Kuinka pitkiä aikoja vietätte kesäisin lasten mummoiloissa?
Kommentit (12)
Asuvat sen verran kaukana. Tosin viime kesana, oltiin melkein 4 kk.
Toisen luona yhden tai kaksi kertaa kesässä noin 2-3 päivän visiitin verran. Hän taas asuu 700 km:n päässä ja onneksi hänellä on mahdollisuus ottaa meidät yövieraiksi. Tosin lapset hyytyy siellä ensin, kun ei sellaisessa pienen kunnan kyläkeskuksen rivitalossa nyt mitään ihmeellistä tekemistä ole.
Toiset asuvat lähellä, nähdään muutaman kerran viikossa, mutta ei olla ikinä yötä.
meillä kesämökki mummoiloiden lähellä joten sieltä käsin käydään useimmiten päiväseltään, joskus ollaan yö tai kaksi.
Lapsille (2v, 4v, 5v, 7v, 9v) yhtä juhlaa. :)
molemmat pääkaupunkiseudulla. Toinen 3h+k kerrostaloasunto ja toinen 4h+k rivari. Mutta heidän mökeillään käydään, ollaan yhteensä n. viikon verran.
Meillä se tarkoittaa kerta/1-2 kk:ssa. Olemme max. kaksi yötä koko reissussa. Mummolat ovat samalla paikkakunnalla eli toinen yö toisessa ja toinen toisessa. Eivät ole oikein lapsi-ihmisiä ja väsähtävät henkisesti kauhean nopeasti. Anoppila on vieläpä kerrostalossa, joten siellä lapsemme eivät edes viihdy. Väkinäistä puolin ja toisin...
Mökille matkaa meiltä noin 100km. Toi on ihan maksimi mitä olen yhtä jaksoisesti pitänyt lapsia mummolassa (=anoppilassa) hoidossa. Mummo alkaa jo ikääntyä, mutta onneksi lapset ovat vuosivuodelta omatoimisempia (nyt 4 ja 6). Mummo ja ukki kyllä kovasti aina odottavat lapsia vierailuille ja viikon ohjelman tekevät " lasten ehdoilla" . On kyllä onni että on virkeät ja aktiiviset mummot. Kauheeta jos meillä olis semmoinen kuin Tahdon asiassa se anoppi.
Mun äiti hoitaa lapsia viikoittain harrastukseni ajan pari tuntia. Siellä ovat joskus yökylässä, mutta harvemmin. Äitini ja isäni käy vielä töissä, joten pitkiä jaksoja en ole heillä hoidattanut, elleivät ole itse pyytäneet lapsia mukaan tai yökylään.
Eivät ole samalla paikkakunnalla, mutta kohtuullisen ajomatkan päässä silti.