***KesäHeinät ja vko 29***
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)
Jo synnyttäneet:
[size=2][color=0000EE]25.4.
[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm
[size=2][color=0000EE]23.5.
[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm
[size=2][color=0000EE]24.5.
[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]11.6.
[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]13.6.
[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]19.6.
[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm
Sannnis, poika
Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]20.6.
[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]21.6.
[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]23.6.
[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]25.6.
[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm
kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm
[size=2][color=0000EE]26.6.
[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm
jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm
[size=2][color=0000EE]27.6.
[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm
s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm
[size=2][color=0000EE]28.6.
[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]29.6.
[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm
peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]30.6.
[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm
besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm
[size=2][color=0000EE]1.7.
[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm
AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm
@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]2.7.
[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]3.7.
[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]4.7.
[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm
[size=2][color=0000EE]6.7.
[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]9.7.
[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]10.7.
[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm
Kommentit (139)
Vakioyö takana, kolmen tunnin välein syötöt yhdellä aamuviiden vaipanvaihdolla. Ja muutaman kerran kähinää.
Nyt poitsu nukkuu taas aamu-uniaan isin kanssa ja minä alan laittelemaan kämppää siivoojaa varten. Siis lähinnä raivaamaan noita maitoisia rättejä pois pöydiltä ja siirtämään tiskejä koneeseen. Saas nähdä miten meidän käy, kun yleensä poitsu on kaikkein virkeimmillään juuri siinä puolenpäivän-neljän välillä kun meidän siivooja käy. Pitää vaan yrittää pysytellä pois tieltä.
Miten muuten annatte d-vitamiinitipat vauvalle? Meillä se on joka kerta hirveä tappelu ja käkiminen että ne saadaan kurkusta alas. Poika pistää suun tiukasti suppuun joka kerta kun pullo lähenee sitä.
Mutta nyt äkkiä suihkun kautta järjestelemään paikkoja.
Ja ainiin, laitoin kantoliinatukihenkilölle viestiä, joska mekin saataisiin se viimein käyttöön.
-E-
Meillä tehtiin ähkimisen maailmanennätys viime yönä. Iltaähinätkin kestivät tosi pitkään (n.18-00.30), vaikka tyttö ei niin kauhean " tuskainen" ollutkaan. Torkahteli, söi, puklasi ja taas alusta:-) Oli kyllä omassa sängyssä, mutta ähke, puhke ja virkayskä olivat sitä laatua, että ei mitään jakoja saada itse nukuttua. Ja toisella puolella kuorsaa mies, huh. Syöttöjä ei kyllä ollut kuin 3.30 ja joskus 6 aikaan. Huomasin kyllä sitten että tytöllä oli tällä kertaa kuuma ja kunnon kakatkin tuli neljän maissa. Ihme, ettei nyt väsytä tämän enempää. Iltapäivällä voin tietty olla jo kuoleman oma.
D-vitamiinit laitan pieneen lusikkaan ja tuikkaan suuhun. Ihan hyvin ne meillä menee, tosin devitol ei maistu miltään jekovitiin verrattuna. Pitäis kai mennä suihkuun, kun on aika mönjänen olo. Oikeenpuoleisessa tississä on tosi kipee kohta, toiv. ei ala tulehtua.
Yö meni parilla syötöllä ja mies vaihtoi vaipan. Muuten sitä sitten taas asuttiinkin koko ilta siinä tissillä! Huh huh!
Hirveesti on tullut nyt pientä näppylää tytöllä kasvoihin. Kai kuuluu asiaan. Ne d-vitamiinit oon antanut silleen, että tiputan niitä tippoja nännille ja sitten vain nänni suuhun! Kun siis en oo ihan vielä siihen viiteen tippaan lisännyt määrää. Mutta pian annan sen viisi, ja sitten meinaan laittaa ne tipat lusikkaan ja suihkuttaa siihen sekaan maitoa ja tuikata suuhun! Ekan kerran Unna nyrpisteli niille tipoille, mutta toisella kerralla ei enää tuumannut mitään. Ja meillä on sitä järkyn makuista Jekovitia.
