Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lopettaa puhelu puhelinmyyjän kanssa sivistyneesti?

Vierailija
13.07.2007 |

Miten lopetatte puhelut puhelinmyyjien kanssa?

Luuri vaan kiinni vai jotain muuta?

Tyypillisesti mä toimin näin:

Myyjä: Täällä on Noora Parkkinen Wellnet Foundations Oy:stä ja kiva Tiina kun sain sut kiinni.

Minä: Siis mistä?

Myyjä: Wellnet Foundations Oy:stä Oulusta.

(tässä välissä mulla on vielä ihan pieni epätietoisuus että onko kyseessä joku oikea firma vai joku myyntihomma)

Minä: Niin mikä firma se on?

Myyjä: Me hoidamme lehtien puhelinmyyntiä....

Minä (keskeytän): Kiitos, lopetetaanpa tämä puhelu heti, en osta mitään ja pääset soittamaan seuraavalle.

(sitten lyön luurin kiinni)

Miten te toimitte? Täällä on varmaan entisiä ja nykyisiäkin puhelinmyyjiä, mitä te suosittelette?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juuri em. syystä tuo " ei kiinnosta" on myös huono vastaus - myyjän tehtävähän on saada sut kiinnostumaan! parempi on sanoa suoraan ja selvästi ilman turhia perusteluja, että ei halua tilata yhtään mitään.

Otan joskus itse vastaan asiakaspuheluja ja on ihan noloa kun asiakkaat selittelevät, miksi eivät halua enää tilata meidän lehteä. Mulle riittäisi lyhyt ilmoitus, että he peruvat lehden, mutta saan kuunnella pitkät selostukset huonosta näöstä, remonttihuolista, ulkomaan matkoista yms. En ole yhtään myyntihenkinen, mutta silti välillä tekisi mieli tarttua noihin syihin, ja selittää, että hanki silmälasit, tai luovu jostain muusta tai keskeytä tilaus vain matkan ajaksi. Sitten asiakkaat varmaan valittais, että se ei meinannut hyväksyä minun peruutustani...

Vierailija
22/38 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi artikuloiden ja positiivisen mielialan säilyttäen TOISTO.

-Täällä päläpälä..kiva kun sain sut kiinni päläpäläpälä..

-Taidat myydä lehtiä?

-Päläpälä..päläpälä (lopulta selviää että joo..)

-Kiitos, mutta en tällä hetkellä tarvitse yhtään lisää lehtitilauksia.

-Muttaku päläpäläpäläpäläpäläpäläpäläpääläpääääläääääh..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluisin, että ne soittaa takas, niin sanoisin: " Nyt on huono hetki, mutta soita huomenna uudestaan!"

21

Vierailija
24/38 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIKSI.. siinä sulle wtf.. just sinunlaisillesi oli vittumaisin soitella.

Vierailija
25/38 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sanon vain " olen opiskelija, ei ole varaa tilata mitään" , ja sitten yhteen aikaan kun poikaystäväni oli itse lehtimyyjänä, niin sanoin että " poikaystäväni tekee samoja hommia, meille tulee jo kaikki lehdet" , ja siltikin jotkut yritti tyrkyttää jotain hyvää tarjousta =)

Vierailija
26/38 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se esto, mutta jostain syystä silloin tällöin (ehkä kerran kaksi vuodessa) tulee niitä soittoja. Mulle soittaa tosi harvoin tuntematon numero tai numero, joka mulla ei ole muistissa, joten melkein heti arvaakin, että yleensä joku kaupustelija asialla. En aina vastaa, sillä jos oikeasti tärkeää asiaa, niin soittaja jättää viestin. Mutta jos vastaan, niin minä kyllä sanon heti sen esittelyn jälkeen, että ei kiitos, en tilaa. Näkemiin. Jos taas esittelystä ei saa selvää kuka soitti, niin kysyn anteeksi kuka.

Ei siihen mitään tekosyitä tarvita, tiukka kiitos ei riittää.

Vierailija
27/38 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on tuo sama virhe kuin monilla muillakin: tarjoatte myyjälle mahdollisuuden sanoa mutta. Jos et oikeasti halua missään nimessä tilata mitään, sano se suoraan, älä sano mitään syytä tai selittele. Tämä toimii oikein hyvin enkä ole koskaan joutunut paiskaamaan luuria korvaan tai kuuntelemaan pitkiä myyntipuheita turhaan.

Vierailija
28/38 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suosikkitapani päästä puhelinmyyjistä eroon:

" Ursäkta, men talar du svenska? Jag förstår inte finska..."

Yhden ainoan kerran on soittaja vastannut huonolla ruotsilla että yhtään ruotsinkielistä lehteä ei ole nyt.

