja yleensä joutuu yhden kerran vaipat vaihtamaan, kun herraa pukkaa jatkuvasti kakkaa. Hyvin siis nukutaan, mutta esikoisen herätys saapuu klo 6, joten vähän jää vähille kuitenkin unet.

Huushollista, yllättävän hyvin olen jonkinlaisen siivon jaksanut ylläpitää pakon edessä, kun oma talo tekee virkaa myös asiakkaiden vastaanotto paikkana, joten pakko on olla jossain järjestyksessä. Tosin esikoinen tekee parhaansa torpetoidakseen hyvän yrityksen ja onnistuukin siinä vallan mainiosti.

Öitä yritän välillä koneelle ja toivoa, että yhteydet toimivat paremmin

Jiippi

Vierailija
104/139 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaan roikun vaikka pikkuinen nukkuu yöunta :D Mamma sais ottaa mallia..

Paljon olitte keskustelleet, nimistä, miehistä, valehtelusta.. Palaan huomenna astialle syvällisesti!! Hienoa keskustelua!

Nauratti S@ri@n kauppasattumus :D Tuli mieleen parin vuoden takainen, kun olin isin kanssa Tahkolla hotelliin kirjottautumassa. Vähän paheksuen virkailija katsoi (miten noi paheksuvat aina sattuu mun kohdalle..) meitä ja ihmettelin, kunnes tajusin, että se luuli mua vähän nuoreksi tyttöystäväksi isille :D Joopa joo.. Iskä on niin nuoren näköinen ja semmonen trendipelle, niin monesti on voitu pariskunnaksi luulla.

Mutta niin, sulle Saria paljon tsemppiä ja anna sen ulkopuolisuustunteen mennä menojaan!! Voimia!

CÄlle vielä voimia miehen kanssa.. Todella ikävää tommonen.

Mulla samat fiilarit ku Veruskalla, nimittäin teidän kaikkien juttuja on NIIN ihanaa lukea.. Odotan aina innolla uusia viestejä ;D Onneks meitä on aika paljon ja ootte niin ihanan ahkeria kirjottajia..

Nyt loppu mtv rapskin, alanpa oikeesti hippasta sänkyyn päin..

AINIIN1 Panu jakso ihmeesti karjua koko 1,5 h neuvolassa, siitä huomenna lisää :D Paino 4440g (syntymä 3630) ja ikää nyt 3 vko.

Pals ja Panustris

Vierailija
105/139 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sais nukkua, mutta mie nousin ylös jo tunti sitten, vaikka neitokainen vetelee onnellisena unta palloon. Nooh, pitäähän se nyt mamman saaha rauhassa olla koneellakin ;) Ja tän takia osittain niskat/hartiat on niin pakissa että ei oo tosikaan!!! Ai juu, miehän kirjotin tossa siitä toissaillan kähinästä - eilen annoin taas tavalliseen tapaan noita deetippoja neitille eikä mitään huutamista/kähinää illalla, vaikka jännityksellä sitä ootinkin. Sitten tuli älynväläys! Söin muuten karkkia ja suklaata sillon, ko toi neiti kähisi sinne yö 1 ja joku tais muuten mainitakkin, ko oli syöny konvehteja, että vauva sitte kiehnas ja ähisi seuraavan yön eli pakollinen karkki/suklaalakko tais nyt alkaa tällä mammalla, vaikka makeaa tekee mieli niin mahoton...

Aivan ensin Sarialle - siehän kuulut samalla lailla tähän joukkioon, kuin kuka tahansa meistäkin ja etkä sie lähe mihinkään täältä :) Ja mukava sattuma toi kauppareissu sulla - lapsethan tunnetusti pitää mamman nuorena ;)

CÄ:lle suuret tsemppihalaukset täältä! Tiedän tunteen, ko joku valehtelee - se on syvältä ja poikittain! Kokemusta tosta, mutta sen teki entinen paras kaverini vuosia sitten. Jaksamista erittäin paljon sulle :)

