Olinko ilkeä?
Lähdimme perheen voimin anopin mökille. Tarkoitus oli olla yksi yö mökillä, mutta minulla alkoi yllättäen menkat, joten päätimme lähteä kotiin, koska mökillä ei ole kunnon vessaa (on vain ulkohuussi), joten peseytyminen on hankalaa, ja koska minulla ei ollut kuin kaksi varasidettä matkassa. Kerroin asian anopille, mutta hän vetikin herneet nenään: Olin kuulemma todella ilkeä, että noin yllättäen tein päätöksen lähteä kotiin. Kuulemma lapsetkin olisi halunnut olla yötä (lapsille oli ihan sama, kysyin asiaa heiltä). Lisäksi hän oli varannut koko seuraavan päivän meille, ruoat ja kaikki. Olin mieheni kanssa suorastaan järkyttyneitä anopin reaktiosta. En ole koskaan ennen nähnyt hänen käyttäytyvän noin, vaikka ennenkin tullut yllättäviä muutoksia suunnitelmiin.
Olinko mielestänne kohtuuton, kun menkkojen takia lähdimme kotiin?
Kommentit (26)
kuka teistä oikeesti haluais olla yön vessapaperia/ pyyhe jalkojen välissä?
Anoppisi on itsekäs ja ymmärtämätön. Kuitenkin noin useasti näkee lapsenlasta/lapsia. Ehkei anopillasi ole koskaan menkkoja ollutkaan ;)
Itselläni kierto on jotain 30-50pv väliltä joten menkat tulee lähes aina yllätyksenä. Kannan myös aina paria sidettä matkassa ja nyt vahingosta viisastuneena tulen aina ottamaan mökille (lähimpään rättikauppaan yli 50km) kunnon side-arsenaalin matkaan.
Ja anoppihan olisi voinut vaikka itse hakea sinulle siteitä jos niin kerta halusi teidät siellä pitää.
Mulla on kyllä ihan runsaat menkat ja olen joskus joutunutkin yllättäviin tilanteisiin niiden kanssa, mutta oikeasti ei ole mikään juttu käyttää oikeaa sidettä alinna ja käydä vaihtamassa vessapaperitukkoa siitä päältä, vaikka vähän tiuhemmin.
Olen joskus tehnyt siteitä leikkaamalla muovipussista kaitaleen vessapaperin sisään (jos käytössä talouspaperia niin parempi). Myös lastenvaippoja on joskus ollut pakko lainata.
Hyvin siis pärjää yhden yön.
Ymmärrän anoppisi reaktion, varsinkin jos hän on tälläinen käytännön ihminen, eikä ymmärrä uusavuttomia hienohelmoja.
Seuraavan kerran kun menette sinne yöksi, älä ihmettele jos ruoka on suoraan säilykkeistä ja pusseista, anoppisi tuskin viitsii kantaa kymmenien eurojen edestä ruokaa teidän varalle..
Etkö olisi päässyt käymään autolla kaupassa tai huoltsikalla että olisit saanut siteitä?
menkat vähenee ja osalla jää kokonaan pois. Kuulostaa siis todella tekosyyltä.