Mies on hakemassa kuplaa korjaamolta ja viemässä katsastukseen. Minä meen touhuamaan tirppanan kanssa kun ei nyt tissin päälle uni sitten maistunutkaan...
-Veruska&Unna-
hiljaiseloa viettänyt ilmottautuu jälleen. ehkä mä sitten aktivoidun,kun miehen loma loppuu.
juu,turhaan sä pals leffa reissusta podet huonoa omatuntoa, me oltiin miehenkkanssa pari, kolme tuntia ostoksilla ja juuso mummolassa. poika oli nukkunut koko ajan.
meillä nukutaan ihmeen hyvin, yölläkin 4-8h, päivällä poitsu vetelee 2-4h unia. vaunuista tykkää kovasti, pihalla nukuttaa hyvin. ja autossa mitä möykkysempää tietä, sen paremmin väsyttää.
Mä imetän imetykumin avula, vaikka sairaalassa olivat sitä mieltä et kannattaa vierottaa mahd. pian. mutta kun ei tahdo onnistua ilman. Parempi kai et muksu saa ruokaa. Poika oli kasvanut 300g viikossa, et hyvin ainakin kasvaa.
mutta nyt hän alkaa hermostumaan, tissiä vissiin ikävä. palailen taas...
peetta ja juuso ( älkää unohtako meitä, ei mekään teitä =))
on mekin käyty kokeilemassa äänijänteitä paikallisessa ostoskeskuksessa:-) Hirveä huuto hemtexissä ja ei muuta kun äkkiä kassan kautta lindexin pukukoppiin ja tissiä suuhun. Ja kohta takas, kun ei yhdellä kerralla mennyt tarpeeksi. Saatiin sen jälkeen ihan hyvin ostoksia tehtyä ja tytteli piereksii nyt tuolla vaunuissaan.
Kiva kuulla peetastakin ja että uni maittaa pienelle.
Näppylöitä on Meralillakin ja se kuuluu asiaan. Pääasia antaa niitten vaan olla, koska kyllä ne siitä sitten itsekseen häviää. Saas nähdä, koska tulee karstaa päänahkaan..
Meillä meni yö kivasti parilla syöttökerralla ja lukemattomilla kakkavaipoilla ;-)
Yön syömättömyys onkin sitten otettu tänään takaisin, menin jo laskuissa sekaisin, että imetinkö 8-14 välissä 6 vai 7 kertaa... No, mutta niin tai näin, hyvällä ajoituksella kerkesin käydä tyhjentämässä Sellon Lindexin vaatteista - ostin siis itselleni jotain muuta kuin äitiysvaatetta, kun ei nuo vanhatkaan mahdu sinnepäinkään päälle eikä minun elämänasenteella mahdukaan hyvään toviin, kun olen sitä mieltä, että nyt ei ole aika laihduttaa, ettei poikaan mene kaikki myrkyt mun kehosta.
Teillä kaikilla kun on vähän isommat vauvat, niin kysytäänpä, että minkälaisia suosituksia olette saaneet liinasta, rintarepusta tai sitteristä? Milloin voi aloittaa ja minkälaisia aikoja pitää?
Mä muistan esikoisen kanssa käyttäneeni kaikkia aika vähän, tai siis liinaa meillä ei silloin ollutkaan, nyt on rengasliina, mut sitten joku sääntö tais olla noiden aloittamiselle?
Mä olen niin hysteerinen etten ole vielä poikaa mihinkään ostoskeskukseen vienyt vaan mies ja poika ovat odottaneet sen aikaa autossa, kun mä olen juossut kaupoissa. Eilen oltiin eka ulkoilureissu ja tänäänkin varmaan lähdetään, jos omien rintojen takia uskallan lähteä tuolla tuulella. Pitäisi varmaan laittaa takki, mutta se vois taas olla aika kuuma. Eilen tuli postissa tilaamieni kestovaippojen lisäksi aivan ihanan tuntuisia liivinsuojuksia ja rinnanlämmittimiä. Ihan sitä ihminen ihmettelee, että miten nuo asiat ovat kehittyneet. Liivinsuojuksissa kun oli ihoa vasten fleece ja pinnalla vielä kosteussuojakangas. Ja nuo kestovaipat oli aivan suloisilla kuoseilla. Reisimitta vaan tuntuu noissa Fuzzyissa olevan liian suuri vielä meidän pikkuiselle pojalle. Onko joku muu jo kokeillut S-kokoa ja minkä painavuisella on toiminut?
Ai niin ja siihen valvomiseen vielä, niin meillä on erittäin virkku poika minusta. Aamullakin valvoi ainakin 2 tuntia putkeen ja söi siinä pari kertaa ja nyt vasta meni päivän ensimmäisille yli tunnin unille (tai ainakin oletan niin, ei ole vielä niin kauan nukkunut). Kevyesti tulee varmaan se 4 tuntia oltua hereillä vuorokaudesta syömisten ja unien lisäksi.
Niin ja Peettalle sen verran, että älä huolehdi siitä, että käytät rintakumeja. Tulet vielä moneen kertaan kuulemaan, miten niistä on haittaa ja miten pitäisi niistä vierottaa, mutta mä ja esikoinen ollaan elävä esimerkki siitä, että rintakumeilla voi imettää mainiosti lapsen ja melkoiset kaksoisleuatkin saatiin aikaiseksi! Imetin siis esikoista ihan koko vuoden rintakumeilla ja mitään ongelmia ei ollut. Tää nuorempi on vaan kranttu eikä suostu moiseen kuten ei oikein huvituttiinkaan. Naistenklinikan tuttipulloistakaan ei innostunut mutta Aventin sentään kotona kelpas.
kantoliinaa voi turvallisesti käyttää jo ihan vastasyntyneestä. Meillä aloitettiin huggiksen käyttö siitä päivästä kun kotiuduttiin sairaalasta. Ei Unna koko ajan tosiaankaan oo liinassa, mutta joka päivä vähän.
Tuota Babybjörnin a-b-c-sitteriä saa käyttää 3,5kg:stä ylöspäin. Eli me ei oo uskallettu vielä oikein käyttää. Pari kertaa kokeiltu tyttöä siihen, mutta ei varsinaisesti käytössä. En tiiä tuleeko olemaankaan missään kovassa käytössä, ei varmaan.
Mikähän juttu vielä oli... Höh, nyt meni ihan ohi. Eiku niin joo, se oli tämä tyhmä kysymys: Kertokaa mulle, mikä se rintakumi on. Minkämallinen ja tasan tarkkaan mihin tarkoitukseen? Kyselenpä vain kun en ole moista kapistusta koskaan nähnyt! ;)
-V&U-
..oli muuten lukea puolentoista viikon viestit läpi, mutta nyt ollaan kuitenkin takasin " ajanhermoilla" :) Mun vaitonaisuuteni on johtunut nyt pelkästään siitä, että meillä on nettiyhteys ollu jumissa koko ton puolentoista viikon ajan ja tänään sitten se oli auennut. Jes!!! Ihanaa, koska kärsin jo melkosista vierotusoireista ;) Ja on mukavaa olla taas täällä, omien parissa :)
Oli tullut ootuspuolelta uusia vauvautuneita - onnittelut heille :)
Kerronpas sitten meän kuulumisia: Meillä neiti kasvaa kohisten - liekkö sitten hyvän ruokahalun vaiko noitten suihkutissien vika ;) Ite en voi istualleen juurikaan syöttää, ko neiti meinaa tukehtua maitotulvaan eli makuullaan mennään. Viime viikon neuvolassa oli paino jo 3900 grammaa ja vasta 10 vrk:n ikäisenä!!! Yöt menee 3 tunnin syöttöväleillä ja nyt on parina päivänä ollu havaittavissa sitä tiheän imuttelun aikaa. Toistaiseksi vielä helpolta vauvalta neiti vaikuttaa, mutta ei passaa nuolasta, ennenko tipahtaa...