Veruskalta ja Melbalta (ainakin) oli tullu ihania nimiehotuksia. Miten se jotenkin tuntuu, että pojalle on niin paljon helpompaa " löytää" nimi...Itellä tekee hieman vaikeammaksi se, että meän tytön nimen tulisi maistua myös ruottalaisten suussakin, koska tästä rajakaupungissa asutaan ja neiti varmaankin käy koulua Ruottin puolella. Jotkin suomalaiset nimet ei käy sen ääntämisen takia, plaaah! On siis ollu pähkimistä, mutta eiköhän se nimi ala pikkuhiljaa muotoutuun - tosin nimiehotuksia voisin ottaa vielä vastaan ;)

Hempulle tulee Meeri - suloinen nimi. Sitäkin olen ite miettinyt, mutta mieleen tulee välittömästi yks tän alueen parhaimmista grilleistä, jonka nimessä toi Meeri esiintyy ja josta saa aivan uskomattoman ihanaa tuplajuustoamerikkaista (on muuten herra Lordinkin suosikki). Ja sitten noista nimen paljastamisista - meän tulevat naapurit on udelleet jo ootuksesta lähtien meän tulevan vauvan nimeä - eilen viimeksi. Oon kertonu suunnitelmiani, mutta oon myös sanonu, ettei oo vielä välttämättä se lopullinen nimi...

Palsin viestiin sen verran, että kyllä ihmiset ovat todella ennakkoluuloisia tai sanottaisiinko tässä tapauksessa, että luulosairaita ;) Hih! (se hotelliin kirjautuminen)

Nyt pakko mennä pois, ko niskat alkaa huuteleen hoosiannaa taas. Kaikille hymyä ja lämmintä mieltä - kiitos, kun olette täällä :)

AJ

Vierailija
106/139 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noi hormonit jyllää meikäläisessä ja sai aikaan jonkinlaisen herkistymän :) tää on kuitenkin mulle eka vauva yh-na ja takana niiiiin monta vuotta sitä perhe-elämää, että haikeus iski peliin kun luin teidän juttuja...niitä kinasteluja myöten :) tosin täytyy sanoa, että kaikenkaikkiaan olen todella tyytyväinen tähän elämäntilanteeseeni ja kaikki on mennyt hyvin. MUTTA sitä muistelee kuitenkin niitä entisiä aikoja kun oli se puoliso vieressä, kun oli pieni vauva ja iskee nuo tunteet peliin.

En mä ole poistumassa teidän parista, ehkä voi tulla hetkiä jolloin tosiaan vain lueskelen ja seurailen, mutta kyllä yritän kommentoidakkin väliin jotain. Senverran mukavaa porukkaa täällä on.

Me käytiin lenkillä juuri, tunti käveltiin tuolla ja nyt kuuluu vaunuista ähellys, heti kun kotiin tultiin ja pysähdyttiin. Pitänee mennä tarjoamaan tissiä.

Mutta, aurinkoista viikonloppua :)

Vierailija
107/139 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vaan pakko tulla kommentoimaan A-J:lle, että minähän asuin opiskeluaikanani siinä Juhannussaaressa aivan Meerin grillin vieressä! ;) Oi niitä aikoja.... (Mutta siis musta se Meeri on tosi hyvä nimi, tunnen yhden suloisen Meeri-neidin!)

Tuun sitte vaiks myöhemmin ehdottelemaan niitä nimiä, A-J. Nyt on vähän uninen olo vielä. Masumörköjä pikkuisella. Mustakin pojille on NIIN paljon helpompi keksiä nimiä. Odotuksen alussa mulla oli pitkä lista mieleisiä pojan nimiä ja ihan vaan muutama tytön. Vilja on yks kauniista tytönnimistä, mutta mies ei sitä meille kelpuuttanut. Mies taas ois halunnut Wilman (yks mun ehdotuksista), mutta tyttö vaan sitten näyttikin niin Unnalta, että!

Mutta nyt suihkua kohti, kaupunkireissu edessä! Ois kiva löytää Unnalle jotkut vanhanaikaset ristiäisvaatteet... Saas nähdä.

-V&U-

Vierailija
108/139 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veruska, musta meinasi tulla Veera, mutta tulikin Vilma :D

Meillä taas oli tytön nimiä vaikka kuinka ihan hollilla, tuntu olevan paljon työtä tässä pojan nimessä :D Tosin, tuo Panu nyt tuli vaan silleen huomaamatta, mutta vähänkin aikaa sitten se vielä epäilytti, kun olis tehnyt mieli oikein KEKSIÄ se hienoin ja upein nimi.. Mutta minkä sille mahtaa kun toinen on ihan Panu :) Ja suloinen ja ihana nimihän se on, mielestämme.. Ja ehkä Senniinankin mielestä :D Josta pääsemme siihen, että Samu tosiaan sopisi Panun veljelle :D

Jopa sain käytyä koiran ja Panun kanssa kolmin lenkillä, mutta en tosiaankaan vaunuilla, vaan rintarepulla.. Liinan oon saanut jo sidottua tosi hyvin, ja yhden imuroinnin ajan poika jopa nukkui (!) siinä.. Mutta ulos lähtiessä kun on tota vaatetta (täällä taas jotain +16) niin tulis karmea huuto ku yrittäsin siihen sulloa. Tulee nimittäin jo tosta repusta..

Enempi paremmalla aikaa :) Näin muuten unta pakastetäytekakuista, rupes himottamaan niin että pitänee ostaa Frödingen marenkikakku.. Ja vielä ruoka-asiaa: Meerin grilliä on mullekkin kehuttu, useaan otteeseen :D Mahtaa se olla hyvä kun Kuopiossa asti tunnetaan ;)

Vierailija
109/139 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jäämme siis maistelemaan niitä, mutta tytölle on kyllä satavarmasti helpompi löytää nätti nimi!

Meillä on valvottu viime yö ja päivällä mä taas en ite saa nukuttua, että piakkoin on odotettavissa taas hedaria nikkilään.

Aijuu, noista lääkkeistä tuli jo aiemmin mieleen, unohtu vaan päivitellä " ääneen" , että kyllä on siinäkin vaihtelevaa koulukuntaa, kun toisille suositellaan ibuprofeiinia ja mulle esim. määräys oli vaihtaa se parasetamolivalmisteeseen imetyksen ajaksi. Samoin sen pepputikin takia, kun mun pitää yrittää pehmentää ulostemassaa ja kotona oli jo valmiina laxoberonia pojan takia, niin kehotettiin olla käyttämättä niin voimakkaita aineita ja määrättiin ostamaan Levolacia. Onko meistä kukaan erityisesti perehtynyt näihin lääkeasioihin?

Vauvan kakoista oli juttua, meillä keltaista ja ryynimäistä - ja sitä riittää! Esikko oli osittain vastikkeella ruokittu ja silläpä oli ihan vihreetä ja sellaista fosforinhohteista sekä paljon kiinteämpää tavaraa.

Vuodoista esikon jälkeen muistaisin vuotaneeni paljon runsaammin ja jotain vielä tihkui jälkitarkastuslekurinkin aikoihin. Nyt mullakin tää enää kausittaiata, juuri kun ajattelee sen loppuneen, onkin taas seuraavalla vessareissulla vuotanut. Musta kyllä tuntuu, etä mulla vuotaa nää tikit, ei enää niinkään kohtu - ja kiristää niin pirusti välillä. Sairaalass kyselin kestoa ja se " luvattu" kaxviikkoa on jo ylittynyt. Pitäis kuulemma sulaa itekseen, enpä ole peilaillut, joten en tiedä (ja parempi niin) mitä sinne oikeesti kuuluu...

Ootteko muuten jo miettineet ehkäisyä, olikos Senniina vai muistanko aivan väärin, ettei tarvitse ollenkaan näitä asioita mietiskellä?

Nyt taas kättä lepuutteleen, kun olen tässä seinän ja ukkeln välissä kyljelläni kirjoitellut

;D nikki

ps. Melballe, onhan meilläkin tuo perintönimi raamatullinen, en mä sillä mitään sen kummempaa tarkoittanut

Vierailija
110/139 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muiden kanssa samaa mieltä, tytölle on jotenkin vaikeampaa keksiä nimeä kuin pojalle. Me teimme jo alustavaa nimilistaa tytölle, n. 10 nimeä. Silti mikään niistä ei tunnu " omalta" . Tyttö on terhakka ja ponteva ja samaan aikaan suloinen. Nyt meillä on on vain lempinimiä kuten pikku-buddha (läskikertymät...) tai pingu. Pingu tulee siitä, että tytteli herää yhtäkkiä ping! olen valmis seurustelemaan. No niitä oikeita nimivaihtoehtoja on mm. Klaara, Hertta, Senni, Onerva ja Vellamo. Täytyy vielä mietiskellä ja tankata nimikirjaa. Ristiäiset ovat vasta 25.8. joten aikaa on vielä.

