Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joo mekin odotellaan elokuun alkua että esikoinen 1,5v aloittaa päiväkodin ja saa puuhaa sekä kavereita

Vierailija
14.07.2007 |

en meinaa millään jaksaa keksiä virikkeitä kun on pieni vauva kotona.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta on pitkä aika pienelle lapselle mutta lyhyt aika aikuiselle.

Vierailija
42/110 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä siellä kovin positiivista sosiaalisuuta yleensä opi. Oppii kysinsin hampain puolustamaan itseään ja pitämään itsestään kovaa melua että huomattaisiin. Onpa ihme neuvolatäti. Kyllä sitä sosiaalisuutta voi muuallakin harjoitella kuin pk:ssa. Ja vielä viitevä päivänä viikossa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalistumisen tapa on kyllä äidin kanssa vähitellen!

Vierailija
44/110 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Vierailija
45/110 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap alkuperäisestä viestistäsi paistaa helpotus, että pääsenpä lapsesta eroon. Turha väittä että ratkaisu tehty ihan vaan lasta ajatellen.

Vierailija
46/110 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

te päsette helpolla ja hyvä teidän on arvostella muita joilla ei välttämättä ole näin onnellisesti.

Vierailija
47/110 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänen miehensä lähtee _aikaisin_ töihin, kun lähtee kahdeksalta. Ei ole minusta kovin aikaisin... Ja vielä vie lapsen, ettei ap:n tarvitse liikahtaakaan.

Vierailija
48/110 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37, kolmen pienen lapsen äiti ja pidän ap:n ratkaisua erittäin huonona.

Vierailija
49/110 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" teiniäiti" 33v joka on kyllä käynyt läpi yhtä ja toista mutta on pystynyt kolme lastaan hoitamaan itse

Vierailija
50/110 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kavereita, mun lapset ainakin on vasta n. kolmevuotiaana alkaneet leikkiä muiden kanssa ottaen aidosti kontaktia. Sitä ennen vain haahuilevat samassa tilassa muiden kanssa omiaan puuhaten (ja virikkeeksi riittää vaikka korillinen pyykkipoikia).Muita lapsia näkee 1,5-vuotias kyllä puistossakin ja tuttavapiirissä varmaan ihan tarpeeksi!

Vierailija
51/110 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen 37, kolmen pienen lapsen äiti ja pidän ap:n ratkaisua erittäin huonona.

Pidän ratkaisua huonona. Eikä se koliikki muuten ikiaikoja kestä....

Vierailija
52/110 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tuosta paistaa? Kyllä ap sen aika suoraan sanoo aloituksessaan.

61

Vierailija
53/110 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä äitikin jaksaa sitten olla parempi äiti.

Vierailija
54/110 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myönnän että minäkin olen pitkin kotiäitivuosiani odotellut sitä että lapset kasvaa ja töihinpaluun aika koittaa. On kotiäitiydessäkin puolensa. Pitkät hitaat aamut on niitä parhaita puolia! Mutta rankkaa on ja kovin totaalista.

Mun lapsi täyttää elokuussa 1v10kk ja menee silloin päiväkotiin isosiskonsa kanssa. Sisko täytti juuri 4v. Molemmat on olleet tähän saakka kotihoidossa.

Vierailija
55/110 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos pidät kotihoidontuen, voit palkata jus jonkun auttamaan pari keraa viikossa verrattuna päivähoitomaksuun...

Vierailija
56/110 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisestaan saa, kun on äitiyslomalla ja mies töissä.

Vierailija
57/110 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Vierailija
58/110 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onko tämä siis yleinen mielipide, että kotona pitää olla kunnes lapsi on 3v? Itselläni on vasta 3 kuinen lapsi, mutta koska kouluni ovat kesken (minulle tärkeä ja rakas ala josta haluan valmistua, pitkä koulutusohjelma ja liian pitkät välit hankaloittavat jatkamista) aion palata kouluun kun lapsi on vähän alle vuoden ikäinen. Aluksi tosin koulua on vähän vähemmän ja sitten onki jo parin kuukauden kesäloma jolloin olen tietty lapsen kanssa kotona, mutta kyllä hän joutuu olemaan melkein joka arkipäivä muutaman tunnin ainakin hoidossa. Sitten kun lapsi on noin puolitoistavuotias joutuu hän kokopäiväiseen hoitoon. (ehkä 16 asti suunnilleen kun jompi kumpi kotona). En vielä voi sanoa miten pahalta tuntuu viedä niin pieni hoitoon, mutta tämä on meidän ratkaisumme. Sitä en ymmärrä jos lapsi on esim 19 asti arkisin hoidossa, eihän päivään jää kuin iltaruoka ja nukutus! Ollaanko mekin sitten kaameita ihmisiä joille ei olisi pitänyt lasta suoda? Kai minä olen sitten kauhea kun mun mielestä jo nyt kaipaan aikuisseuraa ja virikkeitä, on ihana palata koulunpenkille. Varmaan masentuisin jos olisin 3 vuotta kotona, ja eikös hyväntuulinen, jaksava äiti ole parasta mitä lapsi voi saada? Toki myönnän että parasta olisi jos viihtyisin kotona 3 vuotta ja en haluaisi muuta elämääni. Näin ei vain ainakaan minun kohdallani ole, enkä usko että kaikki muutkaan siitä ratkaisusta tykkäisivät.

Ihmettelen miten monen mielestä voi olla parempi että äiti on loppuuväsynyt kuin että lapsi on osan päivästä muualla niin että äitikin jaksaa paremmin sitten illalla? Kenen hyöty on äiti joka alkaa lopulta tiuskia, ei jaksa leikkiä tai edes lähteä ulos? Varmasti 1.5 vuotiaskin jo kärsii siitä kun äiti ei lopulta jaksa edes hymyillä.. Ihme superäitejä maailma näköjään pullollaan.

Vierailija
59/110 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon luullu siis väärin? Ei oo kokemusta...kun ei oo lapset noin pienellä ikävälillä.

Vierailija
60/110 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi