Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No onkos tämä normaalia? 3-kymppinen ihminen ei tiedä, että mikä

Vierailija
15.07.2007 |

on Kreikan pääkaupunki, ei tiennyt että onko New York missä päin Yhdysvaltoja, ei tiedä että mikä on gradu....Kyseessä veljeni uusi tyttis.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britti BB:n osallistuja, 19v mies, ei tiennyt että naiset kakkaa. Oli sille hieman shokki saada tämä yllättäen tietoonsa. Myös Romeo ja Julia oli täysin tuntemattomia hänelle. Ei ollut KOSKAAN kuullut Shakespearesta. Ihmetteli aluksi kun ei ole nähnyt mitään sen ohjaamia leffoja..

Vierailija
22/39 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aika tosi paljon oli Citymarketin pihalla ihmisiä, jotka eivät osanneet vastata oikein kysymykseen missä järjestyksessä peltotyöt tehdään.

Ja siinä kävi ihan kaiken ikäisiä ihmisiä. Eli näyttää ihmisillä olevan aivan käsittämättömiä tietoaukkoja.

Kyntö, kylvö, korjuu. Onko..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa opetettaisiin maanviljelyn perusteita.

Maailman suurimmista kaupungeista odottaisin kyllä ihmisen olevan peruskoulun suoritettuaan hajulla.

Vierailija
24/39 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minulla ainakaan pysy päässä sellainen tieto, jota ei usein tarvitse. Opetetaanhan siellä ala-asteella kaikenmaailman päästäiset, siankärsämöt, satakielet, Suomen vesistöt, maalajit, Pähkinäsaaren rauhat ja nuijasodat, mutta en voi sanoa että enää niistä tietäisin mitään. Lukion matematiikassa kolme vuotta derivoitiin, eikä ole enää mitään muistikuvaa, miten se meni..

Vierailija
25/39 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ymmärrä kysymystä! Siis mikä on oikea vastaus? " Keväällä tarktorilla pelto läpi, sitten istutetaan niitä siemeniä, käydään vähän traktorilla ajelemassa siellä muutaman vkon päästä, syksyllä sitten leikkuupuimuri kehiin ja kamat kassiin ja stten muutaman vuoden välein pelto kesannolle."

Vai mitä sitten on peltotöiden oikea järjestys?

Vierailija
26/39 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jos siankärsämö, satakieli ja päästäinen, Suomen maalajit ja vesistöt ovat turhaa tietoa!

Vierailija
27/39 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalla asustelen omakotitalossa. Ei ole kyllä kertaakaan ala-asteen jälkeen kukaan tullut minulta kysymään mihinkäs vesistöön se Saimaa kuuluu tai minkä näköinen on satakieli.

Vierailija:

... jos siankärsämö, satakieli ja päästäinen, Suomen maalajit ja vesistöt ovat turhaa tietoa!

Vierailija
28/39 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

brasilian ja saksan pääkaupungit.

Vierailija
29/39 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetelkaas nyt vaikka kaikki isompien jokien nimet Suomessa, Euroopassa jne. Niitä ainakin meillä päin tankattiin ulkomuistiin.

Vierailija
30/39 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

32

Oisko tuo Washington kuitenkin...

Vierailija
31/39 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tulee muistaa kaikenlaista nippelitietoa. Siitä alkaa alamäki.

Vierailija
32/39 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kinastelu peltotöistä on illan paras.

Menkää latoon muhimaan ja lopettakaa joutavat kinastelut.

Voi sitä kotonakin jotain lapsille opettaa.

Jos ei muista niin sitten ei muista. Se sun veljes uusi tyttis on varmaan sit hyvä jossain muussa, you know...

Vierailija
33/39 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

25

Vierailija
34/39 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maantiedossa. se ei vain yksinkertaisesti ole koskaan kiinnostanut.

Vierailija
35/39 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääkaupunkien, jokien ym. opettelu tökki.

Vierailija
36/39 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen noin 3-kymppinen nainen.. enkä ole sun veljesi tyttis, sillä olen äiti ja vaimo.

tiedän mikä gradu on, mutta maantieto on kyllä hatara, noihin olisin kyllä varmasti vastaukset tiennyt, mutta maantieto ei vaan nappaa, ei koskaan ole kertakaikkiaan kiinnostanut, vähän samaan tapaan kuin uskonto.

en ole kiinnostunut ulkomaan matkailusta, jos rahaa on ylimääräistä, sijoitan ne mieluummin ostamalla kotiin jotain tarpeellista/hyödyllistä, tai muuhun sellaiseen, että niistä " matkarahoista" riittää iloa pidemmäksi aikaa kuin kahdeksi viikoksi.

opiskelen kolmatta ammattia, en ole käynyt lukiota.

ihan hyvin olen elämässä pärjännyt, vaikka ne peltotöiden vaiheet on mullekin hieman epäselvät =) ja maalla asutaan, traktoreita köröttelee näköpiirissä päivittäin.

ja saattaa olla, että ei musta ornitologiksikaan ole... ;)

Vierailija
37/39 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap:n tapauksessa on kyse koulua käymättömästä. Itse taas olen huomannut että usein ne kympin oppilaat ovat todella huonoja yleistiedossa. Tiedetään vain ne asiat joita on oppikirjoissa mutta auta armias kun tulee eteen joku asia jota ei mainitakaan niissä kirjoissa niin ei löydy enää tietoa. Itse ainakin huomasin omana kouluaikanani että nimenomaan ne vähän huonommat oppilaat tietävät paljon yksityiskohtaista tietoa. Ja samoin tietävät ennen varsinaista opetusta jo asiasta esim. joillekin " kymppitytöille" oli täysin tuntematon mm. Tsingis-kaani.

Mielestäni on järkyttävää että Suomessa esim. maantiedon tunneilla tehdään karttatehtäviä karttakirjan kanssa. Esim. joku tehtävä jossa pitää sijoittaa maat kartalle niin saa katsoa karttakirjasta jos ei tiedä. Itse tein tuollaiset tehtävät aina ilman apukeinoja.

Itse olen todella hyvä maantiedossa, osaan sijoittaa kartalle kaikki maat, pääkaupungit yms. Tiedän paljon eri maista, niiden kulttuurista, historiasta jne.

Vierailija
38/39 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on niin kauhean vaikeaa mammojen tajuta, että ihmiset (naisetkin on kai ihmisiä?) ovat kaikki _ihan oikeasti_ erilaisia!

ei se teitä paremmaksi tee, vaikka osaatte ilman karttaa sijoittaa jonkun joen johonkin maahan, vaikka joku " kymppi" ei osaakaan.

voi että kun surettaa.

Vierailija
39/39 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tiedän nuo asiat, mutta jos olen hermostunut, en kertakaikkiaan muista tai saa suustani ulos mitään järkevää. Muuten kyllä voin puhella, mutta ihan yksinkertaisetkin asiat menevät sotkuun vieraiden ihmisten kanssa puhuessani, etenkin jos heidän hyväksyntänsä on minulle tärkeää.

Toisaalta mitäpä siitä, vaikkei noita tiedäkään? Ihmisellä on paljon muitakin ominaisuuksia kuin yleistieto tai älykkyys.