Deetipat meillä alotettiin toissapäivänä ja nostetaan tippa/per päivä annosta siihen viiteen, mutta katotaan alkaako vattanväänteet niistä?! Parin tunnin valveillaolojaksoja on parisen kertaa päivässä ja neiti on melkonen pierukone - tänäkin aamuna kuuntelin, että onko se neiti vaiko mies, joka rutisee ;) Ja meilläkään ei pahemmin neiti röyhtäile syönnin jälkeen, mutta onneksi ilmat tulee ulos mahtavien äänisaundien kera - nytkin tossa bassottaa sitterissä mun vieressä :D
Kestoista oli ainakin puhetta - ite kans huomasin sen, että se paketti on melkosen jämäkkä annos tollaselle rimppakintulle, joten me kertistellään näin vauvataipaleen alkuaikoina ja alotetaan kestoilu sitten hieman myöhemmin. Joku taisi mainita käyttävänsä harso/kuori-yhistelmää? Toimiva? Pitävä?
Jahhans, nyt vaipan vaihtoon...myöhemmin taas tänne :) Ja anteeksi, ko en kommentoi nyt enempää turinoitanne...
AJ ja pierukone 16 vrk
Mennyt tosi nopeasti tämä päivä, vaikka ei mitään ihmeellistä ollakkaan saatu aikaiseksi - sitä peruspullaa; pyykkiä, ruokaa, imetystä, vaipanvaihtoa ;).
ElluP - kuullostaapa mahtavan ylelliseltä tuo siivooja, kelpaisipa mullekin! Saako udella, mitä firmaa käytätte ja voitko suositella? Minähän tilasin elämäni ensimmäisen ja toistaiseksi viimeisen kerran siivouksen kotiin viime jouluksi. Ihan katastrofi, hommat huonosti hoidettu ja lattiat pesty väärällä aineella ja liialla vedellä, hyvä etteivät menneet lopullisesti pilalle :(. Eli olisi kiva kuulla jostain hyvästä siivoajasta, jos uskaltaisi toisenkin kerran kokeilla!
Yö meillä meni suht ok, parilla syötöllä ja aamuyön ähinöillä. Aamustakin oli vielä ähinää ja puhinaa, mutta sitten kunnon pöräykset vaippaan helpottivat ja kaveri nukkuikin nelisen tuntia tyytyväisenä. Muuten onkin sitten valvonut pidempää pätkää kerralla, josko ne yöunet nyt sitten olisivat rauhallisemmat.
Sittereistä - meilläkin on se BB:n 1-2-3 ja Konsta kyllä viihtyy siinä pidempääkin tovia kerralla. Taisi olla jopa alle sen 3,5kg kun toisen siihen ensimmäistä kertaa laitoin. Kantoliinoista en osaa sanoa mitään kun meillä ei sellaista ole eikä myöskään rintareppua.
D-vitamiinit mekin annamme lusikalla suuhun ja hyvin menee. Meillä käytössä ne d-tipat, eli annan vielä kaksi lusikallista, kun tippoja annetaan se 20 kerralla. Ei ole ainakaan niin pahaa kuin Jekovit, joka on tosi kauhean makuista. Esikoinen kyllä senkin otti lusikalla irvistelemättä.
Veruskalle tiedoksi, että rintakumi on sellainen vähän tutin näköinen silikoninen härveli, joka asetetaan nännin päälle. Helpottaa vauvaa saamaan otteen ja on yleensä käytössä jos on liian matalat rinnanpäät tai vaikka kovin kipeät nännit. Mulla oli sellainen käytössä esikoisen kanssa pari ekaa kuukautta, kun uskoin laitoksen kätilöä, joka väitti, että mun nänneistä ei vauva saa otetta ilman kumia. Sitten päätin vaan kokeilla ilman ja ta-daa, ei ongelmaa otteessa eikä ilman kumia imettämisessä. Konstalle en kumia käyttöön ottanut ollenkaan vaikka tuolla kaapissa paketti niitä onkin.