Mutta entäs, kun joku lehtimyyjä joskus soitti kahdeksanvuotiaan poikani puhelimeen! Silloin kyllä hermostuin ja sanoin pojalle että jos uudestaan soittavat niin antaa puhelimen minulle ja sanon suorat sanat alaikäisille markkinoinnista. Eikös alaikäisille puhelinmyyntiä rajoita jo lakikin?

Vierailija
29/38 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo opiskelija juttu on minulla toiminut, puhelinmyyjätkin kun usein ovat itsekin opiskelijoita, mutta tunnustan kyllä olevani todella huono sanomaan ei =) En vaan osaa sanoa Kiitos ei, pakko aina jotakin selitellä =(

Vierailija
30/38 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunvuoron ilmoitan yksinkertaisesti että kiitos en tilaa mitään. Yleensä tämä tehoaa ihan hyvin ja puhelu päättyy..

Vierailija
31/38 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS myyjä soittaa uudelleen, niin voit >PYYTÄÄ YSTÄVÄLLISESTI< poistamaan kys numero soittolistalta, koska liittymä on alaikäisen käytössä.

Vierailija
32/38 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin halvalla nyt tilata. Sanon kyllä heti kun taukoa tulee, (eli 5 min selityksen jälkeen) että " En tilaa nyt mitään" , mutta silti joudun ainakin kolmesti aina kieltäytymään ennen kun uskovat.

Ja mulle jostain syystä soitellaan todella usein. Kaverinikin ihmettelevät, että miten sulle voi taas lehtimyyjä soittaa.

Se mua aina ärsyttää, että sanon, että en tilaa mitään, niin alkavat aina utelemaan, että miksi en.

Joskusmietin myyjän kannalta, että onkohan tyhmää puhua yksinään 5 minuuttia ja sitten asiakas sanoo, että en tilaa. Mutta itsehän eivät anna suunvuoroa aikasemmin.

Vierailija
33/38 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kun laitoin itselleni suoramarkkinointikiellon, lopetin puhelun puhelinmyyjän kanssa (sikäli mikäli en halunnut tilata mitään, onhan niillä kuitenkin hyviä tarjouksia) näin:

kuuntelin kiltisti ensimmäiset alkuhöpinät ja sitten sanoin ystävällisesti ja varmasti että " kiitoksia oikein paljon sulle soitosta ja tarjouksesta. nyt on kuitenkin niin että en ole mitään vailla enkä tilaa mitään. toivottelen sulle oikein hyvää työpäivän jatkoa ja hyviä kauppoja!"

mielestäni tällaisessa tavassa on kaksikin hyvää puolta: myyjä ei voi jatkaa myymistä kun olen jo toivotellut päivänjatkot ja kaikki, jos yrittää niin sitten saa kyllä luuria korvaan. ja toiseksi, myyjälle jää hyvä mieli kun saa asiallista kohtelua eikä joudu minuuttitolkulla kuuntelemaan epämääräistä hyminää kun ihminen ei osaa päättää miten sanoa ei.

napakasti ja ystävällisesti, jää kaikille parempi mieli.

Vierailija
34/38 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselyn lopussa myyjä sitten ilmaiseekin myyvänsä lehtiä ja tarjoaa kyselyn palkkana ILMAISEKSI pätkän Apua kunhan tilaat sen toisen pätkän. Minua ainakin raivostuttaa tällaiset " kyselyt" , joiden ainoa tarkoitus kuitenkin on lehden myynti. Jos myydään lehtiä, niin sitten saakeli soikoon myydään lehtiä, eikä olevinaan tehdä galluppia!!! Rehellisyyttä peliin!

Vierailija
35/38 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä en nyt tilaa/osta mitään, kiitos ja kuulemiin.

Vierailija
36/38 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on keltaista ja valkoista sivua kilpailijoineen, alueellisia ja valtakunnallisia toimialahakemistoja kilpailijoineen, erilaisia sähköisiä numeropalveluja.

Vaikka kuinka huutaa heille, että meidän firma löytyy googlella, ja se riittää, ei terrorilla ole mitään rajaa. Ja soittelevat milloin minkäkinlaisesta numerosta, joten ei niitä voi edes suodattaa. Sanot ei tai vaikka löisit luurin korvaan, soittelu vaan jatkuu.

Vierailija
37/38 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni käyttää tuota kikkaasi? Ja mikään ei ole huvittavampaa, kun " muka svenka talade" sanoo sen yhden fraasin minkä ruotsia osaa...;) Kannattaa myös muistaa, että joku kerta linjan toisessa päässä voi olla ihminen, joka osaa ruotsia ja pitää sinulle myyntipuheen ruotsiksi. Moni suomenruotsalainen kun lukee suomalaisia lehtiä.

Vierailija
38/38 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman pian kuitenkin sanon, että kuulostaa oikein hyvältä, mutta en nyt tilaa, hei hei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä