Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen sisustus on mielikuvituksetonta ja rumaa

Vierailija
21.05.2012 |

varsin monella on nykyään sellainen valkoinen, harmaa/beige sisustus ja pakko sanoa, että se ei näytä erityisen mielenkiintoiselle.

Katselin jotakin brittiläistä vai oliko amerikkalaista sisustusohjelmaa ja ne siellä osaa sisustaa paljon hauskemmin ja värikkäämmin. Ei toki kaikki mutta mieleen jäi esimerkiksi sellainen sisustus missä oli valkoiset seinät kylläkin ja kiltävä ruskea parketti ja muuta ruskeaa mutta sitten sohva oli iloisen punainen! Ei suomalaiset osaisi tuollaista.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

punainen sohvako tekee siitä erilaisen =) =) Voi sinua

Vierailija
62/73 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset makuuhuoneet ovat kamalia. Kaikilla on matala sanky jossa ohut littea patja. Paivapeitto on ohutta kangasta ja sangylla max. kaksi litteata tyynya kulmittain.

Sangyn jalkopaan paalla riippuu kristallikruunu, onneksi siella jos sattuu tippumaan joku yo. Seinat ovat paljaat ja ikkunoissa tylliverhot.

Kaiken taman olen oppinut etuovesta.

makuuhuoneita on? Mun mielestä suurimmalla osalla on runko- tai joustinpatjat. Meillä on matala sänky ja ohut patja (futon), ja olemme todellakin poikkeus normista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten sängyt näyttää poikkeuksetta littanoilta ja epämukavilta. Yöpöydät on lähes poikkeutta joko eri paria tai sitten joku keittiön jakkara toimittaa yöpöydän virkaa.

Vaaleat värit on varmaan siksi että valtaosan vuodesta on niiiin hemmetin pimeää. Asunnot on pieniä ja ikkunat kuin pikkiriikkisiä kuin ampuma-aukot. Vaalea maksimoi vähäisen valon pienessä tilassa.

Toisaalta oon sitä mieltä että koti on asukkaita varten. Tehköön jokainen sellaisen kuin itse tykkää.

t. jenkkiasukki

Kaikilla on matala sanky jossa ohut littea patja. Paivapeitto on ohutta kangasta ja sangylla max. kaksi litteata tyynya kulmittain.

Sangyn jalkopaan paalla riippuu kristallikruunu, onneksi siella jos sattuu tippumaan joku yo. Seinat ovat paljaat ja ikkunoissa tylliverhot.

Vierailija
64/73 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten sängyt näyttää poikkeuksetta littanoilta ja epämukavilta. Yöpöydät on lähes poikkeutta joko eri paria tai sitten joku keittiön jakkara toimittaa yöpöydän virkaa.

Vaaleat värit on varmaan siksi että valtaosan vuodesta on niiiin hemmetin pimeää. Asunnot on pieniä ja ikkunat kuin pikkiriikkisiä kuin ampuma-aukot. Vaalea maksimoi vähäisen valon pienessä tilassa.

Toisaalta oon sitä mieltä että koti on asukkaita varten. Tehköön jokainen sellaisen kuin itse tykkää.

t. jenkkiasukki

Kaikilla on matala sanky jossa ohut littea patja. Paivapeitto on ohutta kangasta ja sangylla max. kaksi litteata tyynya kulmittain.

No toki jenkkisänkyihin verrattuna suomalaisten sängyt varmaan onkin matalia ja patjat littanoita! Nyt ymmärrän! Mulle taas suurin osa suomalaisista sängyistä näyttää korkealta ja paksupatjaiselta.

Muuten, patjan paksuus ja vuoteen mukavuus eivät korreloi keskenään. Mulle kauhistus on pehmeä ja upottava patja, futon on mulle selkävaivaiselle paras.

Vierailija
65/73 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihaan sisustuksessa valkoista, avaruutta, valoisuutta, suoria linjoja, kiiltäviä pintoja ym mitä yleensä hehkutetaan siustuksissa!