Päivähoitokommenteista kiitoksia kaikille! Ei todellakaan tee Elmo pitkää päivää ja tosiaan vaan sen 3 päivää viikossa. Vähän siis laajennettua kerhotoimintaa ja kalliimalla hinnalla :).
Isommat pojat lähtivät Linnanmäelle ja me jäimme Konstan kanssa kotiin. Täällä Helsingissä on hirveä tuuli ja Lintsillä tunnetusti kamala mekkala, joten en raatsinut lähteä toista sinne vielä ronttaamaan, vaikka olisikin ollut mukava päästä itse mukaan. Pistin täällä pasteijat uuniin ja kahvin valumaan ja pidetään pojan kanssa ihan omat herkkuhetket :).
Johan tuli taas tajunnanvirtaa ;).
-CÄ ja Konsta 5vkoa2päivää-
CÄlle aluksi: Käytän sellaista yksityistä naista, jolla on oma firma. Nimeltään Kotiapu Taika. Löydettiin hänet niinkun eksoottisesti kuin Valintatalon seinältä =) Mutta ihan tyytyväisiä ollaan oltu, en ole liian tarkka siivouksen suhteen, joten sekin vaikuttanee asiaan. Ollaan kuitenkin sovittu tietyt säännöt (3h saa mennä, ottaa katseenkorkeudelta ja siitä alaspäin, ei kaappeja jne).
Meillä yö ja ilta oli tuskaiset. Herra söi illan kokoajan ja pulautti välissä aina kaiken ulos. Kova pulauttelija on ollut kokoajan, mutta nyt näyttää tulevan järjestään kaikki. Yöllä pari-kolme tuntia väliä syötöillä, mutta uni välissä tosi levotonta ja yölläkin meni aikaa pulautteluun. Jos toi ei tuosta rauhoitu niin pakko varmaan soitella neuvolaan ja kysellä mitä tekis. Auttaisko Cuplaton tuohon?!?!
Senniina taisi valitella jälkivuotoa. Mulla se myös jatkuu nyt kolmatta viikkoa, mutta on toki helpottunut. Öisin ei paljon enää tule, mutta aamulla kun nousee ylös holahtaa aina ihan kivasti ja päivän mittaan menee pari sidettä edelleen. Mutta kait se tästä ajan kanssa, on kuitenkin kokoajan vähentynyt.
Annoin eilen d-vitamiinit lusikalla, käkimiseksi se meni silti, vaikka me käytetäänkin Devitolia. En taida osata vaan antaa oikein, pitää kokeilla eri taktiikoita.
Mutta nyt sain pojan aamusyötön jälkeen vähän rauhottumaan joten äkkiä aamupalalle.
-E-
Ellu, täälläkin asuttiin KOKO ilta tissillä! n. 19.00-00.30. Aina vähän lutkutti ja sitten nukahti, tai niin luulin. Heti jos yritti tehdä mitään muuta kuin istua sohvalla vauva tissillä, niin taas alkoi käninä ja nyrkin imeminen, välillä jopa suoranainen huuto. Unnalla on nyt kolme iltaa mennyt tuollatavalla tankatessa yötä varten. Mutta yö olikin sitten autuus, 00.30-5.30 nukkui yhteen putkeen! Sitten vähän ruokailua ja nukkui taas 9.00 asti.
Mulla se jälkivuoto on miltei loppunut, jotain ihan vähäistä vielä. Mutta nyt taas mietityttää se yks tikki joka ei ota lähteäkseen. Mitään kipuja ei oo ja paikat on parantunut, mutta tikki on ja pysyy. Synnytyksestä jo reilusti kolme viikkoa! Pitää varmaan kysyä Unnan 1kk-neuvolassa ens maanantaina.
Tänään ois tarkoitus käydä kaupungilla katselemassa ristiäisvaatteita koko poppoolle. Ois kiva löytää Unnalle joku vanhanaikainen juhlamekko. Kastemekko on äidin neuloma. Teki isosiskoani odottaessaan. Siinä onkin sitten monet lapset kastettu ja sisään kirjailtu aina kastetun nimi. Itselle pitäis varata kampaaja... Mitenköhän voin olla NIIN kauan erossa tuosta tissitakiaisesta?!
Saiskohan vielä vähän unta, meen kokeilemaan.
-V&U-
Kiva ku A-J tulit takasi :)
Te joilla on ollut pukamia: Tartteeko näille tehdä jotain? Lääkettä? Tuntuu ERITTÄIN tuskalliselta. En voikkaan kirjtotaa pidempään kun sattuu persiiseen tää istuminen niin paljon :D
P
Pikkuakka nukahti tohon sitteriin, joten tää mamma hyökkää heti koneelle :D Aamulla meillä herättiin puol 9 ja nyt sitten näyttäis olevan uusien unien aika neitillä...
Mulla on varmaan menny ohi, mutta CÄ:lle kysymys - minkä johdosta teillä annetaan noita deetippoja noin paljon?
Ja Veruska: mulla kans pari tikkiä, jotka ei tunnu lähtevän millään veks. Kätilö oli kuulemma ihan vaan varmuuden vuoksi ne laittanu, vaikkei ois ollu tarpeen (mulla siis tuli parit nirhautumat tonne värkkiin), että täällä kans ootellaan tikkien katoamista. Ja tosta kampaajasta: ite kans menossa ens ma ja mietin jo " kauhulla" , että miten mie osaan olla ilman neitiä ja kuinka tissit räjähtää - jaiks! ;)
Pals: Eikös apteekista saa jotain sellasta pukamavoidetta? Ite en sen tarkemmin tiiä siitä, ko en oo koskaan kärsinyt niistä. Jaksamista kuitenkin niitten kans, on kuulemma melko veemäisiä :/
Ite oon tässä hulluna miettiny nimeä neitille - hän ei meinaa näytä yhtään siltä Viiviltä, jota meinasin hälle ensin nimeksi. Linnea kuitenkin tulee toiseksi tai kolmanneksi nimeksi, mutta se kutsumanimi - voi zii, ko osaa olla vaikeeta. Oon kyllä miettinyt seuraavia: Minja (Viivi) Linnea tai Minea (Viivi) Linnea...Mitäs te tuumaatte? Vika nimiyhistelmässä melko paljo " nean" toistoa, mutta silti niin suloinen nimi mun mielestä. Auttekee onnetonta...
Nyt ite syömään aamupalasta...
AJ
Voi vitsi, kun joku kävisi meilläkin siivoamassa! Olis se luxusta :)
Meillä yö meni taas ihan kivasti, syötiin 22.00, 2.30 ja aamulla 5.30. Siitä unta vielä ysiin. Ja nyt on neiti taas nukkumassa. Mutta aikamoista ähinää pitää meidänkin pimu välillä. Mies tuppaa siihen yöllä heräilemään, minä -ihme kyllä- herään vasta silloin, kun on oikea nälkä.
Jälkivuoto on mullakin vielä kiusana, mutta mulla se on yhtä poikkeusta lukuun ottamatta kestänytkin aina viikko tolkulla :/ Viimeksikin vielä jälkitarkastuksessa tihkutti jotakin. Ainoa, mikä nyt mietityttää, on tuo vuodon väri. Kun välillä on päiviä, että tulee tuskin mitään, mutta sitten, kun jotain tulee, niin se on edelleen ihan punaista (anteeksi kuvaus). Onko kellään muulla näin?
Eilinen päivä meni täällä kiukutellessa :( Lieneekö tuo ukko ollut jo liian kauan lomalla, kun piti ihan joka asiasta tuiskahtaa :) Kaupoille sentään päästiin, kun tuo asuntovaunu vaati hankintoja. Mutta siis varmaan kolme kertaa vedin eilisen aikana herneen nekkuun :/ Taitaa olla euforiat ohi taas tällä kertaa :)
Yksi juttu tuli muuten mieleen noiden vauvan masuvaivojen hoitoon. Kun jos en nyt ihan väärin muista, niin viimeksi sain täältä vinkin syödä magnesiumia, jos oikein vauvan masua vääntää tai kakka on tiukassa. Ja sen piti kai vaikuttaa äitiinkin jotenkin tasoittavasti (?). Mulla onkin sitä kaapissa, joten taidanpa kokeilla taas sitäkin. Mutta mikäs aine se olikaan, joka vei makeanhimoa pois? Sitäkin mä kaipailisin :)
Meillä jekovitit tiputellaan suoraan suuhun, mutta kovin varovaisesti olen ne aloitellut. Parilla tipalla mennään edelleen.
Mitenkäs Senniinan tissikipu? Eihän ole tulehdukseksi muuttunut? Mulla kanssa taas toinen puoli kipuili, mutta onneksi vauva sai sen tyhjäksi, eikä ainakaan vielä ole mitään kummempaa. *kop, kop*
AJ, oli kiva kuulla kuulumisia :)
Mutta nyt taas suihkuun, kun neiti nukkuu.
Misti ja pimu 3vkoa1pvä
kampaajan varasin minäkin, 6. lokakuuta :) En uskaltanut aiemmin ottaa, kun kerran olen kuunnellut puhelimesta vauvan huutoa, kun venähti raitojen laitto ja mies oli vauvan kanssa, joka ei pulloa huolinut :( Eli nyt sitten ollaan luonnontilassa sinne asti.
AJ, mulle tuo Minja kuulostaa paremmalta, mutta meillä neiti 3v on Pinja, joten johtuisko siitä :)
Ja nyt sinne düscheldorffiin!
M
Neuvolareissu tehty ja ihan kivasti meni. Yökin meni vuorostaan hyvin eikä iltaähinätkään olleet pahimmasta päästä. Tutuilta kuitenkin kuulosti sekä Veruskan että Ellun touhut:-) En usko, että se cuplaton auttaa pulautteluun. Se puhkoo ilmakuplia, jos ilma ei tule suolesta ulos. Mutta ei kai siitä haittaakaan ole, jos kokeilee!
Tyttö nukahti eilen jo ennen kymmentä ja olikin sitten kärppänä hereillä kuuden jälkeen. Yleensä, kun yöunille käydään puoliltaöin, niin uni jatkuu ainakin ysiin. No, eipä nukuttu neuvolasta pommiin. Paitsi ukko oli suihkussa 8.17, kun aika oli 8.30. Ihmeen kaupalla oltiin ajoissa perillä, mutta kerkesinhän tuota jo konahtamaan..
Neuvolakuulumisia sen verran, että kaikki hyvin ja käyrillä ollaan. Painoa oli nyt 1kk iässä 4530 ja pituutta 53.5. Pituutta ei ollut tullut kuin puoli senttiä, mutta olen sitä mieltä, että eka mittaus ei mennyt ihan kohdilleen. Paino on noussut 37g/pv ja 20-50g on normaalia kuulema, tosin 50g jo aika paljon. Neuvolassa oli sijainen, mutta vaikutti kuitenkin kokeneelta ihmiseltä.
Tissitilanne on parantunut. Toisessa oli sellanen tosi kipee punanen läntti enkä tiedä, oliko se hankautunut johonkin vai mikä oli. Onneksi se on häipynyt,kun haittasi nukkumistakin. Pukamia ei ole tullut, joten niihin en osaa neuvoa antaa, paitsi että eikös niihin hyvät rohdot ole apteekista saatavilla? Kukas se olikaan pukamakonkari?
Äitikin tuossa soitteli ja nyt on sitten kauhunpaikka, kun ristiäisiä ei pidetä. Tai ei hän nyt siitä itse niin kauhistunut, mutta hän aina ajattelee sitä, mitä muut ajattelevat...
olikos se sinkki, joka vie makeanhimoa. Ei tainnut olla, mutta joku sinnepäin:-)
Mistille, ennen uloslähtöä. Kromi on se, joka hillittee makeanhimoa. Mulle on kans nyt itelle iskenyt aivan tajuton makeannälkä - eilen pyysin jopa mieheni tuomaan kaupasta mulle karkkia ja nassutin vielä keksiä päälle ;) Ees ootusaikana ei ollu koskaan tämmöstä makeanälkää. Että taitaa meikäläiselle tulla kiloja kohta takasin, vaikka kaikki 12 oli lähtenyt jo viime viikolla veks...
AJ
Nyt täytyy heti laittaa vastausta PALS:ille pukamista, ettei unohdu...
Mulla vaivas pukamat ihan törkeesti tossa parisen viikkoa sitten. Muista pitää vatsa " tahnamaisena" ei siis ripulilla. Eikä varsinkaan sitten kovalla. Jessus se vasta sitten sattuu. Apteekista saa voidetta, toisessa on kortisonia ja on näin ollen hoitavampaa. Nimeä en muista.
Suihkuttelu lämpimällä vedellä joka käynnin jälkeen. Ja liikunta, reipas kävely, elvyttää verenkiertoa lantion aluella.
Tulikohan tossa kaikki mitä mä olen kokeillut. Ovat onneksi hiukan helpottaneet, mutta tilannettani ei ainakaan yhtään helpota mun laiska suoli ;).
Käytiin eilen neidin kanssa Pulssissa lääkärillä. Lääkäri katsoi korviin ja totesi että täällä on tulehdus kummassakin korvassa. Katsoi vielä toisella laitteella ja pyysi anteeksi väärää diagnoosiaan ja sanoi nesteen olevan vielä lapsivettä. Ei siis tulehdusta! Jos oltais menty paikalliseen arvauskeskukseen niin me oltais lähdetty sieltä kuurin kanssa. MUR!
Silmät rähmivät edelleen, niistä otettiin näyte. Ja saatiin rähmimiseen uusi lääke. Tänään soitin vastauksista ja joku bakteeri siellä kasvoi. Lääkkeen pitäisi tehota siihen. Hyvä niin!
Kyllähän tuo maksaa käydä yksityisellä mutta siitä tulee niin varma ja hyvä olo, ja siksi me otettiin vakuutus.
Kukahan sitä nimi-asiaa pohti... MINJA kuulosti kivalta!
Mutta nyt alan katsoa Serranon perhe... Koukussa ollaan taas ;)!
Hemppu, Nappi ja Neiti päivän vajaa 1 kk
Koitin nopeasti lukaista teidän kaikkien kuulumisia, mutta en osaa kommentoida kenellekään suoraan mitään.
Meillä kundi rakastaa liinassa olo ja tänään kitisi aika paljon kun liina olikin narulla kuivumassa eikä käytössä.
Muuten on mennyt hyvin. Neuvolasta kävivät pikaisella kotikäynnillä joku aika sitten ja torstaina olisi varsinainen eka. Joten painosta yms. kehityksestä ei vielä mitään tietoa, paitsi onhan sitä kovasti tullut lisää, itse kun kuulun kanssa tähän suihkutissi osastoon.
Meillä toistaiseksi ei ole heräilty kuin max 2-3 krt/yö syömään ja muut ajat nukkuu vieressä tosi rauhallisesti.
Meillä ongelmallisinta on näiden kahden pojan päiväunien yhteen sovittaminen. Isompi kun on tosi herkkäuninen ja epilepsian takia tarvii kuitenkin vahtia unet, niin tuppaa heräilemään heti jos toinen pitää pientäkin ääntä. Itse yritän sitten siinä välissä hyssytellä molempia - eikä itse pysty nukkumaan yhtään, harmittaa.
Nyt alkaa ininät, joten vaipanvaihtoon on syötölle
Jiippi ja pikkublondi (jolle yhäkään ei ole nimeä mietitty)