Minulla on jälkivuoto loppunut, eilen ensimmäinen päivä ilman tuppoja. Eli reilut 4 viikkoa kesti. Nyt tuntuisi tikitkin vihdoin ja viimein sulaneen. Terkkari alkoi ahdistelemaan neuvolassa ehlkäisyasioista ja lisälapsien teosta. En totta puhuen ollut vielä täysin orientoitunut noin pitkälle. Kai se kierukka olisi hyvä? AIkaisemmin olen syönyt pillereitä.

Tänään kaupungilla tytteli pukeloitsi kunnon setin kantoliinaan. ELi siis kaikki mössö valui liinan sisällä rintojen våliin. Ihana tunne & aromi.

Eilen vedin hirveän setin mansikoita ja sitten oli taas pierukierre. Onneksi yö meni kuitenkin hyvin, vain kaksi syöttöä! Saako sitä kahvia muuten juoda, tyylin 1 kuppi päivässä?

Elisabet

Vierailija
111/139 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuhannesti tsempeistä ja sympatiasta :)). Melba varsinkin oli jaksanut filosofoida asian tiimoilta oikein ajatuksen kanssa! Tuosta valehtelusta, sen syistä, taustoista ja tasoista voisi todellakin keskustella yhden pitkän illan. Kiitos kaikille todella paljon ajatuksistanne, ihanaa, että tällaisiakin voi täällä tuuletella.

Itselläni on ollut tänään paljon parempi päivä. Saattaa johtua siitä, että yö oli paljon tasaisempi. Konsta söi klo 21.30, 2.00, 6.00 ja 8.00. Lisäksi sain otettua tuossa vielä tunnin päikkärit :). Aamuyön (siis se perinteinen 6-8) kakkaähinät oli meilläkin kyllä taas, milläs himputilla niistä pääsisi eroon?!

Kämppääkin on saatu vähän kuosiin, tai siis mies imuroi ja pesi lattiat sillä välin kun kävin esikoisen kanssa kaupassa. Eli kyllähän tuo yrittää...

Nyt ajateltiin grillata vähän makkaraa ja kesäkurpitsaa. Meillä on kerrostalon sisäpihalla ihana grillikatos, jossa on oikea puugrilli. Tulee mun mielestäni paljon paremmin grillatut sapuskat kuin sähkö- tai hiiligrillissä.

Konsta on vedellyt koko päivän sikeitä, syönyt vaan välissä. Kakka on edelleen vihertävää. Pitää kyllä ottaa sekä nuo uni- että kakka-asiat puheeksi viimeistään seuraavassa neuvolassa 30.7. Pitäisiköhän tässä huolestua?!

Hemppu - Meeri on ihana nimi - esikoisen muskarissa oli yksi Meeri-vauva, iloinen ja nauravainen topakka tyttö :)

Kahvista - mä ainakin juon kahvia ihan luvattoman paljon - tuollainen 5 kuppia saattaa hyvinkin mennä päivässä.

Nyt grillauspuuhiin, palaan vielä myöhemmin!

-CÄ-

Vierailija
112/139 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi pojat, ko tekis mieli laittaa tirsoille, mutta jotenki en vaan nyt osaa, höh! Aattelin suunnata tässä vielä illan päälle raksalle vähän maalaileen, jahka tuo neitokainen herää ja syö ensin - saapi sitten nukkua vaunuissa ulkona sen aikaa, ko mamma vähän maalailee :) Mulla on sellanen fiilis, että mun on pakko nyt ns. loppusuoralla itekkin tehä jotain siellä raksalla, ko en oo tehny siellä pahemmin mitään ja varsinkin loppuajasta se iso, valtaisa dumbomaha oli aina tiellä ;)

Veruska: Se Meerin grilli on POP! POP! POP! :) Ja mielellään otan vastaan nimiehotuksia, kiitos! :) Mulla oli mielessä se Viivi, mutta mun mielestä neiti ei tosiaankaan oo yhtään Viivin näköinen.

Ja sitte toi Palsin mainittema nimi: Vilma - se on ollu kans yhtenä pilkkeenä silmäkulmassa, mutta tuliskohan mun mummolle ja sen siskolle riitaa ton takia ;) Ovat nuo siskokset meinaan nimeltänsä Viivi ja Vilma...Ans kattoo nyt sitten.

Elisabet: Täällä kitataan kahvia nyt aivan urakalla. Ootusaikana join vaan sen kaks motillista per päivä, mutta nyt alkaa menemään jo puolella yli eli nelisen mottia oon jo tähän mennessä kitannu...

Hiphei, nyt neiti heräs eli puis!

AJ

Vierailija
113/139 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kyllä nukutaan ja oikeen ääneen, höh! Varmaan jätkä keräilee taas voimia, että jaksaa yön viihdyttää äippää...

Melballe, älä huolestu, mutta kysy asiaa seuraavalla neuvolakäynnillä, niin on sitten asiasta puhuttu ammattilaisen kanssa. Luulen, että se on varmaan ihan normaalia värivaihtelua ja voihan äidin ruokavaliokin vähän vaikuttaa imetyn maidon ja sitä kautta kakkojen väreihin, eikös?

Kahvista näin suosituksen jossain, että kolme kuppia päivässä olisi vielä ihan ookoo!

Huomaa, että aurinko paistaa ja viikonloppua vietellään, kun palstalla kovin hiljaista tällä hetkellä. Meillä miehet lähti talkoisiin ja mä olen käynyt roikkumassa täällä verkossa vähän väliä, kun ei malta nukkua niin ei malta. Ja yöllä mä sitten kiroilen kaveria, kun ei anna vanhan äitinsä nukkua...

Vierailija
114/139 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunkireissu takana! Ei löytynyt tytölle ristiäisvaatetta ei niin sitten millään. Kävin torinrannassa sellasessa ihanassa vanhanajan lastenvaateliikkeessä. Näin aivan valloittavan mekon, mutta siitä ei ollut niin pieniä kokoja. Lupasin mennä ostamaan sitten 1-vuotiskuviin! ;)

Lisäksi ostin Taikapilvestä yhen kuorivaipan. Ja itselleni 2 imetyspaitaa. Tajusin vasta synnytyksen jälkeen, että eihän sitä tosiaan voikaan pitää mitä tahansa vanhoja vaatteita, kun täytyy ottaa aina huomioon se imetysasia! Tytsy heräs kesken reissun nälkäänsä rutisemaan ja käytiin sitten Stockan lastenhoitohuoneessa imetysreissulla.

@nikki se kyseli ehkäisystä. Me ollaan ajateltu ihan kondomia käyttää. Ja minähän nyt voisin (ainakin melkein) jättää sen ehkäisyn miltei heti kokonaan käyttämättä. Mies ei ehkä oo ihan samaa mieltä...

Elisabet, kyllä sitä kahvia saa oikeasti kohtuudella juoda! Muutamia kuppeja päivässä. Mun mielestäni sun mainitsemista nimistä tulis tällainen hyvä yhdistelmä: Hertta Onerva. Mun siskoni tyttö on Hertta Matilda. Aivan herttainen tyttö! :)

A-J, niin en tosiaan tiedä minkätyyppistä nimeä haet, mutta mun mielestä sen Viivin kans saman tyyppisiä ois esim.

Vilma tai Wilma (minkä mainitsitkin)

Venla

Verna

Eevi

Liinu

Siiri

Sina

Siina

Sinna

Fanni

-Veruska&Unna-

Vierailija
115/139 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on päivä illassa. Ihan oikeesti alkaa jo hirvittää, kun miehen loma loppuu pian. No, toisaalta taas sitten, kun koulutkin alkaa, niin saadaan taas ihan toisenlaista rytmiä päiviin.

Tänään minäkin sain aamulla siivousinspiksen ja pistin kämppää putsiin. Kun ensin olin ajanut miehen ja osan muksuista ulos :) Jopa siivoaminen on mukavaa, kun sitä saa rauhassa tehdä. Ja iltapäivästä käytiin sitten siskon tytön 4v synttäreillä. Nyt on vähän väsy, meillä on neiti ollut viimeisen vuorokauden kahden tunnin välein tissillä. Mutta odottelinkin jo, milloin se eka tiheä imu tulee.

Nikki oli saanut monta hyvää nimiehdotusta. Samu, Jere ja Juho olisivat minun suosikkejani.

Elisabetin Senni saa täältäkin pisteen :) Sanni on myös minusta kiva.

AJ:lle vielä Veruskan listan lisäksi esim. Helmi tai Selma?

Kahvista- mulla sitä kuluu myös ihan paljon. Aamulla pari mukillista ja päivällä pari. Ja siis mukillista, ei mitään pienen pieniä kuppeja :)

Ehkäisystä- me (tai siis minä) todennäköisesti päädytään nyt hormonikierukkaan. Se piti mulle laittaa jo ennen tätä raskautta, mutta sitten iski vauvakuume molemmille ja päätettiin lykätä koko härpäkkeen asentamista :) Pari kiertoa ehdin kokeilla ehkäisyrengasta, eikä sekään pahalta tuntunut. Ainoa sivuvaikutus oli kamala palelu koko ajan. Mutta se olis varmaan tasaantunut ajan myötä. Kierukkaan päädyin nyt sen huolettomuuden takia ja elän myös toivossa, että mun runsaat menkat ei sitten enää olis niin kovin runsaat. Ja pääseehän siitäkin sitten eroon, jos sattuis haluaan ;)

Lääkeistä vielä sen verran, että kyllähän sitä ibuprofeenia annettiin jo synnärillä, niin ei kai se kovin haitallista voi olla? Aika jännä, jos Nikille oli annettu suositus sen välttämiseksi. Mulla esim. päänsäryn iskiessä ei parasetamolista ole sitten niin mitään hyötyä :/

Nyt tilaa muille ja sohvalle hetkeksi, moiks!

M ja pimu

Vierailija
116/139 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun toi esikoinen tossa hopottaa vieressä koko ajan.

Eli vauhtia ja vaarallisia tilanteita on päivittäin, ja kuten odotuspuolelle kirjotin meidän vauveli rupes vasta pari tuntia sitten nukkuun ekat päikkärit ja nyt kuuluu jo ähkettä eli....

Pikaisesti meidän kuulumisia.

Ehkäisystä meillä kokeillaan kanssa vielä sitä hormoniropellia, odotukset ei oo kovin suuret kun mikään hormonaalinen eikä se kupari-ropellikaan sopinut. Mutta mies on jo jonossa sterilointiin eli se varmaan hoitaa lopun asian kun vaan sinne kutsu tulee.

Nimiasiaa, meillä oli valmiina jo pojan nimi se oli Aapo Kristian mutta sitä ei nyt sitten tarvittu joten voitte vapaasti ottaa käyttöön. Tytön nimeä mietittiin tosi pitkään ja lopulta löydettiin. En kanssa halua kertoa sitä ennen ristiäisiä, jotka muuten on jo 12.8. KÄÄK. Kun miehen työvuorot on tiedossa vaan siihen asti. Ja syyskuun alussa lähetään itä-Suomeen sukuloimaan, kun on se isyysloma eli pakkorako ottaa noin pian. Ristiäiset pidetään, kuten esikoisellekkin, mahdollisimman pienellä porukalla ja kotona.

Rela-tippoja oon jo antanut meidän vauvalle, kun on pulloruokinnalla melkein tyystin, kun tisseistä ei jaksa imee mitään (nukahtaa välillä tosi nopeeta) eli sillä seurauksella kovalla työllä nousuun saatu maidontuotanto hiipuu pikku hiljaa. Välillä nuokkuu ja syö sitten tunnin per tissi eikä tunnu paljoo auttavan, kun on sitten tietenkin jo taas nälkä. Eikä maito oo riittänyt alkuunkaan koko päiväksi. Tää tuntuu koomiselta kun täällä tuntuu enemmän olevan niitä ylituotantotissejä, mutta jonkun on tasotettava näköjään tätäkin. Mutta tärkeintähän on että vauva voi hyvin ja kasvaa.

Cuplatonia mulla oli olevinaan jossakin jemmassa, mutta nyt en löydä sitä mistään, sitäkin tarvis antaa, joskin muistelen ettei sekään kaikkeen ilmavaivaan auta.