Mä tykkään tummista väreistä, raskaista kalusteista, hämäryydestä ja pesämäisistä sopeista.

Vierailija
67/73 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...en laittanut punaista sohvaa; tuli punainen keinutuoli, pieni hyllykkö ja muuri. Voi hitto , kun mun takkahuone on nyt ankea, tylsä, masentava ja skandinaavinen.

Vierailija
68/73 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin

Vierailija
69/73 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi juttu joka ärsyttää minua suuresti. Kun täällä ruoditte sisustusta, niin onkohan teillä oikeutta linkata etuoveen? Nuo asunnot nyt käsittääkseni ovat myynnissä kalustamattomina eikä kukaan asuntoaan myyvä ole ajatellut huonekalujaan tai sisustustyyliään arvioitavaksi netissä. Käyttäkää esimerkkeinä blogeja tms. jossa ihmiset haluavatkin näyttää sisustustaan, ainakin itse olisin erittäin tympääntynyt jos asuntoa myydessäni törmäisin taloni sisustusratkaisuja ruotivaan ketjuun.

Vierailija
70/73 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas läskit kaulaparrat ulisevat sisustusblogeista ja "suomalaisten naisten" tyylittömyydestä sillä välin kun omassa kämpässä on pirtin pöytä, sotkasta 20 vuotta sitten ostettu nahkasohva ja koristeena jim beamia ja karjala-pulloja. Ja noita vielä vakavissaan puolustellaan "kodikkaiksi". Naurattaa :D

Vierailija
71/73 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 2025 sisustus on käynyt vielä ankeammaksi. Kodin pitää olla iso, mutta huonekaluja on minimi esim. ison olohuoneen nurkkaan on laitettu sohva ja siihen eteen 100x120cm yli pieni matto. Ei muuta. Suomessa ei osata sisustaa matoilla. Pieni kynnysmatto on sijoitettu usein keskelle lattiaa. Verhoja ei ole. Työtasot on tyhjiä. Elämä ei saa näkyä. Jos joku on suostunut lisääntymään näiden tylsimysten kanssa niin lastenhuone on vitivalkoinen, verhoton, kolkko ja lelut.. ne kaksi valkoista on piilotettu sängyn alle. Seinät on tyhjät. Mistään ei näe, että kolkko huone on lastenhuone. Sisustustyyli on nimeltään "anteeksi, että olen olemassa." 

Vierailija
72/73 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika riemunkirjavia asuntoja oli tämän vuoden Suomen kaunein koti -ohjelmassakin. Värejä täytyy osata käyttää oikein, jotta asunnosta ei tule levotonta. Tästä syystä on ihan hyvä, että ne, joilla ei ole värisilmää tyytyvät siihen mitä sisustuslehdessä ja enemmistöllä on eli valkeaa ja harmaata. Mulla on ollut vihreä sohva ja vuokra-asunnossa, jossa kaikki oli lattioita myöten mustaa ja valkoista, niin punainen tehostevärinä mm. tyynyissä ja matoissa. Verhoilla ja muilla tekstiileillä voi tuoda siihen valkoiseen ja harmaaseen eloa.

Vierailija
73/73 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi juttu joka ärsyttää minua suuresti. Kun täällä ruoditte sisustusta, niin onkohan teillä oikeutta linkata etuoveen? Nuo asunnot nyt käsittääkseni ovat myynnissä kalustamattomina eikä kukaan asuntoaan myyvä ole ajatellut huonekalujaan tai sisustustyyliään arvioitavaksi netissä. Käyttäkää esimerkkeinä blogeja tms. jossa ihmiset haluavatkin näyttää sisustustaan, ainakin itse olisin erittäin tympääntynyt jos asuntoa myydessäni törmäisin taloni sisustusratkaisuja ruotivaan ketjuun.

Mulle olisi ihan sama vaikka ruotisivatkin, koska sisustan vai itselleni. En stailaa myyntiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi