hammasta särkee, mutta röntgen-kuvassa ei näy mitään???
kävin turhan keikan hammaslääkärillä. ei löytynyt mitään. vaikka kipu on kova, ja tunnen sydämen sykkeenkin hamassa. muilla samanlaista?
Kommentit (38)
puolitoista vuotta, ennen kuin saatiin paikallistettua, missä särkee. Lopulta tehtiin juurihoito ja kipu loppui seinään. Sen puolentoista vuoden aikana luulin oikeasti tulevani hulluksi.
oon ilmeisesti purrut hampaita yöllä yhteen. auttoi, kun paikkaa madallettiin. myös ien hiukan vetäytynyt kyseisen hampaan kohdalta, joten sekin vaikuttaa ilmeisesti asiaan.
oikein siistiksi kehui vaan lääkäri.
kyllä harmittaa. nytkin jyskyttää niin vietävästi.
ap
minulla oli tuo ongelma esikoisen syntymän jälkeen. Uusi elämäntilanne, synnytys ja siitä tullut stressi vaivasivat kai jotenkin alitajuisesti.
Kipu loppui myöhemmin, kun elämäkin tasoittui
Ei näkynyt kuvissa mitään erikoista. Sain jo yökiskonkin. Kunnes sitten eräänä päivänä kipu tuli sietämättömäksi ja olihan siellä juuri tulehtunut. Kipu loppui juurihoitoon.
varmaan 3 kertaa ravasin lekurilla kuvat ja kaikki lopulta se hammas vain hajos suuhun ennenkuin uskottiin että siinä oli REIKÄ!
Johtuu öisestä narskuttelusta. Kun mikään ei stressaa, en narskuttele, eikä kipua tule. Kun jännitän, narskuttelen ja hampaita särkee niin maan per**leesti.
voi johtua myös niska, kaulan tai hartian jumista.
Itse ravasin yhden hampaan vuoksi hammaslääkärissä eikä mitään löytynyt. Sitten itse hieroin kaulan sivulla olevia alueita sekä solisluiden alapuolelta niin kipu hävisi. Nyt sitten oireiden alkaessa tiedän, mitä tehdä. Toimistotöissä kun olen ja yönarskuttelija (kiskot on), niin hammaskipuvaivaa esiintyy tämän tästä.
No mulla oli muutama kuukausi sitten ihan sama! Hammaslääkärissä ei löytynyt mitään eikä tavan lääkärissä mutta epäili poskiontelontulehduksen jälkeistä limapussin tulehdusta yms. En edes tiedä että olisin po-tulehdusta edes ikinä sairastanut. Sain antibioottikuurin ja muutamaan tuntiin helpotti. Se kipu oli jotain ihan järkyttävää ja olin ihan satavarma että yksi tietty hammas on syypää siihen.
No mulla oli muutama kuukausi sitten ihan sama! Hammaslääkärissä ei löytynyt mitään eikä tavan lääkärissä mutta epäili poskiontelontulehduksen jälkeistä limapussin tulehdusta yms. En edes tiedä että olisin po-tulehdusta edes ikinä sairastanut. Sain antibioottikuurin ja muutamaan tuntiin helpotti. Se kipu oli jotain ihan järkyttävää ja olin ihan satavarma että yksi tietty hammas on syypää siihen.
mutta---ei minulla ole mitään "räkää/limaa" nenässä tai poskionteloissa,ilma kulkee ja tuntuu ihan normaalilta? voiko olla poskiontelotulehdus,vaikkei olisi märkäistä eritettä? joku tulehdus siellä nenän puolella saattaa olla, kun sellaisia kuivia "hajuhiutaleita" tulee....
ap
No ei ollut mullakaan, edes nuhaa koko syksynä. En ikinä olisi osannut epäillä mitään sellaista, olin ihan varma että hammas on syypää.
Ja mulla sitä kipua pahenti syöminen ja juominen, kuuma ja kylmä. Myös pään liikuttelu. Oli todella outo juttu.
jos se auttaisi näin ensialkuun.olen valmis kokeilemaan keikkea:)
ap
poskihammas oli kipeä ja arka, vaikkei röntgenkuvassa näkynyt mitään poikkeavaa. Hampaaseen tehtiin juurihoito, mutta siitä huolimatta kipu jatkui. Hammas poistettiin ja juuri oli tulehtunut. Röntgenkuva ei siis aina paljasta kaikkea.
oli n.vuosi siten juuri tulehdus, kuvissa ei näkynyt.
Minulla on vuosia (aika ajoin) sattunut oik.puolelle yhteen tiettyyn ylähampaaseen ja on juuri poskionteloiden alapuolella. Poskiontelotulehduksien vuoksi leikkauskin tehty nenään. Mutta, minulla on kroonisesti limakalvot nenässä tulehtuneet ja se aiheuttaa päänsärkyä, paineen tunnetta ja kipua nenään ja juurikin siihen yhteeen hampaaseen kipua/outoa tunnetta. Kortisonisuihkeet ovat minulla jonkun verran auttaneet..
Pari annosta homeopaattista Nitricum acidumia C30 auttaa kipuun, mutta sen jälkeen sun on tosiaan syytä mennä hoidatuttamaan se hammas, koska paineen lisääntyminen (eteenpäin kumartuminen) pahentaa kipuja, siellä on juuressa märkivä tulehdus, joka nyt jostain syystä ei vaan oon näkyny röntgenissä.
Pulpiitissa eli kuvassa ei voikaan näkyä mitään. Jos paikallistuu tiettyyn hampaaseen pitää se juurihoitaa. Uudestaa nyt vaan hammaslääkäriin.
paikallistan kivun yhteen tiettyyn hampaaseen.
ap