Meillä oli viikolla napasienirumba, kun napatyngän irrottua oli tatti kasvamassa navassa. Huh huh. Eikä taida vieläkään olla pois kokonaan vaikka koko iho paloi navasta, ja oli vereslihalla. YÖK.

Mutta sama homma oli myös esikoisella aikanaan, eli tuttua puuhaa sekin.

Nyt hommat kutsuu-

joutur ja vauva 1vko 5pv

Vierailija
117/139 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehän mie päässy maalaan, ko ei ollu vielä pakkelit nurkista kuivuneet, huomenna uus yritys.

Nikki: Meillä kans on melkosen kovaääninen nukkuja toi neiti - välistä vinkuu, urisee, murisee, ähisee ja puhisee, ihme ettei vallan hauku. Yks tuttava ihmettelikin, että miten mie saan nukutuksi neitin metelistä huolimatta. No, äkkiä sitä näköjään oppii suodattaan :)

Veruska: Kaunis kiitos vaihtoehdoista :) Ensimmäinen nimi voisi olla sellanen suht lyhyt ja " iskevä" ja sellanen, joka menee suoraan ytimeen. Venlaa oon miettinyt (sitäkin!), Fanni ois sulonen, mutta eräs kaverini on Fanni. Vernasta tulee mieleen ne Iittalan lasit :) Eevi kuulostaa vähän pojalta. Muut ei oikein iskeneet.

Nyt vähän mun omia pähkimisiä...Minja vahva ykkönen. Minea mietinnässä. Sara on ollu todella vahvana, mutta parilla kaverilla jo Sara. Joanna ois kans, mutta liian lähellä Johannaa ja ääntyy Ruottissa aivan toisella tavalla, ko Suomen puolella. Erika ois toisaalta kiva, mutten oikein tiiä. Emma/Emmi - makustelen. Kiia/Kiira/Kiara jotenkin iskevät mulle. Mistin ehotuksesta Selmasta väänsin Senjan - vanhanaikainen nimi ja aika kätsy.

Laitanpas varsin meän neitistä pari kuvaa, jos joku näkee heti minkä niminen neiti ois ;)

http://www.aijaa.com/v.php?i=744761.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=744763.jpg

Plaah, kylläpäs mie otin nyt ton nimijutun heti sydämmen asiakseni :)

AJ ja neiti nimetön

Vierailija
118/139 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa nyt vielä huvin vuoksi muutamia ehdotuksia. Voi olla ihan eri tyylistä kuin mitä haet, mutta nämä tuli mulle mieleen. Sun omista vaihtoehdoista tyttö oli mun mielestä eniten just Senjan näköinen!

-Ronja (tyttö oli musta tän näköinen)

-Rebekka (ei oo lyhyt)

-Noomi

-Rosa

-Hilla (kun siellä lapissa asutte! ;)

-Elli/Ella

-Lilli/Lilia

-Mette/Metti

-Lotta

-Milla

-Peppi

-Jiia

-Nanna

-Veruska-

Vierailija
119/139 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan mahtava päivä takana - oltiin ekaa kertaa koko porukalla pikkkuruisella kakkosasunnolla käymässä päiväseltään. Voi jestas että osaan siitä nauttia ja nyt se rupes tuntumaan vielä kahta paremmalta, kun siellä on kaikki korttelin päässä, joten syöttöjen välissäkin ehtii hyvin piipahtamaan jossain, vaikka poika välillä syö ihan älyttömän usein.

Mies tuolta huhuili mua kofeiinittomalle kahville, joten pitää mennä, mutta jotta ei nyt sädekehää killottelis tuon kofeiinittoman kanssa, niin myönnettäköön että kuppitolkulla menee sitä lyijyllistäkin versioa...

melba + poika 11 vrk

Vierailija
120/139 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tänks, tänks, tänks ja tänks, taas kerran :) Olipa hyvä, ko laitoit ton Ronjan, ite oon sen totaalisesti unohtanut. Mun mielestäkin neiti on kyllä just Ronjan näkönen ja luontonenkin, peikkotyär ;) Miehelle sanoin tosta Ronjasta ja hän jäi nyt sitten makusteleen sitä...

AJ ja neiti peikkonen